Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Bartman schreef:
miel schreef:
lindoke schreef:Als Boli effectief vertrekt ben ik ook benieuwd wie zijn vervanger wordt. Dat gaat deze keer toch ene moeten zijn met serieuze adelbrieven en niet zo maar een onbekende Aziaat die nog niks gepresteerd heeft
Zijn vervanger zal Yuma Suzuki zijn
Adelbrieven genoeg ?
Geen onbekende Aziaat me dunkt , en heeft toch al het één en het ander gepresteerd . ;)
Één echte diepe spits in de kern is veel te weinig. Hoe goed Suzuki ook zou mogen zijn. Eerst zien trouwens ...
Balongo is beloftemateriaal en reken ik niet als back-up.

Als Boli niet blijft moeten er wat mij betreft eigenlijk nog 2 spitsen bij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zo denk ik er ook over. Je moet tenslotte kwetsuren, ziekte en schorsingen kunnen opvangen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Renard schreef:Ik denk en vrees dat er geen vervanger voor Boli komt... Al bij al hebben ze toch veel geld uitgegeven dit jaar.
Enkel Sousa, CP15, Colidio zijn gehuurd ?
Hebben dan nog drie spitsen en we spelen maar met één spits,teveel spelers hebben is ook weer niet goed.
Suzuki is eerste spits en laat Balongo en Colido maar uitvechten voor de tweede plaats.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

AirMontella schreef:Mogelijke vervanger voor Boli: Orlando Sa? Boezemvriend van Tex en op overschot bij Standard. Krijgt sinds zijn terugkeer uit China niet meer veel kansen.
Krijgt sinds zijn terugkeer uit China ook gewoon niet meer veel voor elkaar.
Ga dan maar voor Vossen... Belg en zeker zo goed.
Al is mijn eerste keuze ook eerder Noubissi van Beerschot. Wa kracht in de aanval.
Verdere opties:
- Thelin
- Kvilitaia
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Stvv_eng »

lakie schreef:
AirMontella schreef:Mogelijke vervanger voor Boli: Orlando Sa? Boezemvriend van Tex en op overschot bij Standard. Krijgt sinds zijn terugkeer uit China niet meer veel kansen.
Krijgt sinds zijn terugkeer uit China ook gewoon niet meer veel voor elkaar.
Ga dan maar voor Vossen... Belg en zeker zo goed.
Al is mijn eerste keuze ook eerder Noubissi van Beerschot. Wa kracht in de aanval.
Verdere opties:
- Thelin
- Kvilitaia
Spitsen genoeg en Boli is nog niet weg... Ik heb liever dan dat een Balongo speelt die waarschijnlijk heel wat minder zal scoren, maar een uit de jeugd komt.
Laatst gewijzigd door Stvv_eng op 29 aug 2019, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Boxtobox »

Caleb Gomina.

Beloftevolle Ghanees van Moreirense FC in de Liga NOS.
Centrumspits, jong, geen vaste basisplaats en volgend jaar einde contract.
Videobeelden van bekeken, zou niet misstaan in de JPL.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Antismurf »

Op zijn Instagram story heeft Duckens Nazon een Q&A geplaatst, iedereen kon hem vragen stellen. Eentje was of hij een club heeft voor dit seizoen. Antwoord: ik heb een club, nog 2 jaar contract. Speler (en makelaar) lijkt dus niet van plan zelf hard te zoeken naar een andere club, ondanks dat hij op de Gold Cup toch niet onaardig speelde en daardoor toch wel wat interesse zou kunnen zijn. Traint volgens mij ook niet mee hier (ook niet bij de beloften)? Op die manier verwacht ik niet dat hij tegen einde mercato bij de uitgaande transfers zal zitten. Blijft dus op de loonlijst staan...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Bartman schreef:
miel schreef:
lindoke schreef:Als Boli effectief vertrekt ben ik ook benieuwd wie zijn vervanger wordt. Dat gaat deze keer toch ene moeten zijn met serieuze adelbrieven en niet zo maar een onbekende Aziaat die nog niks gepresteerd heeft
Zijn vervanger zal Yuma Suzuki zijn
Adelbrieven genoeg ?
Geen onbekende Aziaat me dunkt , en heeft toch al het één en het ander gepresteerd . ;)
Één echte diepe spits in de kern is veel te weinig. Hoe goed Suzuki ook zou mogen zijn. Eerst zien trouwens ...
Balongo is beloftemateriaal en reken ik niet als back-up.

Als Boli niet blijft moeten er wat mij betreft eigenlijk nog 2 spitsen bij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Waarom niet , denkt ge dat we een europese topclub zijn :lol:
De kern wordt nu al stilaan te groot
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Ik vind Vossen geen vervanger voor Boli. Boli is een rommelaar die een bal kan bijhouden. Vossen is op zijn best als hij kan afhaken als schaduwspits. Sa benadert Boli beter qua spelstijl. De reden voor zijn magere statistieken sinds zijn terugkeer moet mogelijk gezocht worden in een blessure die hij in China zou hebben opgelopen, zie: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190507_04384424. Hij is voor die blessure in mei onder het mes gegaan. Dat is meteen ook een probleem voor een eventuele transfer, want hij zou pas in oktober opnieuw fit zijn volgens het artikel.
Als Boli alsnog vertrekt is een nieuwe diepe spits, hoe dan ook nodig. Dat lijkt me een evidentie als je na 5 speeldagen vaststelt dat je zonder Boli offensief veel te weinig punch hebt. Afgaande op de beelden, lijkt de speelstijl van Suzuki me meer geschikt voor de positie van De Bruyn/Masoudi dan voor de positie van Boli. Colidio is vooralsnog een vraagteken. Met enkel Balongo als diepe spits gaan we niet ver geraken. Dat is geen verwijt naar hem toe, gewoon een kwestie van gezond verstand. Met de flankaanvallers die we gehaald hebben, zouden we ook kunnen overwegen om anders te gaan spelen, maar ik weet niet of Brys dat ziet zitten (bovendien kom je al snel in de problemen op de backs als je met 4 achterin zou gaan spelen).
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

De vraag is wat men onder een diepe spits verstaat ?
Is het een spits die in de bal komt , die dient als target om te kaatsen
Of is het een spits die echt diepgang brengt met looplijnen
Boli heeft vorig seizoen niet echt als diepe spits gespeeld , dat was eerder de taak van Kamada
In elk geval Nazon en Touray zijn ook nog van ons
Bovendien zijn er nog andere offensieve spelers en Boli is nog niet weg
Natuurlijk is het nu aan Brys en zijn staf , er zijn hier trainers geweest die het met heel wat minder moesten doen .
Laatst gewijzigd door miel op 29 aug 2019, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Indien Boli vertrekt, moet hij vervangen worden! Suzuki kent aanpassingsproblemen, zou normaal zijn plaats in de elf moeten gaan opeisen. Moest hij het moeilijk blijven hebben, heb je niemand die goed genoeg is om in 1A een rol van betekenis te spelen.

Colidio is volgens Brys en zichzelf nog niet klaar voor het grote werk. Balongo is, met alle respect, niet goed genoeg. Veel goede wil, dat wel. Hij is 20 jaar, nog jong maar ook niet super jong. Hij gaat beter worden, maar ik betwijfel of hij goed genoeg gaat worden om een basisspeler in 1A te worden. Hopelijk bewijst hij mijn ongelijk.

Dus Boli moet absoluut vervangen worden!
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Bartman »

miel schreef:
Bartman schreef:
miel schreef:
"lindoke" schreef:Als Boli effectief vertrekt ben ik ook benieuwd wie zijn vervanger wordt. Dat gaat deze keer toch ene moeten zijn met serieuze adelbrieven en niet zo maar een onbekende Aziaat die nog niks gepresteerd heeft
Zijn vervanger zal Yuma Suzuki zijn
Adelbrieven genoeg ?
Geen onbekende Aziaat me dunkt , en heeft toch al het één en het ander gepresteerd . ;)
Één echte diepe spits in de kern is veel te weinig. Hoe goed Suzuki ook zou mogen zijn. Eerst zien trouwens ...
Balongo is beloftemateriaal en reken ik niet als back-up.

Als Boli niet blijft moeten er wat mij betreft eigenlijk nog 2 spitsen bij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Waarom niet , denkt ge dat we een europese topclub zijn :lol:
De kern wordt nu al stilaan te groot
Ooit van evenwicht in een kern gehoord ?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Sorry hé
Ik kan het echt niet goed begrijpen , Boli is verdienstelijk geweest voor Stvv , waarvoor respect
Maar er zijn er hier een aantal die vinden dat hij in aanmerking moet komen voor de Ballon d' or
Moesten wij een speler aanwerven voor 3 miljoen met de statistieken van Boli , het kot was hier te klein
Statistieken zeggen niet alles , gelukkig maar want moesten ze de gemiste open kansen en het buitenspel lopen er bij zetten , we zouden nogal een ander verhaal krijgen
Touray heeft zoveel krediet niet gekregen , en die doet het elders wel wat een spits moet doen SCOREN ,
Club Brugge heeft Wesley ook laten gaan , en zij spelen nu anders
Waarom zou Brys dat niet kunnen .
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Bartman »

miel schreef:Sorry hé
Ik kan het echt niet goed begrijpen , Boli is verdienstelijk geweest voor Stvv , waarvoor respect
Maar er zijn er hier een aantal die vinden dat hij in aanmerking moet komen voor de Ballon d' or
Moesten wij een speler aanwerven voor 3 miljoen met de statistieken van Boli , het kot was hier te klein
Statistieken zeggen niet alles , gelukkig maar want moesten ze de gemiste open kansen en het buitenspel lopen er bij zetten , we zouden nogal een ander verhaal krijgen
Touray heeft zoveel krediet niet gekregen , en die doet het elders wel wat een spits moet doen SCOREN ,
Club Brugge heeft Wesley ook laten gaan , en zij spelen nu anders
Waarom zou Brys dat niet kunnen .
Het verschil is dat Brugge nog alternatieven achter de hand had, en Brys niet. Is dat nu echt zo moeilijk ?

Je weet wat je aan Boli hebt, met of zonder is een wereld van verschil. Voor STVV van grote waarde. Wie dat niet ziet is stekeblind. Is Boli daarom een topspits ? Nee, maar alle gehaalde alternatieven vorige jaren (Sylla, Kiwoshima, Gueye etc) bleken echt niet beter te zijn.

Daarom moet je er bijna al zeker 2 gaan halen als
Boli vertrekt. Omdat je er donder op kan zeggen dat er weer een mislukking tussen zit.

Wat Turay betreft wil ik me niet uitspreken, ik heb hem maar enkele keren aan het werk gezien. Van mij mocht hij zeker nog een kans krijgen, maar ik ga ervan uit dat een trainer die een ganse week kortbij de spelers staat hierop een beter zicht heeft dan ikzelf.

Suzuki kan een topper zijn maar heeft nog geen seconde gespeeld en moet dit eerst nog bewijzen. Het zou niet de eerste topper zijn die het niet waarmaakt op Stayen. En de rest voldoet voorlopig (nog) niet.

Dus ja, vervanging voor Boli is nodig. Als hij effectief vertrekt tenminste.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Columbato en Lee gespot langs de trainingsvelden.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

We moeten Boli ooit loslaten vrees ik. Ik gun het hem van ganser harte. Hij is jaren loyaal geweest. Contract verlengingen getekend terwijl iedereen die een beetje deftig speelde hier met geen stokken wou verlengen. Hij kon gratis weg zijn door een stommiteit van STVV, maar hij is toch gebleven
Hij moet dubbel zo hard trainen als de rest om niet geblesseerd te geraken. Zijn bilspieren zijn te kort. Het feit dat hij de laatse seizoenen minder geblesseerd geraakt is het teken dat hij dat effectief doet.
Hij is supervriendelijk in de omgang met supporters. Vraag hem bvb een handtekening en hij wandelt 500 meter heen en terug naar zijn auto om een gehandtekende foto te halen.
En tot slot wordt er door de STVV supporters op hem gekakt als het ware dat hij een even grote klungel is als Proswitch.

Hij is gewoon een goede target man. Lissabon heeft met bvb Rapinha een vlotscorend flank en Bruno Fernandes een vlotscorend middenvelder voldoende scorend vermogen. Voor het moment spelen ze nu met non-target spitsen die niet scoren bvb Diaby (ex-Brugge)
Als Boli zoals hier speelt en het grotendeel van de kansen mist is het alsnog een betere speler dan hun huidige voorlijn. Ik kan mij perfect inbeelden waarom ze het in hem zien.

En eigenlijk had bvb Anderlecht hem moeten kopen. Voor 3 miljoen heb je de ideale target man voor een voetballende ploeg. Nu zit Anderlecht te sukkelen met een voorlijn dat niet kan voetballen en niet kan scoren. En als hij toch niet volledig zou voldoen konden of ze vonden iemand beter. Ze konden er zo terug 3 miljoen of meer voor vangen door hem aan een Chinese of zandbakploeg te verlappen.
Plaats reactie