Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

STimVV schreef:
Krisaias schreef:
Jacques schreef:Je moet eens lezen wat men hier 12 maanden geleden over Buya schreef. Dat is ook best vreemd.

Over de beloften, maar vooral over de A-kern spelers die er bij meespelen: ik snap niet dat sommigen op Lee en co. blijven roepen. op basis van wat? Omdat hij ooit bij Barcelona zat en vorig jaar bij Verona. Nou, Ceballos ook, maar daar koop je hier niets mee. De man haalde eerst ostentatief zijn neus op voor ons en heeft nog geen fluit gepresteerd sinds hij hier is. Dat geldt bij uitbreiding ook voor de andere A-kernspelers: Lucas, Durkin, CP15, Balongo, Van Dessel enz. Dat is een halve ploeg A-kern spelers, meerdere (beloften)internationals, die wekelijks een bakske vol krijgen en het is ook niet dat ze er aan de overkant vlot ingaan. Resultaten zijn niet het allerbelangrijkste bij de beloften, maar het is wel één van de weinige dingen die wij als supporter zien. Op basis van de resultaten is er op dit moment niemand die een kans bij de 1ste ploeg kan claimen. Blijkbaar zijn ze na hun laatste afgang ook op hun plek gezet door de volwaardige A-kern spelers (Brys in hbvl vandaag).
https://www.stvv.com/nl/wedstrijden/eli ... -2019-2020
Zoals elders al aangehaald en enkel gebaseerd op die ene beloftenmatch van maandag, wil ik hier toch effe een lans breken voor Lee. Die gaf maandag wel blijk van voetbalinzicht, talent en een goeie passing. Dat wil daarom nog niet zeggen dat hij dat bij de eerste ploeg ook effectief zal brengen, maar ik vrees dat we het niet snel gaan weten, want het zit duidelijk scheef tussen hem en Brys, zoals het scheef zat met Kotysch en Buya, die daarna ook maar met mondjesmaat nog een kans kregen.

Nogmaals, de debacles van de afgelopen weken zijn voor mij een gedeelde verantwoordelijkheid. Veel schuld ligt bij het transferbeleid van Tateishi en Pinto, maar Brys mag zijn handen ook niet in onschuld wassen, hoor....
Bedankt voor de info Kris!
Heb jij enig idee hoe het zit met Konaté? Heb je die gezien? Volgens mij mag die zelfs bij de beloften niet meespelen/invallen? Ik zie die precies zelfs niet op trainingsfotos. Hij zou normaal gezien toch ook het profiel moeten hebben om centraal achterin te spelen: groot, sterk, en voetballend zou het daar ook moeten lukken gezien zijn verleden als middenvelder. In het beste geval dus, als zijn niveau voldoende is. Wat niet het geval lijkt te zijn. Maar toch vreemd dat die zelfs bij de 2e ploeg nooit speelt?
Geen spoor van Konaté bij te beloften maandag en ik geloof ook niet vorige matchen...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

Underdog schreef:Iemand enig idee of Tarik Baltic nog bij ons speelt? Je ziet of hoort zijn naam nooit bij de beloften...
Maandag ingevallen bij de beloften ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

Jacques schreef: Hoe deden de andere spelers van de A-kern het?
Cong Phuong was dramatisch,
Durkin speelde centraal achterin, dus daar wil ik nog enig voorbehoud bij plaatsen.
Jhonny Lucas echt zwak
Troonbeeckx buiten een snelle uitbraak ook niet veel gebracht
Balongo en Masoudi niet goed

Enfin, het was redelijk zielig om aan te zien...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
belgi
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2016, 19:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door belgi »

Krisaias schreef:
Jacques schreef: Hoe deden de andere spelers van de A-kern het?
Cong Phuong was dramatisch,
Durkin speelde centraal achterin, dus daar wil ik nog enig voorbehoud bij plaatsen.
Jhonny Lucas echt zwak
Troonbeeckx buiten een snelle uitbraak ook niet veel gebracht
Balongo en Masoudi niet goed

Enfin, het was redelijk zielig om aan te zien...
Was je aanwezig? Weet jij wie het doelpunt scoorde voor STVV? vg
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Antismurf »

Antwerp en STVV bereikten alsnog een akkoord ivm Alexis De Sart. Antwerp betaalt een transfersom, volgens Meekers in Sport-Voetbalmagazine ongeveer de helft van de prijs als het een normale transfer zou zijn geweest. Enfin, hopelijk besteden ze het inkomende budget binnenkort aan een degelijke centrale verdediger.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STimVV »

Antismurf schreef:Antwerp en STVV bereikten alsnog een akkoord ivm Alexis De Sart. Antwerp betaalt een transfersom, volgens Meekers in Sport-Voetbalmagazine ongeveer de helft van de prijs als het een normale transfer zou zijn geweest. Enfin, hopelijk besteden ze het inkomende budget binnenkort aan een degelijke centrale verdediger.
Het geld besteden lijkt me geen probleem. Het goed besteden is wat anders.
Lucas: minstens 1 miljoen euro.
Lee, 1,2 miljoen euro.

2,2 miljoen euro weggesmeten aan slechts 2 spelers. Al hoop ik dat Lee er toch nog door komt.
Maar Lucas lijkt nu al weggegooid geld.

En wat is de helft van de normale transfersom? Als DeSart hier nog contract had, was zijn markwaarde dan 1 miljoen? 2 miljoen? 3 miljoen?
Ik kan me niet voorstellen dat je meer dan 500K gekregen zal hebben. Zowat den helft als we voor Lucas betaalden. :roll:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Was lucas geen anderhalf miljoen?

Lee, Ito en Sousa allemaal linksvoetige flankaanvallers, absoluut geen prioriteit (1.2M + 1.5M + huur)

dat is al 4.2M aan spelers die je niet gebruikt of eigenlijk qua profiel absoluut geen prioriteit waren.
toch te gek voor woorden.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jack »

Krisaias schreef:
Jacques schreef: Hoe deden de andere spelers van de A-kern het?
Cong Phuong was dramatisch,
Durkin speelde centraal achterin, dus daar wil ik nog enig voorbehoud bij plaatsen.
Jhonny Lucas echt zwak
Troonbeeckx buiten een snelle uitbraak ook niet veel gebracht
Balongo en Masoudi niet goed

Enfin, het was redelijk zielig om aan te zien...
En hoeveel werden er hiervan gehaald voor het eerste?
Er kunnen vele redenen zijn waarom 'het' er niet uitkomt bij de reserven. Maar bij niemand op Lee na...teveel van het goede. Weer reeks gedaalde transfers erbij? Het lijkt er meer en meer op.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:Was lucas geen anderhalf miljoen?

Lee, Ito en Sousa allemaal linksvoetige flankaanvallers, absoluut geen prioriteit (1.2M + 1.5M + huur)

dat is al 4.2M aan spelers die je niet gebruikt of eigenlijk qua profiel absoluut geen prioriteit waren.
toch te gek voor woorden.
Ito is rechtsvoetig trouwens.

Lee kan evenzeer op de 10 als de flank.

Ik denk dat iedereen blij is te weten dat we alternatieve hebben voor Botaka, Acolatse en De Bruyn.


Prioritair in de winter is een stevige, grote centrale verdediger, meer niet
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef:
stvvilvoorde schreef:Was lucas geen anderhalf miljoen?

Lee, Ito en Sousa allemaal linksvoetige flankaanvallers, absoluut geen prioriteit (1.2M + 1.5M + huur)

dat is al 4.2M aan spelers die je niet gebruikt of eigenlijk qua profiel absoluut geen prioriteit waren.
toch te gek voor woorden.
Ito is rechtsvoetig trouwens.

Lee kan evenzeer op de 10 als de flank.

Ik denk dat iedereen blij is te weten dat we alternatieve hebben voor Botaka, Acolatse en De Bruyn.


Prioritair in de winter is een stevige, grote centrale verdediger, meer niet
Ik denk dat ge de ito van Genk voorhebt...
Dit is die van ons:
https://www.transfermarkt.nl/tatsuya-it ... ler/381248

Als ge de voorbije 2 seizoenen van Lee bekijkt heeft die vnl als links- of rechtsbuiten gespeeld hoor.
Kan zijn dat die op de 10 kan, maar zo zullen ze hem niet vaak zien spelen hebben, als ze hem al gescout zouden hebben.

Ik blijf erbij, met het geld dat ge hier hebt buitengesmeten aan deze spelers, had ge evengoed andere, eventueel minder exotische, maar meer dringende prioriteiten kunnen halen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Tatsuya is dan ofwel rechtsvoetig en jij liegt, ofwel twee voetig.

Want waarom trapt hij in de slotfase van de match tegen Gent dan de vrije trap met rechts? ;)
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom mensen Brys hier in bescherming nemen? Waarom?
Brys bewees met Buya dat hij fout kan zitten en hij is dezelfde weg aan het bewandelen met Lee.
De Bruyn is echt wel verbrand. Niet goed genoeg voor die positie.

Maar geef mij nu eens heel duidelijk aan waarom Brys anders zou moeten omgaan met Lee. Wat zijn de kwaliteiten? Waar maakt die het verschil? Wat zal hij bijbrengen op korte en lange termijn? Hoe past hij binnen deze groep (op en naast het veld)? Op wat baseer je dit? Zeg het mij, want ik weet het niet. Jij wel. Ik leer graag iets bij.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Lee kan een man voorbij op snelheid en techniek, heeft drang naar voor en durft al eens een bal binnendoor steken.

Op korte termijn houdt Lee tenminste De Bruyn van de plein. Dat op zich is al een zeer groot pluspunt.

Op korte termijn zal je zien dat Suzuki meer en beter bediend wordt, omdat Lee niet nog eens draait, om uiteindelijk de bal terug te leggen, die geeft hem al eens diep.

Op langere termijn ga je, waarschijnlijk, uiteindelijk weer eens een deftige draaischijf hebben die uw spitsen vanuit het centrum weet te bedienen.

Misschien wordt zijn actieradius wel groter en zal hij dan ooit wel eens centrale verdediger spelen als het echt moet.

Zelfs mocht ik u niet antwoorden, Dreke, dan nog zou het eindargument niet mogen zijn:"Jama, Brys stelt hem niet op, dus hij zal wel niet goed genoeg zijn".

Dat argument houdt steek als de titularissen goed (genoeg) zijn.
Dat is hier dus absoluut niet het geval.
Ik denk dat we dan toch die bedenking mogen maken?
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Dreke »

Op basis van wat baseer je het eerste drie kwart van je post?

Dat Debruyn niet goed genoeg speelt, is duidelijk. Maar op basis van wat Lee het zou beter doen, is dat niet.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Op basis van beelden die ik van Lee heb gezien en de oefenmatch tegen Eupen.

Oo basis van veel anders (A-kern gewijs) is het vrij moeilijk he Dre...

Draai de rollen eens om, waarom denk jij dat Lee het slechter zou doen dan De Bruyn?

En het hele: "Brys ziet wel genoeg op training zeker", vind ik niet zo'n sterk argument, vermits De Bruyn het blijkbaar volgens Brys-normen goed doed op training, maar we zien week na week dat die jong het niet heeft. Nog erger, dat die jong u zelfs punten kost.
Plaats reactie