Het 'probleem' JDR

Alles over het beleid van onze club
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door StellaWADASWAD »

Mijn topic heeft Stayen duidelijk op zijn kop gezet. Misschien eentje aanmaken waarin ik het probleem aankaart dat we na al die jaren nog steeds Messi niet hebben gehuurd (met optie op koop natuurlijk).
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door lindoke »

Als je dit leest hebben ze bij STVV misschien een buitenkans gemist
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=133018

Als Cercle Brugge zo iemand kan binnen halen moesten wij dat zeker kunnen!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STimVV »

Gisteren was er een interessant statistiekje op Extra Time naar aanleiding van studiogast Glen de Boeck.
Hij is sinds 12 matchen trainer van Kortrijk. Onderstaande is de stand op basis van de laatste 12 matchen. Wetende dat wij nog tegen de top 3 moeten spelen... Ik hoop dat het de club duidelijk is dat we op deze manier niet kunnen verder sukkelen.

1: Gent 27 op 36
2: Kortrijk 25 op36
3: Brugge 25
4: Anderlecht 21
5: Charleroi 20
6: Genk 18
7: Antwerp 17
8: Standard 17
9: Oostende 15
10: Beveren 13
11: Lokeren 12
12: Eupen 11
13: Mechelen 11
14: Moeskroen 10
15: Z.Waregem 9
16: STVV 9
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door weekenders »

De Roeck moet STVV gaan volgen vanuit de tribune

Dinsdag 13 maart 2018 om 16:19
STVV zien we straks terug in Play-Off 2. De eerste match van de mini-competitie - die tegen Lokeren - zal het moeten afwerken zonder Jonas De Roeck in de dugout. De trainer van STVV kreeg namelijk een schorsing van de Geschillencommissie.
Tijdens STVV – Club Brugge (0-1) van afgelopen weekend stuurde scheidsrechter Erik Lambrechts De Roeck naar de tribune. De trainer kreeg die straf omdat hij een plastieken flesje naar de grond gooide.
De scheidsrechter maakte een rapport op. Het Bondparket stelde een schorsing van één speeldag voor. STVV ging in beroep, maar ving bod. De Geschillencommissie legde De Roeck een schorsing op die ingaat vanaf 29/03 en eindigt op 01/04. De Roeck mist zo de match tegen Lokeren op de openingsspeeldag van Play-Off 2.
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/80 ... aign=fball
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Halenaar »

weekenders schreef:De Roeck moet STVV gaan volgen vanuit de tribune

Dinsdag 13 maart 2018 om 16:19
STVV zien we straks terug in Play-Off 2. De eerste match van de mini-competitie - die tegen Lokeren - zal het moeten afwerken zonder Jonas De Roeck in de dugout. De trainer van STVV kreeg namelijk een schorsing van de Geschillencommissie.
Tijdens STVV – Club Brugge (0-1) van afgelopen weekend stuurde scheidsrechter Erik Lambrechts De Roeck naar de tribune. De trainer kreeg die straf omdat hij een plastieken flesje naar de grond gooide.
De scheidsrechter maakte een rapport op. Het Bondparket stelde een schorsing van één speeldag voor. STVV ging in beroep, maar ving bod. De Geschillencommissie legde De Roeck een schorsing op die ingaat vanaf 29/03 en eindigt op 01/04. De Roeck mist zo de match tegen Lokeren op de openingsspeeldag van Play-Off 2.
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/80 ... aign=fball
Niveau van de gemiddelde journalist anno 2018.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

Voetbalprimeur kan je toch echt niet onder journalistiek catalogeren. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Brusselmans »

De eerste keer dat dieje mens eens nie lacht, en hopla !!!
Fout van dit forum zonder twijfel !!!
Wij zetten aan tot agressieve handelingen !!!
:bat:


aan de beheerder van dit spel : ik zou mijn onderschrift willen wissen, maar da lukt nie !
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STVV-fan »

Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Since '54 »

De Roeck ontslagen OK maar kom ons aub niet af met een Japanse trainer die België, Sint-Truiden, STVV of Haspengouw niet kent. Voor mij mag Yannick Ferrera in polepositie liggen. Waarom: meertalig, goede tacticus, ervaren, Belg, kent het huis, enz ...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door BoemBoem »

Schiet niet op mij, ben maar een boodschapper..

Wesley Sonck zou een 'steeds luider' genoemde naam rond staaien zijn..
Sonck stond dicht bij waasland Beveren die toch voor vermant hebben gekozen tijdens de winterstop..

Na edit :
Excuses stond blijkbaar al in artikel .. :P
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

Dat de club "de markt aftast", zoals dat heet, mag niet verbazen. Dat er getwijfeld wordt aan De Roeck is duidelijk. Of het daarom ook een zekerheid is dat hij vertrekt, is minder duidelijk. Het kan ook zijn dat men het doet om hem en de rest van de staf en spelers wakker te schudden? Het is me niet duidelijk hoe goed hbvl nog op de hoogte is van het reilen en zeilen binnen de club nu de Japanners de plak zwaaien. Soit, we zullen wel zien wat het wordt.

Wat de mogelijke opvolgers betreft:
Sonck heeft amper een jaartje op de teller bij de nationale U18. Dan kan je bij wijze van spreken even goed onze eigen beloftencoach aanstellen. Doe me dan maar Verheyen of Ferrera, die beiden meer ervaring hebben. Verheyen komt over als de rustigere van de twee, maar ik zie die niet snel hier tekenen, zolang ook Oostende een optie is. Had zijn vrouw immers geen kledingzaak aan de kust?
Ferrera is een ambitieus driftkikkertje, af en toe op het irritante af, maar hij is net daardoor misschien wel een welkome afwisseling na de (te) rustige De Roeck om terug wat vuur in de club te krijgen.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door miel »

Since '54 schreef:De Roeck ontslagen OK maar kom ons aub niet af met een Japanse trainer die België, Sint-Truiden, STVV of Haspengouw niet kent. Voor mij mag Yannick Ferrera in polepositie liggen. Waarom: meertalig, goede tacticus, ervaren, Belg, kent het huis, enz ...
We mogen niet vergeten dat De Roeck pas zijn eerste seizoen op het hoogste niveau trainer was .
Hij heeft ongetwijfeld inschattingsfouten gemaakt en heeft er niet kunnen voor zorgen dat ons scoringsvermogen werd opgekrikt .
Wat mij betreft is de balans zeker niet negatief en had hij zeker nog een seizoen mogen blijven
Liever geen Yannick Ferrera voor mij . Waarom : Het gevaar een ploeg te destabiliseren door zijn persoonlijke ambities is veel te groot .
Dat heeft hij hier en in Mechelen bewezen .
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Tompie »

De Roeck had met STVV dit seizoen altijd PO1 moeten halen.

Met dit seizoen bedoel ik dan vooral een seizoen waarin ploegen als Genk en Standard het lang lieten afweten. Een seizoen ook waarin je door je sterke start eigenlijk in een ongelooflijk comfortabele positie stond en zonder druk verder kon spelen.

Maar in je laatste 18 wedstrijden van de reguliere competitie win je er nog 2: thuis tegen KV Mechelen en thuis tegen Anderlecht, op dat ogenblik alletwee serieus op de dool.

Je kan dan afkomen met "we hebben toch niet de spelers/kwaliteiten om PO1 te spelen" of "wat zouden we in PO1 gaan uitsteken" of andere nonargumenten, maar feit is dus wel dat als je in die laatste 18 wedstrijden zelfs maar een "gemiddeld" parcours had afgelegd, PO1 binnen was.

De Roeck heeft nooit echt een systeem in deze ploeg gekregen. Kan iemand mij vertellen welk systeem hij hanteert? Welke looplijnen hij wil zien? Hij heeft ook nooit de beste 11 tot een team kunnen smeden. Spelers als Bezus en Asamoah zaten vaak op de bank om de Dussauts van deze wereld te bewonderen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door zipke373 »

YF hoeft voor mij ook niet. Alhoewel...met zijn ego is Stayen al voor de helft gevuld. :D
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STimVV »

De media en zelfverklaarde journalisten van al die click-zoekende-nieuwspaginatjes zijn wel erg lief voor JDR. Duidelijk dat ze enkel naar het klassement kijken en de club niet van dichtbij volgen.
Enkele feiten en cijfers van de afgelopen competitie:

* JDR begon sterk als T1. Hij pakte 17 op 27 in de periode september-oktober.
* Daarna konden we echter in 18 matchen nog maar 2x winnen. We pakten 13 op 54.
* We eindigden de competitie met het minst aantal gescoorde goals van alle ploegen.
* op verplaatsing wonnen we geen enkele keer onder JDR, met uitzondering van zn allereerste match op Anderlecht waar hij z'n debuut maakte als T1.

Met dergelijk parcours lijkt het me logisch dat je niet verder gaat en dat je beter nu ingrijpt. Beter dan het te laten escaleren en straks een heel seizoen achter de feiten te moeten aanlopen. Met een andere T1 heb je ook geen zekerheid, maar ik heb er al helemaal géén vertrouwen in dat JDR deze negatieve spiraal (ook op de tribunes) zou kunnen ombuigen.

Laten we hopen dat de japanners niet de fout maken van hun voorganger bij de keuze van een T1. Namelijk: een T1 kiezen op basis van z'n prijs. Zowel Ferrera, COL, Leko, Marquez als DeRoeck waren de keuze van de portemonnee. Niet de keuze van ambitie. Dat kan eens meevallen, maar het zal zich toch vaker tegen u keren. Wij moeten geen opleidingsclub zijn van trainers. Zoals bij Ferrera en Leko, want die hebben hier ook een tijd mogen sukkelen vooraleer ze de coach werden die ze nu zijn. Een coach moet meteen voor resultaat zorgen. Zoals dit seizoen Vanderhaeghe bij Gent, DeBoeck bij Kortrijk, Vercauteren bij Cercle, Hein bij Anderlecht.
Plaats reactie