Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door tweety »

STimVV schreef:De beloften verloren gisteren op Stayen opnieuw zwaar tegen OHL. 1-6
OHL liep uit tot 0-6. Pas helemaal aan het einde viel de eerredder. De beloften hebben ondertussen 6 matchen gespeeld, en pakten nog geen enkel punt. Ze staan troosteloos laatste.
Op de fotos zag ik dat we nochtans speelden met oa: Lee, Cong Phuong, Durkin, Lucas, Balongo, VanDessel, Troonbeeckx etc.
Wat is er trouwens van Konaté? Loopt die hier nog rond? Want speelt nooit ergens mee.

Als we een oplijsting zouden maken van de transfers van de 3 laatste transferperiodes (onder japans bewind) dan kan je niet anders dan concluderen dat die dramatisch waren. Zowat 30 spelers gehaald waarvan er 5 geslaagd ofzo? (geen tijd voor, maar het moet zoiets zijn)
ik veronderstel dat de beloften hetzelfde probleem hebben als de A-ploeg, geen of te weinig verdedigers die naam waardig.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jack »

Nochtans zou die Lee op z'n eentje alle problemen van het eerste moeten kunnen oplossen.
Ach, hij zal mentaal gekraakt zijn door de pesterijen van Brys.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STimVV »

Buya Turay scoorde afgelopen weekend opnieuw. Hij is nu mede-topschutter van de zweedse competitie met 14 goals.
Hij staat met zn club op de 1e plaats, met 3 punten voorsprong op de nr.2 en 3.
Zondag is de laatste competitiematch en lijkt de kans dus groot dat hij kampioen speelt. En dus volgend seizoen Champions league zou kunnen spelen.
Ik zag beelden van hun thuismatch, knap groot stadion dat afgeladen vol zat. Hun Tele-2 arena kan 33.000 mensen ontvangen Als je dat vergelijkt met ons kil stayen waar nog gemiddeld 5.000 man zit... :cry:
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door enerkey »

Ja een geweldige competitie. Kan een oneindige lijst geven waarom het daar beter is dan hier:
Trekt veel volk. Goede stadions. Spannend: als het seizoen begint zijn er wel 10 verschillende ploegen die kampioen kunnen spelen. Ze achten geen belachelijk competitie format nodig. Na 30 matchen is het seizoen gewoon gedaan. Ze streven geen onrealistische Europese dromen na. Waardoor de overheid geen noodzaak ziet om het zaakje over te subsidiëren. Hierdoor blijven de ploegen ook in Zweedse handen. Zowat alle ploegen zijn winstgevend door doordachte transferpolitiek.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door lindoke »

Ik blijf het nog altijd vreemd vinden dat we een spits op onze loonlijst staan hebben die elders aan de lopende band scoort terwijl wij hier scorend vermogen best kunnen gebruiken. Ik weet ook wel dat het een andere competitie is maar toch. Ik zou toch graag het fijne willen weten over het waarom deze kerel niet bij ons speelt. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat BT voor de één of andere reden niet bij STVV WIL spelen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Brusselmans »

lindoke schreef:Ik blijf het nog altijd vreemd vinden dat we een spits op onze loonlijst staan hebben die elders aan de lopende band scoort terwijl wij hier scorend vermogen best kunnen gebruiken. Ik weet ook wel dat het een andere competitie is maar toch. Ik zou toch graag het fijne willen weten over het waarom deze kerel niet bij ons speelt. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat BT voor de één of andere reden niet bij STVV WIL spelen.
Tsja, als je leest dat de heer Brys zeer gecharmeerd was van het feit dat Suzuki een paar keer op de linksback terug te vinden was, dan weet je het wel !!!
Zijn natte droom : aanvallers omvormen tot verdedigers !!!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Je moet eens lezen wat men hier 12 maanden geleden over Buya schreef. Dat is ook best vreemd.

Over de beloften, maar vooral over de A-kern spelers die er bij meespelen: ik snap niet dat sommigen op Lee en co. blijven roepen. op basis van wat? Omdat hij ooit bij Barcelona zat en vorig jaar bij Verona. Nou, Ceballos ook, maar daar koop je hier niets mee. De man haalde eerst ostentatief zijn neus op voor ons en heeft nog geen fluit gepresteerd sinds hij hier is. Dat geldt bij uitbreiding ook voor de andere A-kernspelers: Lucas, Durkin, CP15, Balongo, Van Dessel enz. Dat is een halve ploeg A-kern spelers, meerdere (beloften)internationals, die wekelijks een bakske vol krijgen en het is ook niet dat ze er aan de overkant vlot ingaan. Resultaten zijn niet het allerbelangrijkste bij de beloften, maar het is wel één van de weinige dingen die wij als supporter zien. Op basis van de resultaten is er op dit moment niemand die een kans bij de 1ste ploeg kan claimen. Blijkbaar zijn ze na hun laatste afgang ook op hun plek gezet door de volwaardige A-kern spelers (Brys in hbvl vandaag).
https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/eli ... -2019-2020
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191029_046 ... n-de-groep

Iemand die het volledige artikel kan plaatsen?
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Smurf »

Het heeft er dus alle schijn van dat Buya Turay kampioen wordt in Zweden. Niet meteen de topcompetitie, maar ook geen volledig lachertje. Hij zal bovendien ook topschutter (of 2de) worden. Het seizoen voor zijn transfer naar STVV scoorde hij daar ook vlot. Toen bij een club die op de counter speelde. Ik heb nog geen minuut van z'n huidige club gezien, maar ga er van uit dat de koploper ook in Zweden wel eens zelf het spel zal moeten maken. Hij moet dus vermoedelijk toch iets meer kunnen dan snel lopen.
Ik zou die jongen dus toch heel graag bij ons zien na de winter. Indien hij hier echt niet meer wil spelen (las ik hier ergens), moet je er toch een heel degelijk bedrag voor kunnen krijgen. Topschutter van de kampioen in Zweden lijkt me in de huidige markt toch wel meer dan 1,7 miljoen (of hoeveel betaalden wij?). Dus ofwel heb je er een degelijke spits bij ofwel heb je budget.
Als hij wel komt, zou je het eventuele vertrek van Boli (winter of einde seizoen) al gedeeltelijk kunnen opvangen

Als Buya niet terug komt, gaat dat budget in de winter hopelijk naar een deftige verdediger. Dat lijkt me prioriteit 1.
Een 10 mag uiteraard ook, maar ik denk dat de japanners toch nog hopen dat Lee boven water komt. Want een direct inzetbare (en dat moet bij een wintertransfer) 10? Ga 'm maar zoeken aan een schappelijke prijs. Iemand suggesties?

Voor het overige vind ik dat we (STVV zijnde) meer dan voldoende spelers hebben. Ik zie dus niet zo veel gebeuren in de winterperiode.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

Jacques schreef:Je moet eens lezen wat men hier 12 maanden geleden over Buya schreef. Dat is ook best vreemd.

Over de beloften, maar vooral over de A-kern spelers die er bij meespelen: ik snap niet dat sommigen op Lee en co. blijven roepen. op basis van wat? Omdat hij ooit bij Barcelona zat en vorig jaar bij Verona. Nou, Ceballos ook, maar daar koop je hier niets mee. De man haalde eerst ostentatief zijn neus op voor ons en heeft nog geen fluit gepresteerd sinds hij hier is. Dat geldt bij uitbreiding ook voor de andere A-kernspelers: Lucas, Durkin, CP15, Balongo, Van Dessel enz. Dat is een halve ploeg A-kern spelers, meerdere (beloften)internationals, die wekelijks een bakske vol krijgen en het is ook niet dat ze er aan de overkant vlot ingaan. Resultaten zijn niet het allerbelangrijkste bij de beloften, maar het is wel één van de weinige dingen die wij als supporter zien. Op basis van de resultaten is er op dit moment niemand die een kans bij de 1ste ploeg kan claimen. Blijkbaar zijn ze na hun laatste afgang ook op hun plek gezet door de volwaardige A-kern spelers (Brys in hbvl vandaag).
https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/eli ... -2019-2020
Zoals elders al aangehaald en enkel gebaseerd op die ene beloftenmatch van maandag, wil ik hier toch effe een lans breken voor Lee. Die gaf maandag wel blijk van voetbalinzicht, talent en een goeie passing. Dat wil daarom nog niet zeggen dat hij dat bij de eerste ploeg ook effectief zal brengen, maar ik vrees dat we het niet snel gaan weten, want het zit duidelijk scheef tussen hem en Brys, zoals het scheef zat met Kotysch en Buya, die daarna ook maar met mondjesmaat nog een kans kregen.

Nogmaals, de debacles van de afgelopen weken zijn voor mij een gedeelde verantwoordelijkheid. Veel schuld ligt bij het transferbeleid van Tateishi en Pinto, maar Brys mag zijn handen ook niet in onschuld wassen, hoor....
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Krisaias schreef:
Jacques schreef:Je moet eens lezen wat men hier 12 maanden geleden over Buya schreef. Dat is ook best vreemd.

