Wintertransfers 2012-2013

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door the fan »

Het is toch wel wraakroepend dat je al deze spelers hebt weggedaan en dat je nu met 1 spits zit tot december en dan er geen meer hebt!
Bertjens is zo zwak dat ik hem zelfs niet mee tel ...
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door den ief »

the fan schreef:Het is toch wel wraakroepend dat je al deze spelers hebt weggedaan en dat je nu met 1 spits zit tot december en dan er geen meer hebt!
Bertjens is zo zwak dat ik hem zelfs niet mee tel ...
Even wraakroepend vind ik dat je Iandoli gaat uitlenen en nu altijd met een Deferm moet spelen op de linksback. De zogezegde "versterking" die je ter vervanging van Iandoli haalde wordt met geen woord over gerept. Heeft iemand die jongen al zien trainen? Doet die het daar dan zo slecht? Staat hij sigaretten te paffen tegen de draad? Kan toch niet dat hij zo slecht is dat hij zelfs geen kans (invalbeurt) krijgt om te zien of hij niet beter rendeert dan Deferm.
michael
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 jan 2011, 11:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door michael »

den ief schreef:
the fan schreef:Het is toch wel wraakroepend dat je al deze spelers hebt weggedaan en dat je nu met 1 spits zit tot december en dan er geen meer hebt!
Bertjens is zo zwak dat ik hem zelfs niet mee tel ...
Even wraakroepend vind ik dat je Iandoli gaat uitlenen en nu altijd met een Deferm moet spelen op de linksback. De zogezegde "versterking" die je ter vervanging van Iandoli haalde wordt met geen woord over gerept. Heeft iemand die jongen al zien trainen? Doet die het daar dan zo slecht? Staat hij sigaretten te paffen tegen de draad? Kan toch niet dat hij zo slecht is dat hij zelfs geen kans (invalbeurt) krijgt om te zien of hij niet beter rendeert dan Deferm.
Heb Bonemme éénmaal met de beloften aan het werk gezien, waardoor het dus moeilijk is een waardeoordeel te vellen over deze jongen, en toen wisselde hij goed met slecht af. Heeft een grote drang naar voren en kan aanvallend dus wel iets bijbrengen maar wisselde dit naar mijn mening iets te dikwijls af met slordigheden in de passing. Vandaar waarschijnlijk dat Brepoels het risico niet durft te lopen. Natuurlijk als Deferm niet beter begint te presteren, vond hem zaterdag echt niet goed, zal Bonemme zijn kans wel krijgen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door stvvilvoorde »

the fan schreef:Het is toch wel wraakroepend dat je al deze spelers hebt weggedaan en dat je nu met 1 spits zit tot december en dan er geen meer hebt!
Bertjens is zo zwak dat ik hem zelfs niet mee tel ...
Iandoli, Smetana en Onana zijn allemaal uitgeleend omdat die naar tweede klassenormen uiterst riante lonen hebben.
De financiele toestand van stvv was erbarmelijk slecht tijdens de afgelopen mercato, niks transferinkomsten.
Je moest spelers uitlenen, zodat je loonbudgetruimte vrijhad om vooral transfervrije 'versterkingen' aan te trekken.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door den ief »

stvvilvoorde schreef:
the fan schreef:Het is toch wel wraakroepend dat je al deze spelers hebt weggedaan en dat je nu met 1 spits zit tot december en dan er geen meer hebt!
Bertjens is zo zwak dat ik hem zelfs niet mee tel ...
Iandoli, Smetana en Onana zijn allemaal uitgeleend omdat die naar tweede klassenormen uiterst riante lonen hebben.
De financiele toestand van stvv was erbarmelijk slecht tijdens de afgelopen mercato, niks transferinkomsten.
Je moest spelers uitlenen, zodat je loonbudgetruimte vrijhad om vooral transfervrije 'versterkingen' aan te trekken.
Ja ok maar wie hebben we na het vertrek van iandoli nog aangetrokken? Bulos en Bonnemme zeker? En ze wisten toen goed genoeg al dat ze Reza nog gingen verkopen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door stvvilvoorde »

Dequevy en Nulens dacht ik ook nog.
En ze hoopten Reza voor een smak geld te verkopen, maar het geld dat je hoopt te krijgen al uitgeven, tsja dat is een ander spel.

Buiten Lokeren was er niemand zwaar geinteresseerd in Reza (aan onze voorwaarden) en zoals gewoonlijk speelde lokeren het spel smerig.
Spijtig dat De Ceulaer op het laatste nippertje naar Genk verkaste, anders was er daar meer onderhandelingsruimte geweest.
Reza naar lokeren en mokulu naar hier + nog wat geld voor een centrale verdediger was het beste plan geweest.
Zonder Reza, maar met een fitte Vandebroeck en Mokulu stonden we niet waar we nu stonden.
Met een goed plan B of C ook waarschijnlijk niet.


btw: rymenants heeft gisteren bij SK Heist getekend. transfer die vorig seizoen al bijna rond was.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door the fan »

Nog zo'n speler die mij nooit ontgoocheld heeft, maar nooit een kans heeft gehad ...
Karakter? Interesseert me niet ... die gast kan "ballen"
Hard-Die
Berichten: 125
Lid geworden op: 29 nov 2010, 19:00

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Hard-Die »

the fan schreef:Nog zo'n speler die mij nooit ontgoocheld heeft, maar nooit een kans heeft gehad ...
Karakter? Interesseert me niet ... die gast kan "ballen"
Ja? De keren dat hij mocht meedoen, heeft hij mij nooit overtuigd...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door lindoke »

Voetbalbelgië schreef:Donny de Groot leek in augustus op weg naar STVV, in laatste instantie kwam er een kink in de kabel. De deur zit echter niet in het slot. Een overgang in januari behoort tot de mogelijkheden.

STVV speurt ondertussen verder op de markt van de transfervrije spelers. Deze week zou er een aanvaller een test afleggen. "We hakken pas een knoop door nadat die speler twee of drie dagen bij ons getraind heeft", stelt technisch directeur Jan-Pieter Martens in HLN.
.........................
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Oxbow »

Nog geen nieuws van de bewuste tester? Hopelijk grote dan 1,60 m. Hopelijk hebben ze dat verstand...Ze hadden beter Smety gehouden...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door stvvilvoorde »

Geen spits, wel ne centrale verdediger (al zal dat geen prioriteit meer zijn na transfer van Kotsych)
Alio dia, sterkhouder centraal achterin bij bergen de laatste twee seizoenen, is sinds gisteren terug een vrije speler.
http://www.transfermarkt.de/de/aliou-di ... _2011.html
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Scandic »

Vandaag spelen de beloften van STVV in principe in en tegen...Genk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Jacques »

Oxbow schreef:Nog geen nieuws van de bewuste tester? Hopelijk grote dan 1,60 m. Hopelijk hebben ze dat verstand...Ze hadden beter Smety gehouden...
Welke tester? Ik heb dat blijkbaar gemist of gaat dat nog over die Belgische verdediger die ene tijd in Nederland gespeeld heeft?

@ Smetana: Ik snap het achterliggende sentiment, maar die mens kostte handenvol geld (zat naar verluidt in de top 5 qua lonen) en uiteindelijk denk ik niet dat we daarmee wel oorlog zouden kunnen maken in de 16. Het is niet omdat je groot bent, dat je ook een duel kan winnen of een goal kan maken, dat heeft Taelemans nog mooi geïllustreerd afgelopen weekend. Ik heb een soortgelijk gevoel ook wel al eens gehad als ik zag dat Onana gescoord had, maar de redenen dat beiden destijds zijn doorgestuurd (te weinig kwaliteit en/of te duur) zijn in mijn ogen nog steeds de juiste en dus sta ik nog steeds achter de beslissing.

Dat ze het vertikt hebben om deftige spelers in de punt te halen, doet daar geen afbreuk aan.
Dat ze intussen met Kotysch en Taelemans 2 spelers die schromelijk tekort komen, wel hebben terug gehaald doet daar evenmin afbreuk aan.
Twee slechte beslissingen zijn geen excuus om al het goede overboord te gooien en maar ineens terug alle mogelijke rommel in huis te halen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Iniesta »

Mikman schreef:1) zelfs met die versterking is het niet zeker dat we nu meer dan 3 punten hadden. Die centrale verdediger had tot nu toe waarschijnlijk niet gespeeld want N'Gawa-Rossen zouden de voorkeur gekregen hebben, en de aanvaller zou -als hij al in de basis stond- ook op een eiland gestaan hebben, wachtend op de bal die niet komt. Dat we nu 3 op 12 hebben heeft meer met het presteren van de huidige groep te maken dan met het uitblijven van die transfers, je moet het de huidige spelers ook niet te gemakkelijk willen maken. Zij zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor deze valse start, ook zonder versterkingen hadden zij meer dan 3 op 12 moeten halen tegen ploegen van het niveau -met alle respect- Oudenaarde, Aalst en Woluwe.
Sorry, maar zo'n uitleg is gemakkelijk. Het is niet zeker dat we met een spits meer punten haalden maar het is wel zeer onwaarschijnlijk dat we er nog minder dan nu haalden. We halen amper punten en dat komt omdat de kern NIET zo sterk en goed was als een aantal mensen bleven beweren. Dat er WEL ploegen zijn met een venwichtigere en zelfs betere kern of hebben wij tegen superploegen gespeeld?

Stel je geen groep samen met het doel te presteren? De ploeg is gewoon te plat en dat is grotendeels de fout van zij die de groep hebben samengesteld, punt uit.
2) Dat het nieuwe bestuur op 31 augustus de bal missloeg is waar, maar toch moet je hun prestaties straks op langere termijn analyseren. Er zijn wel degelijk dingen fundamenteel veranderd op Staaien, alleen wordt dat iets makkelijker onder de mat geveegd als je geen prestaties haalt. Dat alles aan het nieuwe bestuur slecht is omdat om vijf voor twaalf op 31 augustus Willem II plots nog geld wil en een speler van Z-W niet door de medische keuring geraakt ( hoewel STVV uiteraard alternatieven achter de hand moest hebben, en dan bedoel ik niet Kotysch ) , dat is puur populisme zonder nuance en daar doe ik niet aan mee. Hoewel voor mij enkel kampioen spelen goed genoeg is dit jaar ( eindronde is enkel een herexamen, geen doel ) en ik de lat dus een stuk hoger leg voor dit bestuur dan vele anderen, vind ik vier maanden veel te kort om het bestuur nu al af te schieten. Ik trek mijn conclusies liever op iets langere termijn.
Over welke prestaties heb je het?
Over welke veranderingen buiten het veranderen van stroman heb je het?
Dat men alles op 1 piste zet en geen alternatieven heeft is een ZEER ZWARE FOUT. Daar komt de foute inschatting van Reza nog bij om over de Kotisch (niet) te zwijgen. Kotisch werd trouwens nog aangehaald als argument om de grote verandering aan te tonen en nu loopt hij hier opnieuw! Faut le faire.

Iedereen heeft tijd nodig om zich te bewijzen maar wie nu nog steeds blind wil blijven voor de gigantische hiaten in onze kern is gewoon bij-, ver- en scheelziend tegelijk met een lichte neiging naar blindheid en totale ontkenningsverschijnselen. Spreken over kampioen spelen is even belachelijk als de crew van de titanic die al zinkend droomt van de prijs van beste boot.

Trouwens, toen Reza nog kon vertrekken was het dat men niet kon handelen omdat hij hier nog was. Na de zo geweldige deal volgens dezelfde excusezoekers was er nog steeds geen geld, verklaar dat eens. Ofwel was het eerst een excuus dat niet op ging ofwel heb je je nog maar eens laten rollen door Rollando.
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Oxbow »

Jacques schreef:
Oxbow schreef:Nog geen nieuws van de bewuste tester? Hopelijk grote dan 1,60 m. Hopelijk hebben ze dat verstand...Ze hadden beter Smety gehouden...
Welke tester? Ik heb dat blijkbaar gemist of gaat dat nog over die Belgische verdediger die ene tijd in Nederland gespeeld heeft?

@ Smetana: Ik snap het achterliggende sentiment, maar die mens kostte handenvol geld (zat naar verluidt in de top 5 qua lonen) en uiteindelijk denk ik niet dat we daarmee wel oorlog zouden kunnen maken in de 16. Het is niet omdat je groot bent, dat je ook een duel kan winnen of een goal kan maken, dat heeft Taelemans nog mooi geïllustreerd afgelopen weekend. Ik heb een soortgelijk gevoel ook wel al eens gehad als ik zag dat Onana gescoord had, maar de redenen dat beiden destijds zijn doorgestuurd (te weinig kwaliteit en/of te duur) zijn in mijn ogen nog steeds de juiste en dus sta ik nog steeds achter de beslissing.

Dat ze het vertikt hebben om deftige spelers in de punt te halen, doet daar geen afbreuk aan.
Dat ze intussen met Kotysch en Taelemans 2 spelers die schromelijk tekort komen, wel hebben terug gehaald doet daar evenmin afbreuk aan.
Twee slechte beslissingen zijn geen excuus om al het goede overboord te gooien en maar ineens terug alle mogelijke rommel in huis te halen.
Staat op voetbalbelgie jacques. Een tester (spits) die 3 dagen gaat meetrainen alvorens er gepraat wordt
Gesloten