Zomertransfers 2011

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Zomertransfers

Bericht door Ozzy »

Het probleem Leuvenaar is dat we geen sterkhouders meer in onze rangen hebben of je moet Mennes die een wel prachtig seizoen achter de rug heeft opnoemen maar een echte meerwaarde zit er niet tussen.
Dat komt omdat je te drastisch gesnoeid hebt in uw sportief budget het afgelopen jaar waar we in het bezit waren van de centrale as die resultaatbepalend was: Mignolet, Canta, Chimedza, Sidibé .
Die werden dan nog eens aangevuld met spelers eersteklasse-niveau: Delorge, Mennes, Wilmet, Odoi, Buyssens en Waggie.
Euvrard, Schouterden en andere Onana's waren of zijn top tweedeklassers die af en toe hoog niveau haalden.
Conclusie: absolute noodzaak om weer een sterke as neer te zetten.

Een topkeeper
Een uitvoetballende verdediger
Een aanvallende middenvelder
Een deftige spits.

Dat zijn de 4 noodzakelijke transfers om Stvv een plaats te bieden in de middenmoot.
Het budget en de namen laat ik aan U over.
Vavke
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:03

Re: Zomertransfers

Bericht door Vavke »

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... steklasser" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou zeggen, doen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Re: Zomertransfers

Bericht door Jack »

Ik denk dat 't opnieuw over Anderlecht of Gent gaat.
Ik denk ook dat hij zelf graag nog iets hoger dan ons wil spelen...
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers

Bericht door enerkey »

Zou wel absurd zijn om nu Mulemo binnen te halen, terwijl je net Iandoli gehaald hebt. :gek:
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1202
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Zomertransfers

Bericht door Luc »

enerkey schreef:
Zou wel absurd zijn om nu Mulemo binnen te halen, terwijl je net Iandoli gehaald hebt. :gek:
Is idd een beetje absurd, je hebt net Iandoli een contract voor 5 jaar gegeven.
Met Rijmenants en Deferm is de LB zowat de enige positie waar je 2 back ups voor hebt !
En ik denk dat Mulemo hoger mikt dan STVV waar de voorzitter tevreden is als je net niet degradeerd !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers

Bericht door Jacques »

leuvenaar schreef:
Jacques schreef:Euh, gij kent de looneisen van Mulemo?

Chill, kent ge die ook van Smolders en co.? Desmet? Haroun? Wilmet? Sidibe? Milicevic? Lepiller? Zukanovic? Azevedo? Van Damme? Cerigioni? Jarju? Baert? Martin? McDonald? Tshibuabua? Van Eenoo? Chevalier? N'for? Cordaro? Perichizzi? Kaya? Ederson? Vuorinen?

Kwestie van ineens wat te kunnen schrappen of toe te voegen aan het lijstje.
als ik die lonen zou weten dan ging iedereen boven de 200.000 er sowieso uit.
Dat is geen enkele uit je portefeuille hier boven waard !
Toch eens dat artikel over GBA lezen en wat nadenken.
Ging Samy het budget van Lierse ook niet terug schroeven,dus misschien den Wesley bij op je lijstje zetten !
Daar gaat het toch niet om?

Jij zegt hier meteen 'Mulémo is te duur' terwijl we geen idee hebben over nog maar de grootte-orde waarin zijn looneisen zouden liggen. Het kan best zijn dat hij effectief te duur is, maar vragen kost toch niks dacht ik zo?


Dat ze bij Lierse en Germinal zotte bedragen neertellen, is al veel langer bekend, net zoals Lokeren afgelopen zomer met geld is beginnen zwaaien. Als je mijn mening daarover wilt kennen, raad ik u aan een paar posts van juli-augustus vorig jaar, januari of zelfs maar een week of 2-3 geleden te lezen. Ik verlang geenszins dat wij hetzelfde doen, dat zeg ik al een volledig kalenderjaar. Het loon dat een Haroun bij Germinal pakt of een Sonck of Dequevy bij Lierse ligt gewoon een heel pak hoger dan hetgeen wij betalen en heel pak hoger dan die 200 000 ook (vanwaar haal je die trouwens?), dat was zo en dat zal altijd zo zijn.

Het verschil is dat wij dan ook niet moeten bezuinigen in onze loonmassa, wat dat betreft hebben wij al een volledig seizoen roofbouw gepleegd. Niet bezuinigd nee, roofbouw gepleegd met bijna fatale gevolgen er gratis en voor niks bij. Wij moeten hoogstens wat overbodige, dure rommel genre Volders en Onana zien te dumpen, spelers die ofwel eerste klasse gewoon in de verste verte niet aankunnen of gewoonweg versleten zijn. Dat de rest (die kern van 15 die ons dit jaar het behoud opleverde) behoorlijk betaald wordt, lijkt me normaal, die mannen moeten er ook (redelijk letterlijk in ons geval) iedere week staan.
En ja, bij Germinal en Lierse zijn ze erin geslaagd nog slechter te werken. Ik neem daar akte van. Moeten we ons daarmee gaan vergelijken? Wil je vooruit of ben je vooral op zoek naar 2 nog slechtere clubs? Wij zitten aan het ene, haast gierige uiterste van het spectrum waar zelfs 300 000 voor Brüls teveel is en dan gaan we gemakkelijkheidshalve maar vergelijken met het andere uiterste waar ze het geld aan ramen & deuren buiten smijten. Dat er daartussen 10 clubs zitten die met niet meer geld wel een behoorlijk gezond beleid koppelen aan degelijke sportieve resultaten op jaarlijkse basis, vergeten we even...


In de marge:
De interesse van A'lecht in Mulémo was vorig jaar trouwens nooit serieus, dat was 75% spielerei die zowel Mulémo als Anderlecht goed uitkwam om mee te schermen in andere onderhandelingen. Ik denk dan ook niet dat het nu wel ineens om A'lecht zou gaan. Gent is een mogelijkheid evt. zelfs Genk waar ze enkel met Pudil zitten (volgend seizoen einde contract als ik het goed heb), maar ik gok eerder op iets uit de categorie Germinal, Westerlo, Cercle, Zulte. Niet vergeten dat Mulémo eigenlijk net te kort kwam voor de Belgische top toen hij bij Standard zat. De rushes langs de flank zijn top, de voorzetten lang niet.
Laatst gewijzigd door Jacques op 28 apr 2011, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers

Bericht door stvvilvoorde »

Het ziet er naar uit dat Mike De Silva niet meer gaat bijtekenen in Tienen.
Er zou belangstelling zijn van verschillende eersteklassers, waaronder cercle en ohl.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers

Bericht door enerkey »

stvvilvoorde schreef:Het ziet er naar uit dat Mike De Silva niet meer gaat bijtekenen in Tienen.
Er zou belangstelling zijn van verschillende eersteklassers, waaronder cercle en ohl.
Nochtans heeft die vorige maand voor twee seizoenen bijgetekend. :lol:
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers

Bericht door Mikman »

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=40393" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan Bamps
Berichten: 565
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:11

Re: Zomertransfers

Bericht door Johan Bamps »

In HLN vandaag een artikel met Lon Polleunis.

Samengevat zegt hij het volgende:

STVV heeft nood aan een kwaliteitsinjectie en moet snel handelen om minstens 4 direct inzetbare spelers te halen. "Certitudes" of "kleppers" noemt hij ze. "Als Odoi weggaat, minstens 1 in elke lijn en vooraan 2. Beter 4 "kleppers", dan 10 doorsnee spelers. En liefst mannen die de Belgische competitie kennen als hun broekzak.

De toekomst van de jongeren wordt daardoor niet afgeremd, maar juist geholpen doordat ze langzaamaan kunnen rijpen, zegt hij.

Over vorig seizoen zegt hij dat we geluk hebben gehad en dat dat geen 2 keer zal gebeuren. Hij weet zeker dat trainer, staf en spelers zijn mening delen, maar dat de voorzitter nu moet volgen.

Bij Lommel liepen een aantal talenten rond die nu al een transfer beet hebben en dat is volgens Lon een gmiste kans voor STVV.

Over de reeds gehaalde spelers zegt hij dat het afwachten is of zij de ploeg naar een hoger niveau kunnen tillen. Er is na het vertrek van Canta en co al genoeg gegokt. Nu mogen ze na het vertrek van Sidibé en Odoi niet dezelfde fout maken.

Hij spreekt op het einde nog van een diepe spits, die in zijn eentje iets kan forceren en een creatieve nummer 10 die de bal kan bijhouden en het spel kan verdelen. Ook de flanken kunnen nog iets extra gebruiken.


Reactie van mij: Lon zegt dus wat de meesten hier ook al weten en zeggen. Nu vraag ik me af of iemand bij STVV nog rekening houdt met de mening van Lon. Weet iemand of er wel eens raad gevraagd wordt aan hem of niet?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef:Het ziet er naar uit dat Mike De Silva niet meer gaat bijtekenen in Tienen.
Er zou belangstelling zijn van verschillende eersteklassers, waaronder cercle en ohl.
Is dat die gast die hier vorig jara of 2 jaar geleden nog even heeft meegetraind in de voorbereiding?
Overdrijven is een kunst
Johan Bamps
Berichten: 565
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:11

Re: Zomertransfers

Bericht door Johan Bamps »

Ik denk toch dat er bij Club Brugge iets te halen valt qua aanvallers. Na Vleminckx zijn ze nu blijkbaar volop bezig met een aanvaller van Barcelona B (Spelen in 2de klasse). http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... aign=sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar gaan toch wel één of meerdere aanvallers definitief moeten vertrekken of uitgeleend worden, denk ik.
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Zomertransfers

Bericht door Scandic »

Johan Bamps schreef:Ik denk toch dat er bij Club Brugge iets te halen valt qua aanvallers. Na Vleminckx zijn ze nu blijkbaar volop bezig met een aanvaller van Barcelona B (Spelen in 2de klasse). http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... aign=sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar gaan toch wel één of meerdere aanvallers definitief moeten vertrekken of uitgeleend worden, denk ik.
Ik denk dat Club op zoek is naar een oplossing voor Akpala/Kouhemaha en Chavez.
Johan Bamps
Berichten: 565
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:11

Re: Zomertransfers

Bericht door Johan Bamps »

Scandic schreef:
Johan Bamps schreef:Ik denk toch dat er bij Club Brugge iets te halen valt qua aanvallers. Na Vleminckx zijn ze nu blijkbaar volop bezig met een aanvaller van Barcelona B (Spelen in 2de klasse). http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... aign=sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar gaan toch wel één of meerdere aanvallers definitief moeten vertrekken of uitgeleend worden, denk ik.
Ik denk dat Club op zoek is naar een oplossing voor Akpala/Kouhemaha en Chavez.
Zeker Kouhemaha zou welkom zijn voor mij. Maar dat zal ook wel weer ijdele hoop zijn!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers

Bericht door Jacques »

Scandic schreef:
Johan Bamps schreef:Ik denk toch dat er bij Club Brugge iets te halen valt qua aanvallers. Na Vleminckx zijn ze nu blijkbaar volop bezig met een aanvaller van Barcelona B (Spelen in 2de klasse). http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... aign=sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar gaan toch wel één of meerdere aanvallers definitief moeten vertrekken of uitgeleend worden, denk ik.
Ik denk dat Club op zoek is naar een oplossing voor Akpala/Kouhemaha en Chavez.
Laat maar komen. Heeft Roland tussen alle andere onzin door niet eens verkondigd dat STVV haast altijd wel vaart bij Afrikaanse spitsen?
Wie weet...


Maar realistisch gesproken....een echte aanvalsleider is thans broodnodig, de cijfers van dit seizoen spreken voor zich.

In de marge (voor hetgeen het er nog toe doet):
Guido zal geen beroep meer doen op Sidibe wegens niet fit en met zijn gedachten elders dixit voetbalbelgie.
Overdrijven is een kunst
Gesloten