Over de beloften, maar vooral over de A-kern spelers die er bij meespelen: ik snap niet dat sommigen op Lee en co. blijven roepen. op basis van wat? Omdat hij ooit bij Barcelona zat en vorig jaar bij Verona. Nou, Ceballos ook, maar daar koop je hier niets mee. De man haalde eerst ostentatief zijn neus op voor ons en heeft nog geen fluit gepresteerd sinds hij hier is. Dat geldt bij uitbreiding ook voor de andere A-kernspelers: Lucas, Durkin, CP15, Balongo, Van Dessel enz. Dat is een halve ploeg A-kern spelers, meerdere (beloften)internationals, die wekelijks een bakske vol krijgen en het is ook niet dat ze er aan de overkant vlot ingaan. Resultaten zijn niet het allerbelangrijkste bij de beloften, maar het is wel één van de weinige dingen die wij als supporter zien. Op basis van de resultaten is er op dit moment niemand die een kans bij de 1ste ploeg kan claimen. Blijkbaar zijn ze na hun laatste afgang ook op hun plek gezet door de volwaardige A-kern spelers (Brys in hbvl vandaag).
https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/eli ... -2019-2020
Zoals elders al aangehaald en enkel gebaseerd op die ene beloftenmatch van maandag, wil ik hier toch effe een lans breken voor Lee. Die gaf maandag wel blijk van voetbalinzicht, talent en een goeie passing. Dat wil daarom nog niet zeggen dat hij dat bij de eerste ploeg ook effectief zal brengen, maar ik vrees dat we het niet snel gaan weten, want het zit duidelijk scheef tussen hem en Brys, zoals het scheef zat met Kotysch en Buya, die daarna ook maar met mondjesmaat nog een kans kregen.

Nogmaals, de debacles van de afgelopen weken zijn voor mij een gedeelde verantwoordelijkheid. Veel schuld ligt bij het transferbeleid van Tateishi en Pinto, maar Brys mag zijn handen ook niet in onschuld wassen, hoor....
Daar kan ik mee leven. Ik baseer me maar op de resultaten, omdat ik niets zie v.d. beloften. Ze mogen (moeten) het de coach moeilijker maken, maar die laatste mag ook inschikkelijker zijn en het beschikbare potentieel beter gaan benutten (cf. post in aanloop naar STVV-Gent). Hoe deden de andere spelers van de A-kern het?

i.v.m. wintertransfers: achteraan moet er zeker een goede allround verdediger bij die duelkracht koppelt aan uitvoetballend vermogen. We liggen veel te vaak zelf aan de basis van kansen en doelpunten van de tegenstander.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: Over de beloften, maar vooral over de A-kern spelers die er bij meespelen: ik snap niet dat sommigen op Lee en co. blijven roepen. op basis van wat?
Omdat het alternatief 1 van de grotere gudderaars is die hier de voorbije seizoenen bij STVV heeft mogen rondlopen.
Godnondedju de enige speler bij STVV die alle (!!!) matchen gespeeld heeft en daarin 1 match redelijk deftig heeft gespeeld.

Maar omdat meneertje De Bruyn mooi alle teambuildings heeft volgemaakt en de longen uit zijn lijf loopt op training, mag hij van meester Brys mooi blijven voortgudderen, want ja, hoe haal je het in je hoofd van zo iemand eens uit de kern te houden!

Mooi zitten pronken met zijn gelopen kilometers op een match. Overal op de plein lopen, maar eigenlijk nergens zijn, het is verdorie een kunst. Bij De Bruyn is het meer in de baan lopen: "Owla, owla, ik zie dat we nu effectief vooruit gaan spelen? Tzal verdomme niet waar zijn! Huppa, balleke naar achter gelijk het hoort!!!"

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom mensen Brys hier in bescherming nemen? Waarom?
Brys bewees met Buya dat hij fout kan zitten en hij is dezelfde weg aan het bewandelen met Lee.

De Bruyn die beter presteert op training dan Lee? O tuurlijk Marc, want op training tot in de puntjes doen wat je vraagt zie je vooral bij De Bruyn terug op een match.
De Bruyn die de ploeg helpt door met zijn gelopen kilometers overal in de weg te lopen?
Een 10 is een 10 he Marc, een spits is een spits.
Dat zijn geen veredelde begrippen voor "centrale verdediger" en "vleugelbacks".

Weet je wat de ploeg werkelijk zou helpen Marc? Niet een spits die de ganse plein overloopt om efkes de taak van de linksachter over te nemen, niet een De Bruyn die met zijn lompe poten overal in de baan loopt, maar een 10 die eens durft vooruit durft te voetballen, die het balleke eens durft te steken naar een spits die de kans krijgt hem erin te rammen, waarbij hij voor de gelegenheid eens van zijn backpositie mee naar voren is gekomen.
DAT helpt de ploeg vooruit (letterlijk en figuurlijk).
DAN vinden de mensen het niet erg als een pass mislukt, wanneer dat met de intentie is om de volledige achterlijn van de tegenstander te rollen. Wat wel hemeltergend en uiterst frustrerend is, is dat men de bal verliest (of bijna verliest), door weer maar eens balleke naar te leggen.

Door al uw aanvallend geweld de opdracht te geven om gelijk wildebrassen mee in verdediging te spurten, weet het kleinste kind dat je niet veel offensieve kansen zult creëren. De kansen die je dan hebt, moeten dan afgemaakt worden door spelers die juist een halve marathon hebben moeten lopen, waardoor het vizier begrijpelijkerwijs iets minder scherp staat dan gewoonlijk

Nu weet ik waarom men hier jarenlang zijn frustraties uitten over RD, dat lucht op seg :mrgreen: :cool: :drunk:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STimVV »

Krisaias schreef:
Jacques schreef:Je moet eens lezen wat men hier 12 maanden geleden over Buya schreef. Dat is ook best vreemd.

Over de beloften, maar vooral over de A-kern spelers die er bij meespelen: ik snap niet dat sommigen op Lee en co. blijven roepen. op basis van wat? Omdat hij ooit bij Barcelona zat en vorig jaar bij Verona. Nou, Ceballos ook, maar daar koop je hier niets mee. De man haalde eerst ostentatief zijn neus op voor ons en heeft nog geen fluit gepresteerd sinds hij hier is. Dat geldt bij uitbreiding ook voor de andere A-kernspelers: Lucas, Durkin, CP15, Balongo, Van Dessel enz. Dat is een halve ploeg A-kern spelers, meerdere (beloften)internationals, die wekelijks een bakske vol krijgen en het is ook niet dat ze er aan de overkant vlot ingaan. Resultaten zijn niet het allerbelangrijkste bij de beloften, maar het is wel één van de weinige dingen die wij als supporter zien. Op basis van de resultaten is er op dit moment niemand die een kans bij de 1ste ploeg kan claimen. Blijkbaar zijn ze na hun laatste afgang ook op hun plek gezet door de volwaardige A-kern spelers (Brys in hbvl vandaag).
https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/eli ... -2019-2020
Zoals elders al aangehaald en enkel gebaseerd op die ene beloftenmatch van maandag, wil ik hier toch effe een lans breken voor Lee. Die gaf maandag wel blijk van voetbalinzicht, talent en een goeie passing. Dat wil daarom nog niet zeggen dat hij dat bij de eerste ploeg ook effectief zal brengen, maar ik vrees dat we het niet snel gaan weten, want het zit duidelijk scheef tussen hem en Brys, zoals het scheef zat met Kotysch en Buya, die daarna ook maar met mondjesmaat nog een kans kregen.

Nogmaals, de debacles van de afgelopen weken zijn voor mij een gedeelde verantwoordelijkheid. Veel schuld ligt bij het transferbeleid van Tateishi en Pinto, maar Brys mag zijn handen ook niet in onschuld wassen, hoor....
Bedankt voor de info Kris!
Heb jij enig idee hoe het zit met Konaté? Heb je die gezien? Volgens mij mag die zelfs bij de beloften niet meespelen/invallen? Ik zie die precies zelfs niet op trainingsfotos. Hij zou normaal gezien toch ook het profiel moeten hebben om centraal achterin te spelen: groot, sterk, en voetballend zou het daar ook moeten lukken gezien zijn verleden als middenvelder. In het beste geval dus, als zijn niveau voldoende is. Wat niet het geval lijkt te zijn. Maar toch vreemd dat die zelfs bij de 2e ploeg nooit speelt?
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Underdog »

Iemand enig idee of Tarik Baltic nog bij ons speelt? Je ziet of hoort zijn naam nooit bij de beloften...
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STimVV »

Underdog schreef:Iemand enig idee of Tarik Baltic nog bij ons speelt? Je ziet of hoort zijn naam nooit bij de beloften...
Ja, die zijn naam heb ik niet zo lang geleden zien passeren als invaller bij de beloften.
Plaats reactie