Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Als de Jappen slim zijn, hun beloftes houden (en als Charisis een speler is die in hun toekomstplannen past -Als VDA hem goed genoeg vind-, dan moet Brugge gewoon de som voor De Sart overschrijven op de rekening van PAOK, terwijl Tateishi ondertussen poseert met Charisis
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat hij nooit bij Brugge terecht kan, maar nu nog niet wat mij betreft of Leko moest iets specifieks in gedachten hebben zoals bij Mechele. De Sart heeft in PO2 vorig jaar en dit seizoen voor het eerst bij momenten laten zien dat hij zijn plaats heeft in 1ste klasse, maar evenzeer matchen dat je hem helemaal niet ziet of van ellende van de plein schreeuwt. Hij is wat mij betreft daarom fysiek en mentaal nu nog niet klaar om zich tussen Nakamba, Vormer, Clasie, Vanaken e.a. staande te houden. Dat is als een schooljongen tussen een hoop smeerlapjes, maar hij is nog altijd maar 21 jaar. Wacht nog één of maximum twee jaar en we spreken mogelijk helemaal anders.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

De Sart bezit veel potentieel, maar niet met die trainer vrees ik. Gerkens kwam in de eerste ronde ook weinig aan de bak en nu speelt hij zelfs wekelijks bij Anderlecht.
Eigenlijk zou De Sart wel nog een jaartje moeten blijven om te kijken hoe het gaat onder een andere trainer. Leko kan met zijn energie wel meer uit zijn spelers halen denk ik en de jongen zal daar ook beter omringd zijn. Qua niveau staat hij wel nog niet zo ver dan Gerkens.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door StellaWADASWAD »

voetballiefhebber schreef:De Sart bezit veel potentieel, maar niet met die trainer vrees ik. Gerkens kwam in de eerste ronde ook weinig aan de bak en nu speelt hij zelfs wekelijks bij Anderlecht.
Eigenlijk zou De Sart wel nog een jaartje moeten blijven om te kijken hoe het gaat onder een andere trainer. Leko kan met zijn energie wel meer uit zijn spelers halen denk ik en de jongen zal daar ook beter omringd zijn. Qua niveau staat hij wel nog niet zo ver dan Gerkens.
Maar je weet toch ook dat Gerkens in een top Anderlecht niet elke match aan de aftrap zou staan ? Als we eerlijk zijn.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

De belgenregel zal komend seizoen weer wat strenger worden waardoor jonge talentvolle belgen weer wat waardevoller zullen worden. Dan is het logisch dat spelers met het profiel van DeSart genoemd worden bij topclubs.
Maar voor mij heeft DeSart zelfs bij STVV geen basisplaats. Zowel Bezus, Asamoah, als Charisis zouden van mij altijd de voorkeur krijgen op DeSart.
Misschien dat dit komend seizoen anders is, maar dan zal hij toch nog serieuze stappen moeten zetten. Zelfs op ons niveau.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door StellaWADASWAD »

Enkele goede wedstrijden per seizoen is genoeg voor de publieke opinie in je voordeel te laten werken.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

STimVV schreef:De belgenregel zal komend seizoen weer wat strenger worden waardoor jonge talentvolle belgen weer wat waardevoller zullen worden. Dan is het logisch dat spelers met het profiel van DeSart genoemd worden bij topclubs.
Maar voor mij heeft DeSart zelfs bij STVV geen basisplaats. Zowel Bezus, Asamoah, als Charisis zouden van mij altijd de voorkeur krijgen op DeSart.
Misschien dat dit komend seizoen anders is, maar dan zal hij toch nog serieuze stappen moeten zetten. Zelfs op ons niveau.
DeSart is een apart type speler en vrij compleet , groot loopvermogen en probeert gaten te trekken voor anderen , ook in de recuperatie staat hij zijn mannetje , hij probeert in één tijd te spelen en dan komen de voorzetten al eens verkeerd aan . Bovendien heeft hij een goed afstandsschot
Hij is zeker geen alibi voetballer
Deze jongen is amper 21 jaar en komt voor het eerst dit seizoen in aanmerking voor een basis plaats
Hij heeft sterke wedstrijden afgewisseld met mindere wedstrijden , maar wie niet ???? ( mag het op deze leeftijd ) dat geld eveneens voor het collectief
Zijn volgende stap is regelmaat en meer ervaring zal daar zeker bij helpen .
In elk geval heeft DeSart wat mij betreft meer laten zien dan Bezus over het ganse seizoen of maken de drie goede wedstrijden van Bezus dan zo een verschil ?
Ik vind Bezus een geweldige speler voor ons daar niet van , maar zijn regelmaat ondanks zijn ervaring is ook niet om hem zomaar een basis plaats te geven .
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door smol »

Belgen worden nu éénmaal altijd strenger beoordeelt als de buitenlanders, jammer !!

Charisis heeft meerdere wedstrijden bewezen zijn mannetje te kunnen, maar als je over het ganse seizoen kijkt hebben Bezus en Asamoah zeker niet beter gepresteerd dan De Sart.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Ik kom een artikeltje tegen over Rotariu, die ik hier al eerder noemde als versterking voor onze flanken.
Als STVV-zijnde zou ik van hem een prioriteitje maken. Telkens ik hem zag spelen was duidelijk dat dit een heel goede voetballer is.
Dit seizoen bij Moeskroen speelde hij een goed seizoen en scoorde hij regelmatig. 6 keer in 23 matchen is dik ok voor een flankaanvaller, daar zou hij bij stvv mede-topschutter mee geweest zijn. (even veel als Boli)
Ondertussen is die aangepast aan de competitie en ben ik er van overtuigd dat hij een meerwaarde zou betekenen voor ons.
Als Leko hem straks duidelijk maakt dat hij bij Brugge geen basis-speler zal worden is hij misschien wel haalbaar.

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... ef=popular
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Franz »

smol schreef:Belgen worden nu éénmaal altijd strenger beoordeelt als de buitenlanders, jammer !!

Charisis heeft meerdere wedstrijden bewezen zijn mannetje te kunnen, maar als je over het ganse seizoen kijkt hebben Bezus en Asamoah zeker niet beter gepresteerd dan De Sart.
De Sart is op zijn best op de positie van Charisis (de 8), vermits die momenteel/nog beter is is het normaal dat De Sart op die positie minder speelt.
Op de positie van Asamoah (de 6) komt De Sart duelkracht/grinta te kort en daar is hij ook te veel 'bouwer' voor, op die van Bezus (de 10) heeft hij het in een reeks matchen goed en in een reeks matchen minder goed gedaan. Globaal over het hele seizoen bekeken vond ik Asamoah én Charisis beter, vooral constanter. Bezus was - net als De Sart - onregelmatig, maar de laatste weken wel duidelijk de betere 10 van de twee.
Verder denk ik dat De Sart het ver kan brengen, maar daarvoor moet hij nog veel kracht bijwinnen. Nog veel boterhammen eten dus, en dan kan hij mogelijk wel naar een grotere club.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

De Sart heeft gewoon veel potentieel en toen hij goed was, was hij ook écht goed. Helaas was hij ook echt slecht toen hij slecht was. Aan het begin van het seizoen was de driehoek De Sart-Charisis-De Petter ( ook in vorm toen ) gewoon béter dan eender welk middenveld we toen tegen kwamen ( Anderlecht, Gent, Genk ).

Het is logisch dat hij op de radar van de topclubs komt, maar hij moet minstens één seizoen volwaardig basisspeler geweest zijn bij een ploeg van het niveau STVV om de overstap te kunnen maken. Anders zal het knokken zijn om niet wekelijks in de tribune te zitten. Of wordt hij gewoon uitgeleend aan een gelijkwaardige ploeg als STVV. Kan hij beter hier blijven.

Nu, als er één iemand is van wie de entourage nuchter blijft en waar men ook op lange termijn kijkt, dan is het die van De Sart wel.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Die Awonyi van Moeskroen wil ik wel. Govea lijkt me ook een versterking
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Jones schreef:Die Awonyi van Moeskroen wil ik wel. Govea lijkt me ook een versterking
Twee huurlingen, de ene van Liverpool ( zat vorig jaar bijna bij STVV, maar ging uiteindelijk toch naar Moeskroen ) , de andere van Porto. Zouden inderdaad twee onmiddellijk renderende versterkingen zijn, maar passen niet in het Japanse plan om geen spelers meer te huren.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door save-stvv »

Hasi en Yannick Ferrera zijn de topkandidaten op stvv.... verder nog:

Ook voor Chris O'Loughlin zou er geen plaats meer zijn bij de Kanaries. Fysical-coach Eddie Rob en keeperstrainer Jos Beckx zouden ook de baan moeten ruimen. De Japanse eigenaars en sportief directeur Tom Van den Abbeele zouden ook grondige wijzigingen willen doorvoeren binnen de medische staf.

Yannick Ferrera werd al enkele keren op Stayen gespot, ook op niet-matchdagen. In de wandelgangen valt echter te horen dat Besnik Hasi bovenaan op de verlanglijst staat. Het Japanse DMM wil een trainer met een erelijst. Hasi leidde Anderlecht en Legia Warschau naar de landstitel.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Hasi hopelijk toch niet...
En van Ferrera ben ik evenmin nog fan, na wat hij hier twee seizoenen terug heeft uitgestoken.

btw Hasi leidde Warschau niet naar de titel. Hij werd daar vrij snel ontslagen, net als bij Olympiakos.
Anderlecht heeft hij een titel bezorgd, door in de play-offs van Van Den Brom over te nemen.
Plaats reactie