Zomertransfers 2011

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Zomertransfers

Bericht door Luc »

vdl schreef:Wacht toch eerst af wat het gaat geven,altijd zo negatief.
Enkele jaren geleden kochten we namen,Vreven,Vandessel en zo,is het toen zo schittered geweest,ik dacht het niet.
Liever wat jonge onbekende spelers dan die ons kunnen verrassen ipv vedetten die teleurstellen.
Als we dit seizoen kunnen uikomen tussen plaats 8tot 12 is het een geslaagd seizoen,wie meer verwacht moet naar een van de G5 gaan kijken
Ik ben ook niet zo negatief als sommigen hier, maar echt positief kan je het transferbeleid voor het nieuwe seizoen toch niet noemen denk ik. Ik heb ook liever wat 'onbekenden' zoals je ze noemt maar nu zijn het voor mij wat te veel onbekenden. In elke ploeg is er wel plaats voor enkele 'vedetten', dan denk ik aan spelers zoals bvb Smolders, Simaeys, Kouémaha, ... Dat er zo 11 spelers in je team staan is niet mogelijk, maar er mogen/moeten toch een 2 tal 'kleppers' tussen zitten ... Afwachten, voor mij is het nieuwe seizoen een heel groot ?
Gebruikersavatar
Bojan Joskamp
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2010, 15:52

Re: Zomertransfers

Bericht door Bojan Joskamp »

b.art schreef:Heb ik ondertussen iets gemist of mocht Antheunis niet beschikken deze zomer?
Volgens de website, hebben Appeltans en Antheunis geen nieuw rugnummer gekregen, dus volgens mij moeten ze beschikken...
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: Zomertransfers

Bericht door Erik Engerd »

Bookie, Jack, Cremasco o.a. zijn gewoon REALISTISCH

Er zijn er die menen dat STVV zich met Taelemans / Castro / Daeseleire / Smetana / Andrade / Iandoli / Calvete /
versterkt heeft..... mah de gewenste kwaliteits-injectie is er na 2 jaar nog altijd niet gekomen!
Chimedza * Cantaloupi * Hendrickx * Wilmet * Sidibé * Odoi * Wagemaekers * Mignolet *

Dat men Mignolet ondertussen vervangen heeft door Castro/Volders/Henkinet en Wilmet door Andrade/?Reza? is juist.
Er werd eindelijk een degelijke linksachter gevonden in Iandoli.

Maar voor de rest is het vingerdik uitkijken...Kan Smetana scoren in een competitie waar het niveau toch een stukske hoger ligt? en blijft hij gespaard van blessures?
Kan Daeseleire 30 matchen op een degelijk niveau acteren?
Gaan Calvete of Andrade nog maar een beetje dé spelverdelers van STVV zijn?

Feit is dat de financiële toestanden van meedere eersteklassers niet ideaal zijn (Lierse nog STEEDS, Kortrijk, GBA, ..) en dat er nog niet veel gekke dingen zijn gebeurd....
Maar na vorig seizoen dacht ik dat meedere spelers en trainers zeiden NOOIT meer zo n seizoen te willen meemaken...
Wel met deze nieuwkomers ALLEEN gaat t niet lukken vrees ik....

een SPITS + Flankaanvaller (Reza) + Verdedigend half.. zijn nodig..!!
Pedro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2011, 18:59

Re: Zomertransfers

Bericht door Pedro »

Op stvv.com staat Reza al bij de verdeling van de rugnummers dus zouden we hem dan spoedig aantrekken ?

In ieder geval moeten we ook wel de positieve punten bekijken met Andrade en Reza erbij hebben we 2 flankspelers extra, waar we vorig jaar met schouterden en dufer speelde zouden deze 2 nu mss wel op de bank kunnen belanden dus daar zijn extra opties.
Positief aan deze jongens is dat ze op BEIDEN flanken kunnen spelen en ook alle 2 centraal in de spits.
Smetana is een targetspits maar is wel sneller dan Sidibe, die vorig seizoen er ook maar een paar heeft gemaakt.
Dit jaar zullen we ook geen deferm meer zien op de 10 want Christ gaat terug zijn kans krijgen en dan hebben we als doublure Calvete.

Ok, we hebben maar 1 speler aangeworven van wie we weten wat we mogen verwachten en dat is Iandoli.
Maar zoals andere personen hier ook zeggen kunnen ook grote namen tegenvallen, het moet ook klikken in een team.
Ik zou ook graag nog een klepper of 2 zien, maar om die jongens al hunne ontslagbrief te tekenen voor ze 1 match gespeeld hebben dat is overdreven.
Laten we hopen dat Reza deze week nog tekent en laten we allemaal naar herk afzakken om daar de ploeg te beoordelen.

En dan zien we wel weer hoe het verder moet
Gebruikersavatar
Kan Harie
Berichten: 187
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:02
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers

Bericht door Kan Harie »

+ op de flank gaat ge ook Evertz er extra bij hebben (vorig seizoen jammer genoeg gekwetst)
volgens mij één van de jongeren met het meeste potentieel.

Kan Dufer niet op de 10 spelen? Mss dat ze dat vorig jaar al geprobeerd hebben, maar ben het al vergeten of hij dat aankon :zot:
Johan Bamps
Berichten: 565
Lid geworden op: 15 dec 2010, 14:11

Re: Zomertransfers

Bericht door Johan Bamps »

Erik Engerd schreef:Bookie, Jack, Cremasco o.a. zijn gewoon REALISTISCH

Er zijn er die menen dat STVV zich met Taelemans / Castro / Daeseleire / Smetana / Andrade / Iandoli / Calvete /
versterkt heeft..... mah de gewenste kwaliteits-injectie is er na 2 jaar nog altijd niet gekomen!
Chimedza * Cantaloupi * Hendrickx * Wilmet * Sidibé * Odoi * Wagemaekers * Mignolet *

Dat men Mignolet ondertussen vervangen heeft door Castro/Volders/Henkinet en Wilmet door Andrade/?Reza? is juist.
Er werd eindelijk een degelijke linksachter gevonden in Iandoli.

Maar voor de rest is het vingerdik uitkijken...Kan Smetana scoren in een competitie waar het niveau toch een stukske hoger ligt? en blijft hij gespaard van blessures?
Kan Daeseleire 30 matchen op een degelijk niveau acteren?
Gaan Calvete of Andrade nog maar een beetje dé spelverdelers van STVV zijn?

Feit is dat de financiële toestanden van meedere eersteklassers niet ideaal zijn (Lierse nog STEEDS, Kortrijk, GBA, ..) en dat er nog niet veel gekke dingen zijn gebeurd....
Maar na vorig seizoen dacht ik dat meedere spelers en trainers zeiden NOOIT meer zo n seizoen te willen meemaken...
Wel met deze nieuwkomers ALLEEN gaat t niet lukken vrees ik....

een SPITS + Flankaanvaller (Reza) + Verdedigend half.. zijn nodig..!!
Niet 100 maar 200% akkoord!
Pedro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2011, 18:59

Re: Zomertransfers

Bericht door Pedro »

Erik Engerd schreef:Bookie, Jack, Cremasco o.a. zijn gewoon REALISTISCH

Er zijn er die menen dat STVV zich met Taelemans / Castro / Daeseleire / Smetana / Andrade / Iandoli / Calvete /
versterkt heeft..... mah de gewenste kwaliteits-injectie is er na 2 jaar nog altijd niet gekomen!
Chimedza * Cantaloupi * Hendrickx * Wilmet * Sidibé * Odoi * Wagemaekers * Mignolet *

Dat men Mignolet ondertussen vervangen heeft door Castro/Volders/Henkinet en Wilmet door Andrade/?Reza? is juist.
Er werd eindelijk een degelijke linksachter gevonden in Iandoli.

Maar voor de rest is het vingerdik uitkijken...Kan Smetana scoren in een competitie waar het niveau toch een stukske hoger ligt? en blijft hij gespaard van blessures?
Kan Daeseleire 30 matchen op een degelijk niveau acteren?
Gaan Calvete of Andrade nog maar een beetje dé spelverdelers van STVV zijn?

Feit is dat de financiële toestanden van meedere eersteklassers niet ideaal zijn (Lierse nog STEEDS, Kortrijk, GBA, ..) en dat er nog niet veel gekke dingen zijn gebeurd....
Maar na vorig seizoen dacht ik dat meedere spelers en trainers zeiden NOOIT meer zo n seizoen te willen meemaken...
Wel met deze nieuwkomers ALLEEN gaat t niet lukken vrees ik....

een SPITS + Flankaanvaller (Reza) + Verdedigend half.. zijn nodig..!!
Realisme is een delicaat woord om in de mond te nemen, want realiteit is veranderlijk en subjectief.
Dat Smetana scoort en de ploeg goed draait zou zomaar de realiteit kunnen zijn.
Het was voor heel Sint-Truiden ook onrealistisch dat we met de ploeg die we in 2de klasse hadden opeens in play off 1 zouden zitten.
Iedereen heeft zijn mening en het kan zijn dat deze ploeg het maakt en het kan zijn dat deze ploeg te licht bevonden wordt.
Niemand zal erom treuren als er nog 2 namen van formaat bijkomen maar je helpt er niemand mee om de ploeg die we nu hebben aftebreken. Voetbal is meer dan 11 goede spelers op een veld..

We mogen ons bestuur de rug toekeren maar de spelers die we hebben moeten we steunen.
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: Zomertransfers

Bericht door VWB »

appeltans mag definitief beschikken.. voor antheunis wordt er een ploeg gezocht om hem te verhuren. (een flank daeselaire - antheunis vormt op de rechterkant een probleem kwa gestalte).

reza is nog niet 100% duidelijk of hij door de medische testen komt.

er is nog budget voor extra versterking.. er zijn nog genoeg spelers bij andere ploegen die nog een nieuwe ploeg zoeken. Men verwacht nog 'enkele' "koopjes" te kunnen doen (eerder eind juli - augustus).
zakkamakka
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 okt 2010, 12:26

Re: Zomertransfers

Bericht door zakkamakka »

[quote="Pedro"]Op stvv.com staat Reza al bij de verdeling van de rugnummers dus zouden we hem dan spoedig aantrekken ?

En waar heb je dat dan zien staan ik kan er nikls van vinden.
Ozzy
Berichten: 440
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:35

Re: Zomertransfers

Bericht door Ozzy »

zakkamakka schreef:
Pedro schreef:Op stvv.com staat Reza al bij de verdeling van de rugnummers dus zouden we hem dan spoedig aantrekken ?

En waar heb je dat dan zien staan ik kan er nikls van vinden.
Hij staat met rugnummer 28 genoteerd maar onder voorbehoud en het staat op stvv.com bij het bovenste onderwerp: verdeling rugnummers a-kern
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers

Bericht door Since '54 »

VWB schreef:Appeltans mag definitief beschikken.. voor Antheunis wordt er een ploeg gezocht om hem te verhuren. (een flank Daeselaire - Antheunis vormt op de rechterkant een probleem qua gestalte).

Reza is nog niet 100% duidelijk of hij door de medische testen komt.

Er is nog budget voor extra versterking ... er zijn nog genoeg spelers bij andere ploegen die nog een nieuwe ploeg zoeken. Men verwacht nog 'enkele koopjes' te kunnen doen (eerder eind juli - augustus).

Dus Antheunis valt er buiten. Oké voor mij als men hem zou verhuren. Ik pas mijn typeploeg aan.


------------------------------------------ Castro / Henkinet ---------------------------------------

Daeseleire / Masset --- Buysens / Kotysch --- Euvrard / Taeleman --- Iandoli / Rymenants


--------------- Delorge / Proesmans ----------------------------- Mennes / Deferm --------------


------------------------------------------ Christ / Garcia ------------------------------------------

Andrade / Dufer ------------------------------------------------------------ Schouterden / Reza


---------------------------------------- Smetana / Bertjens --------------------------------------


A2 : Schoofs - Vanwelckenhuyzen - Commers - Volders (?)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers

Bericht door stvvilvoorde »

Pedro schreef:
Erik Engerd schreef:Bookie, Jack, Cremasco o.a. zijn gewoon REALISTISCH

Er zijn er die menen dat STVV zich met Taelemans / Castro / Daeseleire / Smetana / Andrade / Iandoli / Calvete /
versterkt heeft..... mah de gewenste kwaliteits-injectie is er na 2 jaar nog altijd niet gekomen!
Chimedza * Cantaloupi * Hendrickx * Wilmet * Sidibé * Odoi * Wagemaekers * Mignolet *

Dat men Mignolet ondertussen vervangen heeft door Castro/Volders/Henkinet en Wilmet door Andrade/?Reza? is juist.
Er werd eindelijk een degelijke linksachter gevonden in Iandoli.

Maar voor de rest is het vingerdik uitkijken...Kan Smetana scoren in een competitie waar het niveau toch een stukske hoger ligt? en blijft hij gespaard van blessures?
Kan Daeseleire 30 matchen op een degelijk niveau acteren?
Gaan Calvete of Andrade nog maar een beetje dé spelverdelers van STVV zijn?

Feit is dat de financiële toestanden van meedere eersteklassers niet ideaal zijn (Lierse nog STEEDS, Kortrijk, GBA, ..) en dat er nog niet veel gekke dingen zijn gebeurd....
Maar na vorig seizoen dacht ik dat meedere spelers en trainers zeiden NOOIT meer zo n seizoen te willen meemaken...
Wel met deze nieuwkomers ALLEEN gaat t niet lukken vrees ik....

een SPITS + Flankaanvaller (Reza) + Verdedigend half.. zijn nodig..!!
Realisme is een delicaat woord om in de mond te nemen, want realiteit is veranderlijk en subjectief.
Dat Smetana scoort en de ploeg goed draait zou zomaar de realiteit kunnen zijn.
Het was voor heel Sint-Truiden ook onrealistisch dat we met de ploeg die we in 2de klasse hadden opeens in play off 1 zouden zitten.
Iedereen heeft zijn mening en het kan zijn dat deze ploeg het maakt en het kan zijn dat deze ploeg te licht bevonden wordt.
Niemand zal erom treuren als er nog 2 namen van formaat bijkomen maar je helpt er niemand mee om de ploeg die we nu hebben aftebreken. Voetbal is meer dan 11 goede spelers op een veld..

We mogen ons bestuur de rug toekeren maar de spelers die we hebben moeten we steunen.
Akkoord, 2 zomers terug was de teneur ook "realistisch" dat we onmiddelijk terug gingen zakken, het werd tegen alle verwachtingen in PO I.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Re: Zomertransfers

Bericht door Jack »

stvvilvoorde schreef:
Pedro schreef:
Erik Engerd schreef:Bookie, Jack, Cremasco o.a. zijn gewoon REALISTISCH

Er zijn er die menen dat STVV zich met Taelemans / Castro / Daeseleire / Smetana / Andrade / Iandoli / Calvete /
versterkt heeft..... mah de gewenste kwaliteits-injectie is er na 2 jaar nog altijd niet gekomen!
Chimedza * Cantaloupi * Hendrickx * Wilmet * Sidibé * Odoi * Wagemaekers * Mignolet *

Dat men Mignolet ondertussen vervangen heeft door Castro/Volders/Henkinet en Wilmet door Andrade/?Reza? is juist.
Er werd eindelijk een degelijke linksachter gevonden in Iandoli.

Maar voor de rest is het vingerdik uitkijken...Kan Smetana scoren in een competitie waar het niveau toch een stukske hoger ligt? en blijft hij gespaard van blessures?
Kan Daeseleire 30 matchen op een degelijk niveau acteren?
Gaan Calvete of Andrade nog maar een beetje dé spelverdelers van STVV zijn?

Feit is dat de financiële toestanden van meedere eersteklassers niet ideaal zijn (Lierse nog STEEDS, Kortrijk, GBA, ..) en dat er nog niet veel gekke dingen zijn gebeurd....
Maar na vorig seizoen dacht ik dat meedere spelers en trainers zeiden NOOIT meer zo n seizoen te willen meemaken...
Wel met deze nieuwkomers ALLEEN gaat t niet lukken vrees ik....

een SPITS + Flankaanvaller (Reza) + Verdedigend half.. zijn nodig..!!
Realisme is een delicaat woord om in de mond te nemen, want realiteit is veranderlijk en subjectief.
Dat Smetana scoort en de ploeg goed draait zou zomaar de realiteit kunnen zijn.
Het was voor heel Sint-Truiden ook onrealistisch dat we met de ploeg die we in 2de klasse hadden opeens in play off 1 zouden zitten.
Iedereen heeft zijn mening en het kan zijn dat deze ploeg het maakt en het kan zijn dat deze ploeg te licht bevonden wordt.
Niemand zal erom treuren als er nog 2 namen van formaat bijkomen maar je helpt er niemand mee om de ploeg die we nu hebben aftebreken. Voetbal is meer dan 11 goede spelers op een veld..

We mogen ons bestuur de rug toekeren maar de spelers die we hebben moeten we steunen.
Akkoord, 2 zomers terug was de teneur ook "realistisch" dat we onmiddelijk terug gingen zakken, het werd tegen alle verwachtingen in PO I.
Tuurlijk, 't kan nu ook meevallen, maar 't kan ook lelijk tegenvallen. De start bepaalt bij zo'n 'twijfelkernen' heel erg veel!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers

Bericht door Jacques »

Jack schreef:Malki moet absoluut weg bij Lokeren, misschien een gokje wagen?
Aanvallende extra mogelijkheden kunnen we gebruiken, en hij zal niet veel kosten.
Niet mijn 1ste keuze want -op 1 seizoen na- is het geen doelpuntenmaker van nature, wel hardwerkend en nuttig voor de ploeg. Wel eentje om achter de hand te houden.

Ik hoop (tevergeefs?) nog altijd dat ze willen gaan pokeren voor Kouemaha. Voor zo'n speler kan ik dat evt. wel begrijpen, die wordt in principe pas haalbaar als zowel de speler als Brugge nerveus worden en (veel) water bij de wijn willen doen.

Perbet zou 500.000 € moeten kosten aldus Lambrecht. Veel geld voor iemand die nog niks bewezen heeft in 1ste klasse. Bergen wou alvast 100.000 € geven.
(Sporza)
Dat is dus minstens 250 000 euro te veel en dat voor een speler die niet eens echt past in ons concept. Laat maar zitten.
Laatst gewijzigd door Jacques op 16 jun 2011, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers

Bericht door Jacques »

Since '54 schreef: ------------------------------------------ Castro / Henkinet ---------------------------------------

Daeseleire / Masset --- Buysens / Kotysch --- Euvrard / Taeleman --- Iandoli / Rymenants


--------------- Delorge / Proesmans ----------------------------- Mennes / Deferm --------------


------------------------------------------ Christ / Garcia ------------------------------------------

Andrade / Dufer ------------------------------------------------------------ Schouterden / Reza


---------------------------------------- Smetana / Bertjens --------------------------------------


A2 : Schoofs - Vanwelckenhuyzen - Commers - Volders (?)
Even overlopen:

- In doel zitten we in principe goed genoeg

- Achterin gaan we er volgens mij op vooruit op de linksachter, van Daeseleire verwacht ik dat hij het hetzelfde als Waggie moet kunnen brengen, centraal blijft het bij het oude. Het is wel belachelijk dat we geen backup hebben op de rechtsachter. Belachelijk omdat we met Waggie de perfecte backup hadden, zelfs eentje die volgens mij op ene goede manier met dat statuut zou zijn omgegaan. Zit er niets bij de beloften op die positie, want backs in België zijn tegenwoordig dun gezaaid en dus kun je ook niet zomaar op 1-2-3 in de lagere reeksen eentje gaan wegplukken.

- Verdedigende mid zal het weer van het duo Delorge-Mennes moeten komen. Hopelijk kunnen Proesmans en Deferm een stap vooruit zetten al begin ik voor die laatste te vrezen dat hij tegen zijn plafond zit en dat plafond is dan net niet goed genoeg. Daar moet dus nog 5-10% bij wil hij zich echt opwerpen als kandidaat vaste waarde. Indien niet dreigt het een Buvens-verhaal te worden en gaat er mettertijd (meer) irritatie ontstaan. Als noch Proesmans, noch Deferm een stap vooruit kunnen zetten, gaan we Odoi en zijn enorme polyvalentie hier hard missen want door schorsingen en blessures moet je toch rekenen dat een '2de keuze' op de verdedigende mid al snel aan 10 volledige wedstrijden (1/3de competitie) per seizoen komt.

- Aanvallende mid: de ene een vraagteken op mentaal en fysiek vlak, de andere door de jeugdige leeftijd en het bijhorend gebrek aan ervaring. Veel risico voor een cruciale positie. Dufer kan hier evt. ook terecht, dacht dat hij bij Tubize daar wel al vaker speelde.

- Op de flanken valt Mutombo weg, maar in principe zou dat gecompenseerd moeten worden met Andrade en (evt.) Reza. Van Schouterden verwacht ik een beter seizoen op voorwaarde dat hij beter omringd wordt met mensen die mee de combinatie kunnen aangaan zodat hij makkelijker tussen de linies kan lopen. Ik zal de flitsen van Dré missen, maar in principe kunnen we hier een stap vooruit zetten als Andrade en Reza meevallers zijn.

-Smetana: een groot vraagteken, de voorbereiding zal snel veel duidelijk maken denk ik. Wat hij bij zijn huidige club liet zien, doet vermoeden dat het geen grootse voetballer is, dat maakt de nood om goede flanken alleen maar groter. Hopelijk schuilt er wel een afwerker in.


Paar opmerkingen nog:
- Ik lees hier dat velen geen rechtsachter zien in Masset. Dat is logisch aangezien hij veel meer het profiel heeft voor de 'controlerende verdediger' (degene die op positiespel speelt en de dekking verzorgt) eerder dan een mannetjesputter (genre Taelemans) of een kuitenbijter op de flanken. Masset moet zich proberen te richten naar het voorbeeld van Cantaluppi, niet snel, geen mannetjesputter, zeker geen rechtsachter maar heerste achterin als geen ander. Wel spijtig dat net dat een grote voorbeeld een jaar te vroeg aan de kant werd geschoven. Masset had er mogelijk meer van kunnen leren met de ogen dan in dat jaar Grimbergen.

- Vergeet Evertz niet bij de flankaanvallers, zoals iemand anders hier al aangaf is hij misschien wel de jongere met het meeste talent. Hij moet wel uitkijken dat hij niet zoals Antheunis een 2de jaar op rij de mist ziet ingaan door blessures.

- Bertjens en Vanwelckenhuysen moeten in principe kopmend jaar de neus aan het venster steken. Voor Schoofs is het nog minstens een jaar te vroeg lijkt me.

Staat nog op de persoonlijke verlanglijst:
- Kouemaha als aanvalsleider
- Smolders als brein op het middenveld
- Joachim Van Damme die alles heeft om een moderne verdediger en/of verdedigende mid te worden

Dan spelen we voor PO1, zonder zeveren. Momenteel is het eerder tussen plaats 10 en 16 met als concurrenten Mons, OHL, Lierse, den BAC, Zwaregem en Kortrijk.


In de marge:
Vermits Lommel niet als een kaartenhuisje in elkaar gedonderd is, lijken de pistes Azevedo/Cerigioni mij momenteel in het beste geval naar de achtergrond geschoven.
Overdrijven is een kunst
Gesloten