Wintertransfers 2013-2014

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Dreke »

Jack schreef:Er zal in zijn hoofd een duidelijke rangschikking zijn van al zijn clubs.
Gefaald daar...dan naar daar.
Goed daar...dan versterking bieden daar.
...

Momenteel zou ik het zo plaatsen:
- Standard
- Charlton
- Alcorcon
- STVV/Carl Zeis Jena
- Ujpest
- Tubeke

Standard haalt CL-kwalificatie binnen...hij laat de aanhang nog wat smeken op de knieën maar verkoopt de club dan toch aan een Sjeik of Chinees. Winst: slordige 30/40 miljoen?
Dan is het mogelijk dat STVV ook weer wat meer prioriteit krijgt omdat deze club vrij gemakkelijk naar de hoogste afdeling te krijgen is.
Als het om puur sportieve redenen is (en wie zal dat zeggen?), denk ik niet dat je zomaar een rangschikking mag maken. Alcorcon kan handig zijn om spelers uit Latijns Amerika te stallen. Ujpest en Jena voor spelers uit Oost-Europa. Etc.
A loyal football fan only supports the shirt...
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door omeloe »

Luc schreef:http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=73799

Fans Antwerp FC zamelen geld in voor nieuwe spits

Antwerp FC heeft het dit seizoen in tweede klasse moeilijk om een doelpunt te maken. De fans van de club uit de Belgacom League zouden 100.000 euro willen inzamelen om Kevin Koffi van Boussu Dour te kunnen overnemen.

De Ivoriaan lukte dit seizoen al dertien doelpunten. "Het initiatief komt van de supporters zelf", zegt Julien De Ridder, voorzitter van de federatie van supportersclubs van Antwerp (FASC) in Gazet Van Antwerpen.

"We hebben ons rekeningnummer ter beschikking gesteld en steunen dit goede initiatief. Ik weet niet of het realistisch is, zeker omdat sommigen de voorbije jaren misnoegd zijn geraakt door de vele slechte transfers."

"Maar ik kan bevestigen dat er al geld op de rekening staat. En als het niet voor Koffi is, dan wel voor de herstelling van tribune 1, en niet om pakweg de elektriciteitsrekening te betalen. Koffi is geen wereldspits, maar hij zou wel furore kunnen maken op de Bosuil", besluit De Ridder.
Die zijn nog zotter dan wij !
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Jack »

Dreke schreef:
Jack schreef:Er zal in zijn hoofd een duidelijke rangschikking zijn van al zijn clubs.
Gefaald daar...dan naar daar.
Goed daar...dan versterking bieden daar.
...

Momenteel zou ik het zo plaatsen:
- Standard
- Charlton
- Alcorcon
- STVV/Carl Zeis Jena
- Ujpest
- Tubeke

Standard haalt CL-kwalificatie binnen...hij laat de aanhang nog wat smeken op de knieën maar verkoopt de club dan toch aan een Sjeik of Chinees. Winst: slordige 30/40 miljoen?
Dan is het mogelijk dat STVV ook weer wat meer prioriteit krijgt omdat deze club vrij gemakkelijk naar de hoogste afdeling te krijgen is.
Als het om puur sportieve redenen is (en wie zal dat zeggen?), denk ik niet dat je zomaar een rangschikking mag maken. Alcorcon kan handig zijn om spelers uit Latijns Amerika te stallen. Ujpest en Jena voor spelers uit Oost-Europa. Etc.
Wat ik typte lijkt misschien op sportieve redenen, maar het draait nog altijd om geld he. Als hij Charlton in de PL zou krijgen verdient hij aan een verkoop genoeg om weer 10 andere clubs te kopen lijkt mij.
Wat jij zegt is uiteraard ook waar.
Maar dat is dan ook om spelers sportief vooruitgang te laten maken en uiteindelijk eraan te verdienen. De verschuivingen zullen echter altijd eindigen bij 2 clubs. Eentje onderaan het lijstje en eentje bovenaan.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door toyotacorolla »

OP termijn kan hij een eigen competitie starten met eigen ploegen.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door zipke373 »

toyotacorolla schreef:OP termijn kan hij een eigen competitie starten met eigen ploegen.
Dan spelen we Europees....
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Tompie »

Of in de voorbereiding van het seizoen een toernooi op Stayen, waarbij de verschillende teams in het hotel kunnen verblijven...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Motörhead »

Tompie schreef:Of in de voorbereiding van het seizoen een toernooi op Stayen, waarbij de verschillende teams in het hotel kunnen verblijven...
Eindelijk nog eens een galamatch dan ;)

Zou wel eens een juiste redenering kunnen zijn Tompie.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Jacques »

Ik zou er een mini-abo voor op de markt brengen. Charlton, Alcorcon, Jena, Ujpest, Standard, Tubize, STVV, Sittard?, als daar geen massa volk op afkomt, weet ik het niet. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Mikman »

Mendez naar Alcaron ( nieuwe club van RD ) , zoals ik enkele weken geleden al vermoedde.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Ik zou er een mini-abo voor op de markt brengen. Charlton, Alcorcon, Jena, Ujpest, Standard, Tubize, STVV, Sittard?, als daar geen massa volk op afkomt, weet ik het niet. :mrgreen:
:) :) :)
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Cremasco »

Als er een middenvelder vertrok kwam er nog iemand bij. Welnu, Mendez is vertrokken.
Komt Marquet dan niet ?
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Mikman »

Mendez wordt niet vervangen, er zijn genoeg spelers op zijn positie. Bij een vertrekkende middenvelder denk ik eerder aan Dufour of misschien zelfs Deferm. Ik denk dat STVV wel WIL verkopen, maar je moet ook een geïnteresseerde club vinden natuurlijk.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Mikman »

Opvolging van een uitgaande huurtransfer: Siemen De Mulder kreeg 20 minuten speeltijd van Brepoels.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4172
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door stvvilvoorde »

Yannick Ferreira zou samen met Brys en Glenn De Boeck op de shortlist staan als mogelijke kandidaat om Van Genugden bij OHL te vervangen.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Alain »

stvvilvoorde schreef:Yannick Ferreira zou samen met Brys en Glenn De Boeck op de shortlist staan als mogelijke kandidaat om Van Genugden bij OHL te vervangen.
Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze man.
Enerzijds vind ik dat hij tot hiertoe een onvoldoende haalt. Op enkele uitzonderingen na geen goed voetbal. Hij heeft echter lange tijd de resultaten wél gehaald, waardoor men eigenlijk niks te zeggen had. Na de wanprestaties tegen Visé - Virton - RWDM, waar het bij de spelers eerder niet willen dan niet kunnen leek, zag ik het niet meer met hem zitten. Maar na zondag begin ik dan toch weer te twijfelen. Waarom? Omdat ik denk dat hij - ondanks alles - wel de enige persoon is die hier dit seizoen nog succes kan boeken met deze groep. Hij heeft immers heel erg zijn goesting mogen doen (samenstelling kern en staf), waardoor we nu precies geen alternatief meer hebben. Vorige week sprak ik nog over de nood aan een motivator-type, maar zondag heeft de ploeg toch bewezen ook nog voor Ferrera te willen lopen. Vrijdag tijd om eindelijk eens te bevestigen, in misschien wel de belangrijkste (in de betekenis van 'meest richtinggevende') match van het seizoen.
Gesloten