Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Musona ? Man man man, zo lang geen wedstrijd meer gespeeld. Geen super meerwaarde, wel voetbalbelg en geen gestalte vooraan; We hebben een spits met gestalte nodig, niet allemaal lilliputters vooraan
Laatst gewijzigd door Jones op 22 jul 2019, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
enerkey
Berichten: 2093
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Heeft wel nog gespeeld hoor in de terugronde. Zelfs bij Anderlecht voor de winterstop nog een heel aantal wedstrijden.

Musona die kan wel stukje voetballen. Denk dat die een hoger rendement kan halen op kunstgras. Is ook geen pure spits. Aanvallende middenvelder: Zowel centraal, links als rechts. In de spits ook geen probleem. Rendement is op iedere positie even hoog. In 50 procent van de wedstrijden 1 assist of goal. Enkel bij Lokeren heeft hij dat rendement niet gehaald. Moeilijk situatie tegen de degradatie spelen, maar wel degelijk aanwezig iedere wedstrijd (als ik op de samenvattingen af ga)
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

enerkey schreef:Heeft wel nog gespeeld hoor in de terugronde. Zelfs bij Anderlecht voor de winterstop nog een heel aantal wedstrijden.

Musona die kan wel stukje voetballen. Denk dat die een hoger rendement kan halen op kunstgras. Is ook geen pure spits. Aanvallende middenvelder: Zowel centraal, links als rechts. In de spits ook geen probleem. Rendement is op iedere positie even hoog. In 50 procent van de wedstrijden 1 assist of goal. Enkel bij Lokeren heeft hij dat rendement niet gehaald. Moeilijk situatie tegen de degradatie spelen, maar wel degelijk aanwezig iedere wedstrijd (als ik op de samenvattingen af ga)
In dat opzicht is Musona wel een zeer interessant profiel want de kern gaat blijkbaar niet al te breed zijn dit seizoen. En ik denk persoonlijk dat er (veel) meer inzit dan er vorig seizoen is uitgekomen. Brys gaat daar wel raad mee weten.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Musona kende zijn beste periode bij KVO toen hij op de linksbuiten speelde in een 4-3-3. Was toen echt 1 vd betere spelers in Belgie.
Dat is een positie die in het systeem van Brys niet bestaat. In de huidige manier van spelen zou hij dus in aanmerking komen voor de positie van Kamada. Waar Sousa nu dus de enige optie is. (Vietnamessi tel ik effe ni mee) Eventueel ook op die van Acolatse, maar Musona zou daar op verdedigend vlak dan wel een groot risico zijn. Net als Acolatse eigenlijk...
Als je kan kiezen uit Sousa of Musona in steun van Suzuki, dan zit je goed voor die positie.
Wel moet er dan nog steeds en asap een alternatief zijn voor Suzuki als diepe spits wanneer we niet op Boli kunnen rekenen.
Rocha? (Slechts 600.000 euro +20% op de doorverkoop)
En een nr10, nr8, en zo verder...
Laatst gewijzigd door STimVV op 22 jul 2019, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
rde
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jul 2019, 13:44

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door rde »

Musona ook wel ervaring niet slecht ik denkt beter dan sousa
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

Even een overzicht van de inkomende transfers:

1) Mathieu Troonbeeckx (KSK Heist) - 21 jaar, rechtsbuiten,
2) Tarik Baltic (Troyes) - 18 jaar, middenvelder,
3) Daniel Schmidt (Sendai) - 27 jaar, keeper,
4) Thibault De Smet (AA Gent) - 21 jaar, linksback,
5) Cong Phuong (Hoang Anh Gai Lai) - 24 jaar, aanvaller,
6) Allan Sousa (Vejle BK) - 22 jaar, aanvaller,
7) Yuma Suzuki (Kashima Antlers) - 23 jaar, aanvaller


Als daar dan nog Knowledge Musona bijkomt, 29 jaar, aanvaller, dan heeft Brys toch redelijk wat keuze in de aanval. Ik ga ervan uit dat ze zijn mening hebben gevraagd en dat hij het eens is met deze aankopen. Wat opvalt, is dat er vanachteren nauwelijks iets is bijgekomen, terwijl Tomiyasu onmogelijk niet gemist kan worden. Als Brys aangeeft dat hij nog een viertal nieuwe spelers verwacht (waar Musona dan bij zou horen), dan moeten de drie resterende aankopen allemaal een verdedigend profiel hebben en 1A waardig zijn om aan een min of meer uitgebalanceerd elftal te komen.

Ik heb dus mijn twijfels over het gerucht in verband met Musona...die is met zijn 29 jaar duidelijk ouder dan al de andere, aangetrokken spelers (ik laat Schmidt even buiten beschouwing, want dat is volgens mij een publiciteitsstunt naar de Japanse markt toe) en bovendien ook nog een aanvaller.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Brusselmans schreef:Enkele vaststellingen ...

Tomi en Kamada zijn niet evenwaardig vervangen ...
Men heeft dat nog eens willen proberen destijds : Cantaluppi en Chimedza, en nog enkele anderen, waaronder Wilmet en Sidibe, werden van de hand gedaan, en men ging het toen proberen met hun waterdragers, die dan plots de dragers moesten worden.
Ik meen me te herinneren dat Hayen de rol van Cantaluppi moest overnemen, en Buvens die van Chimedza.
Hayen en Buvens is nog van een tijdperk eerder.

