Wintertransfers 2012-2013

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door enrique »

Alle spijtige gebeurtenissen in acht genomen, kijk eens even naar de rangschikking. In al onze miserie hebben we nog meer matchen gewonnen dan titelfavoriet Westerlo.
Onze Kevin en anderen zijn daar anders ook neig hun best aan 't doen. Ik weet wel, we moeten niet te veel naar anderen kijken, maar moet niet vragen wat de rest van de reeks waard is...
Dat ze nu maar opnieuw beginnen met een propere lei. Dat is op lange termijn nog altijd het beste.
VWB
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:53

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door VWB »

Hayen komt niet naar stvv.. de kans dat Schouteden blijft tot het einde van t'seizoen is er nog steeds.. (op dit moment)
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door bor »

Als er buiten de aangekondigde verplichte transfer voor Dufer geen basisspelers meer zouden vertrekken, hebben ze het deze keer zelfs beter gedaan dan ze voorspeld hadden. Hoe gek dit ook mag klinken in de huidige omstandigheden. Schouterden zou weggaan en Deferm was geen sprake van transfer. Als!!! Schouterden nu wel zou blijven zou dat al een grote plus zijn. (Ook dat had ik begin dit jaar moeilijk geloofd :roll: )
Voor het eerst in jaren eens geen eindeloos gegoochel met de ene al ronkender naam na de andere. Een onsympathieke boodschap, maar blijkbaar wel een realistische. Dat was de minimumeis van de supporters in het verleden. Geen gezever maar de realiteit.
Op dat gebied eindelijk een stap voorruit. Nu nog een fatsoenlijk beleid zonder inmenging van buitenaf aub!
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Caravaggio »

Met alle respect mah ne speler van Monaco B? (Erichot)
Blijkbaar kwam die bij z'n uitleenbeurt aan Leiria nauwelijks vd bank?
Is er dan echt gene Belg beter ? (2de, 3de klas)
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door kedkedet »

VWB schreef:Hayen komt niet naar stvv.. de kans dat Schouteden blijft tot het einde van t'seizoen is er nog steeds.. (op dit moment)
Met of zonder Schouterden = wel of geen eindronde. Da's mijn gedacht alleszins
Piet
Berichten: 309
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:57
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Piet »

Hopelijk drukken ze de ploegopstelling tegen Lommel af op voldoende exemplaren.
Wie is erbij gekomen?
Wie is weg?
Wie mag spelen?
Komt Dufer terug in de kern?
Piet
Berichten: 309
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:57
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Piet »

kedkedet schreef:
VWB schreef:Hayen komt niet naar stvv.. de kans dat Schouteden blijft tot het einde van t'seizoen is er nog steeds.. (op dit moment)
Met of zonder Schouterden = wel of geen eindronde. Da's mijn gedacht alleszins
Dus we spelen de eindronde.
Niels blijft!
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Johan »

ik vraag mij wel af waar de CENTEN blijven van Andrade( die wordt doodgezwegen ) en Iandoli en Reza
Ik denk dat ik het weet .....in Duchatelet zijne zak misschien?Zou die brave man dat durven, iemand die royaal schulden kwijtscheld?
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door the fan »

En wat nu met Dufer?
Ga je deze terug opnemen in je kern of laten verkommeren ...
Daar is hij toch veel te goed voor.
Ik ben eigenlijk blij dat ze niet hebben toegegeven op het laatste moment aan waarschijnlijk weer zo'n belachelijke huurconstructie.
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Blackbird »

Ik ben eigenlijk nog wel vrij tevreden gezien de situatie. Wat ik me wel afvraag is wat ze nu met Dufer gaan doen? Zijn ze daar nog iets mee van plan aangezien Euvrard zijn contract ontbonden is, waarom het zijne dan niet?

Nu kunt ge die mens toch terug beter laten meespelen niet?
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Missé-Missé »

Blackbird schreef:Ik ben eigenlijk nog wel vrij tevreden gezien de situatie. Wat ik me wel afvraag is wat ze nu met Dufer gaan doen? Zijn ze daar nog iets mee van plan aangezien Euvrard zijn contract ontbonden is, waarom het zijne dan niet?

Nu kunt ge die mens toch terug beter laten meespelen niet?
Ze hebben hun laatste drie wedstrijden zonder hem gewonnen, never change a winning team..
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door lakie »

Caravaggio schreef:Met alle respect mah ne speler van Monaco B? (Erichot)
Blijkbaar kwam die bij z'n uitleenbeurt aan Leiria nauwelijks vd bank?
Is er dan echt gene Belg beter ? (2de, 3de klas)
Ken je Malanda van Zulte? Komt ook van de B-kern van Lille...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Scandic »

lakie schreef: Ken je Malanda van Zulte? Komt ook van de B-kern van Lille...
Het grote verschil is, dat Malanda wel speelde bij Lille B.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door bert1924 »

Blackbird schreef:Ik ben eigenlijk nog wel vrij tevreden gezien de situatie. Wat ik me wel afvraag is wat ze nu met Dufer gaan doen? Zijn ze daar nog iets mee van plan aangezien Euvrard zijn contract ontbonden is, waarom het zijne dan niet?

Nu kunt ge die mens toch terug beter laten meespelen niet?

Ik denk dat dit nog altijd kan ontbonden worden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Jacques »

Wat onze Fransman betreft, verkijk je daar niet op. In Frankrijk spelen de B ploegen mee in de lagere reeksen, Monaco B komt hierbij uit in het CFA, wat de 4de afdeling in Frankrijk is. Dat lijkt laag (is het ook), maar als ik naar Rc Strasbourg (ook CFA, ze spelen dit weekend toevallig uit tegen PSG B) ga kijken, valt het me op dat de beste elementen (bv. Sikimic, toevallig ook een centrale verdediger) niet moeten onderdoen voor veel STVV’ers. Bon, of deze Erichot daarom ook een versterking is, moet nog maar blijken, maar ik schrijf hem niet op voorhand af. Of er in onze 2de klasse niets beter voorhanden is? Wel, als iemand een haalbare naam weet zitten, laat het dan maar weten. Als de naam Hayen al valt, zou ik op niet al te veel hopen…

Wat Dufer betreft, kun je inderdaad uitgaan van de “never change a winning team” filosofie. Schoofs mag dus gerust blijven staan. Van al degenen die mochten opkrassen, had ik (en blijkbaar nog velen) vooral gedacht dat Dufer snel onderdak zou vinden. Blijkbaar zitten ze in zijn eigen gouw (Charleroi, Mons) al niet echt op hem te wachten, toch veelzeggend. Ik denk dat 2de wel eens het plafond voor Dufer zou kunnen worden/zijn.
Soit, als Dufer hier toch rondloopt en zijn contract wordt niet ontbonden…kun je hem toch even goed terug bij de selectie pakken als supersub, of kunnen we ons zelfs de wedstrijdpremie van die ene speler niet permitteren? Zijn flitsen en afstandsschoten zouden ons nog een pak punten kunnen opleveren. Als ik moet kiezen tussen Dufer op de bank of die Mendez die bij de reserven van Luik geen indruk wist te maken of één van die onfitte Hongaren (hebben ze die nu een contract voorgeschoteld, of blijft de situatie onveranderd en trainen ze gewoon mee met de beloften?)…

Dat Schouterden blijft, is een goede zaak, toch zeker in zijn huidige vormcurve. De vraag is of de transferhistorie hier geen weerslag op zal hebben. In hoeverre ging hij zelf uit van een transfer? In hoeverre zijn hier afspraken rond gemaakt voor komende zomer? Hij heeft er zelf baat bij om te blijven presteren…maar dat werd van Reza ook gezegd en we weten allemaal hoe dat gelopen is. Wel “chapeau” voor Nils dat hij de laatste 10 dagen geen buikkrampen gekregen heeft. Dat Schouterden (in ieder geval naar de buitenwereld toe) op een meer volwassen manier met een lastiger situatie omgaat dan onze Iraanse ex-schijtluis, had ik een jaar geleden nooit verwacht. Op zich is dat maar standaard, maar in de voetballerij is tegenwoordig niks meer standaard.

Alles bij elkaar valt de schade nog redelijk mee. Dat we Daeseleire, Annys en Euvrard kwijtspelen, kan niet als een groot verlies beschouwd worden. Ze dienden vooral als opvulling voor de bank en als ze speelden, zorgden ze voor meer frustratie dan plezier. Deferm is wat anders, dat is geen hoogvlieger, maar hij had wel zijn basisplaats stevig beet. Als het enige alternatief zo hard gepusht wordt door Roland, word ik sceptisch, want heeft die al ooit doen vermoeden dat hij ook maar een half oog heeft voor voetbaltalent? Ander minpunt is het verlies van Buekers (al zal nog moeten blijken of hij bij OHL kan doorbreken, maar hij was net als Schoofs wel jeugdinternational). Het vertrek van Andrade bezorgt me een dubbel gevoel. Spijtig omdat ik telkens het gevoel had dat daar meer in zit, maar dat hij precies nooit bevrijd kon spelen. Langs de andere kant, zal zijn contract ook wel niet in verhouding geweest zijn tot zijn prestaties.
Bon, eerlijk gezegd had ik een maand geleden erger verwacht. Voor veel van onze spelers lijkt 2de het hoogst haalbare en op Westerlo na, is het bij alle titel- en eindrondekandidaten in 2de eerder verkopen dan kopen geweest. Haast iedereen lijkt al blij, als ze financieel geen al te grote averij oplopen. (Ik maak me de bedenking dat het eigenlijk schandalig zou zijn, als Westerlo nu geen kampioen wordt nadat het nog eventjes Iachtchouk, Gnohéré en Corstjens haalde)
Laatst gewijzigd door Jacques op 01 feb 2013, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gesloten