Het 'probleem' JDR

Alles over het beleid van onze club
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STVV-fan »

Sonck heeft blijkbaar zelf aangegeven dat hij niet direct een trainersjob zoekt in 1A.

Dat houdt de weg open voor Fererra, die de laatste tijd wel erg vaak rond Stayen hangt.
Ik denk wel dat hij "1 van de pistes" is.

Ben wel uuterst benieuwd wie de Jappen uit hun Japanse hoed gaan toveren
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door lakie »

Gert Verheyen of Bernd Thijs mogen van mij direct komen...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Louis XIV »

Jacques schreef:Dat de club "de markt aftast", zoals dat heet, mag niet verbazen. Dat er getwijfeld wordt aan De Roeck is duidelijk. Of het daarom ook een zekerheid is dat hij vertrekt, is minder duidelijk. Het kan ook zijn dat men het doet om hem en de rest van de staf en spelers wakker te schudden? Het is me niet duidelijk hoe goed hbvl nog op de hoogte is van het reilen en zeilen binnen de club nu de Japanners de plak zwaaien. Soit, we zullen wel zien wat het wordt.

Wat de mogelijke opvolgers betreft:
Sonck heeft amper een jaartje op de teller bij de nationale U18. Dan kan je bij wijze van spreken even goed onze eigen beloftencoach aanstellen. Doe me dan maar Verheyen of Ferrera, die beiden meer ervaring hebben. Verheyen komt over als de rustigere van de twee, maar ik zie die niet snel hier tekenen, zolang ook Oostende een optie is. Had zijn vrouw immers geen kledingzaak aan de kust?
Ferrera is een ambitieus driftkikkertje, af en toe op het irritante af, maar hij is net daardoor misschien wel een welkome afwisseling na de (te) rustige De Roeck om terug wat vuur in de club te krijgen.
Je gaat me toch niet vertellen dat De Roeck gemaakt is om in 1A te trainen ? Tactisch te beperkt en o zo weinig 'begeisterung' - ik kader hem wat dat betreft naast onze huidige T2 en Van der Elst...het charisma van ne zak patatten
Met beperkt budget en dus beperkt spelerspotentieel moet je iemand hebben die er het maximum kan uithalen en die wil werken met de jeugd, vanuit dat standpunt denk ik nog altijd dat Yannick nen topper is. De manier hoe hij bij ons vertrokken is was niet netjes (ook wat hem betreft natrappen en enkele laagdunkende uitlatingen naar de club) maar gezien nieuw bestuur denk ik dat dit niet mee mag spelen en je hem zeker de kans moet geven.
Nog nen topper en altijd naar STVV toe correct gebleven, Jacky Mathijsen - staat bij mij op kop positie...
Terzijde : vandaag artikel in Nieuwsblad dat de Jappen dachten Europees te kunnen spelen volgend seizoen en min of meer daar het lot van De Roeck lieten van afhangen ...dit baart me vooral zorgen, de realiteitszin van die mannen, wat als het allemaal veel anders uitdraait dan hun onrealistische verwachtingen, 't zou snel kunnen gedaan zijn...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door miel »

JDR had zeker PO1 gehaald waren onze spitsen niet in gebreken gebleven .
Systeem of niet , er werd zelfs gemist voor open doel dat heeft ons veel punten gekost . (Vb thuis tegen zulte in de laatste minuut) kortom te veel om op te noemen .
Ook het argument dat hij niet met zijn sterkste ploeg aantrad houdt geen steek
Welke ploeg was dat dan ? Om maar een voorbeeld te geven Bezus , als hij een sterke wedstrijd speelde was hij de match nadien geen frank waard , en zo zijn er nog .
Bovendien hebben we de pech gehad Charisis lang te moeten missen waardoor ook Kitsiou van zijn pluimen verloor . Dat Ceballos en Guye vroeg zijn uitgevallen was ook niet bevorderlijk om een type ploeg op het veld te brengen .
Ik heb het nogal gezegd , niet de trainers , niet de verdediging of het middenveld zijn verantwoordelijk voor het missen van PO1 dit seizoen
Maar het onvermogen voor doel door onze spitsen .
Ik heb mij schromelijk vergist en dacht dat wij dit seizoen voorin goed gewapend gingen zijn .
Niet dus .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef: Terzijde : vandaag artikel in Nieuwsblad dat de Jappen dachten Europees te kunnen spelen volgend seizoen en min of meer daar het lot van De Roeck lieten van afhangen ...dit baart me vooral zorgen, de realiteitszin van die mannen, wat als het allemaal veel anders uitdraait dan hun onrealistische verwachtingen, 't zou snel kunnen gedaan zijn...
Oftewel willen ze kost wat kost Europees en mag het effectief wat kosten?....
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Positivo »

De reportage in HBVL van vandaag is niveau "duimzuigerij". Maar ik begrijp het wel.
HBVL is nooit een supporter van JDR geweest.Niet zelden was er een bedekte vorm van kritiek.Als ze konden lieten ze maar al te graag STVV spelers als spreekbuis fungeren om hem in een slecht daglicht te stellen.

Maar er is méér.
STimVV merkt hier bvb wel terecht op dat er in de laatste 18 wedstrijden desastreuze degradatieresultaten werden neergezet. En JDR bleef maar verwijzen naar .... "We zijn máár Stvv..... Over het ganse seizoen gezien .... En we doen het niet slecht....." Kun (én mag) je daar langs kijken ?

En neem nu dat interview in HBVL met JDR van vorige maandag.
"Als we hier (in Oostende) verloren hadden moesten we gaan winnen in Beerschot .... Nu volstaat een gelijkspel". Als hij daar niet eens voor de volle buit gaat ... Waar dan wel ?

Als je dan bovendien een baas hebt die Europese ambities heeft (al dan niet realistische verwachtingen) En je doet zo een uitspraak, dan is toch het minst wat je kunt zeggen dat de trainer eventjes niet op dezelfde golflengte zit.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Mikman »

Het lijkt me sowieso logisch dat de nieuwe bazen ook met een propere lei willen beginnen, met iemand die hun visie deelt ( wat die ook mag zijn ) en dat De Roeck de kans heeft gekregen om zich alsnog in de gunst te werken van de Japanners, maar dat hij daar niet in geslaagd is. Het klikt gewoon niet tussen hem en deze club. Natuurlijk waren de tribunes ook al leeg vóór hij hier neerstreek, maar je hebt geen moment het gevoel gehad dat hij dat kon ombuigen. Maar die lege tribunes zijn voor het overgrote deel niet zijn schuld, laat dat duidelijk ( en eerlijk ) zijn. Al zou het wél helpen om eens wat meer te winnen op verplaatsing, zodat je de mensen nog eens goesting geeft om een thuismatch bij te wonen. Dat hij -zoals hierboven vermeld- weer zegt dat een punt op Het Kiel genoeg is, is typerend voor zijn manier van denken. Als je je poule wil winnen, moet je ook een paar keer op verplaatsing winnen en dan lijkt Beerschot-Wilrijk, samen met Eupen, de meest aangewezen match.

Sonck zie ik hier niet belanden, dat is eerder iets voor zijn ex-club Waasland-Beveren. Bernd Thijs past al eerder in het profiel. Heeft al jaren ervaring als T2 en is van de streek. Vergelijkbaar met Clement in Waasland-Beveren.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

Louis XIV schreef:
Jacques schreef:Dat de club "de markt aftast", zoals dat heet, mag niet verbazen. Dat er getwijfeld wordt aan De Roeck is duidelijk. Of het daarom ook een zekerheid is dat hij vertrekt, is minder duidelijk. Het kan ook zijn dat men het doet om hem en de rest van de staf en spelers wakker te schudden? Het is me niet duidelijk hoe goed hbvl nog op de hoogte is van het reilen en zeilen binnen de club nu de Japanners de plak zwaaien. Soit, we zullen wel zien wat het wordt.