Christ kwam toen in de plek van chimedza, Kotysch ipv Cantaluppi.
Maar inderdaad het contrast met hun voorgangers was enorm...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Brusselmans »

Mea culpa ...
Heb de namen idd een beetje van tijdperk verwisseld ...

Maar toch ...Toen Kalisa wegviel, werd het ook Hayen als leider van de defensie.
Dus eigenlijk al de 3de keer dat men dit risico gaat nemen !!!

Of zelfs de 4de keer ... Dompé, Junior ...

En elke keer was het rampzalig ...
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

musona mag komen van mij, maar liever wat jongere spelers. als we hem gratis krijgen en niet moeten lenen is het interessant. heeft volgens mij recentelijk nog wel meegespeeld op de africa cup.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Jones schreef:Musona ? Man man man, zo lang geen wedstrijd meer gespeeld. Geen super meerwaarde, wel voetbalbelg en geen gestalte vooraan; We hebben een spits met gestalte nodig, niet allemaal lilliputters vooraan
Je komt nu met deze argumenten, maar langs de andere kant kom je continu met Vossen opdraven hier, die je kan neersabelen met exact dezelfde argumenten :lol:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

Voetbalbelgie heeft dit gerucht alvast gretig overgenomen :
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/07/22/

Maar dat is al langer bekend dat die dit forum lezen :-)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

Wat moet er nog specifiek bijkomen, ervan uitgaande dat zowel Yohan Boli als Pol García kunnen overtuigd worden van een langer verblijf ? Welke spelers zien jullie als titularissen? Wat voor een typeploeg kan Brys uit dit allegaartje kneden?

Huidige stand van zaken volgens de A-Kern, zoals vermeld op de officiële webpage van STVV, aangevuld met de recente, bevestigde transfers:

Keepers:
1) Kenny Steppe *
2) Daniel Schmidt

Verdedigers:
1) Pol García *
2) Samy Mmaee
3) Jorge Teixeira *
4) Mathieu Troonbeeckx
5) Thibault De Smet
6) Siebren Lathouwers

Middenvelders:
1) Steven De Petter
2) Jordan Botaka *
3) Ibrahima Sory Sankhon *
4) Samuel Asamoah *
5) Nguyen Cong Phuong
6) Stan Van Dessel
7) Hamza Masoudi
8) Wataru Endo *
9) Tarik Baltic

Aanvallers:
1) Duckens Nazon
2) Yohan Boli *
3) Alexandre De Bruyn *
4) Wolke Janssens
5) Elton Acolatse *
6) Nelson Balongo
7) Alan Gonçalves Sousa *
8) Yuma Suzuki *

Ik zie enkel de spelers met * als mogelijk 1A-materiaal en vanachter kom ik serieus tekort...voor de rest zou ik het niet weten... Het zal puzzelen worden en spelers op nieuwe posities uitproberen, tenzij er nog een paar sterkhouders in de verdediging en op het middenveld bijkomen.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

tesneusdoek schreef:Even een overzicht van de inkomende transfers:

1) Mathieu Troonbeeckx (KSK Heist) - 21 jaar, rechtsbuiten,
2) Tarik Baltic (Troyes) - 18 jaar, middenvelder,
3) Daniel Schmidt (Sendai) - 27 jaar, keeper,
4) Thibault De Smet (AA Gent) - 21 jaar, linksback,
5) Cong Phuong (Hoang Anh Gai Lai) - 24 jaar, aanvaller,
6) Allan Sousa (Vejle BK) - 22 jaar, aanvaller,
7) Yuma Suzuki (Kashima Antlers) - 23 jaar, aanvaller


Als daar dan nog Knowledge Musona bijkomt, 29 jaar, aanvaller, dan heeft Brys toch redelijk wat keuze in de aanval. Ik ga ervan uit dat ze zijn mening hebben gevraagd en dat hij het eens is met deze aankopen. Wat opvalt, is dat er vanachteren nauwelijks iets is bijgekomen, terwijl Tomiyasu onmogelijk niet gemist kan worden. Als Brys aangeeft dat hij nog een viertal nieuwe spelers verwacht (waar Musona dan bij zou horen), dan moeten de drie resterende aankopen allemaal een verdedigend profiel hebben en 1A waardig zijn om aan een min of meer uitgebalanceerd elftal te komen.

Ik heb dus mijn twijfels over het gerucht in verband met Musona...die is met zijn 29 jaar duidelijk ouder dan al de andere, aangetrokken spelers (ik laat Schmidt even buiten beschouwing, want dat is volgens mij een publiciteitsstunt naar de Japanse markt toe) en bovendien ook nog een aanvaller.
1-2 en 5 zijn versterkingen voor de reserven, daar ben je dus niks mee en een keeper die waarschijnlijk nooit zal pakken.
Dus eigenlijk zitten we op drie versterkingen.
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvv_373 »

Waar is den tijd: —————————Belic—————————Voets———Hayen————Kalissa—-Caers————-Delorge———-Verjans—————-Pereira—————Boffin——————Vangeel——————-Mbonabucya———————— Wat een ploeg toch! Ne mens zou veel geld ervoor over hebben om deze ploeg aanstaande zaterdag terug op het veld te hebben :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Boxtobox »

Musona, allemaal redelijk goed maar waar blijven die middenvelders ?
Laatst gewijzigd door Boxtobox op 22 jul 2019, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie