Zomertransfers 2011

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers

Bericht door enerkey »

Cremasco schreef:Gaat STVV die ploeg zijn ?
http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees ... ische-club" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij scouten toch in de Nederlandse tweede klasse...
Meestal als STVV interesse heeft staat het in het lang en het breed in de krant. Het zou al een hele verbetering zijn, moest dat nu niet het geval zijn. Maar ik gok toch eerder dat wij het niet zijn ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers

Bericht door Halenaar »

Since '54 schreef:1. Hoedanook een spits moét er bij komen. Heb geen wantrouwen in Smetana maar ... .
Ik had voor de testmatchen al mijn twijfels over Smetana, en die zijn alleen maar toegenomen vorig weekend. Om maar een voorbeeld te geven, zondag kon ik slechts 10 minuten van de eerste helft meepikken. Op een gegeven moment moest Smetana een simpele balaanname doen, maar de bal sprong 3 meter verder van zijn voet, en dat terwijl hij alle ruimte had. Dit is simpelweg onaanvaardbaar voor het hoogste niveau.

Maar ik ga die kerel nog niet volledig afschrijven, daarvoor wil ik eerst nog de komende testmatchen bekijken. Maar momenteel ben ik zeker niet optimistisch over hem.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers

Bericht door Jack »

Ghoh, nu was Sidibe z'n balaanname ook niet je dat. :-)
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers

Bericht door enrique »

Halenaar schreef:
Since '54 schreef:1. Hoedanook een spits moét er bij komen. Heb geen wantrouwen in Smetana maar ... .
Op een gegeven moment moest Smetana een simpele balaanname doen, maar de bal sprong 3 meter verder van zijn voet, en dat terwijl hij alle ruimte had. Dit is simpelweg onaanvaardbaar voor het hoogste niveau.
Bekijk dan anderen die hier al jaren spelen maar ne keer. Bij hen springt de bal meer dan 3 meter van hun voet... Ik zal een hint geven. Ze spelen allebei op het middenveld.
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: Zomertransfers

Bericht door VWB »

Jack schreef:Ghoh, nu was Sidibe z'n balaanname ook niet je dat. :-)
Smetana is gedoemd om te mislukken.. hij gaat steeds vergeleken worden met Sidibe.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers

Bericht door Jan Bulder »

Halenaar schreef:[Op een gegeven moment moest Smetana een simpele balaanname doen, maar de bal sprong 3 meter verder van zijn voet, en dat terwijl hij alle ruimte had. Dit is simpelweg onaanvaardbaar voor het hoogste niveau.

Maar ik ga die kerel nog niet volledig afschrijven, daarvoor wil ik eerst nog de komende testmatchen bekijken. Maar momenteel ben ik zeker niet optimistisch over hem.
Sidibe had anders ook dikwijls moeite met zijn balbehandeling.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers

Bericht door Jacques »

VWB schreef:
Jack schreef:Ghoh, nu was Sidibe z'n balaanname ook niet je dat. :-)
Smetana is gedoemd om te mislukken.. hij gaat steeds vergeleken worden met Sidibe.
Goh, volgens sommigen was dat toch maar een stijve hark die geen poot kon voetballen, dus dat moet wel meevallen. ;) :lol:


Ander nieuws:
Lokeren en den BAC trekken aan de mouw van Cerigioni. Ook 2 andere eerste klassers zouden interesse hebben.

Geen idee of wij daar (nog) bij zijn.

bron: forum tweedeklasse.be
Overdrijven is een kunst
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: Zomertransfers

Bericht door Erik Engerd »

Since '54 schreef:1. Hoedanook een spits moét er bij komen. Heb geen wantrouwen in Smetana maar ... als hij goed zou meevallen en raakt gekwetst, of erger nog als hij zou tegenvallen, zitten we zonder spits om nog maar te zwijgen van een speler die een actie met het hoofd kan maken. Buiten Smetana heeft STVV geen enkele kopbalsterke voorspeler of middenvelder.

2. Ik hoop nog steeds op een creatieve en balvaste spelverdeler. Heb vertrouwen in Christ maar vrees dat hij 30 competitie- en nog enkele bekermatchen aan 90' mogelijks niet aan zal kunnen.
Indeed Since, dit zei ik vorig anderhalf seizoen ook al over Sidibé, men heeft toen min/meer de chance gehad dat Sidibé bijna altijd beschikbaar was. Nu er zijn twijfels over Smetana, al vanaf januari toen z'n transfer werd afgerond.
Ik geef 'm nog altijd t voordeel van de twijfel, ze zijn een week ah trainen / hij heeft aanpassing nodig / Sidibé was het eerste jaar ook niet dat.. En Dylan, ik weet niet of hij dat gewicht al kan dragen.. Reza / Andrade zijn meer buitenspelers of 2de hangende spits..

De 2 vraagtekens zijn dus Grégory Christ & Ondrej Smetana...
-Garcia Calvete of Reza kunnen de 10 positie wel invullen denk ik, maar de positie van Smetana??
in dat opzicht zou ene Koen Van der Biezen wel welkom zijn,(als de speculaties kloppen, huh huh) doet me een beetje aan Dekelver denken

VANDAAG staat in HbvL bij het rubriekje STVV "géén transfers meer"
Hierin zegt Guy Mangelschots, dat er géén transfers meer komen, enkel als er zich nog een buitenkansje voordoet, hij praat het lekker weg met te zeggen dat men op elk moment vh seizoen bezig is met spelers te bekijken...yeah right
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers

Bericht door Jacques »

Erik Engerd schreef: VANDAAG staat in HbvL bij het rubriekje STVV "géén transfers meer"
Hierin zegt Guy Mangelschots, dat er géén transfers meer komen, enkel als er zich nog een buitenkansje voordoet, hij praat het lekker weg met te zeggen dat men op elk moment vh seizoen bezig is met spelers te bekijken...yeah right
Iemand moet de Guy eens gaan zeggen dat hij daarvoor best naar trainingen van andere clubs gaat kijken i.p.v. wat op het Seminarie rond te hangen. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Zomertransfers

Bericht door the fan »

Tja, zo gaan ze toch nie aan hun 5000 abonnees komen ...
Nu, ik zie het beter in dan vorig jaar, maar er zijn veel puzzelstukjes waarvan we nog niet weten of ze het verwachte en nodige gaan brengen.
Ach, Roland houdt blijkbaar van risico's nemen ...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers

Bericht door Since '54 »

Jan Bulder schreef:
Halenaar schreef:[Op een gegeven moment moest Smetana een simpele balaanname doen, maar de bal sprong 3 meter verder van zijn voet, en dat terwijl hij alle ruimte had. Dit is simpelweg onaanvaardbaar voor het hoogste niveau.

Maar ik ga die kerel nog niet volledig afschrijven, daarvoor wil ik eerst nog de komende testmatchen bekijken. Maar momenteel ben ik zeker niet optimistisch over hem.
Sidibe had anders ook dikwijls moeite met zijn balbehandeling.

Da's natuurlijk hoe je 't bekijkt. Doe je Sidibé een persoonlijke actie maken, met zijn gezicht naar de goal van de tegenstrever, tja dan lukte dat niet of amper. De reden is gewoon te zoeken in 's spelers fysionomie: lange magere benen waardoor de startsnelheid beperkt wordt en dribbeltechniek aanzienlijk bemoeilijkt wordt. Sidibé was nochtans uitstekend in de balaanname met zijn rug naar de goal ... de beste die ik ooit in mijn leven gezien heb waarbij hij als targetspits onovertroffen was.

Dus, gebruik Smetana in overeenstemming met zijn bouw en kunde.

Supertechnici vindt men dan ook tussen de kleinere spelers, de mannen met de korte(re) beentjes. Als Messi morgen 1,97 groot zou zijn stond hij misschien niet meer in het fanionelftal van FC Barcelona.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers

Bericht door stvvilvoorde »

Mss kunnen we op het eind van de transferperiode Meunier met optie huren van Brugge.
Ik peis dat die kerel zijn speelkansen ook geweldig aan het dalen zijn door de Brugse koopwoede.
Het feit dat hij nog ne transfer van devroe was is ook geen pluspunt.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers

Bericht door Tompie »

De kritiek hier op Sidibé is belachelijk. Een club als STVV zal niet snel meer over een dergelijke targetspits beschikken.

Smetana met Sidibé vergelijken is inderdaad niet goed, maar wel logisch. Hij dient ergens toch om hem te 'vervangen'. De Smetana van in Herk FC doet weinig goeds beloven, maar hij verdient uiteraard de tijd om zich aan te passen, aan het land, en vooral aan het niveau. Hopelijk gaat dit voldoende snel, want binnen enkele weken start het nieuwe seizoen al, en een alternatief is er (nog) niet.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers

Bericht door vdl »

Had net topic gemaakt,Duchatelet koopt standard,volgens voetbalbelgie,maar topic is blijkbaar al verwijderd.
coach
Berichten: 89
Lid geworden op: 14 jan 2011, 17:03

Re: Zomertransfers

Bericht door coach »

Met die 40 miljoen hadden we een topspits kunnen halen :mrgreen:
Gesloten