Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STimVV schreef:PO2 is ook voor de marktwaarde van de spelers een drama. Wanneer we in PO1 hadden gezeten zou er voor Boli, Tomi, Botaka, (Kamada) veel meer geld geboden worden.
Wanneer er de laatste weken scouts in de tribune zaten voor Tomi zullen die niet onder de indruk geweest zijn. Niet van het algemene niveau, en dus ook niet van Tomi zijn niveau. Want je gaat geen pakweg 8 miljoen euro uitgeven aan een speler die er in PO2 niet bovenuit steekt.
Ook hier kan Tomi dus nog progressie maken. Binnen een jaar, na de Olympische spelen, zou hij dus normaal gezien een pak meer waard moeten zijn. De club heeft nog altijd het recht om het been stijf te houden en "nee" te zeggen. "Nee, nog 1jaar...en dan werken we mee aan een transfer." Bij grotere clubs is dat de normaalste zaak vd wereld...en wij willen toch groeien richting dat niveau?

In het verleden lieten we elke speler na 1 goed seizoen al vertrekken. Gerkens, Peeters, Bezus, DeNorre, Djené, Angban, Dompé, etc. Wanneer je er iets aan begon te hebben waren ze alweer weg. Het moet de ambitie zijn om je meerwaardes hier 2 seizoenen te kunnen houden ipv 1 jaar. Dan kan je al eens iets opbouwen en heb je de tijd om vervangers klaar te stomen.


Dat is zacht uitgedrukt :in het verleden en ( heden ) werd elke speler die 1€ opbracht verkocht ,op eender welk moment !.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Geel-Blauw »

Johan schreef:ik herinner me aanvang seizoen en de intrede van de Japanners. Gedaan met huren , wij kopen enkel spelers. Hunne hele nest is gehuurd. Slappe investeerders als je het mij vraagt. Een paar jaar aanmodderen en dan weer over te nemen.
Ze hebben duidelijk gecommuniceerd dat ze een 3 jaren plan hebben om dan play-off 1 te halen. Of hebt ge liever dat ze zoals Coucke met geld smijten dat de club niet heeft? Dan heb je pas een probleem moest DMM ons laten vallen. Als ze niet gehuurd hadden was Kamada dit seizoen er niet en ze hebben toch al wat duurdere aankopen (mislukte weliswaar) gedaan o.a. Buya & Endo. Geef ze toch wat tijd, voor hun is dit ook allemaal nieuw.
Nie zievere, speile!
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

STVV-fan schreef:
B. De Wever schreef:
Jacques schreef:Dan hebben de thuisblijvers ook weer ineens een excuus, nl. dat we een veredelde etalage zijn. :mrgreen:
Zo is het toch ook!
:grappig: :grappig: :grappig: :grappig:

@ fruitboerke: er zijn er wel meer die mogen blijven hoor.

Niet te veel tranfereren. Want achteraf is het idd toch gezaag dat het "weeral uitverkoop" was en dat het "godverdomme hetzelfde is al 4 jaar geleden".

Boli zal 1 van de eersten zijn die vetrekt.

Er wordt zoveel gedaan over Tomi, maar aan niks blijkt dat hij (zo gemakkelijk) zal vertrekken.
Men heeft buitenlandse ploegen afgewimpeld, Anderslecht rap terug naar Neerpede gestuurd en Tomi blijft zijne kop ervoor leggen elke match.
De kans bestaat(en die kans acht ik vrij groot) dat hij nog blijft tot de OS, maar daarna is hij sowieso weg.
Er mogen er zeker meer blijven maar mijn punt is dat een club als STVV niet over genoeg draagkracht en financiele middelen beschikt om spelers echt voor langere tijd vast te houden . Buiten de top 5 in dit land , en dan nog is geen enkele club nog capabel om een ploeg x aantal jaren bijeen te houden en te bouwen. Het is elk seizoen opnieuw beginnen en het ijzer smeden als het warm is ivm spelers verkopen .Dat is het lot van het gros der clubs hier in Belgie ten heden dagen.Den tijd dat een ploeg als STVV een speler jaren aan zich kan binden is lang voorbij .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Geel-Blauw schreef:
Johan schreef:ik herinner me aanvang seizoen en de intrede van de Japanners. Gedaan met huren , wij kopen enkel spelers. Hunne hele nest is gehuurd. Slappe investeerders als je het mij vraagt. Een paar jaar aanmodderen en dan weer over te nemen.
Ze hebben duidelijk gecommuniceerd dat ze een 3 jaren plan hebben om dan play-off 1 te halen. Of hebt ge liever dat ze zoals Coucke met geld smijten dat de club niet heeft? Dan heb je pas een probleem moest DMM ons laten vallen. Als ze niet gehuurd hadden was Kamada dit seizoen er niet en ze hebben toch al wat duurdere aankopen (mislukte weliswaar) gedaan o.a. Buya & Endo. Geef ze toch wat tijd, voor hun is dit ook allemaal nieuw.
Zoals ik het zie lopen er vandaag 4 waardevolle spelers rond op Staaien: Tomi, Kamada, Boli en De Sart.
Daarvan is (enkel) Kamada gehuurd... Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat die volgend seizoen nog bij STVV speelt.
Voor Boli is het niet onlogisch dat hij een volgende stap wil zetten na 4 jaar ontwikkeling bij STVV... In principe is die weg naar een team (iets) hogerop.
Voor Tomi is het mijn persoonlijke mening dat een bijkomend jaar STVV puur tijdverlies zou zijn... Die zou naar een grotere competitie moeten kunnen.
En dan De Sart: jong en Belgisch en toch al wat kilometers Jup Liga op zijn teller... Daar zal wel interesse voor zijn van de rijkere Belgische clubs.
Voor de laatste drie kan je telkens een lekker bedrag verdienen... in een win-win (speler content dat hij hogerop kan en club content met zak geld).
Volgens mij zijn die 4 volgend seizoen weg bij STVV, en hebben de Japanners veel geld voor nieuwe spelers...
Het zal - gezien de zwakke historiek van hun aankopen - zaak zijn om daar dan beter mee om te gaan om zo de POI ambitie waar te maken.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Wat Tomi, Endo en mogelijk ook Kamada betreft: Japan neemt na dit seizoen nog deel aan de Copa America samen met Qatar. Hun seizoen wordt dus nog wat langer (ze spelen hun eerste match op 18/06), wat zeker voor iemand als Tomi in zijn eerste volledige seizoen als basisspeler wel eens lastig zou kunnen zijn naar volgend seizoen toe. Anderzijds is het ook een mooie kans om hun marktwaarde gevoelig op te krikken. De clubs/competities waar zij op hopen/mikken, zullen meer geïnteresseerd zijn in hun prestaties tegen Chili, Uruguay, Ecuador en wat er eventueel nog volgt dan in hun prestaties tegen Eupen en Oostende.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Antismurf »

Als G*nk iets heeft duidelijk gemaakt, is dat de sterkte van je bank cruciaal is om resultaat te halen. Pozuelo vertrok daar (G*nk is blijkbaar ook een vitrineclub :grappig: ), maar met wat verschuivingen op het veld en een paar bankzitters in de basiself toch de titel gehaald. Je moet altijd anticiperen op vertrekkers of langdurig geblesseerden en dan moet je toch iets anders achter de hand houden dan pakweg Thalysson, Janssens of De Petter. Eigenlijk is het vertrek van Bezus door niemand fatsoenlijk opgevangen, toch een les als het menens is met Playoff 1 ambities.
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mattes »

Franz schreef:
Geel-Blauw schreef:
Johan schreef:ik herinner me aanvang seizoen en de intrede van de Japanners. Gedaan met huren , wij kopen enkel spelers. Hunne hele nest is gehuurd. Slappe investeerders als je het mij vraagt. Een paar jaar aanmodderen en dan weer over te nemen.
Ze hebben duidelijk gecommuniceerd dat ze een 3 jaren plan hebben om dan play-off 1 te halen. Of hebt ge liever dat ze zoals Coucke met geld smijten dat de club niet heeft? Dan heb je pas een probleem moest DMM ons laten vallen. Als ze niet gehuurd hadden was Kamada dit seizoen er niet en ze hebben toch al wat duurdere aankopen (mislukte weliswaar) gedaan o.a. Buya & Endo. Geef ze toch wat tijd, voor hun is dit ook allemaal nieuw.
Zoals ik het zie lopen er vandaag 4 waardevolle spelers rond op Staaien: Tomi, Kamada, Boli en De Sart.
Daarvan is (enkel) Kamada gehuurd... Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat die volgend seizoen nog bij STVV speelt.
Voor Boli is het niet onlogisch dat hij een volgende stap wil zetten na 4 jaar ontwikkeling bij STVV... In principe is die weg naar een team (iets) hogerop.
Voor Tomi is het mijn persoonlijke mening dat een bijkomend jaar STVV puur tijdverlies zou zijn... Die zou naar een grotere competitie moeten kunnen.
En dan De Sart: jong en Belgisch en toch al wat kilometers Jup Liga op zijn teller... Daar zal wel interesse voor zijn van de rijkere Belgische clubs.
Voor de laatste drie kan je telkens een lekker bedrag verdienen... in een win-win (speler content dat hij hogerop kan en club content met zak geld).
Volgens mij zijn die 4 volgend seizoen weg bij STVV, en hebben de Japanners veel geld voor nieuwe spelers...
Het zal - gezien de zwakke historiek van hun aankopen - zaak zijn om daar dan beter mee om te gaan om zo de POI ambitie waar te maken.

Ik zou Sankhon toch ook als waardevol aanschouwen. Maar 22 jaar en eerste jaar in europa op een nieuwe positie voor hem. ik vind hem echt een perfecte vervanger voor Tomiyasu.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Mattes schreef:
Franz schreef: Zoals ik het zie lopen er vandaag 4 waardevolle spelers rond op Staaien: Tomi, Kamada, Boli en De Sart.
Daarvan is (enkel) Kamada gehuurd... Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat die volgend seizoen nog bij STVV speelt.
Voor Boli is het niet onlogisch dat hij een volgende stap wil zetten na 4 jaar ontwikkeling bij STVV... In principe is die weg naar een team (iets) hogerop.
Voor Tomi is het mijn persoonlijke mening dat een bijkomend jaar STVV puur tijdverlies zou zijn... Die zou naar een grotere competitie moeten kunnen.
En dan De Sart: jong en Belgisch en toch al wat kilometers Jup Liga op zijn teller... Daar zal wel interesse voor zijn van de rijkere Belgische clubs.
Voor de laatste drie kan je telkens een lekker bedrag verdienen... in een win-win (speler content dat hij hogerop kan en club content met zak geld).
Volgens mij zijn die 4 volgend seizoen weg bij STVV, en hebben de Japanners veel geld voor nieuwe spelers...
Het zal - gezien de zwakke historiek van hun aankopen - zaak zijn om daar dan beter mee om te gaan om zo de POI ambitie waar te maken.

Ik zou Sankhon toch ook als waardevol aanschouwen. Maar 22 jaar en eerste jaar in europa op een nieuwe positie voor hem. ik vind hem echt een perfecte vervanger voor Tomiyasu.
Met waardevol bedoelde ik dat je er veel geld voor kan krijgen, nu.
Sankhon, Garcia, Steppe, Asamoah, Botaka,... zijn zeker waardevol voor het team, en mogelijk krijgen we voor Sankhon bijvoorbeeld nog ooit eens veel geld, maar niet vandaag.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Antismurf schreef:Als G*nk iets heeft duidelijk gemaakt, is dat de sterkte van je bank cruciaal is om resultaat te halen. Pozuelo vertrok daar (G*nk is blijkbaar ook een vitrineclub :grappig: ), maar met wat verschuivingen op het veld en een paar bankzitters in de basiself toch de titel gehaald. Je moet altijd anticiperen op vertrekkers of langdurig geblesseerden en dan moet je toch iets anders achter de hand houden dan pakweg Thalysson, Janssens of De Petter. Eigenlijk is het vertrek van Bezus door niemand fatsoenlijk opgevangen, toch een les als het menens is met Playoff 1 ambities.
Wat Genk vooral heeft duidelijk gemaakt , is dat deze ploeg ook enkele jaren heeft nodig gehad .
En dat voor die genen die het nog niet beseffen met een budget dat een pak hoger ligt dan het onze .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:Wat Tomi, Endo en mogelijk ook Kamada betreft: Japan neemt na dit seizoen nog deel aan de Copa America samen met Qatar. Hun seizoen wordt dus nog wat langer (ze spelen hun eerste match op 18/06), wat zeker voor iemand als Tomi in zijn eerste volledige seizoen als basisspeler wel eens lastig zou kunnen zijn naar volgend seizoen toe. Anderzijds is het ook een mooie kans om hun marktwaarde gevoelig op te krikken. De clubs/competities waar zij op hopen/mikken, zullen meer geïnteresseerd zijn in hun prestaties tegen Chili, Uruguay, Ecuador en wat er eventueel nog volgt dan in hun prestaties tegen Eupen en Oostende.
Dat Tomi zichzelf maar niet tegenkomt. Dat is een serieus lang seizoen, tel daar nog de tripkes op en af Japan bij...

Voor de transfers: ik twijfel niet dat we voor iedere uitgaande transfer genoeg ping ping gaan krijgen, dat zal wel lukken, ze zijn wat geslepener dan het vorige bestuur. De uitgaande transfers kwaliteitsvol vervangen, daar gaat het om. Vorig seizoen hebben we goede transfers gehad, maar ook een hele resem slechte. Dat niet elke transfer een schot in de roos is, dat kan ik aannemen, maar de slechte transfers mogen in aantal toch wel wat verminderd worden. Ik denk ook niet dat Tateishi nog eens een transfer van 2 miljoen moet doen die 0,0 opbrengt. Ik denk niet dat ze dat zo graag hebben op de hoofdzetel van DMM.
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door B. De Wever »

miel schreef:
Antismurf schreef:Als G*nk iets heeft duidelijk gemaakt, is dat de sterkte van je bank cruciaal is om resultaat te halen. Pozuelo vertrok daar (G*nk is blijkbaar ook een vitrineclub :grappig: ), maar met wat verschuivingen op het veld en een paar bankzitters in de basiself toch de titel gehaald. Je moet altijd anticiperen op vertrekkers of langdurig geblesseerden en dan moet je toch iets anders achter de hand houden dan pakweg Thalysson, Janssens of De Petter. Eigenlijk is het vertrek van Bezus door niemand fatsoenlijk opgevangen, toch een les als het menens is met Playoff 1 ambities.
Wat Genk vooral heeft duidelijk gemaakt , is dat deze ploeg ook enkele jaren heeft nodig gehad .
En dat voor die genen die het nog niet beseffen met een budget dat een pak hoger ligt dan het onze .
Allemaal waar.
Maar ook waar is dat het vat daar niet zo rap leeg is, om dit excuus er even bij te halen.
Of dat met budget, dan wel met wil te maken heeft, die vraag beantwoord je zelf maar.

Een ander voorbeeld: als je ziet met welke overtuiging Marin een penalty er in ramt, en je vergelijkt dat met die van Sylla.
Dan gaat het over de drive, de wil, grinta.
Dat hebben die van ons niet, vrij simpel.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

B. De Wever schreef:
Allemaal waar.
Maar ook waar is dat het vat daar niet zo rap leeg is, om dit excuus er even bij te halen.
Of dat met budget, dan wel met wil te maken heeft, die vraag beantwoord je zelf maar.

Een ander voorbeeld: als je ziet met welke overtuiging Marin een penalty er in ramt, en je vergelijkt dat met die van Sylla.
Dan gaat het over de drive, de wil, grinta.
Dat hebben die van ons niet, vrij simpel.
Gij hebt precies toch een ander seizoen dan mij gezien...
Ja de laatste paar matchen waren niet goed maar om daar nu heel het seizoen op af te breken :end: :mierenneuker:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Henri is de man schreef:
B. De Wever schreef:

Dat hebben die van ons niet, vrij simpel.
Gij hebt precies toch een ander seizoen dan mij gezien...
Ja de laatste paar matchen waren niet goed maar om daar nu heel het seizoen op af te breken :end: :mierenneuker:
Nee hoor hij heeft hetzelfde seizoen gezien, ander had hij niet hoeven te wachten tot 13 Mei 2019, 14:52.
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door B. De Wever »

Feit is dat ze in Genk niet wakker liggen van een logo of stadionnaam, maar dat ze wel al eens kampioen spelen, de beker winnen, Europees spelen, zelfs CL.
Prioriteiten ook wel eens genoemd !
Ook enkele kwakkelseizoenen, maar daar hebben wij hier ook geen gebrek aan.

Daar zullen de tribunes terug volzitten, hier zullen ze nog leger worden.
Begin van het seizoen hadden ze nochtans beiden hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

De setting is natuurlijk ook net iets anders: spelen voor Europees/titel voor een vol huis vs. spelen voor het behoud van een (water)kans op een PO2 finale voor drie man en een paardekop. Dat is appelen met peren vergelijken. Het verschil in intensiteit tussen PO1 en PO2 is gewoon dag en nacht. Zo vreselijk slecht was die penalty ook niet eens getrapt. 't Is te zeggen, we hebben er op Oostende al slechtere getrapt. ;) :mrgreen:
Enfin, ik vind dit vooral hineininterpretierung. De dood heeft altijd een oorzaak, maar ik betwijfel of ze in dit geval zo eenvoudig is als "gebrek aan grinta". Als het echt een gebrek aan grinta was, had men alle matchen waarin men op achterstand kwam in PO2 het gewoon laten lopen en niet meer de moeite gedaan om telkens nog een gelijkspel uit de brand te slepen.

Het is trouwens wel een beetje ironisch. Als er nu één categorie supporters is die niet moeten spreken over drive, grinta of wil, dan zijn het wel de thuisblijvers en degenen die bij de minste tegenslag al alle ambitie overboord wilden kieperen. Dat terzijde.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie