STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Positivo schreef:Ik heb even zitten twijfelen waar de post te plaatsen. Hier dan maar.

Gisteren werd de jaarrekening van STVV gepubliceerd.
Zonder met al te veel cijfers te willen goochelen kan samengevat worden dat de situatie vergeleken met het jaar voorheen nagenoeg onveranderd is. Er zijn wat verschuivingen en enkele vaststellingen:

Het overgedragen verlies is op 7.000 euro na hetzelfde wat betekent : -6.036.000 Euro.
Negatief eigen vermogen van - 2.536.000 (virtueel dik failliet)
De omzet is gedaald met ongeveer 900.000 Euro (Dat zal niet beter worden, tenzij de supporters terugkomen…. een hogere rangschikking helpt OOK.)
De loonkost is quasi onveranderd op 6.736.000 (Dat is ongeveer de loonkost van Simon Mignolet en Naingolan samen). Let op in die loonkost zitten de lonen van de technische staf … de administratie …)
Vorig jaar bedroeg de te bestemmen winst nog 500.000 (Let op : van het boekjaar !) - Nu 7.000

Ik vond ook de naam terug waaronder de Japanners participeren in STVV : Spacenine Co. Ltd. - Dus NIET DMM.

Yusuke Muranaka (uitsluitend Japans sprekende STVV voorzitter) gaat ons volgende dinsdag het een en ander vertellen. Ik voorspel NIKS vertellen. Ik hoop natuurlijk hiermee ongelijk te hebben.
Ik vind de jaarrekening nog nergens terug? Ergens een link?

De jaarrekening werd afgesloten voordat Djené werd verkocht. Geen positieve cijfers maar ook niet echt verbazend, geen enkele club kan break-even draaien zonder uitgaande transfers, anders heb je te weinig ( ook sportief) rendement op vermogen . Benieuwd of de aangekondigde budgetverhoging van de Japanners op termijn voor meer return zal zorgen, want dat is toch het business-model dat velen hier voorstaan.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
Positivo schreef:Ik heb even zitten twijfelen waar de post te plaatsen. Hier dan maar.

Gisteren werd de jaarrekening van STVV gepubliceerd.
Zonder met al te veel cijfers te willen goochelen kan samengevat worden dat de situatie vergeleken met het jaar voorheen nagenoeg onveranderd is. Er zijn wat verschuivingen en enkele vaststellingen:

Het overgedragen verlies is op 7.000 euro na hetzelfde wat betekent : -6.036.000 Euro.
Negatief eigen vermogen van - 2.536.000 (virtueel dik failliet)
De omzet is gedaald met ongeveer 900.000 Euro (Dat zal niet beter worden, tenzij de supporters terugkomen…. een hogere rangschikking helpt OOK.)
De loonkost is quasi onveranderd op 6.736.000 (Dat is ongeveer de loonkost van Simon Mignolet en Naingolan samen). Let op in die loonkost zitten de lonen van de technische staf … de administratie …)
Vorig jaar bedroeg de te bestemmen winst nog 500.000 (Let op : van het boekjaar !) - Nu 7.000

Ik vond ook de naam terug waaronder de Japanners participeren in STVV : Spacenine Co. Ltd. - Dus NIET DMM.

Yusuke Muranaka (uitsluitend Japans sprekende STVV voorzitter) gaat ons volgende dinsdag het een en ander vertellen. Ik voorspel NIKS vertellen. Ik hoop natuurlijk hiermee ongelijk te hebben.
Ik vind de jaarrekening nog nergens terug? Ergens een link?

De jaarrekening werd afgesloten voordat Djené werd verkocht. Geen positieve cijfers maar ook niet echt verbazend, geen enkele club kan break-even draaien zonder uitgaande transfers, anders heb je te weinig ( ook sportief) rendement op vermogen . Benieuwd of de aangekondigde budgetverhoging van de Japanners op termijn voor meer return zal zorgen, want dat is toch het business-model dat velen hier voorstaan.
https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jses ... ution=e1s2#
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

2018-00700314 (1).pdf
Jaarrekening in pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:Goeie voorzitter toch, die Roland !!!
van - 700.000 naar - 6.000.000 !!!

Al goed dat die de club gered heeft !!!!
Wat een redder !!!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Inderdaad Brusselmans. De nagel op de kop.

Want buiten het oorspronkelijk kapitaal van 3.5 miljoen heeft hij nadien nog eens iets meer dan een slordige 8 miljoen bijgepast zodat stvv het hoofd boven water kon houden. Misschien stelt dat niet veel voor voor Brusselmans, wél voor Jan Modaal. En dan spreken we nog niet eens over het stadion. Misschien moeten wij beiden het idee lanceren de naam van het stadion te wijzigen in "Het Roland Duchatelet" stadion.

Rd is evenwel nooit succesvol geweest stvv echt succesvol en winstgevend te maken. Er waren té weinig winstgevende uitgaande transfers ...... EN zo heel lang heeft hij niet aan het roer gestaan hé. Dat mogen de Japanners nu proberen. Wat extra supporters (die betalen !) gaat helpen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Positivo schreef:
Brusselmans schreef:Goeie voorzitter toch, die Roland !!!
van - 700.000 naar - 6.000.000 !!!

Al goed dat die de club gered heeft !!!!
Wat een redder !!!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Inderdaad Brusselmans. De nagel op de kop.

Want buiten het oorspronkelijk kapitaal van 3.5 miljoen heeft hij nadien nog eens iets meer dan een slordige 8 miljoen bijgepast zodat stvv het hoofd boven water kon houden. Misschien stelt dat niet veel voor voor Brusselmans, wél voor Jan Modaal. En dan spreken we nog niet eens over het stadion. Misschien moeten wij beiden het idee lanceren de naam van het stadion te wijzigen in "Het Roland Duchatelet" stadion.

Rd is evenwel nooit succesvol geweest stvv echt succesvol en winstgevend te maken. Er waren té weinig winstgevende uitgaande transfers ...... EN zo heel lang heeft hij niet aan het roer gestaan hé. Dat mogen de Japanners nu proberen. Wat extra supporters (die betalen !) gaat helpen.
Het is goed dat de Japanners de club willen overnemen en huur willen betalen voor het stadion, of het was ermee gedaan. Dan speelden we volgend jaar in 4e prov. tegen Borgloon of Veldwezelt, als we een veld hadden ten minste.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Positivo schreef:En zo heel lang heeft hij niet aan het roer gestaan hé.
Ik ga even wenen, denk ik...
A loyal football fan only supports the shirt...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Volgens voetbalkrant maken ze zich bij STVV nu al zorgen.Ik vrees voor toestanden als in Nederland bij o.a. ADO Den Haag en Roda JC.
In Den Haag kwam de voorzitter zijn belofte niet na en stapelden de schulden zich op. Bij Roda JC zit of zat de sterke man in de cel.

Nu begrijp ik steeds beter waarom Lambrecht van Lokeren niet in zee wou gaan met die Japanners.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

voetballiefhebber schreef:Volgens voetbalkrant maken ze zich bij STVV nu al zorgen.Ik vrees voor toestanden als in Nederland bij o.a. ADO Den Haag en Roda JC.
In Den Haag kwam de voorzitter zijn belofte niet na en stapelden de schulden zich op. Bij Roda JC zit of zat de sterke man in de cel.

Nu begrijp ik steeds beter waarom Lambrecht van Lokeren niet in zee wou gaan met die Japanners.
Zucht. Gaan we nu echt Voetbalkrant als degelijke bron gebruiken? Moet ik nu eens al de clubs opnoemen die het wél schitterend doen onder een buitenlandse voorzitter?

Pas deze maand gebeurt de werkelijke machtsoverdracht, op 16 januari zullen we wel meer weten. We kunnen pas écht ons eerste oordeel over de Jappen vellen na de zomermercato.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef:
Brusselmans schreef:Goeie voorzitter toch, die Roland !!!
van - 700.000 naar - 6.000.000 !!!

Al goed dat die de club gered heeft !!!!
Wat een redder !!!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
zo heel lang heeft hij niet aan het roer gestaan hé.
Een slordige 14 jaar...En de schulden die hij bijgepast heeft...die heeft hij in die periode zelf gemaakt.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef:Volgens voetbalkrant maken ze zich bij STVV nu al zorgen.Ik vrees voor toestanden als in Nederland bij o.a. ADO Den Haag en Roda JC.
In Den Haag kwam de voorzitter zijn belofte niet na en stapelden de schulden zich op. Bij Roda JC zit of zat de sterke man in de cel.

Nu begrijp ik steeds beter waarom Lambrecht van Lokeren niet in zee wou gaan met die Japanners.
Lambrecht vroeg 20 Miljoen voor lokeren (Om 5M te verdienen en de rest om de schulden aan hem in persoon aan te zuiveren).
In vgl drmee zal stvv wel aan een soldenprijs verkocht zijn.

ALs Lambrecht niet een deel van de schuldenberg laat vallen, krijgt hij Lokeren nooit verkocht.
Coucke hetzelfde verhaal voor Oostende.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:
Brusselmans schreef:Goeie voorzitter toch, die Roland !!!
van - 700.000 naar - 6.000.000 !!!

Al goed dat die de club gered heeft !!!!
Wat een redder !!!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Inderdaad Brusselmans. De nagel op de kop.

Want buiten het oorspronkelijk kapitaal van 3.5 miljoen heeft hij nadien nog eens iets meer dan een slordige 8 miljoen bijgepast zodat stvv het hoofd boven water kon houden. Misschien stelt dat niet veel voor voor Brusselmans, wél voor Jan Modaal. En dan spreken we nog niet eens over het stadion. Misschien moeten wij beiden het idee lanceren de naam van het stadion te wijzigen in "Het Roland Duchatelet" stadion.

Rd is evenwel nooit succesvol geweest stvv echt succesvol en winstgevend te maken. Er waren té weinig winstgevende uitgaande transfers ...... EN zo heel lang heeft hij niet aan het roer gestaan hé. Dat mogen de Japanners nu proberen. Wat extra supporters (die betalen !) gaat helpen.
Goei pillen pakt gij. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef:
voetballiefhebber schreef:Volgens voetbalkrant maken ze zich bij STVV nu al zorgen.Ik vrees voor toestanden als in Nederland bij o.a. ADO Den Haag en Roda JC.
In Den Haag kwam de voorzitter zijn belofte niet na en stapelden de schulden zich op. Bij Roda JC zit of zat de sterke man in de cel.

Nu begrijp ik steeds beter waarom Lambrecht van Lokeren niet in zee wou gaan met die Japanners.
Zucht. Gaan we nu echt Voetbalkrant als degelijke bron gebruiken? Moet ik nu eens al de clubs opnoemen die het wél schitterend doen onder een buitenlandse voorzitter?

Pas deze maand gebeurt de werkelijke machtsoverdracht, op 16 januari zullen we wel meer weten. We kunnen pas écht ons eerste oordeel over de Jappen vellen na de zomermercato.
Oorspronkelijke bron was HLN. Of dat veel beter is, laat ik in het midden. :mrgreen:

Er valt bij STVV momenteel gewoon weinig of geen nieuws te rapen en dus moeten veel journalisten zich van hun creatiefste kant laten zien en speculatieve artikels gaan schrijven. Ik snap ergens ook wel dat de mensen binnen de club willen weten waar ze aan toe zijn, maar die onzekerheid is eigen aan een machtsoverdracht. Om van onzekerheid ineens naar schulden opstapelen en voorzitters in de cel te gaan, zoals voetballiefhebber... Blijf rustig en zie wat er effectief gezegd zal worden door de Japanners.
Overdrijven is een kunst
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door moanverke »

Weer eens een respectloze titel in het Belang... suggeleers!

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180116_0330 ... n-met-stvv
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mobius »

moanverke schreef:Weer eens een respectloze titel in het Belang... suggeleers!

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180116_0330 ... n-met-stvv
Ik hoop zoooo hard he dat die mannen het serieus menen met ons aller STVV. Zou toch mooi een dikke fuck you zijn tegen al die pseudo reporterkes die ons graag op onze bek zouden zien gaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Tendentieuze titel inderdaad, ruikt haast naar bewuste framing. Ik vraag me af wat hun probleem eigenlijk is met onze Japanse eigenaars. Ontgoocheld omdat ze hun gazet niet meer kunnen vullen met domme quotes van Roland?
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie