STVV in VM

Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door weekenders »

Steppe, Asamoah, Antunes, Botaka en Ceballos hebben allemaal een driejarig contract getekend.
Babacar Gueye gehuurd met aankoopoptie.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170628_0294 ... oorgesteld
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Dreke schreef:Als dergelijke regels er voor zouden zorgen dat STVV wél gaat inzetten op scouting, weet ik niet of dat zo'n slechte zaak zou zijn.
Inderdaad. Ik zou vooral zeggen: als alle clubs, inclusief STVV, daardoor wat doordachter transfers gaan doen i.p.v. iedere transferperiode 10-20 spelers te (ver)kopen/(ver)huren, lijkt me dat een zeer goede zaak.

Huren om het financieel risico te beperken is (vanuit financieel oogpunt) verstandig, maar het geeft ook aan dat je zelf beseft over (te) weinig know how te beschikken om het op de klassieke manier te doen.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV in VM

Bericht door Mikman »

Op termijn wil minderheidsaandeelhouder DMM.com STVV overnemen en investeren in een Waalse academie in Namen.

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op Google+ Deel op LinkedIn Verzenden via mail Lees later Afdrukken
Vier maanden na de intrede van het Japanse onlinebedrijf DMM.com in de aandelenstructuur van STVV beginnen de contouren van de samenwerking duidelijk te worden. DMM, wat staat voor Digital Media Mart, kocht in juni twintig procent van de aandelen en mikt op de lange termijn op een volledige overname van Sint-Truiden. Op voorwaarde dat er tijdens de audit van de club geen lijken uit de kast vallen.

In afwachting dat de doorlichting is afgerond, stuurde DMM de voorbije maanden een achttal medewerkers op pad om zich in te werken op Stayen. Masahiro Shimoda, die een verleden heeft bij de Japanse voetbalbond, streek als eerste neer in Limburg en is als T2 bij de beloften de enige die zich met het sportieve bezighoudt. Zeven andere Japanners bestuderen de economische activiteiten van de club.

Voor DMM is STVV hoe dan ook een goedkope toegangspoort tot Europa - het zou hen een veelvoud kosten om voet aan de grond te krijgen in Engeland, Frankrijk of Duitsland. Een belangrijke pijler in het DMM-project is de nieuw te bouwen voetbalacademie op het grondgebied van Namen. De Limburgers zijn ervan overtuigd dat ze de voetbalwoestijn tussen Charleroi, Sint-Truiden, Luik en de provincie Luxemburg kunnen inpalmen. De Japanners voelen aan dat investeren in Namen, een stad met een bloeiend universiteitsleven, geen kwaad kan. De streefdatum voor de oplevering van de academie is in de loop van 2020 of ten laatste in 2021.




'Als je beslissingen moet nemen in vluchtelingendossiers, is voetbal maar bijzaak'
Alain Eliasy
Journalist bij Sport/Voetbalmagazine
10/10/17 om 15:30 - Bijgewerkt om 15:28
Jonas De Roeck is hot in trainersland. Met STVV ontpopte de jonge Antwerpenaar zich tot revelatie van de competitiestart, maar enkele maanden geleden combineerde hij het trainerschap van Berchem nog gewoon met een job bij de gemeente, vertelt hij aan Sport/Voetbalmagazine.

10
Keer gedeeldDeel op Facebook Deel op Twitter Deel op Google+ Deel op LinkedIn Verzenden via mail Lees later Afdrukken
'Als je beslissingen moet nemen in vluchtelingendossiers, is voetbal maar bijzaak'
Jonas De Roeck © BELGAIMAGE

Geen trainer in eerste klasse die de jongste weken zo fel bejubeld werd als Jonas De Roeck. Een paar maanden geleden was hij nog gewoon Jonas, gemeenteambtenaar op de dienst vreemdelingen in Brasschaat. Nu en dan werd hij herkend door een Antwerpsupporter - op een dag stond zelfs Jean-Marie Pfaff voor zijn neus - maar hij werd vooral geconfronteerd met schrijnende verhalen.

ADVERTISING

'Je zou verschieten wat voor mensen je over de vloer krijgt', zegt De Roeck. 'Mensen die zich door het leven hebben gesparteld om te krijgen wat wij in België vanzelfsprekend vinden. Wat doe je met een Iraakse vrouw die voor haar leven vreest en via Turkije en Duitsland hier is gestrand? Keur je haar dossier goed of wijs je het af? Als je zo'n beslissing moet nemen dan is voetbal maar bijzaak. Boeiend werk, dat wel, maar zwaar. Op emotioneel én lichamelijk vlak. Ik heb veel respect voor mijn ex-collega's die dat al jaren doen. Na vijf maanden is STVV gekomen en we hebben het contract in onderling overleg ontbonden.'

Voor zijn verhuis naar Stayen kwam De Roeck uren te kort om al zijn bezigheden af te ronden: overdag werkte hij op de gemeente, 's avonds was hij trainer bij Berchem Sport en tussendoor moest hij blokken voor zijn Pro Licensecursus. 'Een vermoeiende periode. Het gebeurde dat ik mijn drie dochters gedurende twee of drie dagen niet zag. Mijn vrouw kon daar gelukkig mee overweg. Als je thuis geen steun krijgt, dan hou je zo'n ritme nooit vol.'

In enkele maanden tijd maakte hij de oversteek van tweede amateur naar eerste klasse. Hoe groot was de stap? De Roeck: 'Ik heb het voordeel dat veel ex-profspelers hebben: ik ken het milieu, de manier van werken en de dagelijkse beslommeringen. Eigenlijk doe ik hetzelfde als bij Berchem, al moet ik nu nog meer op de details letten. De grootste verandering is alles wat erbij komt kijken voor en na een training. De media zijn daar één aspect van, maar het schrikt mij niet af.

'Als speler heb ik van die kant nooit enige druk gevoeld. Noem het nuchterheid. Ik ben allang tot de conclusie gekomen dat voetbal niet het belangrijkste is in mijn leven.'

'Voetbal is niet het belangrijkste in mijn leven'

Lees het volledige interview met Jonas De Roeck in onze +zone of in Sport/Voetbalmagazine van woensdag 11 oktober.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Geen slecht plan dat in Namen, waar eerder ook al een samenwerkingsakkoord mee gesloten werd. Met de sterke opleidingen van Genk in het noorden, Standard in het zuiden/zuidoosten en OHL in het westen is richting Namen zowat de enige expansierichting zonder noemenswaardige concurrentie.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Iemand die het STVV artikel van deze week kan plaatsen hier?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Stuk over Tom Van den Abbeele is vrij te lezen op http://sportmagazine.knack.be/sport/voe ... 21603.html
Het andere artikel (STVV: het mag wat kosten) helaas niet.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door STVV-fan »

STVV: het mag wat kosten
Alain Eliasy
Journalist bij Sport/Voetbalmagazine
10/04/18 om 10:30 - Bijgewerkt om 10:40
Uit Sport/Voetbalmagazine van 11/04/18

In Sint-Truiden zijn ze een nieuwe weg ingeslagen. Gemoedelijkheid heeft plaatsgemaakt voor ambitie. Of hoe een bende Japanners, een ex-trainer uit tweede provinciale en een accountant STVV een nieuw gezicht moeten geven.

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op Google+ Deel op LinkedIn Lees later Afdrukken
STVV: het mag wat kosten
Van links naar rechts: voorzitter David Meekers, General Manager of Sports Tom Van den Abbeele en CEO Takayuki Tateishi. © BELGAIMAGE

Geen club in de Jupiler League waar er de voorbije maanden zoveel verschuivingen plaatsvonden in de bestuurskamer als STVV. Toch heeft de club er op organisatorisch vlak nooit beter voor gestaan dan nu. De Limburgers hebben na de G5 zelfs het meest indrukwekkende organigram van het land. Marieke Höfte (voorzitter), Roland Duchâtelet (geldschieter) en Philppe Bormans (CEO) verdwenen uit Stayen. In hun plaats kwamen Takayuki Tateishi (CEO), David Meekers (voorzitter) Tom Van den Abbeele (General Manager of Sports) en David Yajima (CFO).Tussendoor werd ook geschoven met andere gezanten uit Japan zoals Yusuke Muranaka, die eventjes voorzitter was, en de Japanse Braziliaan Andre Pinto, die 'gedegradeerd' werd tot rechterhand van Van den Abbeele. Die laatste zal zich vooral toeleggen op het administratieve gedeelte en met makelaars de contracten onderhandelen.

DELEN
De Japanse investeerders hebben het mislopen van play-off 1 goed verteerd.

In geen tijd zijn de Limburgers geëvolueerd van een club waar twee mensen, Roland Duchâtelet en Philippe Bormans, bijna alle beslissingen namen, naar een uit de kluiten gewassen kmo. Binnenskamers wordt gezegd dat alles duidelijker is afgelijnd. 'Ik zal het voorbeeld van Duchâtelet niet volgen', vertelt de nieuwe voorzitter David Meekers, die in het beroepsleven accountant is. 'Hij moeide zich graag met het sportieve. Nu heb je iemand die de algemene leiding in handen neemt en een andere persoon die over de corebusiness waakt. De twee zijn nu strikt van elkaar gescheiden.'

Japanse invasie
Geld is niet langer een probleem op Stayen. Deels uit budgettaire noodzaak moest Borremans zich tot zijn vrijwillige vertrek elke dag dubbel plooien om alles rond te krijgen. Daardoor werd al snel een salaris of twee uitgespaard. Nu mag het wat kosten. Er werden extra functies gecreëerd, salarissen worden netjes op tijd uitbetaald, de staf zal wellicht uitgebreid worden met een diëtiste en een fysiektrainer en er zijn plannen om het trainingscomplex te renoveren. Het moet vooruit gaan voor de Japanners. Die slagvaardigheid maakt indruk binnen de club. Lang voor de komst van de Japanners werd er gebakkeleid over de vervanging van de zitjes in de tribune tegenover de hoofdtribune. Onder Duchâtelet was het vaak 'ja, maar'. Bij de Japanners was de vernieuwing van de stoeltjes binnen de twee weken geregeld. Het valt sommige medewerkers op dat de Japanners zich heel vriendelijk opstellen, maar als er iets gedaan moet worden, dan verwachten ze dat het snel wordt uitgevoerd.

Toch was de vrees voor een Japanse invasie niet helemaal gegrond. Mensen die ver van het dossier stonden, kregen argwaan. Hun bezorgdheid werd nog meer aangewakkerd door de samenwerkingsverbanden die STVV opzette met de Japanse clubs Fagiano Okayama, Oita Trinita en FC Tokyo. Maar Stayen kleurt nog behoorlijk Belgisch. Het is maar de vraag hoe groot de manoeuvreerruimte van de Belgen is en hoeveel beslissingsmacht ze in werkelijkheid hebben. 'Finaal heeft de hoofdaandeelhouder alles te zeggen', meent Meekers. 'Maar ik heb het gevoel dat iedereen op gelijkwaardige basis vertrekt. We hebben inspraak en de toekomst zal uitwijzen of er rekening wordt gehouden met onze mening.'

Selfmade man
Meer nog dan Meekers moet Van den Abbeele het nieuwe gezicht van de Kanaries worden. De aanstelling van de 38-jarige Oost-Vlaming past helemaal bij het hippe en frisse imago dat de club zichzelf heeft toegeëigend de laatste jaren. RememberIvan Leko, Yannick Ferrera en Philippe Bormans. Van den Abbeele moet de volgende in de rij worden die STVV als hefboom gebruikt om een duurzame carrière op het hoogste niveau uit te bouwen. Niet slecht voor een selfmade man die helemaal onderaan de voetballadder begon. De Balegemnaar zat in 2010 nog bij de Brabantse tweedeprovincialer Sporting Eizeringen, waar hij uitgebreide matchanalyses hield en zijn vriendin vanop het dak van de kantine de thuiswedstrijden liet filmen. Maar hij is vooral de man die als trainer van vierdeklasser Dilbeek in september 2010 Thomas Foket op diens zestiende in het eerste elftal liet debuteren. Toen nog links en rechts voorin. Foket mocht geen matchen spelen met de beloften omdat hij nog geen zestien jaar was en ging dus meteen van de junioren naar de eerste ploeg. De tweevoudige Rode Duivel stak er al vroeg bovenuit, maar Van den Abbeele durfde het wel aan om zo'n jonge snaak een kans te geven. En laat dit precies zijn wat STVV zocht: een man met lef en branie om jonge talenten op een vroege leeftijd te ontdekken en naar Limburg te brengen. Dankzij GT Sports & Consultancy, een talentdetectiebedrijf dat hij samen met Gert Saerens oprichtte, kent hij de (inter)nationale markt bij de jongeren als zijn broekzak. En in het dossier van Jordan Botaka bewees Van den Abbeele vorige zomer dat hij à la Mogi Bayat een situatie kan deblokkeren. STVV weigerde in eerste instantie in te gaan op de salariseisen van Botaka - pas na Van den Abbeeles tussenkomst groeiden beide partijen naar elkaar toe.

Snapchat
Van hem wordt nu verwacht dat hij de kleedkamer schoonveegt. Na het einde van de reguliere competitie werd er beslist welke spelers moeten vertrekken. Verwacht wordt dat er een zevental jongens zullen mogen beschikken. Aan Van den Abbeele om straks zijn netwerk aan te spreken en het project van de Japanners geloofwaardig te maken.

De eerste transferperiode lag immers niet in de lijn van de verwachtingen. STVV was lang in de running voor een plaats binnen de eerste zes, maar het moest uiteindelijk zijn plaats afstaan omdat het niet genoeg gewapend was voor de bikkelharde strijd om PO1. Standard haalde Mehdi Carcela, Genk versterkte zich met Dieumerci Ndongala, bij STVV moesten ze het doen met Arsenalhuurling Chuba Akpom en de Japanner Takehiro Tomiyasu, die pas in PO2 zijn kans zal krijgen.

De Japanse investeerders hebben het mislopen van PO1 goed verteerd, maar het managen van de spelersgroep belooft de komende weken nog een zware dobber te worden. Yohan Boli, van wie gezegd wordt dat hij problemen had met Jonas De Roeck, vloog naar de B-kern. Een puur sportieve keuze of is er meer aan de hand? Mensen die met De Roeck samenwerken, weten dat hij de sociale media van zijn spelers nauwlettend in het oog houdt. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij iemand betrapt die in het holst van de nacht een snap stuurt of een bericht post via Instagram.

En wat met doelman Lucas Pirard? Op Waasland-Beveren ging de Luikenaar twee keer in de fout. Sindsdien staat Kenny Steppe tussen de palen. De Roeck verdient krediet voor de manier waarop hij zijn jongens in het gareel laat lopen - iets wat de jaren daarvoor niet altijd het geval was. Maar de Antwerpenaar moet er wel over waken dat hij nog enkele smeerlapjes overhoudt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Ik blijf een beetje op mijn jonger zitten, de titel is nl. spectaculairder dan de inhoud van het artikel, maar soit. Twee positieve dingen die ik onthoud van dit artikel:
Het moet vooruit gaan voor de Japanners. Die slagvaardigheid maakt indruk binnen de club...Het valt sommige medewerkers op dat de Japanners zich heel vriendelijk opstellen, maar als er iets gedaan moet worden, dan verwachten ze dat het snel wordt uitgevoerd.
Hopelijk dringt deze cultuur van aanpakken i.p.v. aanmodderen door in alle geledingen van de club.
Mensen die met De Roeck samenwerken, weten dat hij de sociale media van zijn spelers nauwlettend in het oog houdt. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij iemand betrapt die in het holst van de nacht een snap stuurt of een bericht post via Instagram.
De Roeck krijgt veel verwijten, maar dit vind ik dat hij goed doet. Plezier op korte termijn laten schieten in ruil voor rendement op langere termijn, is niet altijd makkelijk, maar het hoort bij het leven van een professioneel sportman. Het hoeven niet allemaal koorknaapjes te zijn, maar ze moeten wel professioneel bezig zijn met hun vak. Als een coach merkt dat het gedrag buiten de lijnen een negatieve invloed heeft op de prestaties binnen de lijnen, is het zijn taak om op te treden.

Wat de rest betreft, blijft de boodschap dat we zullen moeten afwachten wat de toekomst concreet brengt. Het eerste echte evaluatiemoment ligt voor mij op 1 september, als de mercato dicht is en de competitie al een aantal matchen ver is. Dan zullen we pas echt kunnen zien wat er op sportief vlak veranderd is.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV in VM

Bericht door Jones »

Men wacht af wat PO2 geeft en wie engagement toont om de beslissingen mee te delen. Dat is toch logisch.
Zowel voor trainer als spelers. Men wil de supporters de winst in de groep gunnen.
Valt men eerder langs de prijzen, dan spelen de vertrekkers niet meer en wel de jeugd. Dan volgt ook het sein om op zoek te gaan naar een coach, zeker als we snel uitgeschakeld zijn.
Wanneer komt Roland met de plannen en startdatum voor de nieuwe tribune zuid ? Ik dacht dat men in april ging communiceren als ik goed las.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Die zit nog in de "ja maar" fase. ;)

Serieus: een tribune aan die kant zetten is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan met de spoorlijn die er achter loopt. Ik hoop vooral dat men daar een definitieve oplossing vindt voor een aantal problemen:
1) het comfort voor de bezoekers in het stadion
2) de bezoekersparking en toegangsweg naar het stadion, want mensen (al dan niet licht aangeschoten) droppen langs een steenweg waar mensen 70-90 km/u rijden is niet ideaal, noch voor de supporters, noch voor het doorgaand verkeer
3) de eeuwige discussies met en over de NMBS en het spoor dat daar ligt
Als het dan een jaar langer moet duren om een deftige en definitieve oplossing uit te werken, tant pis. Op dit moment is er niet bepaald een capaciteitsprobleem. ;)
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV in VM

Bericht door Jan Bulder »

In de plaats van sommige positivo's zou ik vooral onthouden dat DMM op enkele maanden tijd een stevige organisatie heeft uitgebouwd.

En dat STVV (DMM) blijkbaar zelf de nieuwe zitjes van Stayen heeft gefinancierd. Dus (alweer) niet RD.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV in VM

Bericht door Jones »

De Japanners zijn naar het schijnt op zoek naar een lap grond van 12 hectare om oefenvelden voor STVV te voorzien in St-Truiden. Enige kans daartoe zal het bedrijventerrein van Brustem zijn zeker ?
Ik dacht dat men van plan was om ook jong STVV er te laten trainen. Probleem met de verouderde en beschimmelde kleedkamers enz. Dus van de baan op de oefenterreinen op Terbiest.
Domein Terbiest is eigendom van FOD onderwijs dacht ik. De stad heeft alleen erfpacht op een deel daar.
De grond zou gegeerd zijn in de St-Jansstraat als bouwgrond voor flats en ondergrondse parking voor St-Trudoziekenhuis.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: STVV in VM

Bericht door the fan »

Dat gerucht waait inderdaad al even...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV in VM

Bericht door Jan Bulder »

Het is geen gerucht. Maar er zijn in Sint-Truiden op dit moment geen recreatiezones die daarvoor op korte termijn in aanmerking komen.
Plaats reactie