Wintertransfers 2013-2014

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Mobius »

Och, Westerlo is een even zielig ploegske als wij (zoals we nu geworden zijn). Met pijn in het hart getypt.
Gebruikersavatar
Hercules
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:10

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Hercules »

Caravaggio schreef: Sorry maar er zijn maar 2 ploegen in 2de die op basis van traditie & leefbaarheid in aanmerking komen voor 1ste klasse en dat zijn Fc Antwerp en STVV....
een kampioene ploeg als Westerlo speelt voor gemidd. 2000 toeschouwers, een stadion van een kaske schijt en een regio waar veel te veel andere ploegen liggen (Lierse, Kv Mechelen, OHL, ..)
Zalig :grappig: :grappig: :grappig:
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door omeloe »

We gaan toch niet opscheppen met het stadion van de verguisde Duchatelet en laat ons andere ploegen niet afbreken want wij zitten zelf in de miserie . Ik verkies toch Wijnants als voorzitter in de plaats van Lammens . Trouwens , hier op ons forum werd Westerlo dikwijls aangehaald als toonbeeld van een goed beleid .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Halenaar »

omeloe schreef:We gaan toch niet opscheppen met het stadion van de verguisde Duchatelet en laat ons andere ploegen niet afbreken want wij zitten zelf in de miserie . Ik verkies toch Wijnants als voorzitter in de plaats van Lammens . Trouwens , hier op ons forum werd Westerlo dikwijls aangehaald als toonbeeld van een goed beleid .
Dat is/ was het ook. Al sinds PO3 zeggen sommigen hier 'Westel is niet zoveel sterker als ons'. Dat zijn ze wel. Ze zijn telkens keer boven ons geëindigd, en ze staan momenteel op de eerste plaats. En ze hebben al een periodetitel.

Eigenlijk heeft Caravaggio wel gelijk met het feit van leefbaarheid van Westerlo in eerste klasse. Want het is mede dankzij dat goed beleid dat Westerlo jarenlang boven zichzelf is uitgestegen. Want qua toeschouwersaantallen, stadion, geschiedenis en uitstraling hebben ze eigenlijk inderdaad geen plaats in eerste klasse.

Dat had K.STVV wel. Alleen heeft Roland dit definitief van ons afgepakt.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef:Vanop stvv-site:

Dogan Sakir Serttas ( een 18-jarige Belg van Turkse origine, een offensieve middenvelder) komt van RWDM Brussels met een contract van 1,5 jaar.
Ah, nog een offensieve middenvelder erbij. Die mag zeker en vast een plaatje reserveren langs Lazaar op de tribune?

Ze hadden betere een deftige ervaren middenvelder gekocht om jongeren zoals Schils en Schoofs te begeleiden op het veld, in plaats van verder te sukkelen met die altijd waardeloze Dufour.

Ohja, Lammens heeft zich weer niet aan zijn woord gehouden. Waar is die versterking voor het middenveld? Of die talentvolle U20'ers? Ik zie alleen maar een belofte van 18 jaar, een zwaar gebuisde keeper en een spits als versterking. En een huurling die terug keert. Wat een verrassing toch...
"We kijken ook uit naar versterking voor de aanval en het middenveld en praten ook met talentvolle U20'ers", licht Lammens een tipje van de sluier op in Het Belang van Limburg.

Enkele spelers zouden graag een stapje hogerop zetten. Lammens verwacht niet dat één of meerdere basisspelers de club zullen verlaten. Spelers die weinig of niet aan spelen toekwamen, mogen vertrekken.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Jack »

In de krant van vandaag ook bevestiging dat Rossen in principe voorbij is voor de rest van het seizoen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Halenaar »

Jack schreef:In de krant van vandaag ook bevestiging dat Rossen in principe voorbij is voor de rest van het seizoen.
Dan maar met het talentvolle duo Kotysch - Erichot de promotie strijd aan gaan :grappig:

Hopelijk trekt hij zijn mond open op het einde van het seizoen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door enrique »

Niemand hoeft akkoord te gaan met mij, maar met het duo Aarab en Erichot achteraan scheelde er in de 1e ronde NIKS.
Dus dat ze niet afkomen dat het materiaal niet voorhanden is.

Verder, als de nieuwe spits de verlosser niet is, de rest zeker niet. Het probleem in Sint-Truiden is altijd geweest, 1 of 2 goeie spelers en de rest kan bij wijze van spreken niet tegen een bal trappen. De mannen die de bal tot bij de nieuwe spits moeten brengen, zijn de verlossers blijkbaar ook niet. Die kunnen nog geen strafschop
binnen krijgen. Maar wel de kranten vol schrijven dat ze in 1e willen spelen. Daar heb ik meer moeite mee...
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door AirMontella »

Feit is alleszins dat je met Schouterden in deze ploeg wél bovenaan zou staan.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door panter »

Kan er mij iemand vertellen wat er bij Aarab aan de hand is !! Die was gekwetst maar ging na de winterstop terug aan pikken met de groep !!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Jacques »

enrique schreef:Niemand hoeft akkoord te gaan met mij, maar met het duo Aarab en Erichot achteraan scheelde er in de 1e ronde NIKS.
Dus dat ze niet afkomen dat het materiaal niet voorhanden is.
Ik ben het met je eens, ik denk dat we toen op een bepaald moment ook de beste verdediging uit de competitie hadden. Aarab is een speler die in principe te goed is voor 2de klasse, veel beter ga je achterin niet vinden. Van Erichot ben ik minder gecharmeerd omdat het er vaak zo onhandig uit ziet, maar voor 2de voldoet hij. Neem daar nog Daeseleire en Deferm/Iandoli bij en dat moet volstaan, de concurrentie heeft zeker niet meer of beter achterin lopen. Enfin, daar moeten we ons dus niet achter verschuilen.

Ik denk dat de spitspositie met Some nu ook wel degelijk ingevuld is. Na vorig weekend nog eens een volledige wedstrijd gezien te hebben, ben ik wel gecharmeerd door zijn kwaliteiten. Laat die een volledige voorbereiding afwerken en automatismen kweken en we hebben mogelijk opnieuw een aanvalsleider die naam waardig gevonden.

Blijft over: het middenveld en de flanken
- Op het centrale middenveld hebben we in een 4-4-2 zelden de juiste balans gevonden. Ofwel te verdedigend om veel kansen af te dwingen, ofwel fysiek niet sterk genoeg om een veldslag aan te gaan. Ik ben nog altijd niet overtuigd dat we de juiste spelers in huis hebben om daar met een duo altijd en overal te gaan domineren, wat in principe wel is wat je mag verwachten van een titelkandidaat.

- De aanvallende flanken: Dequevy begon sterk tegen Visé, maar loopt nu al maanden achter zijn beste vorm te zoeken. Het helpt niet als je dan ook nog eens regelmatig van positie of rol moet wisselen. Dat hij het kan, heeft hij vorig jaar thans al genoeg bewezen. Aoulad weet me zelden te bekoren, ttz. je ziet zelfs met de ogen dicht dat die kan voetballen, maar die haalt amper rendement uit zijn talent, omdat hij te grillig is, geen goesting heeft of weet ik veel wat. Ik ben er ook niet van overtuigd dat Dequevy en Aoulad samen de ideale combinatie is, als je een constante in je prestaties moet leggen. Die constante zit er op dit moment in ieder geval te weinig in. En dan heb je nog Junior, waarvan ik verwacht/gehoopt had dat hij definitief zou doorbreken, maar die net als Schils en Schoofs wat blijven hangen is en tegen een bijna verloren seizoen aankijkt.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Luc »

AirMontella schreef:Feit is alleszins dat je met Schouterden in deze ploeg wél bovenaan zou staan.
Dan toch niet met de Schouterden zoals die hier vroeger vaak verschillende wedstrijden tegen zijn zin bijliep en geen kritiek kon aanvaarden ...
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Caravaggio »

steffanneke schreef:
Caravaggio schreef:
Te veel appelmoes gegeten zeker ?
Westerlo minder Leefbaarheid dan stvv in eersteklasse ? Laat me nie lachen.....
Westerlo heeft nooit problemen gehad in eerste klasse.....
Westerlo geen degelijk stadion ? Wat zijn julie met jullie nieuwe stadion denken jullie nu echt dat er dan meer volk gaan zien naar jullie ?
Enkel antwerpen krijgt zoon stadion vol.

Verder ga ik er niet veel worden aanvuil maken aan u gewoon jaloers dat ge 8 punten achter westerlo staat misschien ?
Al maar goe zijn nie alle stvv supporters zo zot als u!
@ minder leefbaar; STVV staat op 8 punten en trekt nog 4000 man, Westerlo, dé kampioeneploeg staat op nummer 1 en haalt met moeite 2000 kemphanen de laatste thuismatch...
Ik zeg niet dat Westerlo n slecht beleid heeft in tegendeel, MAAR Westerlo is in mijn ogen another team like OHL, Waasland, Oostende, .. ik kijk niet meer naar samenvattingen van zulke ploegen...
Wat gaat de ambitie zijn van Westerlo? Europees voetbal in de Heizel? nee waarschijnlijk zich handhaven...

Ik ben er 300% zeker van dat als STVV in eerste speelt dat Stayen gemiddeld 6000 man zal trekken in het modernste stadion van België, .... met een beetje beleid doet STVV wat Z-Waregem nu doet, mah soit... daar zijn hier al pagina's vol van geschreven...

en ja wat Westerlo doet (scouting, beleid, ..) daar kan STVV 'n poepje aan ruiken, maar 'n meerwaarde voor eerste.. NEE
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
steffanneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2014, 10:41
Supporter van: Westerlo

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door steffanneke »

Caravaggio schreef:
steffanneke schreef:
Caravaggio schreef:
Te veel appelmoes gegeten zeker ?
Westerlo minder Leefbaarheid dan stvv in eersteklasse ? Laat me nie lachen.....
Westerlo heeft nooit problemen gehad in eerste klasse.....
Westerlo geen degelijk stadion ? Wat zijn julie met jullie nieuwe stadion denken jullie nu echt dat er dan meer volk gaan zien naar jullie ?
Enkel antwerpen krijgt zoon stadion vol.

Verder ga ik er niet veel worden aanvuil maken aan u gewoon jaloers dat ge 8 punten achter westerlo staat misschien ?
Al maar goe zijn nie alle stvv supporters zo zot als u!
@ minder leefbaar; STVV staat op 8 punten en trekt nog 4000 man, Westerlo, dé kampioeneploeg staat op nummer 1 en haalt met moeite 2000 kemphanen de laatste thuismatch...
Ik zeg niet dat Westerlo n slecht beleid heeft in tegendeel, MAAR Westerlo is in mijn ogen another team like OHL, Waasland, Oostende, .. ik kijk niet meer naar samenvattingen van zulke ploegen...
Wat gaat de ambitie zijn van Westerlo? Europees voetbal in de Heizel? nee waarschijnlijk zich handhaven...

Ik ben er 300% zeker van dat als STVV in eerste speelt dat Stayen gemiddeld 6000 man zal trekken in het modernste stadion van België, .... met een beetje beleid doet STVV wat Z-Waregem nu doet, mah soit... daar zijn hier al pagina's vol van geschreven...

en ja wat Westerlo doet (scouting, beleid, ..) daar kan STVV 'n poepje aan ruiken, maar 'n meerwaarde voor eerste.. NEE
Niet vergeten dat vorige week zondag ook het wk veldrijden was. Daarom zullen heel wat supporters thuis zijn gebleven.
Westerlo moet niet europees gaan spelen in de heizel maar gewoon in het kuipje.

Modernste stadion van belgie stvv...... ?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2013-2014

Bericht door Tompie »

Westerlo doet het beter dan STVV. Westerlo is in een rampseizoen gedegradeerd uit eerste nationale, maar bouwt nu terug aan de weg naar de hoogste afdeling. Ze nemen daarbij de nodige risico's, maar als deze lonen betaalt dit zichzelf terug bij een promotie. Als ze dit seizoen alsnog langs de titel grijpen, ziet het er uiteraard heel wat minder rooskleurig uit in de kempen.

STVV heeft daarentegen nu al geen uitzicht meer op de titel. De ambities voor het seizoen waren duidelijk: promoveren, en bij voorkeur als kampioen. Even na de winterstop staan we echter al het minst geklasseerd van alle ploegen die een beetje ambitie tonen. Enkel het al jaren dolende Antwerp FC houden we achter ons. Zelfs deelname aan de eindronde is lang geen zekerheid.

Puur sportief doet Westerlo het dus sowieso beter. Dan kan je nog kijken naar de middelen waar zij dit mee doen vergeleken met onze middelen. Daar heb ik niet echt een zicht op. Zowel in de kern van Westerlo als STVV lijken me enkele relatief dure vogels te zitten. STVV heeft al meerdere keren aangegeven financieel krap te zitten, Westerlo lijkt het hoofd momenteel beter boven water te kunnen houden, al is er wellicht ook geen financiële weelde.

Dan rest er nog het stadion en de achterban. Ja, wij hebben een groter stadion, maar ook weer niet, want we huren het enkel maar. Bovendien is ons stadion misschien wel indrukwekkend door de grootte, maar zeker niet door de cohesie tussen de verschillende tribunes. De tribunes zijn gebaseerd op de hersenkronkels van Duchatelet, de ene haaks op de andere. Het stadion van Westerlo is klein, maar gezellig.

Qua achterban hebben we een streepje voor. Ik denk dat STVV in 2de ongeveer hetzelfde aantal toeschouwers heeft als Westerlo in 1ste zou hebben.Maar dat vertelt voorts weinig over waarom een club wel of niet in eerste zou thuis horen. Als je de huidige Jupiler Pro League bekijkt, dan zou Westerlo daar niet tussen misstaan. Ook STVV niet overigens. Bergen, Leuven, Charleroi, dat zegt me heus niet meer.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gesloten