Simon Mignolet

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
Ugo Dorst
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 sep 2010, 22:15

Re: Simon Mignolet

Bericht door Ugo Dorst »

REDNAZ schreef:
Ugo Dorst schreef:Als je de nul houdt, is er geen reden tot wisselen denk ik.
Mogelijk, maar het blijft de vaststelling van de laatste twee speeldagen...
Er gaat kritiek op komen....We blijven dus zo "objectief" mogelijk, al is het "onze" Simon ;)
Dzjee moet se doo ni op gedachte brenge wor ;)
Als je in 4 van de 5 matchen de nul houdt, lijkt er me weinig aan de hand.
We spreken wel over de Premier League, met 's werelds topteams en topspitsen.
Wie doet beter ?
"Er is nog niemand door het ijs gezakt" (GM).
"Alleen dode vissen drijven met de stroom mee." (M. Muggeridge)
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Simon Mignolet

Bericht door ZANDER »

Ugo Dorst schreef:
REDNAZ schreef:
Ugo Dorst schreef:Als je de nul houdt, is er geen reden tot wisselen denk ik.
Mogelijk, maar het blijft de vaststelling van de laatste twee speeldagen...
Er gaat kritiek op komen....We blijven dus zo "objectief" mogelijk, al is het "onze" Simon ;)
Dzjee moet se doo ni op gedachte brenge wor ;)
Als je in 4 van de 5 matchen de nul houdt, lijkt er me weinig aan de hand.
We spreken wel over de Premier League, met 's werelds topteams en topspitsen.
Wie doet beter ?
Het is eigenlijk dat wat ik bedoel.... in de Belgische competitie had hij met zulke stevige duels veel minder te maken, dus moet er op dit onderdeel van het keeperswerk een "tandje bij gestoken worden".... maar hij zal zelf maar al te goed weten en bijleren en ervaring op doen.

Hij heeft al 13 wedstrijden onder de lat gestaan (11 competitie, 2 Carling cup (League-Cup)... zoal een onverhoopt aantal (dankzij het uitvallen van Gordon)...

En ja, uiteindelijk komt voor een keeper toch eens het "moment" dat een fout een doelpunt gaat kosten, dat is het "lot" van alle keepers uiteraard.

Ben toch benieuwd of "Bruce" hem dinsdag aan de aftrap gaat brengen, want met Gordon zit er toch een "11 miljoen euro" transfer op de bank... mogelijk dat de "chairman" hier ook nog een rolletje gaat in spelen?
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Simon Mignolet

Bericht door Dreke »

Simon is een klasbak (zeker in vergelijking met de twee vliegenvangers waar nu mee zitten), maar hij heeft nog een pak werk te verrichten. Geen schande voor zo'n jonge doelman in de PL. Ik zou het echter niet geheel onterecht vinden, moest hij naar de bank verhuizen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Het is inderdaad raar dat Simon in zijn eerste matchen niet zozeer voor hoge ballen ging. Een familielid van hem vertelde me dat het de tactiek van Steve Bruce was dat zijn verdedigers in eerste instantie in de lucht, wegens voldoende gestalte, hun plan zelf moeten trekken en Simon op zijn lijn moet blijven tenzij de bal zodanig kort in zijn bereik is.

Zoals Zander kristalklaar opmerkt is dit sinds de match tegen Manchester United anders geworden. Simon ging vanaf die fameuze match duidelijk veel meer in op centers en corners met bijwijlen bijna noodlottige gevolgen vandien. Gisteren ook, geregeld tegen die superlange en veerkrachtige Jones van Stoke.

Stel u eens voor dat STVV tegen Stoke City moest spelen met Caluwé, Antheunis, Schouterden, Christ en consoorten.

Hoedanook, gisteren toch weer een 'clean sheat' voor Big Si. Met wat geluk, da's waar, maar een aloud voetbalgezegde is daar erg duidelijk in: 'Een goede keeper heeft altijd geluk'!

Ik zie dan ook nog steeds geen reden om hem te vervangen door Craig Gordon of welke keeper dan ook.

Btw. ik dacht dat de Schot zijn contract in juni 2011 afloopt of ben ik slecht ingelicht?
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Simon Mignolet

Bericht door Dreke »

Since '54 schreef:Btw. ik dacht dat de Schot zijn contract in juni 2011 afloopt of ben ik slecht ingelicht?
Als ik het goed voorheb, is dat tot juni 2012.
A loyal football fan only supports the shirt...
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Simon Mignolet

Bericht door ZANDER »

Update van de stand in de Premier League na 11 speeldagen:

Newcastle won vandaag met 0-1 op Arsenal en klimt naar de 5de plaats.
Liverpool versloeg Chelsea met 2 - 0
Tussen plaats 6 en plaats 18 liggen er maar 5 punten verschil. (plaats 18 moet "eindronde" spelen met tweedeklassers)
Sunderland staat nu op een 8ste plaats (via doelsaldo)

01) Chelsea: 25 punten
02) Manchester United.: 23 punten
03) Arsenal: 20 punten
04) Manchester City: 20 punten
05) Newcastle United: 17 punten
06) Bolton Wanderes: 15 punten
07) Tottenham Hotspurs.: 15 punten
08) Sunderland: 15 punten
09) Liverpool: 15 punten
10) West Bromwich: 15 punten
11) Everton: 14 punten
12) Blackpool: 14 punten
13) Fulham: 13 punten
14) Aston Villa: 13 punten
15) Birmingham City: 12 punten
16) Blackburn Rovers: 12 punten
17) Stoke City: 10 punten
18) Wigan Athletic: 10 punten
19) Wolverhampton: 9 punten
20) West Ham United: 7 punten


Resultaten Sunderland:
Sunderland - Birmingham City: 2 - 2
West Bromwich - Sunderland: 1 - 0
Sunderland - Manchester City: 1 - 0
Wigan Athletic - Sunderland: 1 - 1
Sunderland - Arsenal: 1 - 1
Liverpool - Sunderland: 2 - 2
Sunderland - Manchester United: 0 - 0
Blackburn Rovers - Sunderland: 0 – 0
Sunderland – Aston Villa: 1 - 0
Newcastle United – Sunderland: 5 – 1
Sunderland – Stoke City: 2 – 0

Volgende wedstrijd:
Dinsdag 9 november: Tottenham – Sunderland om 21.00 uur onze tijd.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Simon Mignolet

Bericht door Dreke »

De rooi mannen staan weer onder de mensen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Dreke schreef:De rooi mannen staan weer onder de mensen.
Virtueel op plaats 6 hetgeen betekent dat men Europees mag dromen.
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Simon Mignolet

Bericht door ZANDER »

Ondanks feit dat Simon in de wedstrijd tegen Stoke City toch enkele “er naast” zat op corners (gered door zijn verdedigers die ook enkele de ballen van doellijn wegrantselden) blijft hij “populair” bij de Sunderland fans....
Nu ja, hij had ook wel enkele puike reddingen in huis tegen Stoke....

In de Star man poll van de wedstrijd tegen Stoke (meer dan 4000 stemmen) eindigde Simon op de tweede plaats (8 punten dus) achter Gyan die 55% van de stemmen kreeg.

Na 13 wedstrijden (11 competitie en 2 Carling Cup (League-Cup) staat Mignolet nog altijd stevig op een tweede plaats in het “overall” klassement. In totaal kregen 14 spelers al punten achter hun naam.

01) Ahmed Elmohamady: 94 punten
02) Simon Mignolet: 70 punten
03) Steed Malbranque: 52 punten
04) Titus Bramble: 48 punten
05) Darren Bent: 26 punten
06) Asamoah Gyan: 25 punten
07) Jordan Henderson: 20 punten
08) Bardsley: 18 punten
09) Danny Welbeck: 10 punten
10) John Mensah: 8 punten
10) Boudewijn Zenden: 8 punten
12) Kieran Richardson: 6 punten
12) Lee Cattermole: 6 punten
14) Michael Turner: 2 punten


Straks dus om 21.00 uur onze tijd: Tottenham – Sunderland met “normaal” gezien Simon onder de lat.

Darren Bent (hamstringblessure) en John Mensah (schouderblessure) zijn er alvast niet bij.

@ Since (en anderen)

Ik zal hier op het forum omstreeks het aftrapuur de (werkende) link(en) plaatsen....
Gebruikersavatar
Bookie
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 okt 2010, 08:50
Locatie: Alken

Re: Simon Mignolet

Bericht door Bookie »

REDNAZ schreef:@ Since (en anderen)

Ik zal hier op het forum omstreeks het aftrapuur de (werkende) link(en) plaatsen....
Thx!
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Simon Mignolet

Bericht door ZANDER »

Wat ik ergens toch verwacht had.. (of een vermoeden van had)

Craig Gordon aan de aftrap Simon op de bank.

Hier alvast voor degenen die nog willen kijken de website met "het matchcenter" en alle beschikbare links

http://www.timesoccer.com/match-online.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is nog even wachten welke link "het beste is" en met Engelse commentaar (zullen we weten iets na de aftrap)

http://www.soccerhd.de.vu/" onclick="window.open(this.href);return false; (deze is met Duitse commentaar)

http://lsh.livescorehunter.com/index.ph ... p&Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false; (deze met ???)

Hier die met Engelse commentaar: http://lsh.livescorehunter.com/index.ph ... p&Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Half time Tottenham Hotspurs vs Sunderland Black Cats: 0 - 0.

Craig Gordon pakt totnutoe feilloos maar hij màg zich van Tottenham in the picture spelen want in geen enkel duel worden zijn tussenkomsten betwist. De Engelse reporters hebben het al tot 4 x toe herhaald: 'Again, Gordon can collect the bal without anyone around him. Very strange because last Saturday Mignolets interventions were constantly dangered by Stoke players'.

De twee reporters zijn blijkbaar pro Simon. ;)
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Simon Mignolet

Bericht door ZANDER »

Since '54 schreef:Craig Gordon pakt totnutoe feilloos maar hij màg zich van Tottenham in the picture spelen want in geen enkel duel worden zijn tussenkomsten betwist. De Engelse reporters hebben het al tot 4 x toe herhaald: 'Again, Gordon can collect the bal without anyone around him. Very strange because last Saturday Mignolets interventions were constantly dangered by Stoke players'.

De twee reporters zijn blijkbaar pro Simon. ;)
Klopt maar, dat wil ook zeggen dat Tottenham een andere taktische aanpak heeft kwestie corners, en dat deze dus niet goed getrapt werden (moesten hoger en verder reiken...)

Soit, Simon was tegen Stoke naar minstens twee ballen toegegaan waar hij eigenlijk niet moest zijn, tenzij hij uiteraard die ballen wel kon pareren....

Nu ja, Craig Gordon dat is een zeer goede doelman hé.... ;) en inderdaad feilloos en daar zat ook wel een mooie save tussen...
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Simon Mignolet

Bericht door ZANDER »

Tottenham - Sunderland: 1 - 1, met wat geluk (Tottenham tweemaal het doelhout getroffen) en een blunderend centraal duo van Tottenham waardoor Gyan kon scoren.

Goede prestatie van Gordon in het doel.... die een paar mooie saves in huis had.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Al bij al juiste uitslag denk ik. Vermoedelijk was het hands bij de goal van Tottenham. Gordon keepte goed maar gaat niet vrijuit bij het doelpunt. Laatste 7 à 8 minuten drukte Sunderland zo sterk dat Tottenham niet meer uit de omknelling raakte.

White Hart Lane (36.240) uitverkocht en dat op een dinsdagavond!
Plaats reactie