Wintertransfers 2012-2013

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Jan Bulder »

VWB schreef: hayen terug naar stvv?
Dan heeft hij toch zijn langverwachte transfer naar Standard beet.

Standard C.
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Blackbird »

Hoe we het nu draaien of keren: STVV moet besparen. Doet het dat niet dan is het volgend jaar of het jaar erop failliet. Zo simpel is het. Wie zijn fout het is hoe het zo ver is gekomen, dat maakt eigenlijk niet meer uit. Het is doodzonde maar het is nu zo. Dan heb ik liever deze situatie zoals ze nu is dan binnen 3 jaar het nieuws te horen krijgen dat we met een schuldenberg zitten van miljoenen. Dan is het ook gedaan of worden we overgenomen door één of andere egyptenaar. En sorry, maar dan ziet ge me ook niet meer in het stadion.

Dus de enige oplossing is nu aangezien er geen investeerders te vinden zijn: de uitgaven verminderen zodat ze terug evenredig zijn met de inkomsten. En blijkbaar is het broodnodig om dat te doen of anders zouden ze zo geen drastische beslissingen nemen. En nee, dat is niet plezant. Verre van. Maar ik denk dat dit de enige uitweg is voor het verdere bestaan van STVV.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door den ief »

Blackbird schreef:Hoe we het nu draaien of keren: STVV moet besparen. Doet het dat niet dan is het volgend jaar of het jaar erop failliet. Zo simpel is het. Wie zijn fout het is hoe het zo ver is gekomen, dat maakt eigenlijk niet meer uit. Het is doodzonde maar het is nu zo. Dan heb ik liever deze situatie zoals ze nu is dan binnen 3 jaar het nieuws te horen krijgen dat we met een schuldenberg zitten van miljoenen. Dan is het ook gedaan of worden we overgenomen door één of andere egyptenaar. En sorry, maar dan ziet ge me ook niet meer in het stadion.

Dus de enige oplossing is nu aangezien er geen investeerders te vinden zijn: de uitgaven verminderen zodat ze terug evenredig zijn met de inkomsten. En blijkbaar is het broodnodig om dat te doen of anders zouden ze zo geen drastische beslissingen nemen. En nee, dat is niet plezant. Verre van. Maar ik denk dat dit de enige uitweg is voor het verdere bestaan van STVV.
Dat is zo. Maar ik weet niet of enkel besparingen ons als club kunnen redden. Neem nu het blijkbaar volledig afschaffen van scouting, voor zover die al bestond. In mijn ogen, als je net investeert in goede scouting, haal je hier op termijn meer geld uit dan dat je er in steekt. Dat zou toch de bedoeling moeten zijn. Zonder scouting ga je inderdaad mannen als Hayen moeten gaan terughalen en dat lijkt me nu toch ook geen oplossing.

Langs de andere kant is het inderdaad goed dat we dure vogels die weining of niets bijbrengen zo snel mogelijk slijten.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door stvvilvoorde »

Contract van Annys is zonet in onderling overleg verbroken
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Luc »

stvvilvoorde schreef:Contract van Annys is zonet in onderling overleg verbroken
Misschien beter zo voor beide partijen !
Hopelijk vind hij snel een andere club !

Van het 4-tal dat weg moest blijft nog enkel Dufer over !
Ik zou het niet erg vinden moest hij blijven !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door stvvilvoorde »

Dufer zal wel naar Charleroi gaan
marci
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2013, 02:15
Supporter van: -

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door marci »

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Luc »

stvvilvoorde schreef:Dufer zal wel naar Charleroi gaan
Ik denk het ook, voor mij was hij met 5 doelpunten en 10 assists de beste van de 4 !
Of misschien verhuren ze hem voor 6 maanden, want dat is precies mode tegenwoordig ! ;)
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Luc »

En nog 2 van Ujpest erbij ! ;)

Barczi Dávid en Egerszegi Tamás zijn 2 jonge middenvelders die tot het einde van het seizoen gehuurd worden !

Binnenkort kunnen ze de naam 'Stayen' veranderen in het 'Duchatelet opleidingscomplex' ! :)
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Caravaggio »

Luc schreef:
stvvilvoorde schreef:Contract van Annys is zonet in onderling overleg verbroken
Misschien beter zo voor beide partijen !
Hopelijk vind hij snel een andere club !

Van het 4-tal dat weg moest blijft nog enkel Dufer over !
Ik zou het niet erg vinden moest hij blijven !
Tien kleine negers
die zaten in de regen
eentje werd er doodgeregend
toen waren ze nog met negen ... DAT is het verhaal van STVV :-)

Allé seffes Dufer (Bergen, Charleroi) en Schouterden (OHL) nog..
Kijk hé die Fucking Hongaren zonder meerwaarde mogen ze daarlaten, dat ze dan met Pruna en Wheegmans spelen hé
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door panter »

Dequevy zou ook nog kunnen vertrekken!!!
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Scandic »

De Fransman van Monaco B zou binnen zijn...
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Luc »

Scandic schreef:De Fransman van Monaco B zou binnen zijn...
Er vertrekken niet alleen spelers bij STVV. Met de Fransman Yvan Erichot krijgt trainer Guido Brepoels er een centrale verdediger bij. Deze 22-jarige speler kan ook als rechtsachter uit de voeten.

Yvan Erichot (1m88) genoot zijn jeugdopleiding bij Joué-les-Tours, Collège Pierre Corneille en Châteauroux. Op zijn vijftiende maakte hij de overstap naar AS Monaco. In de zomer van 2010 kreeg hij een driejarig profcontract voorgeschoteld. Even later volgde een uitleenbeurt aan Clermont Foot, dat in de Ligue II speelde.

Vorig seizoen speelde Erichot op huurbasis bij de Portugese eersteklasser Uniao Leiria. Erichot keerde terug naar Monaco en maakte er deel uit van het tweede elftal. Hij gaat nu zijn kans in de Belgische tweede klasse bij STVV.

Trainer Guido Brepoels heeft baat bij de komst van een nieuwe verdediger. Na het vertrek van Deferm, Euvrard, Daeseleire en Buekers blijven Ngawa, Rossen, Kotysch, Bonemme en Vandermeeren over.


bron : voetbalbelgië.be
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Mikman »

Jan Bulder schreef:
VWB schreef: hayen terug naar stvv?
Dan heeft hij toch zijn langverwachte transfer naar Standard beet.

Standard C.

:mrgreen: :toppie:

(laten we hopen dat het niet waar is)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Mikman »

den ief schreef:
Blackbird schreef:Hoe we het nu draaien of keren: STVV moet besparen. Doet het dat niet dan is het volgend jaar of het jaar erop failliet. Zo simpel is het. Wie zijn fout het is hoe het zo ver is gekomen, dat maakt eigenlijk niet meer uit. Het is doodzonde maar het is nu zo. Dan heb ik liever deze situatie zoals ze nu is dan binnen 3 jaar het nieuws te horen krijgen dat we met een schuldenberg zitten van miljoenen. Dan is het ook gedaan of worden we overgenomen door één of andere egyptenaar. En sorry, maar dan ziet ge me ook niet meer in het stadion.

Dus de enige oplossing is nu aangezien er geen investeerders te vinden zijn: de uitgaven verminderen zodat ze terug evenredig zijn met de inkomsten. En blijkbaar is het broodnodig om dat te doen of anders zouden ze zo geen drastische beslissingen nemen. En nee, dat is niet plezant. Verre van. Maar ik denk dat dit de enige uitweg is voor het verdere bestaan van STVV.
Dat is zo. Maar ik weet niet of enkel besparingen ons als club kunnen redden. Neem nu het blijkbaar volledig afschaffen van scouting, voor zover die al bestond. In mijn ogen, als je net investeert in goede scouting, haal je hier op termijn meer geld uit dan dat je er in steekt. Dat zou toch de bedoeling moeten zijn. Zonder scouting ga je inderdaad mannen als Hayen moeten gaan terughalen en dat lijkt me nu toch ook geen oplossing.

Langs de andere kant is het inderdaad goed dat we dure vogels die weining of niets bijbrengen zo snel mogelijk slijten.

Toch even corrigeren: de scouting is NIET helemaal afgeschaft, het is één van de talloze voorbeelden van de verkeerde perceptie die tegenwoordig vaak gegeven wordt. Er zijn nog verschillende scouts in dienst, het is wel zo dat STVV stopt met pro-actief te scouten dwz men gaat niet meer bepaalde regio's of reeksen helemaal in kaart brengen. Is dat goed of niet? Op het eerste zicht niet, maar het is voor ons als supporter moeilijk in te schatten, want we weten niet hoe het achter de schermen zit ( kosten versus opbrengst )
Je hebt natuurlijk altijd beter meer scouts en meer info, maar pro-actief in het buitenland scouten is voor STVV sowieso onbetaalbaar, en in de lagere reeksen is een talent snel bekend. En dan moet je het nog kunnen vastleggen natuurlijk. Meunier is een goed voorbeeld: STVV had hem wel ontdekt, maar Brugge ook dus trok hij naar daar. Waarschijnlijk is de meest lonende scoutingsregio de Nederlandse tweede klasse geweest ( Reza, Rossen. Andrade viel tegen, maar had mogelijk vooral met blessures te maken, op zich had hij wel talent ) maar met de contacten die Guido daar heeft zal een talentvolle speler nog wel binnen het vizier van STVV komen. Goeie contacten zijn soms meer waard dan pro-actief scouten ( wist je trouwens dat Real Madrid gebruikt maakt van de database van Football Manager om spelers in kaart te brengen? )
Gesloten