Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door BoemBoem »

Jones schreef:ondertussen zijn er nog koopjes onder transfervrije spelers. Deze bv. met 200 matchen in de Bundesliga op de teller, 3 interlands en 38 premier leaguematchen, etc. Zonder te spreken over Europa-league en CL-matchen
https://www.transfermarkt.nl/lewis-holt ... eler/55508
Koopjes :lol:..

Die mannen vragen 2miljoen loon per jaar en hebben geen doorverkoopwaarde.. Als ze zo iemand binnen halen roepen sommige moord en brand omdat ze enkel een kort termijnvisie hebben..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

Nu afwachten dus of Brys en co. erin slagen om de mayonnaise snel te doen pakken. Het mag altijd wat meer zijn, maar als Boli blijft, denk ik dat we met Suzuki, Durkin, Moraté, Lee Seung-woo, Schmidt, Colombatto en De Smet het nog zo slecht niet hebben gedaan op de transfermarkt. Daar zit toch wel wat talent tussen. Vanachter blijft het hopen dat Teixeira zijn (fysieke) niveau wat op kan krikken en dat er niet teveel schorsingen gaan vallen.

Het enige wat ik me nu nog afvraag is of het voor Brys makkelijk zal zijn om het nodige aantal (voetbal-)Belgen op het veld (of wedstrijdblad) te krijgen of of hij betere niet-Belgen op de tribune moet zetten, om aan het vereiste minimum te raken.

:stvv: :stvv: :stvv:
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door smol »

tesneusdoek schreef:Nu afwachten dus of Brys en co. erin slagen om de mayonnaise snel te doen pakken. Het mag altijd wat meer zijn, maar als Boli blijft, denk ik dat we met Suzuki, Durkin, Moraté, Lee Seung-woo, Schmidt, Colombatto en De Smet het nog zo slecht niet hebben gedaan op de transfermarkt. Daar zit toch wel wat talent tussen. Vanachter blijft het hopen dat Teixeira zijn (fysieke) niveau wat op kan krikken en dat er niet teveel schorsingen gaan vallen.

Het enige wat ik me nu nog afvraag is of het voor Brys makkelijk zal zijn om het nodige aantal (voetbal-)Belgen op het veld (of wedstrijdblad) te krijgen of of hij betere niet-Belgen op de tribune moet zetten, om aan het vereiste minimum te raken.

:stvv: :stvv: :stvv:
Voetbal Belgen zal niet direct een probleem worden.
1 doelman (desnoods ne keer 2 als Steppe fit is), Boli, Botaka, De Smedt, Asamoah (?), De Ridder, Janssens lijken me certitudes om bij de 18 te zitten als ze fit zijn, zeker gezien het beperkt aantal verdedigers in de kern.
Maar er zullen telkens inderdaad een aantal buitenlanders op de tribune belanden die dit liever niet zien.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Boli is Fransman, Asamoah Ghanees en Botaka Congolees...
Schimpen steunt STVV
Kanarie1987
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 jun 2019, 14:10

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Kanarie1987 »

Hasselt Steunt STVV schreef:Boli is Fransman, Asamoah Ghanees en Botaka Congolees...
Ja , maar als
Je een bepaalde tijd of aantal wedstrijden hier gevoetbald hebt kan je aanzien worden als voetbalbelg .. Weet niet hoe het exact in mekaar zit . Maar denk wel
Dat ze voetbalbelg zijn..
joost
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door joost »

Kanarie1987 schreef:
Hasselt Steunt STVV schreef:Boli is Fransman, Asamoah Ghanees en Botaka Congolees...
Ja , maar als
Je een bepaalde tijd of aantal wedstrijden hier gevoetbald hebt kan je aanzien worden als voetbalbelg .. Weet niet hoe het exact in mekaar zit . Maar denk wel
Dat ze voetbalbelg zijn..
Kijk naar de reglementering van de KBVB punt P1422op bladzijde 303
kenniksvanvoetbal
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

joost schreef:
Kanarie1987 schreef:
Hasselt Steunt STVV schreef:Boli is Fransman, Asamoah Ghanees en Botaka Congolees...
Ja , maar als
Je een bepaalde tijd of aantal wedstrijden hier gevoetbald hebt kan je aanzien worden als voetbalbelg .. Weet niet hoe het exact in mekaar zit . Maar denk wel
Dat ze voetbalbelg zijn..
Kijk naar de reglementering van de KBVB punt P1422op bladzijde 303

voetballer afkomstig uit het buitenland die, na vijf jaar in de Belgische competitie te hebben gespeeld, niet meer als buitenlander telt ,
of minstens 3j in Belgie speelde voor 21 verjaardag .

bron : mijn geheugen :D
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enrique »

Jones schreef:ondertussen zijn er nog koopjes onder transfervrije spelers. Deze bv. met 200 matchen in de Bundesliga op de teller, 3 interlands en 38 premier leaguematchen, etc. Zonder te spreken over Europa-league en CL-matchen
https://www.transfermarkt.nl/lewis-holt ... eler/55508
Ken die speler van bij Schalke in de tijd
Ne goeie
Als ge ooit zo'n spelers kunt aanschaffen, zijt ge klaar voor EL :D
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

kenniksvanvoetbal schreef:
joost schreef:
Kanarie1987 schreef:
Hasselt Steunt STVV schreef:Boli is Fransman, Asamoah Ghanees en Botaka Congolees...
Ja , maar als
Je een bepaalde tijd of aantal wedstrijden hier gevoetbald hebt kan je aanzien worden als voetbalbelg .. Weet niet hoe het exact in mekaar zit . Maar denk wel
Dat ze voetbalbelg zijn..
Kijk naar de reglementering van de KBVB punt P1422op bladzijde 303

voetballer afkomstig uit het buitenland die, na vijf jaar in de Belgische competitie te hebben gespeeld, niet meer als buitenlander telt ,
of minstens 3j in Belgie speelde voor 21 verjaardag .

bron : mijn geheugen :D
Die bepaling van vijf jaar bestaat niet (meer). Volgende keer toch beter het reglement erbij pakken. ;)
Voor clubs van het profvoetbal
1. In het kader van hun deelname aan de officiële competities van de eerste ploegen (Art. B1401) zijn de clubs van het profvoetbal gehouden op het wedstrijdblad minimum 6 spelers in te schrijven die Belg zijn volgens de van kracht zijnde wetgeving en/of die zijn opgeleid door een Belgische club, waarvan minstens 2 spelers voldoen aan de bijkomende vereiste van punt 3 hierna. Indien de club niet het hierboven vereiste minimum aantal spelers kan inschrijven, mag zij deze niet vervangen door de inschrijving van spelers die niet voldoen aan deze vereisten.
2. Worden beschouwd als zijnde opgeleid door een Belgische club: de spelers die vóór hun 23ste verjaardag minstens drie volledige seizoenen zijn gekwalificeerd geweest een club in België.
3. Beantwoorden aan de bijkomende vereiste: de spelers die vóór hun 21ste verjaardag minstens drie volledige seizoenen zijn gekwalificeerd geweest zijn voor een club in België.
4. In geval van aansluiting of transfer tijdens de maanden juli en augustus, wordt uitzonderlijk de periode van 1 september tot 30 juni beschouwd als een volledig seizoen.
5. De clubs van het profvoetbal 1A en 1B mogen op het wedstrijdblad van kampioenschapswedstrijden slechts spelers inschrijven die voorkomen op de “Squad size limit” lijsten van de club (Art. P335).
6. In geval van inbreuk op bovenstaande regels, legt de bevoegde bondsinstantie de sancties op voorzien voor het inschrijven van niet-gekwalificeerde spelers (Art. B1026), uitgezonderd de boetes.
Over Holtby: die naam is hier deze mercato een keer of 10 de revue gepasseerd. Gaat niet gebeurenn. Financieel hoogstwaarschijnlijk geen spek voor onze bek. Het is opmerkelijk dat iemand met zijn staat van verdienste niet opgepikt is door een club. Is met zijn 28 ook nog helemaal niet zo oud, wat het alleen maar opmerkelijker maakt. Dat maakt me feitelijk sceptisch.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Het is wel jammer dat Colombatto er deze week nog niet bij is, ik zag dat die bij zijn vorige club de corners en vrije trappen nam. Vorig jaar was STVV toch heel sterk op ingestudeerde nummertjes en dit jaar is er nog niks van gekomen. Deels omdat er nu minder gestalte is, deels omdat Acolatse ze slecht trapt, maar ook wel deels omdat er in de voorbereiding te weinig volk was om iets in te studeren.


Toch nog even opmerken ivm Colombatto: die is dus belofte-international van Argentinië. Toen Biglia in 2006 naar Anderlecht trokwas dat zeer groot nieuws voor de kranten: Anderlecht dat erin slaagde een Argentijns beloften-international vast te leggen! Nu doet een klein clubje als STVV dat en is dat de gewoonste zaak van de wereld geworden. En er lopen toch wel enkele gekende namen ( als je het voetbalwereldje wat volgt ) tussen die beloften: https://www.transfermarkt.nl/argentinie ... rein/52540
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

Mikman schreef:Het is wel jammer dat Colombatto er deze week nog niet bij is, ik zag dat die bij zijn vorige club de corners en vrije trappen nam. Vorig jaar was STVV toch heel sterk op ingestudeerde nummertjes en dit jaar is er nog niks van gekomen. Deels omdat er nu minder gestalte is, deels omdat Acolatse ze slecht trapt, maar ook wel deels omdat er in de voorbereiding te weinig volk was om iets in te studeren.


Toch nog even opmerken ivm Colombatto: die is dus belofte-international van Argentinië. Toen Biglia in 2006 naar Anderlecht trokwas dat zeer groot nieuws voor de kranten: Anderlecht dat erin slaagde een Argentijns beloften-international vast te leggen! Nu doet een klein clubje als STVV dat en is dat de gewoonste zaak van de wereld geworden. En er lopen toch wel enkele gekende namen ( als je het voetbalwereldje wat volgt ) tussen die beloften: https://www.transfermarkt.nl/argentinie ... rein/52540
Dat vind ik ook... Als Anderlecht, Genk, Antwerp... de spelers hadden aangetrokken die nu bij STVV rondlopen, bijv. Colombatto, Schmidt, Suzuki...dan was het kot te klein en waren dat wissels op de toekomst, investeringen in talent... Nu STVV dat doet, beginnen sommige kenners al in de pers onheilprofeet te spelen door te stellen dat er wel voldoende kwantiteit is aangetrokken, maar dat ze hun bedenkingen hebben omtrent de kwaliteit.

Raar! Ik veronderstel dat slecht nieuws in verband met STVV beter verkoopt deze dagen dan ander nieuws. :roll:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door AirMontella »

tesneusdoek schreef:
Raar! Ik veronderstel dat slecht nieuws in verband met STVV beter verkoopt deze dagen dan ander nieuws. :roll:
Continuïteitsbeginsel. Als er 'negatief' nieuws over een club verspreid wordt (uitblijvende transfers, exotische namen, zware nederlagen tegen Club en Antwerp,...) dan heb je de perceptie (of perseptie in dit geval) tegen en zal alles een eerder negatieve bijklank krijgen bij berichtgeving.

Als er positief nieuws is (zie bijvoorbeeld de Vlaamse hockeymannen), dan zal alles positiefs daarrond prominent in de media komen (veel nieuwe jonge hockeyspelertjes die zich aansluiten bij clubs,...).

Het feit dat STVV speelde met 5 jonge Belgen in de basis werd ondergesneeuwd door de negatieve perceptie van de resultaten en uitblijven transfers. Waarom? Omdat STVV qua nieuwswaarde op dat moment in een negatieve flow zat, dus berichtten ze vooral over die negatieve kant van de zaken.

Tegenwoordig laten meer en meer journalisten zich leiden door dit beginsel in plaats van zelf op zoek te gaan te informeren, objectief te oordelen. Voor er nog maar 1 letter geschreven is, is de teneur van het artikel vaak al beslist.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door tesneusdoek »

tesneusdoek schreef:
Mikman schreef:Het is wel jammer dat Colombatto er deze week nog niet bij is, ik zag dat die bij zijn vorige club de corners en vrije trappen nam. Vorig jaar was STVV toch heel sterk op ingestudeerde nummertjes en dit jaar is er nog niks van gekomen. Deels omdat er nu minder gestalte is, deels omdat Acolatse ze slecht trapt, maar ook wel deels omdat er in de voorbereiding te weinig volk was om iets in te studeren.


Toch nog even opmerken ivm Colombatto: die is dus belofte-international van Argentinië. Toen Biglia in 2006 naar Anderlecht trokwas dat zeer groot nieuws voor de kranten: Anderlecht dat erin slaagde een Argentijns beloften-international vast te leggen! Nu doet een klein clubje als STVV dat en is dat de gewoonste zaak van de wereld geworden. En er lopen toch wel enkele gekende namen ( als je het voetbalwereldje wat volgt ) tussen die beloften: https://www.transfermarkt.nl/argentinie ... rein/52540
Dat vind ik ook... Als Anderlecht, Genk, Antwerp... de spelers hadden aangetrokken die nu bij STVV rondlopen, bijv. Colombatto, Schmidt, Suzuki...dan was het kot te klein en waren dat wissels op de toekomst, investeringen in talent... Nu STVV dat doet, beginnen sommige kenners al in de pers onheilsprofeet te spelen door te stellen dat er wel voldoende kwantiteit is aangetrokken, maar dat ze hun bedenkingen hebben omtrent de kwaliteit.

Raar! Ik veronderstel dat slecht nieuws in verband met STVV beter verkoopt deze dagen dan ander nieuws. :roll:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

tesneusdoek schreef:
Mikman schreef:Het is wel jammer dat Colombatto er deze week nog niet bij is, ik zag dat die bij zijn vorige club de corners en vrije trappen nam. Vorig jaar was STVV toch heel sterk op ingestudeerde nummertjes en dit jaar is er nog niks van gekomen. Deels omdat er nu minder gestalte is, deels omdat Acolatse ze slecht trapt, maar ook wel deels omdat er in de voorbereiding te weinig volk was om iets in te studeren.


Toch nog even opmerken ivm Colombatto: die is dus belofte-international van Argentinië. Toen Biglia in 2006 naar Anderlecht trokwas dat zeer groot nieuws voor de kranten: Anderlecht dat erin slaagde een Argentijns beloften-international vast te leggen! Nu doet een klein clubje als STVV dat en is dat de gewoonste zaak van de wereld geworden. En er lopen toch wel enkele gekende namen ( als je het voetbalwereldje wat volgt ) tussen die beloften: https://www.transfermarkt.nl/argentinie ... rein/52540
Dat vind ik ook... Als Anderlecht, Genk, Antwerp... de spelers hadden aangetrokken die nu bij STVV rondlopen, bijv. Colombatto, Schmidt, Suzuki...dan was het kot te klein en waren dat wissels op de toekomst, investeringen in talent... Nu STVV dat doet, beginnen sommige kenners al in de pers onheilprofeet te spelen door te stellen dat er wel voldoende kwantiteit is aangetrokken, maar dat ze hun bedenkingen hebben omtrent de kwaliteit.

Raar! Ik veronderstel dat slecht nieuws in verband met STVV beter verkoopt deze dagen dan ander nieuws. :roll:
Als we de commentaren er eens op nalezen op sociale media , dan is het toch veelal de eigen achterban die de onheilsprofeten zijn .
Er zijn veel jonge spelers aangetrokken die toch al wat adelbrieven kunnen voorleggen , ook de eigen jongeren hebben zich al kunnen tonen
maar echt enthousiast zijn ze tot nog toe hier niet geweest over het transfergebeuren .
Dat de transfers wat laat gekomen zijn daar is denk ik iedereen het over eens , maar bon ze zijn er , en ik ben er als naieve domme positieve kloot tevreden mee . :lol:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door AirMontella »

miel schreef: Dat de transfers wat laat gekomen zijn daar is denk ik iedereen het over eens , maar bon ze zijn er , en ik ben er als naieve domme positieve kloot tevreden mee . :lol:
Ik ook.

Als je puur kijkt in functie van dit seizoen, van een maximaal aantal punten te halen in de competitie ... Dan is er inderdaad niet goed gewerkt op het vlak van de timing van de transfers. Want de competitie is nu al voor een 5de voorbij en er zijn amper nieuwelingen die al fit zijn en veel spelen. Met andere woorden, hier heb je al minstens 6 wedstrijden gemist (al is 7 punten nog ok naargelang omstandigheden) om dit seizoen maximaal puntengewin te halen.

Maar als je het in een breder perspectief bekijkt (het zogenaamde driejarenplan), is er wél goed gewerkt volgens mij. Er zijn deze zomer veel high - young potentials aangetrokken. Met oog op hun ontwikkeling (zowel qua waarde op het veld en als marktwaarde) is dit seizoen een overgang naar het derde seizoen waar moet 'geoogst' worden. Als er van die jongeren dan een aantal zijn die dit seizoen grote stappen vooruit zetten, zijn zij de basis om volgend seizoen dan voor PO1 te gaan. Van die high potentials zijn er best wel wat. Ik neem als grens nu de leeftijd van maximum 25 jaar. Dan heb je deze spelers met (volgens mij) behoorlijk groeipotentieel: Herbots, Pol Garcia, Sankhon, De Smet, Asamoah, Massoudi, Colombatto, Jhonny Lucas, Durkin, Van Dessel, Lee, Ito, Suzuki en Allan Sousa.

Die zogenaamde 'groeigroep' krijgt volgende zomer zijn evaluatie en moet dan aangevuld worden met gevestigde meerwaardes om een evenwichtige kern samen te stellen die op PO1 kan mikken. Naast die potentials en nieuwe transfers heb je dan een aantal huidige spelers die mee het PO1 niveau zouden moeten kunnen halen (Steppe, Schmidt, Boli). Een aantal anderen zal kantje boord zijn om die stap (nog) mee te zetten. Of voldoen helemaal niet. (Tex, Mmaee, Janssens, De Petter, De Bruyn, Acolatse, De Ridder, Botaka, Balongo). Konaté is voor mij onduidelijk, die kan ik totaal niet inschatten.
Plaats reactie