Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Vandaag staat er een interessant artikel in De Standaard over hoe men meer en meer werkt met statistieken om transfers te doen. Zo heeft Stuttgart vb. een speler gehaald bij FC Paris (Wamangituka) voor 8 miljoen en hem direct een contract gegeven van 5 seizoenen, puur op basis van statistieken.
Sommige statistieken (overstapjes vb.) kunnen nog niet automatisch opgenomen worden, zulke zaken doet men nog handmatig.

Enfin, in België werken er nu 7 clubs met het systeem (Moneyball). Voorlopig meestal nog om het "schaduwteam" (mogelijke alternatieven moest er een fanionspeler vertrekken) samen te stellen... Die spelers worden daarna ook nog "visueel" gescout.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Brusselmans »

Ruim 4000 reacties en de kaap van het half miljoen (!!!!!) overschreden !

Opzet geslaagd, af en toe eens serieus tegendraads doen heeft geholpen :D
Een rekord ?
Sponsors en aandeelhouders super content !

:onfire: :onfire: :onfire:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Vouch schreef:Vandaag staat er een interessant artikel in De Standaard over hoe men meer en meer werkt met statistieken om transfers te doen. Zo heeft Stuttgart vb. een speler gehaald bij FC Paris (Wamangituka) voor 8 miljoen en hem direct een contract gegeven van 5 seizoenen, puur op basis van statistieken.
Sommige statistieken (overstapjes vb.) kunnen nog niet automatisch opgenomen worden, zulke zaken doet men nog handmatig.

Enfin, in België werken er nu 7 clubs met het systeem (Moneyball). Voorlopig meestal nog om het "schaduwteam" (mogelijke alternatieven moest er een fanionspeler vertrekken) samen te stellen... Die spelers worden daarna ook nog "visueel" gescout.
Jup, zeer interessante materie, heb er een tijdje terug ook een artikel over gelezen. Begint vooral in Duitsland populair te worden, daar was zelfs een team dat zijn opstelling quasi totaal overlaat aan de data en zo al enkele jaren op rij gepromoveerd is geweest.

Ik zal vanavond eens zien of ik dat artikel kan terug vinden.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Kunnen trouwens de mensen hier hun hand opsteken die graag Seth de Witte en Jelle Van Damme op Stayen hadden gezien?

Met hun 'vechtersmentaliteit' en 'ervaring' waar het bestuur voor moest gaan?

Lokeren heeft 2 op 18 gehaald met die mannen. In tweede klasse.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Asamoah blijft nog heel graag een kanarie. Dit is zijn uitleg in Het Nieuwsblad:

“Ik lag nog onder contract tot juni 2020, met een optie. Maar die optie was voor mij weinig voordelig. Ik wilde graag een verbetering en die heb ik gekregen. Ik ben nu STVV’er tot juni 2021. Ik voel me bevrijd. Nu kan mijn focus weer helemaal naar mijn werk voor de ploeg. We hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen: omhoog klimmen met STVV."
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Halenaar schreef:Kunnen trouwens de mensen hier hun hand opsteken die graag Seth de Witte en Jelle Van Damme op Stayen hadden gezien?

Met hun 'vechtersmentaliteit' en 'ervaring' waar het bestuur voor moest gaan?

Lokeren heeft 2 op 18 gehaald met die mannen. In tweede klasse.
pff ik ben persoonlijk geen fan zeker niet van De witte ! maar die 2 op 18 kan je niet zomaar in hun schoenen schuiven .
We zullen volgende week woensdag zien hoe STVV het tegen een 2 de klasser er vanaf brengt !
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

Halenaar schreef:Kunnen trouwens de mensen hier hun hand opsteken die graag Seth de Witte en Jelle Van Damme op Stayen hadden gezien?

Met hun 'vechtersmentaliteit' en 'ervaring' waar het bestuur voor moest gaan?

Lokeren heeft 2 op 18 gehaald met die mannen. In tweede klasse.
En wij gingen er daar zomaar eentje halen uit de B-kern die hier wel al twee degelijke wedstrijden speelde. ;)
Kortom, moeilijk te vergelijken allemaal. Een Van Damme had hier op links denk ik nog wel een rol kunnen spelen, als ik zie hoe we ons momenteel moeten behelpen op de flanken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Halenaar schreef:Kunnen trouwens de mensen hier hun hand opsteken die graag Seth de Witte en Jelle Van Damme op Stayen hadden gezien?

Met hun 'vechtersmentaliteit' en 'ervaring' waar het bestuur voor moest gaan?

Lokeren heeft 2 op 18 gehaald met die mannen. In tweede klasse.
Belachelijk redenatie, wij zijn ook ooit gezakt met Cantaluppi, Mignolet, Sidibbe en consoorten, die konden dus volgens u ook niet voetballen of was het wat erbij liep.
Want 2 jaar later speelden die gewoon P.O.1, net als Vandamme vorig seizoen trouwens.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Apoel Nicosia - Dudelange: 3-4
Danel Sinani, waar STVV een akkoord mee zou hebben gehad maar uiteindelijk niet weg mocht van zn voorzitter, scoorde wéér 2 keer. En gaf ook nog een assist.
Hij scoorde de 0-1, gaf de assist bij de 0-2, en bij een 3-3 stand scoorde hij ook de winnende goal in de 85e minuut.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

STimVV schreef:Apoel Nicosia - Dudelange: 3-4
Danel Sinani, waar STVV een akkoord mee zou hebben gehad maar uiteindelijk niet weg mocht van zn voorzitter, scoorde wéér 2 keer. En gaf ook nog een assist.
Hij scoorde de 0-1, gaf de assist bij de 0-2, en bij een 3-3 stand scoorde hij ook de winnende goal in de 85e minuut.
ongelofelijk, proberen te halen in de winter
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Die scoort aan de lopende band: halen!
Die staat in Luxemburg op een degradatieplek: daar laten!

Weten wij veel. Nooit zien spelen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Flavus Caeruleus »

Jones schreef:
STimVV schreef:Apoel Nicosia - Dudelange: 3-4
Danel Sinani, waar STVV een akkoord mee zou hebben gehad maar uiteindelijk niet weg mocht van zn voorzitter, scoorde wéér 2 keer. En gaf ook nog een assist.
Hij scoorde de 0-1, gaf de assist bij de 0-2, en bij een 3-3 stand scoorde hij ook de winnende goal in de 85e minuut.
ongelofelijk, proberen te halen in de winter
Die kans lijkt me voorbij voor STVV, zullen nu ook andere en betere clubs in de rij staan voor hem denk ik.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Brusselmans »

Nie erg ... zou toch teveel aanpassingstijd nodig hebben om het systeem uit te voeren !
:heil: :heil: :heil:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Los van Sanini is het eignelijk wel ongelofelijk straf wat die ploeg preseert.

Mohamed Bouchouari 18 jaar. Rechtsback. Speelde vorig seizoen met de beloften van Anderlecht.
Antoine Bernier 22 jaar. Aanvaller. Komt uit amateur van Lierse Kempenzonen
Lesquoy => Komt van Virton. Geen basisspeler daar
Mendy => 20 jaar aanvaller uit de beloften van Antwerp.
Morren => Vorig seizoen bankzitter bij Union SG
Cools => Van RWDM in amateur amper gespeeld daar

Degene die die ploeg heeft/hebben samengesteld zijn ronduit geniaal
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door zipke373 »

enerkey schreef:Los van Sanini is het eignelijk wel ongelofelijk straf wat die ploeg preseert.

Mohamed Bouchouari 18 jaar. Rechtsback. Speelde vorig seizoen met de beloften van Anderlecht.
Antoine Bernier 22 jaar. Aanvaller. Komt uit amateur van Lierse Kempenzonen
Lesquoy => Komt van Virton. Geen basisspeler daar
Mendy => 20 jaar aanvaller uit de beloften van Antwerp.
Morren => Vorig seizoen bankzitter bij Union SG
Cools => Van RWDM in amateur amper gespeeld daar

Degene die die ploeg heeft/hebben samengesteld zijn ronduit geniaal
Of een beetje geluk dat de mayonaise geweldig goed pakt?
Plaats reactie