STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Volledig akkoord met Alain en Jacques.
De zwakste schakels moeten vervangen worden door sterkhouders. En wat goed is moet je zoveel mogelijk proberen te houden, want er is wel degelijk een goede basis om verder op te werken.
Prioriteit moet een nieuwe T1 zijn die deze club op sleeptouw kan nemen.
Wat er bij Kv Kortrijk dit seizoen gebeurde is het perfecte voorbeeld van wat een groot verschil een coach kan maken.
De juiste coach op de juiste plaats maakt wel degelijk een hemelsbreed verschil. De Boeck maakte van Kortrijk een PO1-kandidaat terwijl ze degradatiekandidaat waren onder Anastasiou. Heel wat spelers begonnen plots te schitteren onder hem. (Ouali, Chevalier, Makarenko,...)
Wie weet waar we vandaag stonden indien De Boeck ipv De Roeck had overgenomen van Tintin. (Of Vercauteren, die toen net als DeBoeck vrij was)

Hier werden op 8 maanden tijd gewoon 2 grote miscasts qua coach aangesteld. Het is een wonder dat je jezelf dat kan permitteren op zo een korte periode. Het was duidelijk dat die keuzes ook gewoon de goedkoopste opties waren. (De Boeck, Vercauteren, Vanderhaeghe, ... verdienen een veelvoud van Jonasje. Maar ze bleken wel de juiste keuzes te zijn die bij Kortrijk, Gent en Cercle alles plots deden "bollen") Laten we hopen dat de jappanners wél inzien dat er op die positie niet mag bespaard worden.


Na edit, effe opgezocht: Sinds 27 oktober hebben we 2 matchen gewonnen. (thuis tegen Anderlecht en degradant KV)
Twee... op meer dan 5 maanden tijd.
Dan ben je dus degradatiekandidaat. En heeft er iemand vertrouwen in dat JDR de man is die dat zal omdraaien?
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tweety »

STimVV schreef:Na edit, effe opgezocht: Sinds 27 oktober hebben we 2 matchen gewonnen. (thuis tegen Anderlecht en degradant KV)
Twee... op meer dan 5 maanden tijd.
Dan ben je dus degradatiekandidaat. En heeft er iemand vertrouwen in dat JDR de man is die dat zal omdraaien?
En de laatste 6 ? wedstrijden zelfs niet meer gescoord..
Dat is pas angst aanjagend.
Ik kan me niet herinneren dat dat al eens gebeurd is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

tweety schreef:
STimVV schreef:Na edit, effe opgezocht: Sinds 27 oktober hebben we 2 matchen gewonnen. (thuis tegen Anderlecht en degradant KV)
Twee... op meer dan 5 maanden tijd.
Dan ben je dus degradatiekandidaat. En heeft er iemand vertrouwen in dat JDR de man is die dat zal omdraaien?
En de laatste 6 ? wedstrijden zelfs niet meer gescoord..
Dat is pas angst aanjagend.
Ik kan me niet herinneren dat dat al eens gebeurd is.
De afgelopen 52 jaar alleszins niet !
Daarvoor weet ik het niet zo goed meer ...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

We moeten inderdaad het kind niet met het badwater weggooien. De ploeg heeft toch ook goede periodes gekend (misschien nog terend op de basis gelegd onder Tintin, wat toch wel straf is voor iemand die zich blijkbaar niet kon verstaanbaar maken...) en er kunnen zeker een zeven à achttal spelers weerhouden worden als titularissen/bankzitters. Voeg daar (minstens) een drietal klasbakken (naar Jupiler-Leaguenormen tenminste en liefst minstens één in elke linie van uw ploeg) aan toe en een drietal jonge spelers die een kwartier voor tijd af en toe eens kunnen invallen en geef Abrahams ook die kans en we kunnen een mooi seizoen beleven.

De technische staf mag inderdaad beschikken, want ze zijn klaarduidelijk zwaar gebuisd. Je kan je alleen maar permitteren om altijd dezelfden op te stellen, als er resultaten behaald worden. Als de resultaten wegblijven, is het tegenover de groep, en zeker tegenover de reservespelers niet te rechtvaardigen, waarom sommigen, wanprestatie na wanprestatie toch titularis blijven...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Eerst Vetokele openlijk in de krant, toen de (volgens goede bron, zeer zware) uitval van Boli naar De Roeck toe intern en nu ook Bezus die openlijk kritiek spuwt in de krant. Nja, dat er veel scheef zit tussen groep en staf, dat lijkt me wel duidelijk.

Dit komt niet meer goed, wij zien dat en de Jappen zien dat ook. Waarom wordt er niet nog gecommuniceerd over de toekomst? Simpel, er zijn serieuze veranderingen op til, en die communiceer je best na het seizoen anders mag je de komende 9 matchen zeker op je buik schrijven.
Ik heb in ieder geval een serieus déjà-vu gevoel naar de periode O'loughlin.

Ik denk dat de analyse van Gunther Schoofs er boenk op zit (hij zal ook wel meer weten):

Maar de ogen zijn niet op Meekers gericht. Wel op CEO Tateishi. Van een communautaire rel is geen sprake, maar de Japanner zat elders op Daknam, vergezeld door zijn landgenoten, weg van de Limburgse delegatie. Na afloop van het teleurstellende vertoon op het veld, kon er nog best een vriendelijke glimlach af bij de man. Tateishi weet volgens ons héél goed wat hij wil met het oog op volgend seizoen. Alleen zouden stafleden en spelers dat ook graag weten. Bij hen voel je dat onzekerheid onderhuids knaagt, ook al mag dat dan zogezegd niet meespelen op de grasmat. Tateishi gaf in onze zaterdagkrant mee dat hij weet wat hij wil, betreft spelers en trainers. Bovendien weet hij ook wanneer hij die toekomst zal communiceren. Feit dat hij dat nog niet doet, zorgt ervoor dat we voorspellen dat hij tabula rasa zal houden. Met alle respect voor de huidige kern en het werk van De Roeck, maar na zo’n draak van een partij op Daknam, heeft Tateishi weinig redenen om met nieuwe contracten te zwaaien.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Vouch schreef:Eerst Vetokele openlijk in de krant, toen de (volgens goede bron, zeer zware) uitval van Boli naar De Roeck toe intern en nu ook Bezus die openlijk kritiek spuwt in de krant. Nja, dat er veel scheef zit tussen groep en staf, dat lijkt me wel duidelijk.

Dit komt niet meer goed, wij zien dat en de Jappen zien dat ook. Waarom wordt er niet nog gecommuniceerd over de toekomst? Simpel, er zijn serieuze veranderingen op til, en die communiceer je best na het seizoen anders mag je de komende 9 matchen zeker op je buik schrijven.
Ik heb in ieder geval een serieus déjà-vu gevoel naar de periode O'loughlin.

Ik denk dat de analyse van Gunther Schoofs er boenk op zit (hij zal ook wel meer weten):

Maar de ogen zijn niet op Meekers gericht. Wel op CEO Tateishi. Van een communautaire rel is geen sprake, maar de Japanner zat elders op Daknam, vergezeld door zijn landgenoten, weg van de Limburgse delegatie. Na afloop van het teleurstellende vertoon op het veld, kon er nog best een vriendelijke glimlach af bij de man. Tateishi weet volgens ons héél goed wat hij wil met het oog op volgend seizoen. Alleen zouden stafleden en spelers dat ook graag weten. Bij hen voel je dat onzekerheid onderhuids knaagt, ook al mag dat dan zogezegd niet meespelen op de grasmat. Tateishi gaf in onze zaterdagkrant mee dat hij weet wat hij wil, betreft spelers en trainers. Bovendien weet hij ook wanneer hij die toekomst zal communiceren. Feit dat hij dat nog niet doet, zorgt ervoor dat we voorspellen dat hij tabula rasa zal houden. Met alle respect voor de huidige kern en het werk van De Roeck, maar na zo’n draak van een partij op Daknam, heeft Tateishi weinig redenen om met nieuwe contracten te zwaaien.
Gunter Schoofs weet niet meer dan jij of ik op dit moment...

Dat hij er boenk op zit? PLEASE. na dat interview met Tateishi is dit een rekensommetje dat het kleinste kind kan maken.

Na Antwerp weten we meer (zeer toevallig de twee weken waarover Tateishi sprak en ZEER toevallig de datum - 7april- waarop Vdenabeele naar volgend seizoen toe gaat werken, zoals Tateishi ook al zei).

Luister toch niet naar dat steukend Belang.. Die zijn gewoon lastig omdat ze nu nergens over kunnen schrijven omdat de Jappen, buiten Tateishi, nog geen interview hebben gegeven sinds de overname.

De Jappen hebben tot nu toe woord gehouden, na Antwerp weten we dus meer
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

De kritiek van Stef Wijnants aan het adres van de Jappen vind ik oneerlijk. Het zijn net zij die voor het eerst in 15 jaar een sportieve structuur aan het neerzetten zijn. Ze hebben ook altijd gecommuniceerd dat hun invloed wat betreft spelers pas vanaf volgend seizoen duidelijk zal zijn. Ik vind dat een correcte timing en geef die mensen dus de kans om hun plannen uit te werken.

Verder hoop ik dat Gunther Schoofs gelijk krijgt wat betreft de tabula rasa in technische staf en spelerskern.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik vind het nogal bij de haren getrokken om op basis van één veel te letterlijk geïnterpreteerde vergelijking te concluderen dat "Tateishi niet wat er leeft in dit voetballand". Stef geeft zelf aan dat hij het verkeerd interpreteert en dat de vergelijking niet gaat over prijzen maar over DNA, maar dat verhindert hem niet om op basis van die bewust foute interpretatie toch conclusies te trekken. Tja, dan maak je er wel een beetje een karikatuur van...Nu ja, het is niet de eerste keer in de geschiedenis van de club. De vergelijking die Morrenne ooit maakte tussen STVV en Villarreal werd ook uit de context gerukt om er een karikatuur van te maken.
Stef Wijnants gaat nog even voort door te stellen dat er in de overgangsperiode "blijkbaar niet over het sportieve gesproken is". Je zou het ook anders kunnen stellen: de vorige sportief verantwoordelijken geloofden in het halen van PO1, zeker Roland. Het winnen van PO2 ligt louter in het verlengde van die ambitie en bovendien bleek PO2 vorig jaar wel degelijk een klein lichtpuntje. Allesbehalve van die aard om het stadion vol te laten lopen, maar wel zowat het enige noemenswaardige feit van vorig seizoen. Misschien hebben de Japanners dus wel net te goed geluisterd?
Is het absurd? Niet meer absurd dan de ambitie om PO1 te raken en dat scheelde uiteindelijk niet veel. Hoe absurd is het dan eigenlijk?
Er is zeker onzekerheid en onduidelijkheid, maar dat is niet anders bij KV Oostende (blijft Custovic of niet?) of bij Anderlecht (is Devroe al aangesteld als TD?). Uitzonderlijk is het dus niet. Dat je bovendien geen blind vertrouwen naar volgend seizoen toe uitspreekt in een coach (en kern) die in 5 maanden tijd slechts 2x wist te winnen, is de logica zelve. Met wat er hier de voorbije maanden op de mat gelegd is, ga je de ambities volgend seizoen (ik veronderstel opnieuw meedoen voor PO1) al zeker niet waarmaken. In die zin is PO2 voor De Roeck, de rest van de staf en de spelers een soort van examen. Als er spelers of stafleden zijn die dat niet begrijpen of daar niet naar kunnen handelen (presteren), is dat misschien wel een teken dat we beter afscheid van hen kunnen nemen.

De kritiek van Wijnants komt alles bij elkaar een beetje goedkoop en voorbarig over. Mogelijk vloeit dit voort uit ongeduld en een oprechte bezorgdheid, maar het is evenzeer het voeden van de angst voor het onbekende. De Japanners hebben hun timing en manier van communiceren en die houden ze vooralsnog aan, wars van media en analisten. Van den Abeele starts eerstdaags en ik verwacht dat er in de loop van PO2 meer en meer info over de toekomst naar buiten zal komen. Het zal voor de media dan waarschijnlijk ook makkelijker worden om iemand bij de club met kennis van het sportieve te spreken.
Overdrijven is een kunst
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Flavus Caeruleus »

Jacques schreef:Niet meer absurd dan de ambitie om PO1 te raken en dat scheelde uiteindelijk niet veel.
7 à 8 punten te weinig gehaald voor PO1, dat vind ik toch wel veel schelen. En als dat aantal punten niet genoeg zeggen, dan scheelde het qua spel op het veld wel heel veel, zeker vanaf november-december.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door AirMontella »

Stef zit wel vaker niet verlegen om een gebrek aan nuance.

Al moet ik zeggen dat ik zelf ook al minder genuanceerd zal kijken naar iemand die dweept met Mourinho. :)
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Krisaias »

tweety schreef:
STimVV schreef:Na edit, effe opgezocht: Sinds 27 oktober hebben we 2 matchen gewonnen. (thuis tegen Anderlecht en degradant KV)
Twee... op meer dan 5 maanden tijd.
Dan ben je dus degradatiekandidaat. En heeft er iemand vertrouwen in dat JDR de man is die dat zal omdraaien?
En de laatste 6 ? wedstrijden zelfs niet meer gescoord..
Dat is pas angst aanjagend.
Ik kan me niet herinneren dat dat al eens gebeurd is.
Laatste 4 matchen. Die 1-0 tegen Anderlecht zat er nog tussen. Anders was het wel echt dramatisch geweest. Al is het daarmee nu ook niet om meteen vrolijk van te worden natuurlijk...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Flavus Caeruleus schreef:
Jacques schreef:Niet meer absurd dan de ambitie om PO1 te raken en dat scheelde uiteindelijk niet veel.
7 à 8 punten te weinig gehaald voor PO1, dat vind ik toch wel veel schelen. En als dat aantal punten niet genoeg zeggen, dan scheelde het qua spel op het veld wel heel veel, zeker vanaf november-december.
Je kan ook zeggen dat je meedeed tot speeldag 29. Zelfde feiten, andere perceptie. Uiteindelijk kwamen we inderdaad tekort, maar ook weer niet zoveel als sommigen doen uitschijnen. Ter vgl. vorig jaar speelden we tegen degradatie en is van PO1 nooit sprake geweest. In die zin hebben we dit jaar een stap vooruit gezet. PO1 had er wat mij betreft ingezeten, mits een beetje meer geloof in eigen kunnen (en ook wel wat meer eigen kunnen), maar is in deze discussie eigenlijk bijzaak.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Wie bewijst mij hier dat ze na oktober onder hun niveau hebben gepresteerd ?
En ervoor niet boven hun niveau ?
Wiskundig kan het zo zijn, dat je lang meedeed voor PO1
Maar de kwaliteit was en is gewoon te laag
Als je hier 6e bent met het niveau wat vroeger 4e klasse of 1e provinciale was, dan hoeft het voor mij niet

Het is gewoon een kwestie van hoe je de zaak benadert
Stef Wijnants is gewoon bezorgd over het niveau en de werking van de club
Maar ik heb nooit anders geweten
Het is en blijft Sint-Truiden

Met wat er sinds oktober op de mat gelegd is, haal je geen volk terug
Hoe sommigen ook hun best doen om er andere zaken bij te halen

Ik denk dat het hier een discussie is tussen mensen die 5 jaar komen kijken en 25 of 30 jaar
Bij die laatste groep is het vertrouwen en het geloof weg
Door het verleden en niet alleen het nabije
Hoeveel keer zijn ze al opnieuw begonnen ?
Velen twijfelen, maar dat zijn de idioten in de ogen van sommigen
Benieuwd hoe zij er over 30 jaar over denken...
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Since '54 »

Ik vermoed dat deze topic die over RD nog gaat overtreffen in aantal tussenkomsten. Van RD wisten wij allen wat we wél en vooral niet aan hem hadden maar van de Japanners zeker (nog) niet. Dat belooft ... ;)
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tweety »

Krisaias schreef:
tweety schreef:
STimVV schreef:Na edit, effe opgezocht: Sinds 27 oktober hebben we 2 matchen gewonnen. (thuis tegen Anderlecht en degradant KV)
Twee... op meer dan 5 maanden tijd.
Dan ben je dus degradatiekandidaat. En heeft er iemand vertrouwen in dat JDR de man is die dat zal omdraaien?
En de laatste 6 ? wedstrijden zelfs niet meer gescoord..
Dat is pas angst aanjagend.
Ik kan me niet herinneren dat dat al eens gebeurd is.
Laatste 4 matchen. Die 1-0 tegen Anderlecht zat er nog tussen. Anders was het wel echt dramatisch geweest. Al is het daarmee nu ook niet om meteen vrolijk van te worden natuurlijk...
1 goal op 7 matchen is nie veel beter hè :party:
Plaats reactie