Simon Mignolet

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jack »

Ik zou me er bij neerleggen dat Simon zijn tijd daar over is.
Ik denk dat de fans die hem nog als 1ste keeper willen op 1 hand te tellen zijn. Spijtig genoeg!
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Simon Mignolet

Bericht door Geel-Blauw »

Jack schreef:Ik zou me er bij neerleggen dat Simon zijn tijd daar over is.
Ik denk dat de fans die hem nog als 1ste keeper willen op 1 hand te tellen zijn. Spijtig genoeg!
Op twitter staat het toch vol met tweets dat ze Mignolet er terug in willen..
Nie zievere, speile!
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Simon Mignolet

Bericht door stvv'er »

Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jack »

Op 't forum lees ik vooral dat Karius ook niet goed genoeg is, maar dat ze hopen dat Simon een ploeg zal zoeken waar hij nr1 is en dat ze dan een nieuwe nr1 kunnen kopen.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Simon Mignolet

Bericht door smol »

Jack schreef:Op 't forum lees ik vooral dat Karius ook niet goed genoeg is, maar dat ze hopen dat Simon een ploeg zal zoeken waar hij nr1 is en dat ze dan een nieuwe nr1 kunnen kopen.
Er zijn er zelfs die Manninger willen zien spelen, hoe oud is die :) ?
Zoals Jack zei t Liverpool publiek loopt niet warm van Simon, hij verdient beter dan dit publiek, ook al ben ik een Liverpool fan al van voor Simon zijn tijd :(
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Simon Mignolet

Bericht door Mikman »

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Simon Mignolet

Bericht door stvvilvoorde »

Als tweede keuze na Begovic, ook niet echt overtuigend.

Karius vandaag ook weeral niet vrijuit. Die vrije trap die hij vandaag tegen kreeg, ik denk dat Simon hem gepakt had, muur was ook niet goed opgesteld.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jacques »

Die Karius, ja jongens, vrije trap was houdbaar en dat 2de doelpunt is al helemaal om van te wenen/lachen (afhankelijk van hoe je het bekijkt). Slap verdedigd, minstens even slap gekeept, veel te aarzelend. Het had een tegendoelpunt van STVV kunnen zijn. Simon, die beresterk is 1-tegen-1, zou die bal waarschijnlijk gestopt hebben. Nog een statistiek van voor de wedstrijd tegen West Ham: van de laatste 7 ballen die Karius moest pakken, liet hij er 5 binnen. Ook niet bepaald een confidence booster.
Je moet het zeggen zoals het is: Klopp is met zijn eigenzinnige keuze voor Karius verantwoordelijk voor 5 weggegooide punten. Het is een toptrainer, maar dit is toch wel een serieuze inschattingsfout om de doelman die hij in de zomer haalde toch absoluut in doel te willen zetten, zonder goede reden, zonder dat Karius er zelf wat voor moest doen. Klopp moet zijn ego en Karius aan de kant schuiven en Simon gewoon terug in doel zetten. Maar dat zie ik niet gebeuren. Ego's zijn een vies ding. Velen rijden liever met opgeheven hoofd de afgrond in, dan door het stof te gaan en het roer tijdig om te gooien.

Over die shortlist: 1ste keuze, 2de keuze, maakt niet uit. Op die shortlists staan 10 namen door elkaar. Begovic vind ik trouwens ook wel een degelijke doelman. Het belangrijkste is dat Simon terug nr 1 in doel wordt bij een degelijke ploeg. West Ham is een mooie club, goed geleid ook de laatste jaren. Momenteel staan ze wel wat onder hun waarde. Echter, als ik Simon was, zou ik zeker ook naar andere competities kijken, waar hij met ene schone lei kan starten. Italië en Duitsland zijn competities met ook mooie clubs. Hij mag daar wel nooit voor minder dan de subtop gaan, want dan is hij onder zijn niveau bezig. 't Is dat Gigi Buffon van geen ophouden weet, anders zou ik hem dolgraag bij Juve zien. :heil:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

West Ham is inderdaad en mooie club maar heeft geen Europese geschiedenis. Nu spelen ze in het koude en wars van voetbalsupporters-ogende Olympisch Stadion. Ik zou niet voor West Ham kiezen als ik Simon was maar voor Duitsland. Roman Weidenfeller van Borussia Dortmund is 34 maar speelt nog uitstekend. 1.FC Keulen wordt waarschijnlijk een kandidaat voor Europa en spelen hun thuiswedstrijden constant voor een vol huis (50.000).
In ieder geval heeft Klopp Simon Mignolet geflikt. Hij laat hem eerste een zwaar contract aanbieden tot 2011 en dan zet hij Karius in de ploeg. Op die manier heeft Klopp twee goede doelmannen in huis die voor meerdere jaren vastliggen. Goed bekeken van Klopp, LFC zal toch wel blijven betalen maar het draait wel slecht uit voor Simon die voor iedereen onzichtbaar wordt, waarschijnlijk ook voor Martinez.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jack »

Een top 6 club uit Spanje. Minder hoge ballen. Daar kan hij nog 10 jaar verder als super stabiele keeper.
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Simon Mignolet

Bericht door Alain »

Altijd sympathie gehad voor Liverpool, maar ik kan het niet laten toch even te gniffelen nu deze boomerang in het gezicht belandt van Klopp alsook van de Liverpool-fans die Simon overdreven hard hebben aangepakt. Ze wilden ne andere, awel hier hebben ze nen andere... De rekening: 5 punten cash!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Simon Mignolet

Bericht door stvvilvoorde »

http://sso.interactief.nieuwsblad.be/op ... pN9NL44RZQ

De analisten willen allemaal Simon terug in doel.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Simon Mignolet

Bericht door Mikman »

Inderdaad beter dat hij in een andere competitie met een schone lei kan herbeginnen maar nergens betalen ze zo goed als in Engeland ( het is eigenlijk Groot-Brittanië, technisch gezien ) dus dat zal een belangrijke factor zijn. En dan is West Ham een mooie club voor hem omdat dat toch een club is die wat in opmars is, terwijl het in Londen natuurlijk ook leuker vertoeven is dan in Rusland.

Trainers en 'hun' doelmannen, het is me wat. Guardiola moest ook eens even zot doen door Hart aan de kant te schuiven voor Bravo. De voornaamste taak van een doelman is toch nog altijd ballen pakken, dat vergeten die trainers soms. Hetgeen ik van Karius gezien heb is hij trouwens ook geen kei in het uitvoetballen. Op sociale media wordt hij soms nog verdedigd met het argument dat De Gea ook een zwak eerste seizoen speelde in Engeland maar men vergeet dan wel dat De Gea in tegenstelling tot Karius al het één en ander bewezen had voordat hij naar Engeland trok.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Condor »

Simon is en blijft een formidabele keeper. Hij moet terug op de eerste plaats in doel. Maar van duitser Klopp te overtuigen dat duitser Karius minder goed pakt dan onze Simon is een brug te ver en past niet in het charisma van deze trainer.
Waarom reageren de Liverpool supporters niet?
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Simon Mignolet is zijn carrière in Engeland onder een goed gesternte begonnen. Hij keepte zich in het fanionteam van Sunderland en speelde Craig Gordon na korte tijd al uit de ploeg. Na een blessureperiode kwam Craig Gordon opnieuw in de ploeg maar weer werd hij door Simon voor altijd vervangen. Schots international Gordon koos eieren voor zijn geld en vertrok zo snel hij kon terug naar Schotland waar hij terug onder de lat van Celtic en de nationale ploeg verscheen.

Simon Mignolet bleef outstanding keeper bij Sunderland FC en een zware blessure in het aangezicht hield hem voor enkele weken op de tribune. Hij speelde drie seizoenen outstanding bij de Noord-Engelse club en werd ondertussen ook meermaals Rode Duivel.

In 2013 kwam het grote Liverpool FC op de proppen en kocht Simon weg bij Sunderland. Ook bij de Merseyclub kwam Simon onder een goed gesternte binnen en werd meteen eerste keeper waarvoor hij toch werd aangetrokken. In Liverpool worden nu en ook voorheen hoge eisen gesteld aan de spelers maar voorzeker aan de goalkeeper. Niettegenstaande hij nooit slechter was dan in Sunderland werd Mignolet door de supporters geregeld op de korrel genomen. Psychisch weerstond hij dat schijnbaar uitstekend waardoor Liverpool FC, onder impuls van Jurgen Klopp, hem een serieuze verlenging van zijn contract aanbood. Klopp haalde zijn gram maar ...

In Mainz 05 speelde onderhand een goede jonge keeper nl. Loris Karius. Klopp had hem al persoonlijk aan het werk gezien omdat hij geregeld op Mainz wordt uitgenodigd wegens zijn verdiensten als coach in een vorig leven. Klopp heeft dus nog steeds uitstekende contacten met de Duitsers. Nadat Simon onder een zwaar en lang contract werd gezet haalde Liverpool, door toedoen van Klopp, de jonge Karius binnen. Op die manier kreeg Klopp twee goede keepers onder zijn hoede. Na een tijdje neemt Klopp het besluit om Karius fanionkeeper te maken - zij zijn immers beiden Duitsers en hebben dezelfde makelaar(!) Op deze wijze heeft Klopp er voor gezorgd dat Mignolet niet financieel maar wel sportief geflikt is.

Het kan dat Simon eerdaags weer opduikt in de eerste ploeg maar bij de eerste missing zal zijn vonnis opnieuw door de LFC-supps geveld worden. Naar mijn gevoelen komt het nooit meer terug zo goed als voorheen tussen Liverpool en Mignolet. Er is voor hem dan ook geen andere uitweg dan zijn supertalenten aan te bieden aan andere grootheden in de Premier League of in grote competities elders in Europa.
Plaats reactie