STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Jones schreef:Volgens hbvl spelen ze een 4-4-2 met Akpom en Vetokélé. Legaer in, Dussaut en Boli op de bank. Terecht lijkt me. Bezus is twijfelachtig.
Terug vechtlust tonen is voor mij genoeg. Het soreprobleem gaat men niet oplossen nu, tenzij Akpom zijn duivels ontbindt. Hetgeen ik hoop. Die gast heeft iets te bewijzen. Alleen hoop ik op lef, doelgerichtheid en handelen in ploegbelang.
Ik begrijp niet dat die Japanners constant over en weer vliegen ipv hier te blijven en hun schouders onder STVV te zetten.

Zit onze CEO momenteel in Japan ? Dat gaat niet zijn om naar de sneeuw op Mount Fuji te kijken.... Om te overleggen met zijn bazen denken jullie ?!

Zou het kunnen dat hij er probeert klanten te ronselen voor zijn project STVV ? Geef toe dat hij daarvoor ter plaatse moet gaan. Een contrakske van honderdduizenden of miljoenen afsluiten via een videoconferentie of mail of telefoon ? Ter plaatse gaan lijkt me meer kans op succes te geven.

Alles gaat staan of vallen of DMM , STVV in het thuisland kan verkopen. Daar hebben ze zich tijd voor genomen (enkele maanden) Als ze geen partners vinden voor hun idee STVV, vrees ik dat er hier heel veel gaan ontgoocheld zijn. Want geen geld van partners .... of DMM dàt dan gaat voorfinancieren , daar kijk ik met belangstelling naar uit.

Eigenlijk had ik graag vernomen dat een eerste partner (de eerste over de streep trekken lijkt me de moeilijkste) getekend zou hebben ....hoe langer dergelijke berichtgeving uitblijft .... Hoe moeilijker en hoe langer het gaat duren, vrees ik.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Positivo schreef:
Jones schreef:Volgens hbvl spelen ze een 4-4-2 met Akpom en Vetokélé. Legaer in, Dussaut en Boli op de bank. Terecht lijkt me. Bezus is twijfelachtig.
Terug vechtlust tonen is voor mij genoeg. Het soreprobleem gaat men niet oplossen nu, tenzij Akpom zijn duivels ontbindt. Hetgeen ik hoop. Die gast heeft iets te bewijzen. Alleen hoop ik op lef, doelgerichtheid en handelen in ploegbelang.
Ik begrijp niet dat die Japanners constant over en weer vliegen ipv hier te blijven en hun schouders onder STVV te zetten.

Zit onze CEO momenteel in Japan ? Dat gaat niet zijn om naar de sneeuw op Mount Fuji te kijken.... Om te overleggen met zijn bazen denken jullie ?!

Zou het kunnen dat hij er probeert klanten te ronselen voor zijn project STVV ? Geef toe dat hij daarvoor ter plaatse moet gaan. Een contrakske van honderdduizenden of miljoenen afsluiten via een videoconferentie of mail of telefoon ? Ter plaatse gaan lijkt me meer kans op succes te geven.

Alles gaat staan of vallen of DMM , STVV in het thuisland kan verkopen. Daar hebben ze zich tijd voor genomen (enkele maanden) Als ze geen partners vinden voor hun idee STVV, vrees ik dat er hier heel veel gaan ontgoocheld zijn. Want geen geld van partners .... of DMM dàt dan gaat voorfinancieren , daar kijk ik met belangstelling naar uit.

Eigenlijk had ik graag vernomen dat een eerste partner (de eerste over de streep trekken lijkt me de moeilijkste) getekend zou hebben ....hoe langer dergelijke berichtgeving uitblijft .... Hoe moeilijker en hoe langer het gaat duren, vrees ik.
Dan lijkt het me slimmer om eerst voor te zorgen dat er een ploeg staat die voor de prijzen kan meedoen dan wat er nu staat. Een mooi en goed product lijkt me gemakkelijker te verkopen dan hetgeen er nu voorhanden is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef:
Positivo schreef:
Jones schreef:Volgens hbvl spelen ze een 4-4-2 met Akpom en Vetokélé. Legaer in, Dussaut en Boli op de bank. Terecht lijkt me. Bezus is twijfelachtig.
Terug vechtlust tonen is voor mij genoeg. Het soreprobleem gaat men niet oplossen nu, tenzij Akpom zijn duivels ontbindt. Hetgeen ik hoop. Die gast heeft iets te bewijzen. Alleen hoop ik op lef, doelgerichtheid en handelen in ploegbelang.
Ik begrijp niet dat die Japanners constant over en weer vliegen ipv hier te blijven en hun schouders onder STVV te zetten.

Zit onze CEO momenteel in Japan ? Dat gaat niet zijn om naar de sneeuw op Mount Fuji te kijken.... Om te overleggen met zijn bazen denken jullie ?!

Zou het kunnen dat hij er probeert klanten te ronselen voor zijn project STVV ? Geef toe dat hij daarvoor ter plaatse moet gaan. Een contrakske van honderdduizenden of miljoenen afsluiten via een videoconferentie of mail of telefoon ? Ter plaatse gaan lijkt me meer kans op succes te geven.

Alles gaat staan of vallen of DMM , STVV in het thuisland kan verkopen. Daar hebben ze zich tijd voor genomen (enkele maanden) Als ze geen partners vinden voor hun idee STVV, vrees ik dat er hier heel veel gaan ontgoocheld zijn. Want geen geld van partners .... of DMM dàt dan gaat voorfinancieren , daar kijk ik met belangstelling naar uit.

Eigenlijk had ik graag vernomen dat een eerste partner (de eerste over de streep trekken lijkt me de moeilijkste) getekend zou hebben ....hoe langer dergelijke berichtgeving uitblijft .... Hoe moeilijker en hoe langer het gaat duren, vrees ik.
Dan lijkt het me slimmer om eerst voor te zorgen dat er een ploeg staat die voor de prijzen kan meedoen dan wat er nu staat. Een mooi en goed product lijkt me gemakkelijker te verkopen dan hetgeen er nu voorhanden is.
Een bank geeft ook een lening uit aan startende ondernemingen op basis van een toekomstige voorstelling.
Als zij daar naar buiten komen met het plan dat zij bij STVV voor ogen hebben, hetgeen zij willen verwezenlijken, dan heb je dat probleem niet.

HET punt waar we denk ik het allemaal over eens zijn is het feit OF ze hun doelstellingen zullen verwezenlijken.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Een bank die aan STVV geld gaat lenen ?
Om te investeren in voetbalspelers ???

Iedere bankier in België (ook in Oeganda) die dat leest, barst in lachen uit.
Gecumuleerd verlies van 6 miljoen, negatief eigen vermogen van meer dan 2 miljoen...Een plan zonder één hard feit (contracten)

Ik vrees dat de Japanners ZELF bankier zullen moeten spelen.
En dan staan we terug aan het begin van het verhaal, nl dat er partners moeten gezocht worden.

De snoodaards die nu onmiddellijk richting RD wijzen...
Onze vaak bejubelde Marc Coucke laat Oostende na met een schuld die 4 keer groter is dan die van Stvv. En gisteren las ik, dat een lid van de licentiecommissie zich verwonderde over het feit dat Anderlecht nog een licentie kreeg toegewezen de laatste jaren .... Het is maar dat je het weet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik denk da gij nog de grootste RD obsessie hebt van heel het forum. Waar het hart van vol is... :love:
:mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Positivo schreef:De snoodaards die nu onmiddellijk richting RD wijzen...
Onze vaak bejubelde Marc Coucke laat Oostende na met een schuld die 4 keer groter is dan die van Stvv. En gisteren las ik, dat een lid van de licentiecommissie zich verwonderde over het feit dat Anderlecht nog een licentie kreeg toegewezen de laatste jaren .... Het is maar dat je het weet.
Een ander zijn rekening maakt die van ons niet. Als ik vroeger een slecht rapport had, moest ik niet afkomen dat Jef en Pol ook gebuisd waren.
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Real Madrid heeft hoeveel schulden, 400M of 500M?
Hier in Belgie beginnen ze al te zeveren over 1/100...
Ik kijk toch naar Real-PSG en niet naar STVV-And
Toch veel plezier volgende vrijdag
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Dreke schreef:
Positivo schreef:De snoodaards die nu onmiddellijk richting RD wijzen...
Onze vaak bejubelde Marc Coucke laat Oostende na met een schuld die 4 keer groter is dan die van Stvv. En gisteren las ik, dat een lid van de licentiecommissie zich verwonderde over het feit dat Anderlecht nog een licentie kreeg toegewezen de laatste jaren .... Het is maar dat je het weet.
Een ander zijn rekening maakt die van ons niet. Als ik vroeger een slecht rapport had, moest ik niet afkomen dat Jef en Pol ook gebuisd waren.
Volledig akkoord met uw repliek
Alleen hoop ik maar dat in het vervolg , uw reactie even consequent zal zijn wanneer er nog eens een vergelijking gemaakt wordt met STVV en een andere ploeg die het wel beter doet of deed . ;)
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

miel schreef:
Volledig akkoord met uw repliek
Alleen hoop ik maar dat in het vervolg , uw reactie even consequent zal zijn wanneer er nog eens een vergelijking gemaakt wordt met STVV en een andere ploeg die het wel beter doet of deed . ;)
Ik nodig u uit om een post te vinden die nog maar in de buurt komt van wat je lijkt te insinueren. Andere clubs doen het niet (veel) beter dan ons.
A loyal football fan only supports the shirt...
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door omeloe »

Dreke schreef:
miel schreef:
Volledig akkoord met uw repliek
Alleen hoop ik maar dat in het vervolg , uw reactie even consequent zal zijn wanneer er nog eens een vergelijking gemaakt wordt met STVV en een andere ploeg die het wel beter doet of deed . ;)
Ik nodig u uit om een post te vinden die nog maar in de buurt komt van wat je lijkt te insinueren. Andere clubs doen het niet (veel) beter dan ons.
We moeten niet ver terug gaan . Je had het enkel over Jef en Pol die ook gebuisd waren , maar bijna de ganse klas was gebuisd ! :lol:
Ik heb afgehaakt omdat ik het slechte voetbal en de mentaliteit van de spelers kotsbeu werd . Jij hebt de thuismatchen vooral afgehaakt omdat RD een gebrek aan sportieve ambitie had . Maar sportieve ambitie kost veel geld en had de schulden enkel veel groter gemaakt . Er gaan de komende jaren nog clubs sneuvelen door de huidige gang van zaken in het voetbal .
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Hallo-Tokyo »

Zo is dat. Wijze woorden.

Topclubs kopen hun titels
Makelaars vullen de zakken van bestuurders
En wij worden torenhoog belast en voetballers nog niet de helft.

Waarom ? Western Union :-)
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

omeloe schreef:Jij hebt de thuismatchen vooral afgehaakt omdat RD een gebrek aan sportieve ambitie had .
Nee, hoor. Ook dat klopt niet. Ik ben afgehaakt omdat ik bij RD een totaal gebrek aan respect voor de supporters voelde. Ik hoef die uitspraken hier niet nog eens op te lijsten. Het is al herhaaldelijk vermeld: als het puur om een gebrek aan sportieve ambitie ging, had ik de voorbije twintig jaar al genoeg kansen om af te haken.
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

En ge zult niet de enige zijn
Ik vrees dat ze deez seizoen weer volk aan 't verliezen zijn ipv terug winnen
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Interview met onze nieuwe voorzitter vandaag in HLN:
Een drietal weken is hij naast accountant ook voorzitter van STVV. Op vrijwillige basis heeft David Meekers de touwtjes in handen. Puur uit clubliefde en om de Japanse eigenaars een handje toe te steken. Een gesprek met het nieuwe uithangbord van de Kanaries kon dan ook niet uitblijven.
Hoe verliepen de eerste weken als voorzitter?
“Het was zeker even wennen. Ik ken de club wel, ik was al langer met de jeugd bezig en zat onder dat petje ook al in de raad van bestuur. Intussen weet ik wel een beetje hoe het werkt. Eigenlijk is een voorzitter minder belangrijk dan een CEO of gedelegeerd bestuurder, maar omdat voetbalclubs vroeger altijd als een vzw geleid werden, kijkt men in dat wereldje meer naar de voorzitter. In het bedrijfsleven is het net andersom.”

Yusuke Muranaka werd in november namens DMM.com pas aangekondigd als de nieuwe voorzitter. Waarom die snelle switch?
“Hij heeft dat zelf aangevoeld en er op aangedrongen. Ik had nooit die ambitie. Meneer Muranaka vroeg of ik wou helpen. Bij de overname ben ik nooit betrokken geweest, maar ik heb de mensen van DMM wel altijd zo goed mogelijk geïnformeerd. Ze vonden het fantastisch dat ik al meermaals verkozen was als voorzitter van de jeugd van STVV. De jeugdwerking is een belangrijk aspect in hun aanpak en vandaar dat ze bij mij terechtkwamen. Voor we naar de wedstrijd tegen Waasland-Beveren vertrokken, vroeg hij het mij op de man af.”

Hoe lang ben je al met STVV verbonden?
“Als tiener groeide ik op vlakbij het voetbalveld van SK Wellen. Mijn vader was er voorzitter en als kind voetbalde ik, maar ik zat meer op de bank dan dat ik in de ploeg stond. Op mijn zestiende besloot ik te gaan fluiten en ik was ambitieus. Ik wou de top als scheidsrechter halen. Daarom ging ik geregeld naar wedstrijden in eerste en tweede klasse kijken, puur en alleen om arbiters als Van Langenhove, Ponnet en Blareau aan het werk te zien. Zo passeerde ik bij Waterschei, Winterslag en STVV. De matchen op Stayen vond ik altijd het leukst en toen ik met mijn zaak begon, trok ik met klanten al eens naar het voetbal en zo werd ik supporter. Uiteindelijk ben ik voorzitter van de Business Club van STVV geworden en dan kwam de vraag om de financiële situatie van de jeugd eens te bekijken. Toen wist ik meteen dat ik ‘vertrokken’ was.”

Gaan we je straks ook bij de voetbalbond en de Pro League treffen?
“Straks zit ik voor het eerst in de vergadering over de competitieformule. Ik heb dat met CEO Tateishi en financieel directeur Yajima besproken en zal de standpunten van de club verdedigen.”

Hoeveel uren per week slorpt STVV je op?
“Dat is moeilijk te zeggen. De voorbije weken waren zeer intensief. Er kwam veel op me af. Telefoons, mails, vergaderingen, contacten leggen met de medewerkers, het licentiedossier moest ook worden ingediend. Ik sta er niet bij stil en doe het met volle goesting, ook al is mijn job nog steeds even druk. Het is een soort van hobby, want ik doe het volledig op vrijwillige basis. Heel wat makelaars contacteren me bijvoorbeeld, maar die stuur ik door. CEO Tateishi is intussen in het land en dat soort dingen neemt hij vanaf nu geleidelijk aan over. De laat ik het huis, tuin en keuken dingetjes noemen, moeten in de toekomst niet meer allemaal bij mij terechtkomen.”

Zijn er dingen veranderd nu je voorzitter bent?
“Ik kijk anders naar de matchen. Ik supporter nog, maar zit tegelijk te bestuderen wat we anders of beter moeten aanpakken. Tegen Anderlecht ben ik bijvoorbeeld onbewust niet meer rechtgesprongen bij de 1-0. Mijn vrienden en familie wel. Ik bleef zitten. Ik ben nog altijd even tevreden, maar denk functioneel nu. Ik consumeer het voetbal niet meer. Het romantische is er een beetje van af. Dat komt door de drive die ik in me heb.”

U staat het nauwst in contact met de mensen van DMM. Kan u eens uitleggen met welk doel zij STVV overnamen?
“Ze willen er iets moois van maken. Het draait om voetbal, maar ze zien het grootser dan alleen dat. Ze willen een totaalbeleving installeren, een deeltje van hun cultuur en andere sporten overzetten, en ook dingen naar ginder overbrengen. Financieel voeren ze een voorzichtig beleid, maar ze zullen niet terugdeinzen om in kwaliteit te investeren. Sportief willen ze elk jaar meedoen voor play-off 1. Het is niet zoals een oliesjeik die een berg geld neergooit en binnen de drie jaar Champions League wil spelen. Voetbal is de essentie, maar ze willen meer. Ze willen van STVV de bekendste club in Zuid-Oost Azië maken.”

Hebt u hen moeten bijsturen?
“Het voetbal zit niet in het DNA van DMM. Dat leren ze nog een beetje kennen. Wie er aan de touwtjes trekt... Dat makelaars veel macht hebben bijvoorbeeld, dat heb ik hen duidelijk gemaakt en ook de wetgeving, de contracten, de manier van denken van de mensen heb ik hen uitgelegd.”

DMM beschikt over ongeziene financiële middelen. Mogen we een forse budgetverhoging verwachten?
“Dat zal omhoog getrokken worden, maar er zal nooit over bedragen gecommuniceerd worden. Wat ik wel kan zeggen, is dat de transfer van Takehiro Tomiyasu - hij is nu jammer genoeg geblesseerd - één van de duurste aankopen van de laatste jaren was. Dat geld hebben ze zonder nadenken neergelegd. Ik heb hen ook duidelijk gemaakt dat de meeste Belgische clubs een exploitatieverlies lijden als er geen uitgaande transfers gebeuren. Een week later stond er een som geld op de rekening om dat gat op te vullen. Ze handelen heel pragmatisch en stap voor stap, niet met één forse injectie.”

Wanneer mogen we de eerste Japanners in de ploeg verwachten?
“STVV zal niet het Japanse elftal van Europa worden. Ze willen een mix. Tateishi had bij Tokyo drie tot vijf spelers uit de eigen jeugd opgeleid voor het eerste elftal. Dat willen ze hier ook proberen. Ze denken echt wel op lange termijn en ik geloof dat. Er kunnen zeker Japanse spelers komen, op voorwaarde dat ze goed zijn.”

In januari deed het gerucht de ronde dat jullie Ryota Morioka naar Stayen zouden halen. Was dat een optie?
“Neen, dat was nooit een idee en dat gerucht is niet vanuit STVV gekomen. Eén van de medewerkers van DMM is wel een heel goede vriend van Morioka. Dat heb ik voor de wedstrijd in Waasland-Beveren met mijn eigen ogen gezien. Morioka stond die mensen daar zelf op te wachten om hen te ontvangen. Ze hebben mekaar ook begroet, maar we hebben geen enkele poging gedaan om hem te halen.”

Slotvraagje. Mogen de fans van STVV ervan dromen om ooit een prijs te pakken?
“Daar zullen ze zich bij DMM niet over uitspreken. Ze willen ieder jaar voor play-off 1 gaan. Als je een trofee wil halen, dan lijkt de beker mij het makkelijkst. Genk en Standard spelen de finale. Tegen die ploegen hebben wij 4 op 6 gehaald. Dat kan dus realistisch zijn. De beleving moet weer verbeteren. Tegen Anderlecht zaten er 10.000 fans op Stayen en tegen Club Brugge zal dat niet anders zijn, maar de voorafgaande matchen varieerde dat tussen de 4.000 en de 6.000. We willen die tribunes weer elke week vol krijgen. Europese successen halen met STVV, het zou naïef zijn om dat na te streven. Je mag nooit stoppen met dromen, maar we mogen ook niet in luchtkastelen geloven.”
Heel eerlijk, oprecht interview met een realistische, maar toch ambitieuze kijk op de zaken. Top interview van onze nieuwe voorzitter!

Wat te onthouden:

- Er is nooit een bod geweest op Morioka.
- Jappen willen investeren en hebben dit ook al gedaan, maar niet ondoordacht.
- Willen elk seizoen meedoen voor PO1.
- Budget word naar omhoog getrokken, maar ze gaan nooit over de exacte cijfers communiceren.
- Tomiyasu is de duurste transfer in jaren, dus dan ook sowieso één van de duurste STVV spelers ooit. Toch wel opvallend.
- Ze willen opnieuw volle tribunes.

Daar kan de supporter nu eens helemaal niks op tegen hebben. Benieuwd of ze hun woorden ook in daden kunnen omzetten deze zomer :)
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Hij zegt: "Wat ik wel kan zeggen, is dat de transfer van Takehiro Tomiyasu één van de duurste aankopen van de laatste jaren was."

Dat is niet hetzelfde als wat jij zegt hé Halenaar. Vooraleer mensen hier de verkeerde conclusie trekken...
Eén van de duurste, is iets anders dan "de duurste".
En voor welke spelers hebben we de laatste jaren überhaupt een deftige som betaald? Afgelopen zomer was Steppe de enige waar we voor betaalden. (was dat €200.000 ofzoiets?) Dus die uitspraak is relatief he...
Gezien het feit dat we zelden geld uitgaven aan een transfer is het al voldoende om "iets" te betalen om tot "een van de duurste aankopen van de laatste jaren" te behoren.
Plaats reactie