Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Underdog schreef:
BoemBoem schreef:
save-stvv schreef:Mogen nog weg:

Met Hairemans, Canesin en Makarenko zou al veel opgelost zijn :-)

RSC Anderlecht
Kara Mbodji, Antonio Milic, James Lawrence, Abdoul Karim Danté, Yevhen Makarenko, Adrien Trebel, Alexandru Chipciu, Kenny Saief, Knowledge Musona, Luka Adzic, Mohammed Dauda

Royal Antwerp FC
Jens Teunckens, Nader Ghandri, Sambou Yatabaré, Geoffrey Hairemans

Cercle Brugge
Kevin Hoggas

Charleroi
Steeven Willems, Gojko Zajkov, Benjamin Boulenger, Christophe Diandy, Omid Noorafkan, Ernest Saglik, David Pollet

Club Brugge
Karlo Letica, Erhin Masovic, Ahmed Touba, Brandon Baiye, Noah Fadiga, Cyril Ngonge

KAS Eupen
Ivan Yagan, Eric Ocansey, Rabbi Daudet Djongambo

KRC Genk
Nordin Jackers, Bojan Nastic, Vladimir Screciu, Ivan Fiolic, Dante Vanzeir

KAA Gent
Yannick Thoelen, Deiver Machado, Arnaud Souquet, Tesfaldet Tekie, Lucas Schoofs, Franko Andrijasevic, Aboubakary Koita, Philip Azango, Ahmed Mostafa, Stallone Limbombe, Elton Kabangu

KV Kortrijk
Vladimir Kovacevic, Christophe Lepoint, Tyron Ivanof, Ilombe Mboyo

KV Mechelen
Mamadou Bagayoko, Milan Savic, Mathieu Cornet

Royal Excel Moeskroen
Jérémy Huygebaert, Billal Chibani

KV Oostende
Hasan Özkan, Emmanuel Banda, Fernando Canesin, Nicolas Rajsel, Ibrahima Sory Bah

Sint-Truiden
Duckens Nazon, Wolke Janssens

Standard
Réginal Goreux, Natanaël Frenoy, Evangelos Patoulidis, Joachim Carcela, William Balikwisha, Ryan Mmaee

Waasland-Beveren
Davino Liessens, Tuur Dierckx

Zulte Waregem
Marco Bürki, Damien Marcq, Ben Reichert, Aliko Bala
Makarenko en Marcq..
Beide sterk op het middenveld bij hun ex-ploegen..
Na een aantal transferperiodes is het ondertussen wel duidelijk dat shoppen bij andere eersteklassers niet tot de strategie van de Japanners behoort. Ik kan me enkel De Smet (Gent), Sylla (huur, Gent) en Mmaee (Standard) voor de geest halen die we bij een andere club in 1A hebben weggeplukt. Dat is slechts een klein percentage van de grote hoeveelheid namen die hier het afgelopen anderhalf jaar zijn neergestreken.

weggeplukt = gratis De Smet en pasmunt Sylla / Bezus niet meer niet minder.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Daichi Kamada maakt voorlopig zo'n goeie indruk bij moederclub Frankfurt dat ze hem waarschijnlijk gewoon zelf gaan houden en hem op de 10 gaan uitspelen. Bij Frankfurt zijn ze heel aangenaam verrast door de progressie die hij op een jaar maakte, zelfs de grootste optimisten bij de club hadden dat niet verwacht.
Dus misschien moeten we nog maar eens gaan kijken bij Frankfurt wat ze in de aanbieding hebben, nu ze weten dat spelers hier progressie maken?


Suzuki en Sousa zijn kleppers. Puur sportief een enorme meerwaarde voor de club. De vraag is alleen of ze de overstap naar een andere, hardere, betere competitie verteren, hoe hard het gemis van de voorbereiding gaat doorwegen en of ze zich kunnen schikken onder Brys.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Oh ja, degenen die zeiken dat men weer huurt ( ivm Sousa ) , ik heb het dan ook over Filip Kevers in Het Laatste Nieuws vandaag : het is huren mét aankoopoptie, daar is niks mis mee. Valt de speler mee, licht je de optie; valt hij niet mee, dan uiteraard niet. Het probleem met huren is dat je spelers van een andere club opleidt zonder dat je er zelf de vruchten van plukt op lange termijn, dat is nu niet het geval. Dus niks mis met deze constructie, integendeel. Had men met Buya beter ook gedaan...

Huren zonder aankoopoptie kan ook wel af en toe, maar niet te veel en enkel indien het een talent betreft dat je anders toch niet zou kunnen halen.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Sterk van de Japanners.
Die Sousa en Suzuki is andere koek dan we gewoon zijn ..... véél potentieel .....

Allez mannen, laat je nog maar eens gaan wat er allemaal niet goed is !
En vooral waarom je geen abo koopt.

Bvb dat het nu de vietnamezen zijn die te veel op de sociale media drukken ....
dat het gene “jef Peeters” is die in de spits staat ....
Of ne “maarten deneucker” in het middenveld.
Of het hebben over “ wie gaat dat betalen “
Waarom Rd er niet eens terug bijhalen.... Kan niet zo moeilijk zijn !
Aan ideeen geen gebrek !
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Mikman schreef:Oh ja, degenen die zeiken dat men weer huurt ( ivm Sousa ) , ik heb het dan ook over Filip Kevers in Het Laatste Nieuws vandaag : het is huren mét aankoopoptie, daar is niks mis mee. Valt de speler mee, licht je de optie; valt hij niet mee, dan uiteraard niet. Het probleem met huren is dat je spelers van een andere club opleidt zonder dat je er zelf de vruchten van plukt op lange termijn, dat is nu niet het geval. Dus niks mis met deze constructie, integendeel. Had men met Buya beter ook gedaan...

Huren zonder aankoopoptie kan ook wel af en toe, maar niet te veel en enkel indien het een talent betreft dat je anders toch niet zou kunnen halen.
Helemaal mee eens.
Maar ik denk dat iedereen er hier zo over denkt.
Heb er hier maar ene zien zagen daarover.

Ik vind dat er hier een heel negatieve sfeer hangt tegenover "de zagers".
Je hebt mijns inziens max 3 of 4 zéér negatieve mensen. Die springen nu op alles, niks is nog goed.
Maar over het algemeen valt dit reuze mee, maar ik krijg de indruk dat je tegenwoordig niks meer mag zeggen of je krijgt een hoop verwijten naar je kop ("anders zaten jullie toch ook niet in stadion, zal wel RD zijn schuld zijn,...").
Terwijl ik persoonlijk van mening ben dat er toch echt wel gezegd mag worden dat er op dit moment toch wel enkele zaken beter zouden mogen lopen.

We zitten bijna zonder supporters.
Het kan nog helemaal goed komen met de ploeg, net zoals het vorig jaar goed kwam.
Maar alle abonnementen die je nu niet terug kan halen doordat er te weinig perspectief is, die haal je ook niet meer binnen eens we 10 matchen ver zijn en het ineens begint te draaien. Je kan beter een abonnement verkopen en dat het dan wat tegenvalt, die mensen en inkomsten heb je dan toch al weer. In dat opzicht had al iets meer toekomstperspectief zeker handig geweest.
Laatst gewijzigd door Jack op 15 jul 2019, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Positivo schreef:Sterk van de Japanners.
Die Sousa en Suzuki is andere koek dan we gewoon zijn ..... véél potentieel .....

Allez mannen, laat je nog maar eens gaan wat er allemaal niet goed is !
En vooral waarom je geen abo koopt.

Bvb dat het nu de vietnamezen zijn die te veel op de sociale media drukken ....
dat het gene “jef Peeters” is die in de spits staat ....
Of ne “maarten deneucker” in het middenveld.
Of het hebben over “ wie gaat dat betalen “
Waarom Rd er niet eens terug bijhalen.... Kan niet zo moeilijk zijn !
Aan ideeen geen gebrek !
Jij en je vriend hebben een ongezonde focus tov wat anderen, in dit geval de iets negatiever ingestelden, denken.
Je kan geen post doen zonder ruzie te zoeken, zonder te overdrijven, zonder zeer zwaar te veralgemenen.

Kunnen we niet gewoon beide kampen hun mening gunnen zonder telkens een online gevecht te willen uitlokken?

Zeer storend me dunkt.
Maar ja, polariseren is tegenwoordig in!
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Helemaal akkoord met Jack.
Ik heb al meerdere malen het gevoel gehad dat het aan het hervallen is tot een kleutertuin... Er zijn hier de laatste 24 uur 5 pagina's bijgekomen met quasi enkel en alleen ruzie...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

We krijgen stilaan zicht op wat de basisploeg zal worden van Brys.

Afbeelding

Bank: Schmidt, Mmaee, DeSmet, Janssens, Troonbeeckx, Balongo, Cong Phuong.

Als we nog een goede nr.10 vinden om de positie van DeBruyn over te nemen ziet dat er voorlopig niet zo slecht uit. Wel te laat voor de competitiestart. En er moet natuurlijk nog wel wat kwaliteit bijkomen als alternatief voor de basisspelers. Een 5tal zullen er toch nog wel bijkomen mag ik veronderstellen.

Ik zie DeSmet toch vooral als alternatief voor Garcia omdat ik betwijfel dat hij offensief goed genoeg is in dit systeem om Acolatse uit de ploeg te spelen. Maar spelers met dat profiel zijn moeilijk te vinden. Linkse flanken die defensief sterk genoeg zijn en aanvallend iets kunnen creëeren. (Bolingoli was dat bijvb wel). Ik vond Kenny Saif eigenlijk altijd wel erg goed in die rol, en die mag weg bij RSCA.
Laatst gewijzigd door STimVV op 15 jul 2019, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

Met de korte tijd die er nog rest tot de start van de competitie is het inderdaad niet slecht om te kijken wie er weg mag/wil/kan in België zelf...

Hierbij kijk ik toch vooral naar Anderlecht waar men echt wel af wil van een aantal spelers om (financiële) ruimte te maken.
-> Makarenko, zou een goede keuze zijn voor naast Assamoah.... Stevige kerel, maar toch aardig wat voetballend vermogen.
-> Saief, werd uitgeleend aan Cincinnati vorig seizoen, speelde daar een tiental wedstrijden. Is gewoon om in een 5-3-2 te spelen.
-> Gerkens. Moeilijkste dossier van de 3 wss, maar zou direct terug welkom zijn.
-> Dauda, deed het niet onaardig bij Vitesse vorig seizoen, maar de aankoopoptie van 3 mil was te veel. Naast Sousa, Suzuki en Balongo als 3e/4e spits zeker een optie.

Is het mogelijk bij Antwerp iets te halen? Eventueel aan interessante financiële voorwaardeb als 'compensatie' voor De Sart?
-> Yatabare, stevige bonk in het middenveld.
-> Hairemans, sinds winterstop al in belangstelling van STVV, en ik denk vooral Brys. Ook gewild door KV Mechelen.

Afhankelijk van het gewenste systeem kan ook een Limbombe van Gent interessant worden.

Maar bij elke van deze namen/dossiers lijkt het mij wachten tot eind augustus....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

willems, limbombe, marcq
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Weet iemand wat de aankoopoptie bedraagt bij de transfer van Souza?
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

STimVV schreef:We krijgen stilaan zicht op wat de basisploeg zal worden van Brys.

Afbeelding

Bank: Schmidt, Mmaee, DeSmet, Janssens, Troonbeeckx, Balongo, Cong Phuong.

Als we nog een goede nr.10 vinden om de positie van DeBruyn over te nemen ziet dat er voorlopig niet zo slecht uit. Wel te laat voor de competitiestart. En er moet natuurlijk nog wel wat kwaliteit bijkomen als alternatief voor de basisspelers. Een 5tal zullen er toch nog wel bijkomen mag ik veronderstellen.

Ik zie DeSmet toch vooral als alternatief voor Garcia omdat ik betwijfel of hij offensief goed genoeg is in dit systeem om Acolatse uit de ploeg te spelen. Maar spelers met dat profiel zijn moeilijk te vinden. Linkse flanken die defensief sterk genoeg zijn en aanvallend iets kunnen creëeren. (Bolingoli was dat bijvb wel). Ik vond Kenny Saif eigenlijk altijd wel erg goed in die rol, en die mag weg bij RSCA.

Sankhon is voor mij de perfecte vervanger van Tomiyasu. Sankhon - Texeira - Garcia, is een zeer degelijk centraal trio. Al heb ik een wrang voorgevoel over Texeira. Ik ben sinds zijn eerste match grote fan. Maar op het einde van vorig seizoen vond ik hem minder presteren. Hij kan het niet wegsteken dat hij een dagje ouder wordt, is hierdoor minder wendbaar en minder snel. Ik hoop dat mijn voorgevoel verkeerd is en hij wel zijn oude niveau kan evenaren. Stel dat er één van deze drie gekwetst of geschorst is, ga je wel meteen aan kwaliteit inboeten. Ik vond Mmae vorig jaar niet zo betrouwbaar. Voor mij mag er dus nog een extra centrale verdediger bijkomen. Al kan Endo daar in principe ook wel uit de voeten.

Ik deel jouw mening over Saief, stel dat je zo iemand kan halen heb je mogelijkheden op de flank. Dan heb je Botaka, Acolatse (kan zowel links, als rechts), Saief en Desmet.

Op het middenveld MOETEN er nog minstens 2 kwalitatieve spelers bijkomen. Een creatieve speler voor achter de spitsen en graag ook nog iemand met duelkracht en gestalte. Ofwel ziet men Sousa als aanvallende middenvelder, maar dan heb je in de spits nog iemand extra nodig.

Posteert Brys Sousa in de spits, zal je met één extra man toekomen. Een Balongo lijkt wel punten te scoren tijdens deze voorbereiding, ik ben benieuwd of hij zich kan doorzetten.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Jebus4life schreef:Helemaal akkoord met Jack.
Ik heb al meerdere malen het gevoel gehad dat het aan het hervallen is tot een kleutertuin... Er zijn hier de laatste 24 uur 5 pagina's bijgekomen met quasi enkel en alleen ruzie...
Dat komt grotendeels door het simpele feit dat als je een mening niet deelt van sommigen , of er een ander idee op nahoud , ze proberen u de grond in te boren en verder het grote geloof rondbazuinen .
Niettegenstaande is een geschreven tekst altijd gevaarlijk,kwestie op welke toon hij gelezen word .Al bij al is het goed dat we niet allemaal hetzelfde denken. :hug:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

Die Sousa zou op verschillende aanvallende posities uit de voeten kunnen heb ik ergens gelezen. Huren met aankoopoptie is inderdaad wel slim.
Er is één ding dat ik me afvraag bij die constructie. Stel nu dat hij uitstekend presteert, zodat hij gegeerd wordt door echte topclubs, genre PSV. Heeft STVV dan nog kans om hem aan te kopen? Of blijft STVV dan de voorkeur krijgen? Is gewoon maar een vraag die in me opkomt.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

voetballiefhebber schreef:Die Sousa zou op verschillende aanvallende posities uit de voeten kunnen heb ik ergens gelezen. Huren met aankoopoptie is inderdaad wel slim.
Er is één ding dat ik me afvraag bij die constructie. Stel nu dat hij uitstekend presteert, zodat hij gegeerd wordt door echte topclubs, genre PSV. Heeft STVV dan nog kans om hem aan te kopen? Of blijft STVV dan de voorkeur krijgen? Is gewoon maar een vraag die in me opkomt.
en denk daar dan ook nog bij dat de speler in kwestie een salarisverdubbeling (en) bij èèn van de topclubs zou krijgen ,dan heb je een nieuw geval Boli en dan weigert hij te spelen .....
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Plaats reactie