Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Dat is toch wel een constante, dat we teveel waardevolle spelers laten komen tot een situatie met 1 jaar contract.
Volgens de officiële berichtgeving van STVV -en ik neem aan dat dat in deze de meest betrouwbare is- tekende Garcia vorig jaar voor 2+2 jaar.

Dus als STVV de optie in zijn contract licht dan ligt hij nog tot 2022 onder contract.


https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/welcomepol


Je kan de club niet verwijten dat er (vermeende?) interesse is voor een speler omdat die goed gepresteerd heeft. Als je iemand gratis haalt en men heeft een jaar later interesse voor hem terwijl je nog 3 jaar de rechten over hem hebt, dan is dat eerder een blijk van goed werk.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Mikman schreef:
Jack schreef:Dat is toch wel een constante, dat we teveel waardevolle spelers laten komen tot een situatie met 1 jaar contract.
Volgens de officiële berichtgeving van STVV -en ik neem aan dat dat in deze de meest betrouwbare is- tekende Garcia vorig jaar voor 2+2 jaar.

Dus als STVV de optie in zijn contract licht dan ligt hij nog tot 2022 onder contract.


https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/welcomepol


Je kan de club niet verwijten dat er (vermeende?) interesse is voor een speler omdat die goed gepresteerd heeft. Als je iemand gratis haalt en men heeft een jaar later interesse voor hem terwijl je nog 3 jaar de rechten over hem hebt, dan is dat eerder een blijk van goed werk.
Tiens, hoe kom ik dan bij dat 1 jaar?
Als dit klopt neem ik voor dit geval mijn woorden terug. Dan is dat zeer goed gewerkt.
Je mag 'm eigenlijk niet laten gaan, maar als het dan toch gebeurt zal het aan een PL club met dit contract resterend toch 10 miljoen opbrengen.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Stel (!) dat een club als Burnley 10 miljoen neerlegt en je hebt een vervanger klaar staan, kan je de club dan verwijten om te verkopen? Ik begrijp heel goed wat de gevolgen zijn van te verkopen, maar welke club onder de G5 kan zo'n bod weigeren?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Inderdaad voor bedragen van meer dan 5 miljoen euro, kan je gewoon niet weigeren.
Maar die vervangers staan niet klaar, dat is vaak het probleem bij ons.
De Norre was ook zo'n verhaal, die moest je gewoon verkopen voor dat bedrag.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Stan »

Dreke schreef:Stel (!) dat een club als Burnley 10 miljoen neerlegt en je hebt een vervanger klaar staan, kan je de club dan verwijten om te verkopen? Ik begrijp heel goed wat de gevolgen zijn van te verkopen, maar welke club onder de G5 kan zo'n bod weigeren?
Zoals ze een vervanger klaar staan hadden bij de verkoop van Tomi?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Als Sankhon de vervanger is van Tomi, stond de vervanger hier zelfs al voor Tomi zijn eerste volledige match voor ons speelde. ;)
Alle gekheid op een stokje, wij hebben nog serieus wat stappen te zetten als het gaat over anticiperen en snel volwaardige vervangers te presenteren. Anderzijds heb je ook niet altijd vat op de zaken. Schoofs had een volwaardige vervanger (verbeterde versie) kunnen zijn van Alexis het schaap, maar het BAS stak er een stokje voor. Diagne had een transfervrije vervanger voor Tomi kunnen zijn, maar gooide zijn eigen ruiten in door last minute ineens met hogere financiële eisen af te komen (waar we imo terecht niet in meegingen, dan beginnen ze allemaal zo te doen). Tel die erbij en de perceptie is helemaal anders. Maar goed, ze staan er niet en dat is finaal wat telt.
Los daarvan zijn wij niet in de positie om bedragen die een stukje boven 5 miljoen gaan te weigeren. Het zou van slecht financieel management getuigen om een hypothetisch bedrag van 10 miljoen te weigeren, omdat je nog geen vervanger in het vizier hebt. Dan moet je niet de verkoop gaan afblokken, maar wel bij scouting en aankoop een versnelling of 2 hoger schakelen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 16 jul 2019, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/07/16/

Rocha vertrekt niet mee op stage met Lommel, STVV zou één van de geïnteresseerde clubs zijn.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

Er waren tijden dat we onze spelers niet aan de straatstenen verkocht kregen. De laatste maanden hebben we er een paar voor meerdere miljoenen verkocht. Dat lijkt me geen slechte evolutie.

De moeilijkheid is inderdaad om een waardige vervanger te vinden. Ik vind Garcia trouwens beter dan Tomiyasu. Maar Tomiyasu is nog erg jong en heeft uiteraard nog heel wat progressiemarge. We hebben de laatste jaren best wel goede verdedigers gehad. Ruben Fernandes was ook een prima speler. En wie had gedacht dat Djené het ooit zo ver zou schoppen? Al zag je zijn potentieel ook al bij ons, alleen wisselde hij dat af met teveel stommiteiten. Als Sankhon de lijn door kan trekken van vorig seizoen, gaan we ook veel plezier aan hem beleven.

Al zie ik hem momenteel liever op het middenveld tenzij we daar nog heel wat duelkracht gaan bijhalen. Endo, Asamoah, De Bruyn, dat zijn allemaal wippertjes.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Anneke »

Heb de naam hier nog eens laten vallen: Ivanildo Fernandes
https://www.transfermarkt.com/ivanildo- ... ler/340524

Centrale verdediger, 23 jaar. Goede speler met strakke voorwaartse passing, kopbalsterk, snel..
Als je die haalt, kun je eventueel spelen met Ivanilson (portugees, dus ideaal langs Tex) - Texeira - Garcia
en kan je Sankhon terug op het middenveld zetten.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

in het midden of cntraal achteraan mag er wel wat lengte bij: wolke, sankhon zijn de enigen die wat kracht en gestalte kunnen meebrengen hier. maar wolke moet nog geschoold worden om achteraan te voldoen en sankhon is onmisbaar achteraan. grote ( liefst belgische ) spelers gezocht.
Romie56
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2019, 16:50

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Romie56 »

Ivanildo veranderd topper Anneke.!!!Absolute meerwaarde.Maar is die nog betaalbaar?
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Daarnet communiceerde STVV de transfer van Allan Sousa pas officieel. "Hij tekent voor 1 jaar op huurbasis."
Nergens melden ze dat er een aankoopoptie is. Wat me doet vrezen of er dan wel één is...
BoemBoem
Berichten: 2963
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door BoemBoem »

Op de officiële site van stvv wordt Allan aangekondigd..
Er staat wel huur van 1 seizoen.. Er wordt nergens gesproken over een aankoopoptie.. Iemand meer info?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Trunekson »

BoemBoem schreef:Op de officiële site van stvv wordt Allan aangekondigd..
Er staat wel huur van 1 seizoen.. Er wordt nergens gesproken over een aankoopoptie.. Iemand meer info?
https://vejle-boldklub.dk/vb-forlaenger ... ruiden-vv/
Volgens de officiële site van zijn club hebben ze daar zijn contract verlengd en 1 jaar verhuurd aan ons. :roll:
BoemBoem
Berichten: 2963
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door BoemBoem »

Trunekson schreef:
BoemBoem schreef:Op de officiële site van stvv wordt Allan aangekondigd..
Er staat wel huur van 1 seizoen.. Er wordt nergens gesproken over een aankoopoptie.. Iemand meer info?
https://vejle-boldklub.dk/vb-forlaenger ... ruiden-vv/
Volgens de officiële site van zijn club hebben ze daar zijn contract verlengd en 1 jaar verhuurd aan ons. :roll:
:lol: :grappig:

Eigenlijk is het niet meer grappig..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie