Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Louis XIV »

vdl schreef:Ja ik breek niemand af maar die word hier al opgehemeld omdat hij van inter komt,wel geen minuut gespeeld, alleen maar met de jeugd.
Dat moet dan uw versterking worden,sorry als ik dan mijn twijfels heb,maar ik spring niet met elk zogezegd supertalent een gat in de lucht.
Net als die Lee ,ook zo een talent ,nog eens ne Messi ,maar nog nergens niks bewezen.
Wel als er dan 2 ploegen uit de PL interesse voor hebben en er eentje 8milj Pond wil betalen dan zal hij toch wel tegen ne bal kunnen trappen, niet ?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Bartman schreef:Eerst zien zei de blinde. Wie herinnert zich nog het geweldige talent Rodrigues van Chelsea die we een seizoentje mocht huren ?

Bovendien, STVV heeft nog over geen enkele transfer van dit weekend gecommuniceerd ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rodrigues is nooit een toptalent geweest. Van de drie Chelsea huurlingen toen was er geen enkele bij van het kaliber Colidio. Nog eens niet in de buurt zelfs.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Louis XIV schreef:
vdl schreef:Ja ik breek niemand af maar die word hier al opgehemeld omdat hij van inter komt,wel geen minuut gespeeld, alleen maar met de jeugd.
Dat moet dan uw versterking worden,sorry als ik dan mijn twijfels heb,maar ik spring niet met elk zogezegd supertalent een gat in de lucht.
Net als die Lee ,ook zo een talent ,nog eens ne Messi ,maar nog nergens niks bewezen.
Wel als er dan 2 ploegen uit de PL interesse voor hebben en er eentje 8milj Pond wil betalen dan zal hij toch wel tegen ne bal kunnen trappen, niet ?
21 doelpunten in 63wedstrijden bij de u19 dat is niet zo spectaculair he,dus een pisserke dat nooit tegen grote mannen gespeeld heeft gaat hier effe het verschil maken, ik denk het niet.
Jullie zie inter en 10 miljoen en beginnen te kwispelen
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

We moeten ook niet afbreken om af te breken. Als Inter zoveel geld neertelt voor die 19-jarige jongen, dan moet die toch iets in zijn mars hebben.
Ons geluk is misschien wel dat de transfermarkt in Engeland gesloten is, zodat hij daar niet meer terecht kan. Anderzijds, nu deze naam is gelekt loop je het risico dat andere clubs er weer mee aan de haal gaan. En is die interesse van STVV in hem er echt? Er hebben nogal geruchten de ronde gedaan in de voorbereiding, waar blijkbaar niets van aan was.
Eén zaak lijkt me wel duidelijk en dat is dat de Japanners eindelijk wakker zijn. Na de kritiek van de supporters, de trainer en de spelers van STVV op hun beleid. Er is blijkbaar stevig vergaderd. Brys heeft zijn noden kenbaar gemaakt, hij sprak er onlangs over op TVL.

Aan de andere kant heeft STVV nog supertalenten gehad, die bij ons snel werden doorgestuurd.Zo konden ze niet veel aanvangen bij Jonathan Bamba, maar als je ziet hoe snel hij vooruitgang boekte. Dan heb je een Braziliaan gehad van Liverpool, die bij STVV nauwelijks zijn kans kreeg en daarna bij Hertha BSC wel zijn basisplaats te pakken had. Ik geloof dat Liverpool hem uitleende aan Fluminense, waar hij nu defintief zou spelen. Allan Rodrigues de Sousa was zijn naam.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

voetballiefhebber schreef:We moeten ook niet afbreken om af te breken. Als Inter zoveel geld neertelt voor die 19-jarige jongen, dan moet die toch iets in zijn mars hebben.
Ons geluk is misschien wel dat de transfermarkt in Engeland gesloten is, zodat hij daar niet meer terecht kan. Anderzijds, nu deze naam is gelekt loop je het risico dat andere clubs er weer mee aan de haal gaan. En is die interesse van STVV in hem er echt? Er hebben nogal geruchten de ronde gedaan in de voorbereiding, waar blijkbaar niets van aan was.
Eén zaak lijkt me wel duidelijk en dat is dat de Japanners eindelijk wakker zijn. Na de kritiek van de supporters, de trainer en de spelers van STVV op hun beleid. Er is blijkbaar stevig vergaderd. Brys heeft zijn noden kenbaar gemaakt, hij sprak er onlangs over op TVL.

Aan de andere kant heeft STVV nog supertalenten gehad, die bij ons snel werden doorgestuurd.Zo konden ze niet veel aanvangen bij Jonathan Bamba, maar als je ziet hoe snel hij vooruitgang boekte. Dan heb je een Braziliaan gehad van Liverpool, die bij STVV nauwelijks zijn kans kreeg en daarna bij Hertha BSC wel zijn basisplaats te pakken had. Ik geloof dat Liverpool hem uitleende aan Fluminense, waar hij nu defintief zou spelen. Allan Rodrigues de Sousa was zijn naam.
Zoals ik zei ,blindstaren omdat hij van inter komt,hoeveel jonge spelers komen die Engelse ploegen halen en 80 % ervan komt nooit in de ploeg.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

vdl schreef:Ja ik breek niemand af maar die word hier al opgehemeld omdat hij van inter komt,wel geen minuut gespeeld, alleen maar met de jeugd.
Dat moet dan uw versterking worden,sorry als ik dan mijn twijfels heb,maar ik spring niet met elk zogezegd supertalent een gat in de lucht.
Net als die Lee ,ook zo een talent ,nog eens ne Messi ,maar nog nergens niks bewezen.
Dat is uw goed recht om twijfels te hebben .
Maar hoeveel jongens van rond de 20 jaar hebben al veel kunnen bewijzen , laat staan met een top club als Inter
Voor mij niet gelaten , maar dan heb ik toch liever het beleid van de Jappaners ook al is het huren , dan uw voorstellen weet je nog Seth de Witte
Met alle respect voor De Witte , maar daar moest ge niet aan twijfelen dat hij geen versterking zou zijn .
Er wordt hier niemand opgehemeld , maar gekeken naar het potentieel , jij daarentegen beschouwd elke jonge speler als een potentiele miskoop
Ook Vandessel is een goeike , en hoop dat hij veel speelkansen zal krijgen .
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Bartman »

Halenaar schreef:
Bartman schreef:Eerst zien zei de blinde. Wie herinnert zich nog het geweldige talent Rodrigues van Chelsea die we een seizoentje mocht huren ?

Bovendien, STVV heeft nog over geen enkele transfer van dit weekend gecommuniceerd ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rodrigues is nooit een toptalent geweest. Van de drie Chelsea huurlingen toen was er geen enkele bij van het kaliber Colidio. Nog eens niet in de buurt zelfs.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar ik vertrouw vooral mijn eigen indruk vooraleer ik begin te jubelen. Bovendien is er nog geen enkele transfer officieel.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door panter »

Franz schreef:
Renard schreef:
Franz schreef:Beide spelers passen perfect in de strategie van DMM: mannen met impact/een pak volgers in hun thuisland (Zuid-Korea en Japan), die jong zijn, die potentiëel hebben en die bij STVV aan waarde kunnen winnen om door te verkopen (ik ga er van uit dat er twee keer een aankoopoptie is).
Ze zijn gehuurd: met een 99% zekerheid zullen ze hier volgend seizoen niet meer spelen (trouwens CP15 ook niet): geniet er van zolang het duurt!
Ik kan mij vinden in die strategie. Alleen moet je dat op een langere termijn denken. En op tijd inorde zijn met het huiswerk.
CP15 snap ik dan weer niet, wat is daar het nut van om te huren. Ook al zou hij mee kunnen op dit niveau?
Valt daar zoveel geld te verdienen in Vietnam aan een voetballer die bij 'ocharm' STVV speelt ?
Voetballers met veel volgers zijn voor DMM in hun thuislanden (Japan, Vietnam, Zuid-Korea, ... binnenkort Thailand verwacht ik) zeer interessant als marketing- en reclame-vehikel voor de site(s).
Op zich kunnen dat voor STVV leuke spelers zijn, ik vrees wel dat er een 'zekere druk' zal bestaan naar Brys toe om ze ook op te stellen, ook al voldoen ze (nog) niet. Nu heeft Brys wel het imago mee dat hij zich van zo'n druk niets aantrekt, maar als je als trainer gewoon geen andere spelers ter beschikking krijgt is het wat anders natuurlijk...
Tegen eind-augustus verwacht ik nog een tweetal of drietal 'internationale' spelers. Wie weet de eerste Thai?
Wat met de belgen regel dus ga je deze spelers in de tribune moeten zetten !!!
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door panter »

Halenaar schreef:
Jones schreef:
Halenaar schreef:Ongelooflijk dat mensen zelfs op deze transfer zeiken. Ga aub naar Barça kijken ofzo als dit al zelfs niet meer goed genoeg is.

Dit is een toptalent van wereldorde, totaal onhaalbaar om aan te kopen voor eender welke club in deze competitie. Ik geloof de transfer pas echt als het op hun site staat, maar als het hun lukt is dit misschien wel de grootste stunttransfer ooit in onze geschiedenis.

De ruggengraat van dit team moest er uiteraard al zijn, maar dat neemt niet weg dat deze transfer zeer goed werk is.
Is mooi maar is geen transfer maar een huurovereenkomst waar wij 1 seizoen beter van worden. Maar al die huren betekent dat we volgend seizoen hetzelfde meemaken : 6 man vervangen.
Laat ons hopen dat de volgende nieuwen EU-spelers met wat meer gestalte worden, die gekocht worden
Klopt niet. Volgens de media hebben de andere twee aanwinsten van vandaag een clausule in hun contract staan om hun aan te kopen. Als ze meevallen blijven die dus, bij een tegenvaller zijn ze weg. Ideaal eigenlijk, want nu zit je bijvoorbeeld hier nog met een Nazon en Gliha opgescheept.

Alleen deze spits heeft geen clausule, wat ook maar normaal is bij zo'n speler. Ik ben daar ook geen fan van, maar bij zo'n supertalent mogen ze gerust een uitzondering maken van mij.
Dat is hier net het probleem Is er nu gehuurd met aankoopoptie of niet, media buiten de datum en de prijs weet je niet wat er van waar is!
Is het dan zo moeilijk om dat dan ook mee te geven als zijnde STVV!
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Stel dat de mediaberichten van de afgelopen dagen kloppen, dan ziet het er naar uit dat we toch wel wat kwaliteit in huis gehaald hebben. Op papier lijkt ons aanvallend compartiment dan wel versterkt. Het is alleen nog wachten op een officiële berichtgeving.

Ik ben ook geen voorstander van spelers te gaan huren, maar huren met aankoopoptie daar kan je niks op tegen hebben. Als hij goed presteert dan hou je hem en anders laat je hem gaan. Het (financieel) risico blijft dan beperkt.

Huren zonder aankoopoptie, is natuurlijk een ander verhaal. Wanneer vind ik dat dat moet kunnen? Wanneer je iemand kan aantrekken die je anders nooit kan halen. Die jongen van Inter lijkt mij zo iemand. Want laat ons eerlijk zijn, Inter betaalt toch niet voor niets 9 miljoen? Engelse ploegen hadden interesse, zegt ook wel iets. Vorig jaar haalde Standard Vanheusden op huurbasis (zonder aankoopoptie) van datzelfde Inter. Als ik mij niet vergis, had Vanheusden ook enkel bij het jeugdelftal van Inter gespeeld. Als je dan ziet wat voor een seizoen hij speelde... Vorig jaar op Stayen stak die er gewoon bovenuit. Als die Colidio een even groot talent is als Vanheusden, dan gaan wij daar plezier aan beleven.

Hopelijk worden de transfers snel officieel aangekondigd. Maar mits die drie nieuwe jongens, is het huiswerk nog niet af.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

Halenaar schreef:
Bartman schreef:Eerst zien zei de blinde. Wie herinnert zich nog het geweldige talent Rodrigues van Chelsea die we een seizoentje mocht huren ?

Bovendien, STVV heeft nog over geen enkele transfer van dit weekend gecommuniceerd ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rodrigues is nooit een toptalent geweest. Van de drie Chelsea huurlingen toen was er geen enkele bij van het kaliber Colidio. Nog eens niet in de buurt zelfs.
Victorien Angban is mss de beste middenvelder die ik hier ooit heb zien rondlopen... De moderne middenvelder, groot, stevig, voetballend vermogen... maar alleen kopje dat ook niet altijd mee wou...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

lakie schreef:
Halenaar schreef:
Bartman schreef:Eerst zien zei de blinde. Wie herinnert zich nog het geweldige talent Rodrigues van Chelsea die we een seizoentje mocht huren ?

Bovendien, STVV heeft nog over geen enkele transfer van dit weekend gecommuniceerd ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rodrigues is nooit een toptalent geweest. Van de drie Chelsea huurlingen toen was er geen enkele bij van het kaliber Colidio. Nog eens niet in de buurt zelfs.
Victorien Angban is mss de beste middenvelder die ik hier ooit heb zien rondlopen... De moderne middenvelder, groot, stevig, voetballend vermogen... maar alleen kopje dat ook niet altijd mee wou...
Angban was zeker één van de betere middenvelders die de truiense grond hebben betreden
Maar ik schat Chimedza toch nog een stuk hoger in , een zeer complete speler met een goede kop erop :lol: en ook nog eens polyvalent , jammer van zijn medische problemen
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Boxtobox »

Hopelijk zijn dit weer geen verzinsels van de pers. Van mij mogen de Japanner, de Koreaan en de Argentijn gerust komen. Van de twee laatsten kan je toch vrij zeker zijn dat ze een meerwaarde zullen zijn voor een ploeg als STVV.
Nu hopelijk nog twee middenvelders met gestalte waarbij er liefst een CM bij is en nog een CV.
Dan kan de trein misschien vertrekken en kan ik m’n 0/18 herzien :|
davy
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 jul 2013, 16:13
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door davy »

Halenaar schreef:Volgens de media hebben de andere twee aanwinsten van vandaag een clausule in hun contract staan om hun aan te kopen. Als ze meevallen blijven die dus, bij een tegenvaller zijn ze weg. Ideaal eigenlijk, want nu zit je bijvoorbeeld hier nog met een Nazon en Gliha opgescheept.
Haspengouw schreef:Ik ben ook geen voorstander van spelers te gaan huren, maar huren met aankoopoptie daar kan je niks op tegen hebben. Als hij goed presteert dan hou je hem en anders laat je hem gaan. Het (financieel) risico blijft dan beperkt.
Is dat huren met aankoopoptie echt zo aantrekkelijk? Het "een jaartje proberen en pas als het meevalt kopen" lijkt mij wat té mooi. Je betaalt ook voor het huren zelf meestal een aardige som (enerkey vermeldde hier een huursom van 520000 € voor Souza). Bovendien lijken de bedragen van aankoopopties altijd aanzienlijk hoger te liggen dan wat je vandaag (en meestal ook binnen een jaar) voor die speler zou betalen, tenzij na heel uitzonderlijke prestaties (zoals Osimhen). Het valt alleszins toch op dat zo'n aankoopopties zelden gelicht worden?
Plaats reactie