- Er wordt een heel jaar rond (deels terecht) geklaagd over een gebrek aan ambitie, maar in de competitie gingen er een aantal na 20 speeldagen wel al PO1 opgeven terwijl we nog 5de-6de stonden op dat moment. Nu willen ze na 3 matchen PO2 (waarvan 2 op verplaatsing), een koppel jongeren (welke misschien?) kansen geven, terwijl we 2de staan.

- Sterker nog, nu gaan ze al hopen dat we verliezen tegen f*cking Wilrijk opdat we toch maar onze coach op straat zouden kunnen smijten. Dat je bij slechte resultaten in PO2 nog tijdens het seizoen je coach op straat gooit, ok, maar je gaat nooit hopen op verlies, zeker niet zolang alles nog mogelijk blijft.

- Van een aantal mensen begin ik echt te denken dat ze ne stijve krijgen, als we op achterstand komen. Als we een punt uit de brand slepen, kruipen ze weer onder hun steen en hoor je er weer een week niks van.

Dat er velen zijn De Roeck zijne kop niet meer kunnen zien, tot daar aan toe, ik ben er ook allesbehalve zot van, maar blijkbaar zijn er in de spelerskern wel een aantal die er mee verder willen gaan of ten minste voldoende eergevoel hebben om na 2-0 nog terug te knokken naar een punt aan't zeetje. Voor een ploeg die op verplaatsing al een heel seizoen grotendeels ontgoochelt, is dat niet niks. Ze hadden het gisteren nochtans evenzeer kunnen laten lopen. Gelukkig is het met de mentaliteit van de groep nog niet zo erg gesteld, als met die van een aantal supporters hier.
Ik ga de boel omdraaien: Vier op negen is niet top, maar het is zeker ook geen ramp. Als we niet verliezen tegen Wilrijk en vervolgens de punten thuis houden tegen Eupen en Oostende, ziet het er eigenlijk best goed uit.