Wintertransfers 2011-1012

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Amzu »

AirMontella schreef:Als je Maertens binnenhaalt, zal Reza lachen.... Tenzij ze Reza willen buitenpesten natuurlijk, daar zie ik ze ook nog toe in staat.

En als ik moet kiezen tussen Maertens en Reza... Dan heb snel gekozen :cool:
Ik zie het verband niet tussen Reza en Maertens ?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door AirMontella »


Link


Het zijn niet de allerbeste vrienden...
Reza kwam net terug van een zware blessure.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Halenaar »

Johan Bamps schreef:
Halenaar schreef:
MUFC schreef:Aan iedereen die zich afvraagt of Okotie nu op Stayen blijft of niet:

http://www.sksturm.at/index.php?id=236&tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=2406&tx_ttnews[backPid]=33&cHash=ea156a12b8

Mogen paters wel liegen? (cfr. artikel voetbalbelgië)
Wat een schande. Dat een prachtige voetballer word vervangen door een lomp kalf maakt het alleen nog maar erger...
Sorry, maar in mijn ogen heeft die "prachtige" voetballer echt niet veel laten zien. Misschien is het potentieel er wel, maar het kwam er niet uit. Hij was bovendien ook veel gekwetst.
Och, hoeveel kansen heeft hij gehad? In die povere kansen dat hij kreeg speelde hij nooit slecht, integendeel hij was 1 van de beteren. En die jongen had geen enkele hulp rond zich, met mensen als Dufer, Schouterden, Delorge en co. Reza had tenminste nog Christ, die kan offensief toch nog iets bijbrengen. Maar van die luxe heeft Okotie nooit kunnen profiteren.

Om maar een voorbeeld te geven, tegen Westerlo kreeg Okotie amper 5 goeie ballen. Maar daarmee deed hem dan wel iets nuttigs. Ma bon, sommigen denken hier blijkbaar dat Rossini ook mensen op snelheid kan pakken. Of zelf een actie kan opzetten...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Jack »

Hij heeft weinig kansen gehad omdat hij continu geblesseerd was (of deed alsof).
En veel nuttigs heb ik 'm niet zien doen. Ja een bal aannemen, maar dan?
En ja, dat kan aan de aanvoer liggen...

Aan Rossini verspil ik nog geen woorden meer. Een zielige huur, that's it!
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Since '54 »

Halenaar schreef:
Johan Bamps schreef:
Halenaar schreef:
MUFC schreef:Aan iedereen die zich afvraagt of Okotie nu op Stayen blijft of niet:

http://www.sksturm.at/index.php?id=236&tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=2406&tx_ttnews[backPid]=33&cHash=ea156a12b8

Mogen paters wel liegen? (cfr. artikel voetbalbelgië)
Wat een schande. Dat een prachtige voetballer word vervangen door een lomp kalf maakt het alleen nog maar erger...
Sorry, maar in mijn ogen heeft die "prachtige" voetballer echt niet veel laten zien. Misschien is het potentieel er wel, maar het kwam er niet uit. Hij was bovendien ook veel gekwetst.
Och, hoeveel kansen heeft hij gehad? In die povere kansen dat hij kreeg speelde hij nooit slecht, integendeel hij was 1 van de beteren. En die jongen had geen enkele hulp rond zich, met mensen als Dufer, Schouterden, Delorge en co. Reza had tenminste nog Christ, die kan offensief toch nog iets bijbrengen. Maar van die luxe heeft Okotie nooit kunnen profiteren.

Om maar een voorbeeld te geven, tegen Westerlo kreeg Okotie amper 5 goeie ballen. Maar daarmee deed hem dan wel iets nuttigs. Ma bon, sommigen denken hier blijkbaar dat Rossini ook mensen op snelheid kan pakken. Of zelf een actie kan opzetten...
Goede vriend Halenaar, ik kan snappen dat je iets voelde voor Okotie, dat is menselijk. Ik voelde helemaal niks voor die speler omdat hij eerstens een rare loopstijl had, tweedens bij zijn eerste match een wenkende kans (alleen voor de keeper) miste; zich gedraagt als een wereldvoetballer (met BMW supersportwagen en naar 't schijnt de wegen onveilig maakte); op training weinig contacten had met de rest en tenslotte, om de haverklap gekwetst of zogezegd gekwetst was.

Natuurlijk is Rossini geen wereldspits maar dat was Sidibé ook niet en toch bracht hij ons veel plezier mee. Rossini is om te beginnen een, op een verdediging wegende, stormram van 84 kg en 1,93 m en is gevaarlijk met de kop, bovendien is hij slechts 25 jaar en heeft hij nog het beste vóór zich.

U heeft overschot van gelijk als je nu stelt Okotie de omstandigheden niet mee had. Waarschijnlijk zal Rossini diet wél hebben in de zin van de terugkeer van Christ, Reza en de technische inbreng van Chatelle.

Laat ons hopen dat Okotie gelukkig zal zijn in Oostenrijk en dat Rossini ons op Stayen gelukkig zal maken.

Westerlo heeft aanvallend heel sterk ingekocht en voor mijn part mogen ze doorstoten naar PO II. Ook Waregem zal daar terechtkomn zodat ik vermoed dat de PO III zich zal afspelen in een diameter van 40 km, met name tussen Sint-Truiden en Leuven.

Als er een serie koplopers in 2de klasse bovendien geen licentie zullen krijgen (Eupen, Charleroi en wie nog?) zie ik ons bovendien de topploegen uit de weg kunnen gaan en zit het er misschien nog enigszins rooskleurig uit.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Luc »

BART schreef:
VWB schreef:De heer Lammens doet wat Morenne niet kon.. met Chatelle en Rossini komt STVV versterkt uit deze transferperiode.

Spijtig dat het allemaal zo laat valt.
Zo zie je nu hoe snel een STVV supporter GELUKKIG is.
Echte versterkingen had men ons beloofd en wat krijgen we :
afdankertjes zonder enig matchritme.
Al 2 seizoenen in de verdediging versterking nodig .Het doet pijn aan mijn ogen elke keer ik het geklungel van Buyssens,Euvrard en Kotysh zie.
Vervang misschien een door 'één' ! ;)
Gebruikersavatar
theking
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 apr 2011, 15:02

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door theking »

Okotie,pffff die manequin, wees blij dat hem weg is,zag daar niets in of je zou "gay" moeten zijn.
STVV is a way of life,it's in you'r blood and vains.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Jacques »

Hmm, ik heb bij Okotie toch ook iets van "gemiste kans".

Gemiste kans omdat hij intrinsiek alles heeft wat een diepe spits moet hebben nl. kracht, behoorlijk snel, technisch redelijk ok. Qua talent zet ik hem een stukske boven Bertjens, Smetana, Dolly of Rossini. Het is iemand die tenminste zijn duels wint, dat was tegen Westerlo zo, dat was ook tegen OHL zo, één van de weinige matchen waarin hij wat mensen kon overtuigen van zijn kunnen. Ik zou niet verwonderd zijn als hij binnen een jaar of 2-3 toch boven water komt (als er wat meer rust of opvulling in zijn bovenkamer is) en uiteindelijk terecht komt bij een club die groter is dan STVV, al zou het ook een Vandenborre-straatje-zonder-eind kunnen worden.
Anderzijds kan je moeilijk renderen als je 75% van de tijd gekwetst bent, dat staat los van enig talent. Buiten het feit dat Volders nu een nieuw lid voor zijn bridge-clubke moet zoeken gaan we hem in dat opzicht dan ook niet erg hard missen.

Dat het een speler "met nukken" is, kon je op voorhand weten. (Centrum)Spitsen hebben per definitie een ego en er was dan nog zijn voorgeschiedenis van bij Austria Wien. Daarover moet je niet zeuren, integendeel, je moet ermee om kunnen gaan en anders moet je zulke spelers niet halen.
Bon, als je ziet dat een speler wel wat belang hecht aan uiterlijk vertoon, richt je volgens mij al veel schade aan als hij bij zijn voorstelling na onnoemelijk lang wachten via een raampje de perszaal moeten binnenkruipen (gene zever!). Dan maak je je als nieuwbakken transfer toch ook al de nodige bedenkingen me dunkt, zeker als je uit de hyperprofessionele Bundesliga komt. Vervolgens ga je die speler ook nog een paar keer in de media terechtwijzen o.a. na Club Brugge - STVV, waar Mikman terecht de opmerking maakte dat de ene een medaille voor moed en zelfopoffering krijgt in zulke situatie (Delorge) en een andere een blaam (Okotie)...Dat is vragen om miserie.
Ik ben ook niet gek van al dat uiterlijk geshow en al te veel gepamper, maar ofwel probeer je zo iemand maximaal te laten renderen door er intensief mee bezig te zijn, ofwel laat je dat soort spelers links liggen. Door hem te halen, vervolgens een paar keer voor het hoofd te stoten en dan te jammeren dat hij niet rendeert, bewijs je niemand een dienst.


Is Rossini een verbetering? Intrinsiek zeker niet volgens mij. Qua rendement misschien wel, maar ik verwacht hem in de categorie Smetana, Van Tornhout, Onana: spelers met een veel te lage snelheid van uitvoering om in 1ste klasse een vaste waarde te zijn.
Overdrijven is een kunst
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Oxbow »

Coelmoes schreef:
VWB schreef:Ja ik meen dit.

Met Christ en Reza die terug aan het komen zijn, Andrade die binnenkort ook nog aansluit.. stvv zal er staan in play-off 3.

Opdracht nr1 voor stvv.. de supps terug achter zich krijgen.. dit gaat niet onder VDE gebeuren. Hoe lang gaat het nog duren vooraleer Guido zal overnemen?

Ik verwacht nog enkele "rare" overwinningen op het einde van het seizoen voor Westerlo en zie zo OHL nog in play-off 3 belanden.

Bye ;)
Zo, het orakel van Delphi heeft gesproken. Doet me hard denken aan die merkwaardige verschijning van een paar jaar geleden op het officiële forum. Ik ben de nick vergeten maar ook die man was aardig op de hoogte van wat er allemaal gebeurde.

Ik moet zeggen dat ik toch niet wild ben van onze transfers:
1) Ik ben absoluut geen fan van Rossini. Weipaal 1e klas met hoge dunk van zijn eigen. Heb hem op Stayen zelden (zelfs tegen Euvrard) een bal tegoei zien raken. Dat ze hem overal liever kwijt dan rijk zijn zegt veel.
2) Rossini in - Okotie uit lijkt me allesbehalve een versterking. Spijtig.
3) Het jaar dat we zakten liep er ook veel 'erzats' rond op Stayen. Tijdens de winterstop is er toen aardig met geld gesmeten maar toen werd wel de basis gelegd voor de kampioenenploeg van het jaar erna (Wilmet - Cantalupi - Sidibe). Straks is 3/4 van de ploeg weer weg wegens gehuurd, dat andere kwartje weg wegens te goed (Reza) of niet goed genoeg (Euvrard/Delorge/Mennes - hopelijk(?)). Blijf je in 1e of ga je naar 2e, er moet straks weeral 11 man gehaald worden! Goed gewerkt!
4) Hopen op Andrade is als wachten op Godot. Dat durft immers nogal eens lang te duren.
5) Een goede centrale verdediger was zeker zo welkom als al de rest.

Wat je zegt over Westel, daar twijfel ik niet aan. Wat al dat gedoe over Guido betreft, daar volg ik toch wel eventjes niet meer. Ik begrijp (ook uit het interview op TVL) dat dit wel degelijk een optie is, ook voor hem, maar:
1) Er is werkelijk niets veranderd op bestuurlijk vlak sedert zijn vertrek. Diegenen die hem terug zouden halen, zijn ook degenen die hem destijds buiten hebben gewerkt (de bakker, de traiteur, ...). Begrijpe wie begrijpe kan.
2) je hoopt op Christ maar gaat dan rekenen op Guido. Contradictio in terminis?
Desniettegenstaande ben ik absolute fan van Guido en hoop ik vurig op zijn terugkeer.

Ook heel die historie van Sidibe vind ik huiveringwekkend. Wat bezielt die gast eigenlijk? Ik denk dat hij zich toch wel een beetje mispakt heeft.
Coelmoes, die man of vrouw noemde toen ' kritisch oog'
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door ZANDER »

Jacques schreef: Is Rossini een verbetering? Intrinsiek zeker niet volgens mij. Qua rendement misschien wel, maar ik verwacht hem in de categorie Smetana, Van Tornhout, Onana: spelers met een veel te lage snelheid van uitvoering om in 1ste klasse een vaste waarde te zijn.
Geen "meerwaarde" in de echte betekenis van het woord.... en zijn "rendement" sedert half november 2010 tot nu is 5 doelpunten en 3 assists in afgerond 2200 speelminuten... (of om de 440 minuten een doelpunt...)
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door zipke373 »

ZANDER schreef:
Jacques schreef: Is Rossini een verbetering? Intrinsiek zeker niet volgens mij. Qua rendement misschien wel, maar ik verwacht hem in de categorie Smetana, Van Tornhout, Onana: spelers met een veel te lage snelheid van uitvoering om in 1ste klasse een vaste waarde te zijn.
Geen "meerwaarde" in de echte betekenis van het woord.... en zijn "rendement" sedert half november 2010 tot nu is 5 doelpunten en 3 assists in afgerond 2200 speelminuten... (of om de 440 minuten een doelpunt...)
Wooow...statistieken die mij echt omver blazen. :roll:

Ben wel blij dat onze meester- statisticus de weg naar het forum sinds een tijdje heeft teruggevonden. :toppie:
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Filipoviç »

theking schreef:Okotie,pffff die manequin, wees blij dat hem weg is,zag daar niets in of je zou "gay" moeten zijn.
Ik kan verkeerd zijn maar ik heb altijd gedacht dat hij aangekocht (gehuurd) was om bij de dames van STVV te spelen :lollig: :lollig:
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
Gebruikersavatar
Dries Herbots
Berichten: 631
Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:45
Locatie: Velm

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Dries Herbots »

Rossini daar ben ik nog redelijk content van hij kan meevallen. Chatelle kan ook meevallen, is allesinds niet slechter dan Delorge en Mennes. Okotie die zal je niet missen (dat sommigen dat zo een goeie vinden ongeloofelijk). Maar allemaal te laat.
K.STVV speelt op Staaien.
Iceman147
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:37

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Iceman147 »

Dries Herbots schreef:Rossini daar ben ik nog redelijk content van hij kan meevallen. Chatelle kan ook meevallen, is allesinds niet slechter dan Delorge en Mennes. Okotie die zal je niet missen (dat sommigen dat zo een goeie vinden ongeloofelijk). Maar allemaal te laat.
De vergelijking van Chatelle met Mennes/Delorge gaat niet echt op, ze spelen niet op dezelfde positie. Feit is dat de grootste pijnpunten (centraal achteraan en centraal op het middenveld) niet opgelost zijn.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2011-1012

Bericht door Since '54 »

Van de site van Sturm Graz (Oostenrijks kampioen 2011)

01.02.2012 Rubin Okotie stürmt für Graz

Der SK Sturm sichert sich die Dienste des vierfachen Teamstürmers – Knapp vor Mitternacht klappte es noch: Rubin Okotie bis Saisonende beim Meister

Wenige Minuten vor Ende der Transferzeit sicherte sich der SK Puntigamer Sturm Graz die Dienste eines weiteren Stürmers: Nach stundenlangen Verhandlungen, die bereits gescheitert schienen, unterschrieb Rubin Okotie einen Leihvertrag bis Ende der laufenden Meisterschaft.

Der 24-jährige in Karachi (Pakistan) geborene 188 cm große Stürmer gehört dem 1. FC Nürnberg und war seit Saisonbeginn an den belgischen Erstligaklub St. Truiden verliehen. Der Sohn einer Österreicherin und eines Nigeria spielte zwischen 1998 und 2001 für den Rapid-Nachwuchs, ehe er zur Austria wechselte, für die er zwischen 2007 und 2010 in 57 Erstliga-Einsätzen 21 Treffer erzielte. Im Jahr 2010 ging Okotie zum „Club“, der ihn nun, nach einer halben Saison in Belgien, wo ihm in neun Ligaspielen ein Tor gelang, an Sturm verlieh.

Franco Foda: „Wir sind froh, dass es uns im Finish der Transferzeit noch gelungen ist, mit Srdjan Pavlov und Rubin Okotie zwei Stürmer von Format an Land zu ziehen, mit denen wir fürs Frühjahr sehr gut aufgestellt sind.“

Rubin Okotie kam bisher viermal in der österreichischen Nationalmannschaft zum Einsatz und soll nach Möglichkeit noch am heutigen Mittwoch ins Sturm-Trainingscamp nach Belek nachkommen.
Gesloten