Simon Mignolet

Alle info over onze ex-spelers
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Simon Mignolet

Bericht door lakie »

Jack schreef:
Tompie schreef:Die Karius stond gisteren in the hate game weer te klungelen dat het pijnlijk was om aan te zien. Hij heeft wel het geluk dat hij de 0 houdt (maar hij heeft geen bal die naam waardig moeten pakken), de eerste clean sheet van Liverpool dit seizoen.

Maar hij ging opnieuw enkele keren onder de bal door, wist soms niet of hij wel of niet moest uitkomen en zorgde met een verkeerde inspeelpas zelf voor zowat het enige gevaar langs bezoekende zijde.

Die man heeft in 3 wedstrijden amper wat te doen gehad, maar was dan nog onzeker bij het weinige werk dat hij moest opknappen.

De beschrijving van zijn wedstrijd op goal.com is ook vrij duidelijk: http://www.goal.com/en-gb/match/liverpo ... 33/ratings
Mignolet heeft al dat soort zaken ook al wel gedaan.
Maar dan wel slechts af en toe en met daar tussenin zeer solide en zelfzekere prestaties.
Dat hij hiervoor aan de kant geschoven is, is echt wel onterecht!
En werd daarvoor dan ook door alles en iedereen in de pers en bij de supporters met de grond gelijk gemaakt!
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Simon Mignolet

Bericht door Jack »

lakie schreef:
Jack schreef:
Tompie schreef:Die Karius stond gisteren in the hate game weer te klungelen dat het pijnlijk was om aan te zien. Hij heeft wel het geluk dat hij de 0 houdt (maar hij heeft geen bal die naam waardig moeten pakken), de eerste clean sheet van Liverpool dit seizoen.

Maar hij ging opnieuw enkele keren onder de bal door, wist soms niet of hij wel of niet moest uitkomen en zorgde met een verkeerde inspeelpas zelf voor zowat het enige gevaar langs bezoekende zijde.

Die man heeft in 3 wedstrijden amper wat te doen gehad, maar was dan nog onzeker bij het weinige werk dat hij moest opknappen.

De beschrijving van zijn wedstrijd op goal.com is ook vrij duidelijk: http://www.goal.com/en-gb/match/liverpo ... 33/ratings
Mignolet heeft al dat soort zaken ook al wel gedaan.
Maar dan wel slechts af en toe en met daar tussenin zeer solide en zelfzekere prestaties.
Dat hij hiervoor aan de kant geschoven is, is echt wel onterecht!
En werd daarvoor dan ook door alles en iedereen in de pers en bij de supporters met de grond gelijk gemaakt!
Ben wat gaan lezen op fora zoals ik wel vaker doe.
Er is wel kritiek, maar het valt nog mee, de meesten willen hem paar wedstrijden geven om te zien of het dan zal beteren. En ze zeggen vooral ook dat het net hetzelfde is als Mignolet, dus niet dat je beter Simon zou zetten.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Simon Mignolet

Bericht door stvvilvoorde »

Sorry,
maar net hetzelfde met Mignolet?
Simon stond er wel in zijn eerste matchen, met onderandere een matchwinnende penalty te pakken.
Het was pas later op het seizoen dat hij kritiek begon te krijgen en voor een groot deel ook de scapegoat werd.

Ja hij heeft zeker zijn fouten gemaakt, maar Karius doet niks anders.
Heeft die op al die matchen al met een save moeten uitpakken?
Voor de league cup tegen Derby was het een oefenmatch.
Thuis tegen hull, is het enige schot tussen de palen een tegengoal.
Op Swansea geen goede indruk, nogal wat inschattingsfouten en enkel chance zorgt ervoor dat hij daar op het einde geen goal tegenkrijgt.
Gisteren bijna geen werk gehad, maar het weinige dat hij had deed hij allemaal verkeerd.

nee deze Karius lijkt me ver van de superman waar hij vorig jaar voor versleten werd.
Maar Mignolet heeft de perceptie ook helemaal tegen dat klopt.

Toen Karius tekende wees iemand op het onderstaande, maar dat werd weggewuifd door de meeste lfc fans:
When put under pressure Karius can struggle sometimes, both under crosses and with the ball at his feet. He successfully claimed only 26 crosses in the whole season and maintained passing accuracy of just 54 per cent. Mignolet fared better on both fronts
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Simon Mignolet

Bericht door Jack »

stvvilvoorde schreef:Sorry,
maar net hetzelfde met Mignolet?
Simon stond er wel in zijn eerste matchen, met onderandere een matchwinnende penalty te pakken.
Het was pas later op het seizoen dat hij kritiek begon te krijgen en voor een groot deel ook de scapegoat werd.

Ja hij heeft zeker zijn fouten gemaakt, maar Karius doet niks anders.
Heeft die op al die matchen al met een save moeten uitpakken?
Voor de league cup tegen Derby was het een oefenmatch.
Thuis tegen hull, is het enige schot tussen de palen een tegengoal.
Op Swansea geen goede indruk, nogal wat inschattingsfouten en enkel chance zorgt ervoor dat hij daar op het einde geen goal tegenkrijgt.
Gisteren bijna geen werk gehad, maar het weinige dat hij had deed hij allemaal verkeerd.

nee deze Karius lijkt me ver van de superman waar hij vorig jaar voor versleten werd.
Maar Mignolet heeft de perceptie ook helemaal tegen dat klopt.

Toen Karius tekende wees iemand op het onderstaande, maar dat werd weggewuifd door de meeste lfc fans:
When put under pressure Karius can struggle sometimes, both under crosses and with the ball at his feet. He successfully claimed only 26 crosses in the whole season and maintained passing accuracy of just 54 per cent. Mignolet fared better on both fronts
Ik zeg toch, dezelfde dingen als Mignolet (onder hoge bal doorgaan en soms slecht uitverdedigen), maar hij doet mis in een paar matchen (continu dus) wat Mignolet over een volledig seizoen doet.
Een belangrijke nuance.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Simon Mignolet

Bericht door Geel-Blauw »

Karius werd beschreven als een mee voetballende keeper maar daar merk ik niets van. Wil telkens een simpele bal passen naar een verdediger, zelf als er 3 spelers van Man U. de verdediging vast zette wou hij nog passen (beetje zoals Dutoit dit weekend) en toen hij dan eindelijk is een bal uittrapte was de bal buiten. Moet wel heel zuur zijn voor Mignolet want hij weet ook dat hij minstens hetzelfde niveau kan halen.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Tompie »

Geel-Blauw schreef:Karius werd beschreven als een mee voetballende keeper maar daar merk ik niets van. Wil telkens een simpele bal passen naar een verdediger, zelf als er 3 spelers van Man U. de verdediging vast zette wou hij nog passen (beetje zoals Dutoit dit weekend) en toen hij dan eindelijk is een bal uittrapte was de bal buiten. Moet wel heel zuur zijn voor Mignolet want hij weet ook dat hij minstens hetzelfde niveau kan halen.
Lijkt me wel een opdracht bij Liverpool. Mignolet trapt ook zelden de bal uit. Telkens van achter uit opbouwen lijkt een verplichting. Vooral vorig seizoen bracht Mignolet zo onbewust zijn eigen defensie vaak in de problemen.

Als je dat àltijd doet, stelt een tegenstander zich hier wel eens op in door hoog druk te zetten, met de nodige problemen tot gevolg.

Maar los daarvan verwacht je inderdaad van iemand die de term "meevoetballende doelman" krijgt, dat hij dat dan ook effectief doet. Maar Karius is momenteel zeer onzeker aan de bal en ook gewoon niet zo fantastisch met zijn voeten. Dat zal volgende week niet plots anders zijn.

We kijken natuurlijk met een vergrootglas naar hem, maar dat lot onderging Mignolet al veel langer in Engeland. Momenteel is Karius gebuisd.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

We zullen Karius bij Kerstmis evalueren. Indien Klopp voor zijn landgenoot blijft kiezen omwille van extra sportieve redenen moet Simon zijn conclusies trekken en een vertrek overwegen.
Ik vraag me trouwens af waarom het altijd de Premier League moet zijn. Zij zullen misschien de zwaarste transfergelden kunnen betalen maar qua contracten (maandlonen en premies) zal de Bundesliga en de Serie A toch niet zoveel minder zijn.
Ik zou, als ik Mignolet was, 1. FC Köln eens laten volgen door zijn manager. Deze ploeg staat momenteel 2de en is bijzonder ambitieus. Het is een Duitse grootstad die momenteel voor 45.000 à 50.000 toeschouwers spelen. Bovendien en niet te versmaden, 't is kort bij huis zowel voor Simon als voor Haspengouwers. Toch iets om over na te denken ...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jack »

Dan koos ik toch eerder voor Spanje (top 5 ploeg) of Porto.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Simon Mignolet

Bericht door Bartman »

Van mij mag het Spanje of Italië worden, plezant om ter plaatse eens te gaan kijken ... Of Engeland, een Premier League weekendje blijf ik leuk vinden.

Maar in alle eerlijkheid hoop ik gewoon dat Simon zaterdag weer staat waar hij hoort te staan. En dat is in doel. Want de verwijzing naar de bank is onterecht, zeker op basis van zijn prestaties dit seizoen. En laat ons eerlijk zijn, een mooiere club vinden dan Liverpool om voor te mogen spelen zal je ook niet snel vinden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Simon Mignolet

Bericht door Vouch »

Since '54 schreef:We zullen Karius bij Kerstmis evalueren. Indien Klopp voor zijn landgenoot blijft kiezen omwille van extra sportieve redenen moet Simon zijn conclusies trekken en een vertrek overwegen.
Ik vraag me trouwens af waarom het altijd de Premier League moet zijn. Zij zullen misschien de zwaarste transfergelden kunnen betalen maar qua contracten (maandlonen en premies) zal de Bundesliga en de Serie A toch niet zoveel minder zijn.
Ik zou, als ik Mignolet was, 1. FC Köln eens laten volgen door zijn manager. Deze ploeg staat momenteel 2de en is bijzonder ambitieus. Het is een Duitse grootstad die momenteel voor 45.000 à 50.000 toeschouwers spelen. Bovendien en niet te versmaden, 't is kort bij huis zowel voor Simon als voor Haspengouwers. Toch iets om over na te denken ...
Laat FC Köln toch maar eerst eens bevestigen, jaren een liftploeg geweest (ook toen voor 50.000 man), de laatste 2 jaar was het iets beter met een plek ronde 10e plaats maar om nu te zeggen dat ze op weg zijn naar de top is toch nog wel wat voorbarig.
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Simon Mignolet

Bericht door Amzu »

Het doel van een profsporter is om in je relatief korte carrière sportief zo goed als mogelijk te presteren en...... om zoveel mogelijk centen te verdienen met het spelletje.
Simon heeft in Liverpool nog een lopend contract tot 2021 dacht ik. Het onvoorwaardelijke vertrouwen van Klopp heeft hij blijkbaar niet.
In zijn plaats zou ik mijn manager laten uitkijken naar een subtopper in Engeland, Zuid-Europa voor het weer of puur financieel voor China. China omdat hij om louter extrasportieve redenen precies toch geen kans maakt als nr 1 bij de rode duivels en in China als 'Liverpoolspeler ' misschien nog meer zou kunnen verdienen dan in een andere competitie.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Simon Mignolet

Bericht door Since '54 »

Vouch schreef:
Since '54 schreef:We zullen Karius bij Kerstmis evalueren. Indien Klopp voor zijn landgenoot blijft kiezen omwille van extra sportieve redenen moet Simon zijn conclusies trekken en een vertrek overwegen.
Ik vraag me trouwens af waarom het altijd de Premier League moet zijn. Zij zullen misschien de zwaarste transfergelden kunnen betalen maar qua contracten (maandlonen en premies) zal de Bundesliga en de Serie A toch niet zoveel minder zijn.
Ik zou, als ik Mignolet was, 1. FC Köln eens laten volgen door zijn manager. Deze ploeg staat momenteel 2de en is bijzonder ambitieus. Het is een Duitse grootstad die momenteel voor 45.000 à 50.000 toeschouwers spelen. Bovendien en niet te versmaden, 't is kort bij huis zowel voor Simon als voor Haspengouwers. Toch iets om over na te denken ...
Laat FC Köln toch maar eerst eens bevestigen, jaren een liftploeg geweest (ook toen voor 50.000 man), de laatste 2 jaar was het iets beter met een plek ronde 10e plaats maar om nu te zeggen dat ze op weg zijn naar de top is toch nog wel wat voorbarig.
Tja Liverpool FC is toch ook al een jaar of 10 naar bevestiging aan 't zoeken en is tenslotte, tenzij het dit seizoen moest verbeteren ook maar een subtopper die niet eens elk jaar de EL meer speelt, laat staan de CL.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Simon Mignolet

Bericht door Vouch »

Since '54 schreef:
Vouch schreef:
Since '54 schreef:We zullen Karius bij Kerstmis evalueren. Indien Klopp voor zijn landgenoot blijft kiezen omwille van extra sportieve redenen moet Simon zijn conclusies trekken en een vertrek overwegen.
Ik vraag me trouwens af waarom het altijd de Premier League moet zijn. Zij zullen misschien de zwaarste transfergelden kunnen betalen maar qua contracten (maandlonen en premies) zal de Bundesliga en de Serie A toch niet zoveel minder zijn.
Ik zou, als ik Mignolet was, 1. FC Köln eens laten volgen door zijn manager. Deze ploeg staat momenteel 2de en is bijzonder ambitieus. Het is een Duitse grootstad die momenteel voor 45.000 à 50.000 toeschouwers spelen. Bovendien en niet te versmaden, 't is kort bij huis zowel voor Simon als voor Haspengouwers. Toch iets om over na te denken ...
Laat FC Köln toch maar eerst eens bevestigen, jaren een liftploeg geweest (ook toen voor 50.000 man), de laatste 2 jaar was het iets beter met een plek ronde 10e plaats maar om nu te zeggen dat ze op weg zijn naar de top is toch nog wel wat voorbarig.
Tja Liverpool FC is toch ook al een jaar of 10 naar bevestiging aan 't zoeken en is tenslotte, tenzij het dit seizoen moest verbeteren ook maar een subtopper die niet eens elk jaar de EL meer speelt, laat staan de CL.
100 % gelijk, maar ik zou Köln eerder vergelijken met Leicester dan met Liverpool.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Simon Mignolet

Bericht door Jacques »

FC Köln staat nog altijd 2 trappen lager dan het huidige Liverpool, dat inderdaad al even niet meer het Liverpool van de grote dagen meer is.
FC Köln is naar mijn aanvoelen dan ook onder Simon zijn niveau. Hij is een club van het niveau Dortmund, Schalke, Leverkusen, AS Roma, Inter, Milan, Lyon, Marseille, Sevilla, Valencia waard.

Karius maakt geen indruk, maar is een aankoop van de coach en zal dus wel tot nieuwjaar blijven staan, desnoods onder het mom dat het ongebruikelijk is om vaak van doelman te wisselen. Voor veel van de supporters heeft Simon afgedaan. De kritiek is soms terecht, maar even vaak ook onredelijk zoals dat hier ook wel eens durft te zijn (bv. Ono, Angban). Velen hebben besloten dat ze hem niet goed genoeg vinden voor Liverpool en alles wordt binnen dat kader geframed. Hij trekt het zich niet al te hard aan, maar ik kan me inbeelden dat je dat na een tijdje ook gewoon beu raakt. Het gekke is: toen hij naar Liverpool trok, klonk het dat ze daar een speciale band hebben met hun doelman. Nou, ik vraag me stilaan af wie die onzin bedacht heeft. Na een paar maanden waren ze al aan het roepen op Pepe Reina, die toch ook een behoorlijk aantal vliegen gevangen heeft in zijn Liverpool-tijd en naar internationale maatstaven nooit veel meer dan een subtopper was. Een speciale band met hun doelman misschien wel, een kennerspubliek echt niet.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Simon Mignolet

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:Het gekke is: toen hij naar Liverpool trok, klonk het dat ze daar een speciale band hebben met hun doelman. Nou, ik vraag me stilaan af wie die onzin bedacht heeft. Na een paar maanden waren ze al aan het roepen op Pepe Reina, die toch ook een behoorlijk aantal vliegen gevangen heeft in zijn Liverpool-tijd en naar internationale maatstaven nooit veel meer dan een subtopper was. Een speciale band met hun doelman misschien wel, een kennerspubliek echt niet.
Of het nu nog zo is, weet ik niet. Maar vroeger was het inderdaad zo dat Anfield het wel had voor keepers. En niet enkel die van de eigen ploeg. Als de keeper van de tegenstander bij de aftrap naar het doel aan The Kop liep, kreeg die meestal een staande ovatie.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie