Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door enerkey »

Dat niveauverschil met Zweedse competitie wordt vaak gezegd als het over het falen Turay gaat. Maar Genk haalt er Uronen, Aido, nu Neto in de winterstop. Allemaal zeer goede verdedigers (Neto nog wel onder voorbehoud) . Lijkt lijkt mij dan een beetje een non-argument.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door Jacques »

Ik denk dat het in het geval van Turay er ook deels aan lag dat er tactisch nog veel werk aan leek en met Brys op een trainer stuitte voor wie tactiek net heel belangrijk is. Bij zijn vorige clubs was hij ook steeds de grote man, hier gewoon één van de rest die dan ook nog eens snel uit beeld verdween. En dan is er ook nog eens de aanpassing aan een nieuwe omgeving en cultuur, daar waar hij eerder steeds in Zweden aan de slag was. Best mogelijk dat dit allemaal een rol gespeeld heeft. Intrinsiek zag en zie ik er thans wel wat in. Op zich geen slechte speler, we hebben het al met (veel) minder moeten doen, maar als hij tactisch geen grote stappen vooruit gaat zetten en hier opnieuw arriveert in het midden van het seizoen, zal het ook dan niet makkelijk zijn voor hem om hier in de ploeg te raken en succesvol te zijn.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door enerkey »

Jacques schreef:Ik denk dat het in het geval van Turay er ook deels aan lag dat er tactisch nog veel werk aan leek en met Brys op een trainer stuitte voor wie tactiek net heel belangrijk is. Bij zijn vorige clubs was hij ook steeds de grote man, hier gewoon één van de rest die dan ook nog eens snel uit beeld verdween. En dan is er ook nog eens de aanpassing aan een nieuwe omgeving en cultuur, daar waar hij eerder steeds in Zweden aan de slag was. Best mogelijk dat dit allemaal een rol gespeeld heeft. Intrinsiek zag en zie ik er thans wel wat in. Op zich geen slechte speler, we hebben het al met (veel) minder moeten doen, maar als hij tactisch geen grote stappen vooruit gaat zetten en hier opnieuw arriveert in het midden van het seizoen, zal het ook dan niet makkelijk zijn voor hem om hier in de ploeg te raken en succesvol te zijn.
Ik ben de overtuiging dat we hem alleen terugzien als hij niet presteert bij Djugarden IF.

De scenario's die ik in mij hoofd heb:

1) Djugarden heeft zelf al ooit spelers gekocht aan bvb 1,2 miljoen. Hun kaspositie is momenteel gewoon rondweg uitstekend. Hun transferpolitiek zit goed. Dus als ze het er echt in zien leggen ze zelf wel 2 miljoen op tafel moest het zijn.

2) Djugarden heeft de afgelopen seizoenen heel wat spelers verkocht van rond de 3 a 4 miljoen. Als Turay er goed presteert is het zelfs niet onwaarschijnlijk dat er een ploeg komt die zowaar meer bied dan de 2 miljoen die STVV betaalt heeft. Dan denk ik bvb aan de één of de andere Chinese ploeg. Hun vorige spitsen zijn allemaal voor veel geld weggekocht door een Chinese ploeg. Buiten Kadewere die naar Le Havre is voor 2 miljoen. (Al is het niet onwaarschijnlijk dat Djugarden ergens een optie heeft en de meerwaarde dus niet noodzakelijk naar STVV gaat.)
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door ilovesushi »

De wekelijkse maandagavondgoal van Buya Turay, de winnende 2-1 in Djurgardens - Göteborg :

https://www.youtube.com/watch?v=ekcWTVEMjrY

De man kan ondertussen ook terug lachen :

https://www.youtube.com/watch?v=qFNdhjCuIrA
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door Mikman »

ilovesushi schreef:De wekelijkse maandagavondgoal van Buya Turay, de winnende 2-1 in Djurgardens - Göteborg :

https://www.youtube.com/watch?v=ekcWTVEMjrY

De man kan ondertussen ook terug lachen :

https://www.youtube.com/watch?v=qFNdhjCuIrA

Wéér een doelpunt na voorzet vanop de flank, dit keer wel niet met het hoofd. Maar zijn slim weglopen bij de verdediger valt telkens weer op.

Hebben ze hem hier in Sint-Truiden verkeerd gebruikt of het is toch het niveau van de Zweedse competitie vs de Belgische?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door lindoke »

Ik denk persoonlijk ook wel dat we Turay - spijtig genoeg - alleen gaan terug zien moest hij elders niet voldoen. Hij liep hier waarschijnlijk ook niet echt met zijn volle goesting rond. Toch heb ik het gevoel dat Brys hem niet voldoende kansen gegeven heeft. Als men iets meer geduld met hem......
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef:Ik denk persoonlijk ook wel dat we Turay - spijtig genoeg - alleen gaan terug zien moest hij elders niet voldoen. Hij liep hier waarschijnlijk ook niet echt met zijn volle goesting rond. Toch heb ik het gevoel dat Brys hem niet voldoende kansen gegeven heeft. Als men iets meer geduld met hem......
Het probleem is vooral tactisch. Als je als speler niet in het systeem Brys past, of u niet kan aanpassen.... Pech.

Sinds Buya in Zweden speelt volg ik zijn matchen een beetje via livestream en wat opvalt is dat hij spits is en spits blijft. Meeverdedigen is eerder een uitzondering dan regel.

Buya moet het op dat vlak hebben van offensieve vrijheid.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door STimVV »

STVV-fan, dat van dat tactische aspect klopt voor Brys. Maar als er 1 positie is die zich van tactiek het minste moet aantrekken is het de diepe spits. Dus dat lijkt me niet de grote reden. In het systeem van Brys heb je vooral nood aan een type die de bal kan bijhouden en altijd aanspeelbaar is. En Buya is dat type niet. Maar met tactiek heeft dat in mijn ogen niet zo veel te maken. Hij was gewoon een miscast en paniekaankoop die niet past in onze ploeg.
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door Mattes »

En wie scoorde ook nu weer? Jawel Buya Turay

Zijn 4de in 6 wedstrijden
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Hopelijk blijft hij nog scoren en wordt de optie gelicht, dan vallen de broekscheuren aan die transfer nog mee.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door vdl »

stvvilvoorde schreef:Hopelijk blijft hij nog scoren en wordt de optie gelicht, dan vallen de broekscheuren aan die transfer nog mee.
Of de man eens een eerlijke kans geven,kynoschita en Sylla zijn van veel mindere kwaliteit.
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door Mattes »

En jawel ook dit weekend scoorde Buya Turay. Nummer 5 in 7 wedstrijden.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door Krisaias »

Mattes schreef:En jawel ook dit weekend scoorde Buya Turay. Nummer 5 in 7 wedstrijden.
En in het totaal nu 9 in 13 wedstrijden. Schoon gemiddelde.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef:Hopelijk blijft hij nog scoren en wordt de optie gelicht, dan vallen de broekscheuren aan die transfer nog mee.
Is er een optie en hoeveel bedraagt die? Ik heb dat precies gemist.

9 doelpunten in 13 wedstrijden...Als hij die lijn doortrekt zijn dat cijfers die een nieuwe kans rechtvaardigen, op voorwaarde dat Brys en Buya dat beiden zien zitten. Zo niet is verkopen de enige valabele optie.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Uitgeleende spelers STVV 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk dat Buya alleen maar kan terugkeren als we ook een andere trainer in huis zouden halen.
Hij is tot begin december uitgeleend, dat betekent als ie zou terugkeren, hij weer de hele zomervoorbereiding gemist zal hebben.
Het boterde sowieso al niet meer tussen hem en Brys; Zou alleen maar weer dezelfde situatie opleveren.

ik meen me te herinneren dat aan zijn uitleenbeurt een optie van 1.5M was gekoppeld.
Plaats reactie