Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tamas »

ilovesushi schreef:De shortlist van STVV lijkt ook echt een short list. Al maanden weten we dat onze belangrijkste verdediger gaat vertrekken en dat onze andere sterkhouder daar met het jaar kwetsbaarder wordt door blessures. Als dan de eerste vervanger teveel eisen stelt en naar een rechtstreekse concurrent trekt die hier dan wel aan toegeeft of sterker onderhandelt, komt er al weken geen schot in de zaak van een tweede keuze. Ook centraal op het middenveld is Bezus al maanden weg en niet vervangen, Kamada wisten we dat zou gaan, De Sart werd ook soms hoog uitgespeeld en gaf aan te willen vertrekken, Cebaillos is minder verwacht maar was kwetsbaar en voldeed eigenlijk niet. Ook daar zou je dan een stevige lijst achter de hand moeten hebben.

Dan gaat het niet alleen over het aantal namen maar ook de juiste, welk spel wil je spelen en wie heb je daarvoor nodig. Als je een Endo bezig ziet, vol goede wil, maar is eigenlijk niet het juiste type voor de Belgische competitie. Komt waarschijnlijk beter tot zijn recht in Japan omdat het gewoonweg een totaal andere competitie is, zal ook niet voor niets international geweest zijn. Maar in 1b zou hij niet eens opvallen. Ook Schmidt en onze Vietnamese vriend lijken niet meteen waaraan we nood hebben.

Nu lijkt het dat we moeten hopen dat op de laatste dag van de transferperiode ze ons komen aanbieden wat we nodig hebben. En dat je daar dan geluk of pech mee kan hebben. Die indruk wek je naar de buitenwereld, geen duidelijke richting en te weinig overtuiging en daardoor ook te weinig overtuiging om bepaalde spelers te overhalen en mee te hebben in de plannen. Want binnen enkele dagen zien we mss een Gerkens wel kiezen voor een rechtstreekse concurrent.

Vorig jaar hebben we een ganse lijst spelers nooit gebruikt, goed gericht waren die transfers voor een groot deel niet. Nu is aantal (fitte) spelers zo laag dat je de competitiestart niet au sérieux lijkt te nemen.
Heel juist ! En telkens hopen we dat het anders gaat zijn, dat er wel eens kort op de bal gespeeld wordt, dat er wel eens kwaliteitsvolle én onmiddellijk inzetbare spelers gehaald worden en net als altijd moeten we weer vaststellen dat we hopeloos achter de feiten aanlopen.
Dat je wacht tot eind augustus voor een "opportuniteit" daar kan ik inkomen maar de knelpunten die al enkele maanden gekend waren moesten inderdaad NU zijn opgevuld. In deze situatie loop je kans vrijwel geen punten te halen tot eind augustus en dan is het ook nog maar de vraag of wat ze dan bijhalen een meerwaarde is én direct inzetbaar !!!
Het spreekwoord "goed begonnen, half gewonnen" is vrijwel altijd overal en op alles van toepassing, het omgekeerde uiteraard ook !
Zoals de organisatie van de eerste en enige oefenmatch op Stayen amateuristisch was is ook het transferbeleid geen profclub waardig.
Arme Marc Brys en zijn staf … want "zij" gaan uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen en dat voor iemand die mooie resultaten heeft neergezet, bleef geloven in het project en op post bleef.
Arme supporters, die dit met lede ogen moeten aanzien en tegen beter weten in toch hun kanaries blijven steunen. Waarvan ondergetekende er een is !!!
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

en hoe zit het ondertussen et de klacht die ivm de sart werd ingediend ? minstens 1 CV, 2 centrale middenvelders, 2 flankspelers en een 10 zijn nog nodig.
niet morgen maar liefst gisteren. schep asjeblieft ook eens duidelijkheid over boli?! blijven of vertrekken
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

geelblauw schreef:en hoe zit het ondertussen et de klacht die ivm de sart werd ingediend ? minstens 1 CV, 2 centrale middenvelders, 2 flankspelers en een 10 zijn nog nodig.
niet morgen maar liefst gisteren. schep asjeblieft ook eens duidelijkheid over boli?! blijven of vertrekken
De klacht tegenover De Sart gaat over het verbreken van het 'gentleman's agreement' waarbij alle Belgische profclubs overeenkwamen om 'de wet van '78' niet te gebruiken bij onderlinge transfers. Die wet zegt dat profsporters eenzijdig hun contract kunnen verbreken als ze een (beperkte) opzegvergoeding betalen, naargelang de resterende looptijd van hun contract. Voor zover ik begrepen heb uit de STVV-communicatie heeft De Sart deze wet gebruikt - in combinatie met het feit dat hij beweerde dat zijn contract afliep want niet geldig was verlengd - om zonder transfervergoeding voor STVV naar Antwerp over te stappen. Hier lopen dus eigenlijk twee discussies samen: is het contract geldig verlengd (men beweert dat het in het Frans gebeurde op Vlaams grondgebied van tewerkstelling Sint-Truiden) en wat met het verbreken van het 'gentleman's agreement'? Het eerste lijkt me voor de rechtbank nauwelijks kans te maken, het tweede helemaal geen kans... De Sart: die zien we niet meer terug, 'zijn' geld zeer zeer zeer waarschijnlijk ook niet.
Wat Boli betreft is het duidelijk dat het een kwestie van tijd is dat hij vertrekt: we kunnen nog hopen dat hij een of meerdere matchen (een gedeelte) meespeelt...
De versterkingen: ik ga er wel van uit dat men daar mee bezig is, maar verwacht allemaal namen waar wij nog nooit van gehoord hebben... (of je zou een zeer goed geïnformeerde Japan- en wereldvoetbalkenner moeten zijn...).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

geelblauw schreef:en hoe zit het ondertussen et de klacht die ivm de sart werd ingediend ? minstens 1 CV, 2 centrale middenvelders, 2 flankspelers en een 10 zijn nog nodig.
niet morgen maar liefst gisteren. schep asjeblieft ook eens duidelijkheid over boli?! blijven of vertrekken
En ne spits Souza gaat niet veel potten breken.
rde
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jul 2019, 13:44

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door rde »

op de transfers lijst is er genoeg spelers die je kunt gebruiken en zeker met ervaring
ervaring heb je nodig bij stvv
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Verrekeskop schreef:
Jones schreef:Net vernomen via de reporter van HLN in Beringen dat men eerstdaags de nieuwe sponsor bekend zou maken. Het zou om een heel rijk iemand gaan die eigenaar is van 3 bedrijven. Meer info heb ik niet. Inzake transfers geen nieuws aldus Filip Kevers. In zijn opzicht zouden de Japanners eens ze met nieuws naar buiten komen wel eens heel snel kunnen handelen.
3 bedrijven? Frituur De Smulbarak, café De Gouden Haring en een trimsalon voor poedels?
Ik zal er niet ver naast zitten, STVV kennende...
Ik denk het niet. Er is een heel team in Japan met sponsoring bezig.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

De kranten hebben dringend een interview met Tateishi of Pinto nodig om dingen uit te klaren. Er zijn te weinig middelen voorhanden om als supporter zijnde, Tateishi en co duidelijk te maken dat er onrust en onvrede heerst bij de supporters over het huidige transferbeleid. Zijn ze zich bewust in de Japanse koppen, wat voor een terugloop van supporters er op Stayen is ?
Ik zie ze het forum niet vertalen met google translate, de Japanners.
Meekers is veeleer spreekbuis om gebakken lucht te verkopen. Een ceremoniële voorzitter. Ik verwijt de Japanners zelf veel te weinig daadkracht en transparantie.

Supporters die hun mond opendoen naar Tateishi en co, ik zie het niet gebeuren. Ten eerste : je ziet ze alleen op een match en ten tweede : ze verstaan enkel Engels. Weinig Truienaars zie ik in een collère met Engelse tongval uithalen.

Gevolg : Meekers krijgt alles over zich en moet buigen voor de Japanners want zonder hen zijn ze niet meer dan een bestuur op papier dat onder het juk leeft van de Japanse bobo's. Lijdzaam toezien hoe Stayen verder leegloopt....kanaries in een gouden kooi.

Een spandoek in het Engels op de match tegen Moeskroen misschien ? Iemand een idee voor een slogan ?
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

volgens mij is het dinsdag D-day voor stvv. Suzuki wordt verwacht en hopelijk nog een hoop sponsors en nieuwe goede spelers. er zijn zoveel goede spelers transfervrij én die bij stvv passen. ik snap dat je niet voor gerkens moet gaan en een hoop geld betalen als je bijvoorbeeld lewis holtby gratis kan gaan ophalen...
Thestvvfan
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2019, 13:21

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Thestvvfan »

Slogan.

Buy quality not quantity!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Thestvvfan schreef:Slogan.

Buy quality not quantity!
Van quantity kun je ze dit jaar wel niet betichten, op dat vlak hebben ze hun les geleerd. :D
Thestvvfan
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2019, 13:21

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Thestvvfan »

Al de vorige transfers vergeten?
Nazon, buya, vloet, Kinoshita,...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Thestvvfan schreef:Al de vorige transfers vergeten?
Nazon, buya, vloet, Kinoshita,...
Da's vorig seizoen. Die van dit seizoen zijn tot nu toe niet slecht, maar het zijn er te weinig. Er moeten er minstens nog 4-5 bijkomen.
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door ilovesushi »

Vraag me af of het echt zoveel interessanter is tot kort voor het sluiten van de transfermarkt te wachten om serieus in actie te schieten. In principe zijn de eerste keuzes (van jezelf en andere teams) al weg. Tegelijk beseffen ook andere ploegen dat je ook echt nood hebt aan die spelers, dus niet zeker dat je die aan braderieprijzen gaat krijgen, integendeel. Het gaat hier immers niet om een extra 'opportuniteit' maar om pakweg vier - vijf spelers voor je basiselftal. Daarnaast heb je ze al enkele wedstrijden niet kunnen gebruiken wat ook zonde is en kunnen ze niet op elkaar ingespeeld zijn. Gevolg is ook dat je wat abonnees misloopt, je moet al vertrouwen hebben dat de transfers wel zullen komen en goed zullen zijn, je riskeert je start te missen (pas na x matchen gearriveerd, niet speelgerechtigd, geen ploeg kunnen vormen, aanpassing, ...) zodat het een overgangsjaar kan worden, want om eens te verrassen als een ploeg van het kaliber van STVV kan je maar best mee zijn van in het begin.

Met echte ambitie zorg je dat de cruciale spelers er zijn vanaf het begin liefst zelfs de voorbereiding kunnen meepikken, dat noemt voor iets voorbereiding.

Soms lijkt het ook zo simpel een Charisis was transfervrij, we kennen die toch, we hebben op die positie nood aan spelers. Is bovendien het type dat een actie durft maken, wat volk op zich kan trekken waaraan het ontbreekt zeker nadat Bezus weg was. Mocht bij Kortrijk nauwelijks mee doen, dus kan me moeilijk voorstellen dat die onhaalbaar zou geweest zijn, maar weg is hij (naar Atromitos Athene). Zou hem liever centraal zien lopen hebben dan pakweg De Sart of Endo. Nu is maar een voorbeeld, maar zonde toch dat we nu nog andere moeten gaan beginnen zoeken terwijl de oplossingen voor onze neus voorbij lopen.

Voel vooral mee met Brys en zijn team, veel respect voor wat zij vorige jaar gedaan hebben en zonde dat de inkomende centen in de winter toen niet geherinvesteerd werden in de ploeg, want zaten toen in een riante uitgangspositie. En kijk hoe hij er nu aan moet beginnen. Hoop nog altijd dat het echt op gang komt met minder kwantiteit dan vorig jaar maar echt wel rake kwaliteit, maar kan niet zeggen dat ik er gerust in ben.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

Dreke schreef:
fruitboerke schreef:... kamelendrijver ... Shushi fretters
Proficiat. Een hele meneer ben jij...
:mierenneuker: :fuck:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Boxtobox »

Vouch schreef:
Thestvvfan schreef:Al de vorige transfers vergeten?
Nazon, buya, vloet, Kinoshita,...
Da's vorig seizoen. Die van dit seizoen zijn tot nu toe niet slecht, maar het zijn er te weinig. Er moeten er minstens nog 4-5 bijkomen.
Hoe weet je dat ze goed zijn ? Een would-be Messi, een geblesseerde Japanner en een Braziliaan die in de JPL nog alles moet bewijzen.
Dan hebben we nog een speler uit de amateur reeks en een jongeling van AA Gent en een Bosnisch top talent van 17 jaar.
Je bent ook nog enkele sterkhouders kwijt. Ik denk dat je gaat moeten spelen om erin te blijven als je moet beginnen met een 4 of 5 op 18.
Plaats reactie