Wat de mogelijke opvolgers betreft:
Sonck heeft amper een jaartje op de teller bij de nationale U18. Dan kan je bij wijze van spreken even goed onze eigen beloftencoach aanstellen. Doe me dan maar Verheyen of Ferrera, die beiden meer ervaring hebben. Verheyen komt over als de rustigere van de twee, maar ik zie die niet snel hier tekenen, zolang ook Oostende een optie is. Had zijn vrouw immers geen kledingzaak aan de kust?
Ferrera is een ambitieus driftkikkertje, af en toe op het irritante af, maar hij is net daardoor misschien wel een welkome afwisseling na de (te) rustige De Roeck om terug wat vuur in de club te krijgen.
Je gaat me toch niet vertellen dat De Roeck gemaakt is om in 1A te trainen ? Tactisch te beperkt en o zo weinig 'begeisterung' - ik kader hem wat dat betreft naast onze huidige T2 en Van der Elst...het charisma van ne zak patatten
Met beperkt budget en dus beperkt spelerspotentieel moet je iemand hebben die er het maximum kan uithalen en die wil werken met de jeugd, vanuit dat standpunt denk ik nog altijd dat Yannick nen topper is. De manier hoe hij bij ons vertrokken is was niet netjes (ook wat hem betreft natrappen en enkele laagdunkende uitlatingen naar de club) maar gezien nieuw bestuur denk ik dat dit niet mee mag spelen en je hem zeker de kans moet geven.
Nog nen topper en altijd naar STVV toe correct gebleven, Jacky Mathijsen - staat bij mij op kop positie...
Terzijde : vandaag artikel in Nieuwsblad dat de Jappen dachten Europees te kunnen spelen volgend seizoen en min of meer daar het lot van De Roeck lieten van afhangen ...dit baart me vooral zorgen, de realiteitszin van die mannen, wat als het allemaal veel anders uitdraait dan hun onrealistische verwachtingen, 't zou snel kunnen gedaan zijn...
Er zijn een paar punten die ik wil aanhalen.
1) Ik vind het nogal vroeg om nu met zekerheid te concluderen dat "De Roeck geen trainer is voor 1A". Het is pas zijn eerste seizoen in 1A, zijn 2de algemeen. Dat is te vroeg om al zo scherp en finaal te oordelen. Bovendien, wat is dat "een trainer voor 1A"? Is dat een speciale soort?
Dat wil niet zeggen dat ik beweer dat De Roeck wel gemaakt is om in 1A te trainer. Ik beweer noch dat, noch het tegendeel. Misschien is het wel -zoals Mikman zegt- gewoon een mismatch met deze club en komt hij elders beter tot zijn recht. Voor mij hoeft De Roeck dan ook helemaal niet te blijven, maar ik ben ervan overtuigd dat met zijn vertrek ook niet alles ineens opgelost zal zijn.

2) Voor jou staat Mathijssen op nr 1, maar als er nu 1 trainer rond loopt met het charisma van ne zak patatten dan is het wel Jacky. Bovendien was die vaak zo zuur en cynisch in zijn interviews en zijn tactiek, dat die eerder (nog meer) fans zal wegjagen dan terug lokken. Zijn laatste resultaten doen trouwens ook sterk twijfelen aan het predikaat "trainer voor 1A" en al helemaal aan het etiket "topper", als we dan toch bezig zijn. Jacky zijn top als trainer was tussen 2001 en 2007 bij ons en Charleroi. Bij Brugge liep het aanvankelijk nog redelijk, maar eigenlijk is het sindsdien alleen maar bergaf gegaan met alleen nog maar ontslagen en degradaties.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jacky_Mathijssen

3) Ik vind dat er nogal snel in de hoofden van de Japanners gekropen kan worden. Ik ga daar niet aan meedoen, omdat ik ze op dit moment maar moeilijk kan inschatten. Er is bv. een verschil tussen "effen denken Europees te halen" (de perceptie die al snel gecreëerd wordt) en "een kans maken op PO1" (mogelijk t.e.m. speeldag 29) of "een kans maken op Europees" (nog steeds mathematisch mogelijk) waar dan "min of meer" (kan alles zijn) het lot van de trainer aan gekoppeld wordt. (Ik weet dat de kans zeer klein is dat wij Europees halen, maar sinds Roland zijn op het eerste zicht absurde PO1 voorspelling tot speeldag 29 er nog inzat, ben ik wat voorzichtiger geworden in mijn eigen voorspellingen.) In het algemeen, kan het voorlopig nog alle richtingen uit met de japanners. Wat ik tot hiertoe gezien heb van hen, maakt me noch dolenthousiast, noch zwaar bezorgd. We zullen zien wat de zomer brengt.

In de marge: wat de slechte resultaten betreft, wil ik toch ook even verwijzen naar Charleroi, dat al 11 matchen op rij niet meer kon winnen en Zulte Waregem dat ook een lange slechte periode kende. Toch twijfelt niemand aan de capaciteiten van Mazzu en Dury (terecht). Ook Antwerp bakt er sinds nieuwjaar nog maar weinig van. Niet dat het onze resultaten ook maar enigszins goed praat, maar het plaatst de dingen wel in perspectief.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Franz »

Voor mij zijn er 3 elementen in de overweging over JDR en de nieuwe Japanse eigenaars:
ten eerste had STVV dit jaar 'gewoonweg' PO1 moeten halen, ik zou het logisch vinden dat de nieuwe Japanners uitzoeken waarom dat niet gelukt is en vervolgens daar bijsturen. Dat zou dan kunnen betekenen dat we een andere trainer, andere spitsen, andere vleugelspelers, etc krijgen;
ten tweede hebben 13 jaar Roland aangetoond dat zijn aanpak niet de weg naar fundamenteel en lange termijn 'succes' is. Ook daar zou het logisch zijn dat de Japanners bijsturen: bijvoorbeeld door een andere organisatie, andere doelstellingen, andere medewerkers;
ten derde is het toch ook wel zo dat we op één of andere manier toch een 'samenraapsel' met potentiëel hebben bijeengeharkt: een trainer met stijl (zowat de enige in eerste klasse), een reeks relatief jonge spelers waarvan het niemand zou verwonderen als die binnen een paar jaar hoger spelen.
Samengevat is voor mij de conclusie dat in PO2 verder moet bekeken worden hoe het volgend jaar beter moet, en met welke organisatie/spelers/trainers.
We weten er erg weinig van gezien hun summiere communicatie, maar ik meen te begrijpen dat de Japanners het zo bekijken, en dat lijkt mij de correcte aanpak voor de volgende paar maanden.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door lindoke »

Louis XIV schreef:.......Terzijde : vandaag artikel in Nieuwsblad dat de Jappen dachten Europees te kunnen spelen volgend seizoen en min of meer daar het lot van De Roeck lieten van afhangen ...dit baart me vooral zorgen, de realiteitszin van die mannen, wat als het allemaal veel anders uitdraait dan hun onrealistische verwachtingen, 't zou snel kunnen gedaan zijn...
Inderdaad, heel vreemd. Ik hoop dat dit een inschattingsfout is te wijten aan het korte tijdsframe waarin ze op dit moment nog aan het werken zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Since '54 »

Wij moeten ons hoofd niet breken over de redenen waarvoor De Roeck ontslagen wordt. Hij en O'Loughlin verdienen een 3de klasser en niks meer en samen met hen een stuk of 5, 6 huidige z.g fanionspelers.
Wie hier nog stelt dat STVV in Poule 1 thuis zou gehoord hebben heeft ze toch lang niet meer zien spelen denk ik dan zo. Wie vanavond Gent-Genk zou gezien hebben zou zich terecht de vraag hebben gesteld wat wij in Poule 1 wel zouden aangevangen hebben. We kunnen thuis niet eens winnen van Lokeren met 10 man en van Eupen na een 4-2 voorsprong. Alle Poule 1 matchen is 90 minuten aan 200 per uur.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door enrique »

Straks nog maar eens zijn ploeg wijzigen
De Sart en Acolatse in, Asamoah out
Altijd maar wijzigen zonder reden
20 minuten goed spelen en iemand anders kan zijn plaats afstaan
En dan nog een huurling erin wiens rijk binnen 6 matchen uit is
Toch Acolatse niet he, aub
Hebben ze in eigen rangen niemand anders?
Weet je, het kan hem niks meer schelen
Hij gaat nog wat dwarsliggen
Zoals hij zo dikwijls gedaan heeft
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

enrique schreef:Straks nog maar eens zijn ploeg wijzigen
De Sart en Acolatse in, Asamoah out
Altijd maar wijzigen zonder reden
20 minuten goed spelen en iemand anders kan zijn plaats afstaan
En dan nog een huurling erin wiens rijk binnen 6 matchen uit is
Toch Acolatse niet he, aub
Hebben ze in eigen rangen niemand anders?
Weet je, het kan hem niks meer schelen
Hij gaat nog wat dwarsliggen
Zoals hij zo dikwijls gedaan heeft
De keuze voor De Sart i.p.v. Asamoah snap ik niet echt, al is het ook geen verzwakking. Op de flanken is het gewoon al een heel seizoen roeien met de beperkte riemen die er zijn. Als De Roeck Vetokele op links laat staan, is het ook weer niet goed. Bovendien is Legaer gekwetst en Abrahams ook niet echt een flankspeler en helaas ook al zeker niet in Jonas zijn plannen. Boli heeft indertijd bij Roeselare nog wel op de flank gespeeld, maar dat is al zeer lang geleden. Boli zit bovendien nog steeds niet in de selectie en moest De Roeck die toch op links zetten zou daar ook kritiek op zijn wegens voetballend te beperkt. Het enige resterende alternatief is...Dussaut. Zullen we die dan maar laten starten? :roll: :mrgreen:
Ik denk dat hier soms grotere dwarsliggers zijn dan De Roeck. Wat De Roeck ook doet of probeert, het zal voor sommigen nooit (meer) goed zijn.
Laatst gewijzigd door Jacques op 18 apr 2018, 10:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door Jacques »

Since '54 schreef:Wij moeten ons hoofd niet breken over de redenen waarvoor De Roeck ontslagen wordt. Hij en O'Loughlin verdienen een 3de klasser en niks meer en samen met hen een stuk of 5, 6 huidige z.g fanionspelers.
Wie hier nog stelt dat STVV in Poule 1 thuis zou gehoord hebben heeft ze toch lang niet meer zien spelen denk ik dan zo. Wie vanavond Gent-Genk zou gezien hebben zou zich terecht de vraag hebben gesteld wat wij in Poule 1 wel zouden aangevangen hebben. We kunnen thuis niet eens winnen van Lokeren met 10 man en van Eupen na een 4-2 voorsprong. Alle Poule 1 matchen is 90 minuten aan 200 per uur.
Maar gelukkig wel van Genk, Gent, Anderlecht en Standard. PO1 zou ons volgens die logica gewoon geweldig goed gelegen hebben. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Het 'probleem' JDR

Bericht door STimVV »

Jacques, je vergeet Akpom als optie voor de linkerflank.
Die speelde in Engeland vooral vanop links en heeft daar ook de kwaliteiten voor. Akpom op links, Gueye of Boli diep in de spits. Zo zou ik het doen en dat zou voor mij de logischere keuze zijn.
Zoals eerder al gezegd in de topic van de vorige match zou ik Vetokele ook weghalen vanop de linkerflank. Dat is die jongen zijn plek niet, hij heeft daar niet de kwaliteiten voor. De laatste maanden is hij trouwens gewoon op alle posities gebuisd. Acolatse is een logischere keuze op die positie dan Vetokele. En het feit dat Acolatse maar gehuurd is maakt niet uit, want dat is ook bij Vetokele het geval.
Dussaut heeft veel te lang zijn kans gehad op die positie, gelukkige heeft JDR dat eindelijk ingezien. (of werd het hem opgedragen?) Dus ik vind het niet verkeerd dat Acolatse daar zijn kans krijgt, maar had liever Akpom daar eens gezien.
Laatst gewijzigd door STimVV op 18 apr 2018, 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie