STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

Positivo schreef:
Louis XIV schreef:Is dat hier bijna gedaan over die discussies van financiële balansen aub, wat maakt het allemaal uit, jeeeeezus...
Als puntje bij paaltje komt zullen we wel zien hoe groot de financiële slagkracht van de Jappen zijn en hoe betrouwbaar hun intenties bij de overname van STVV waren. They have control ! Wij kunnen alleen hopen dat het de goede richting uitgaat en dat we nooit in de positie van bvb Lierke plezierke komen, hoewel veel fun is daar niet meer te rapen nadat de Egyptische oppergod van destijds de lichten van zijn pyramides heeft gedoofd ...ik hoop dat het hier nooit zo ver komt ;
Hmmmm.... het is hier de rubriek : Beleid & visie
OK dan, LUL maar verder...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:@ pat@


Interessant, Mijnheer pat@. Zéér interessant. Wij samen moeten de krachten bundelen en een pertinente vraag uit het verleden beantwoorden . ik verklaar me dadelijk nader, maar eerst iets anders.

Ik heb zo een vermoeden dat ook u, het forum geen verklaring gaat kunnen geven over de schuld van stvv (het was 8,5 miljoen) en over het feit dat de Japanners dat met een pennentrek tot 0 (ze hebben voor 3,5 miljoen gekozen, om voor de hand liggende redenen) hadden kunnen herleiden. Terwijl RD voor ditzelfde neergesabeld wordt ! En terwijl u toch bezig bent, ons vertellen wie volgens u de schuldeisers van stvv zijn .... (Dat zijn die mensen, die op die 8.5 miljoen zitten te wachten) .

Waar het mij om gaat is die 800,000 euro schulden die stvv had toen RD overnam. Vanwaar hebt u deze info ? Klopt het als ik zeg dat dat zo een 11 jaar geleden geweest moet zijn ? Vooral merkwaardig omdat stvv toen een vzw was en er geen cijfers gepubliceerd werden. Toch wel een merkwaardig klein bedrag., voor verschillende redenen. En dat licht ik dadelijk even verder toe.

Misschien is er hier toen in het forum over geschreven ?

Ik herhaal ik heb uw kennis nodig om te vervolledigen, want mijn herinneringen over die zaak zijn niet meer volledig. We gaan even terug in de tijd. Het was in de tijd van de bouw van tribune OOST. Herinnert u zich nog dat het toenmalig bestuur ? Een 7 à 8 tal personen (alle respect voor, maar vooral kleinhandelaars in de zin van bakkers, lingerie en schoenwinkels, enkele bouwmateriaalhandelaars, een transportfirma en een burgemeester) Mensen met een groot hart (en portefeuille) voor Stvv, maar om ook voor de hand liggende redenen toch erg financieel beperkt.

Het is voor die mensen mis gegaan bij de bouw van die tribune Oost. En er zijn toen wat foutjes gemaakt. Er was bvb geen geld om de tribune te betalen. (klein detail) De banken bedankten ook voor de eer. U herinnert zich ongetwijfeld de aannemer mijnheer Pat@, de groep GL. Ken u ook hun zaakvoerder ? Ghislain Lenaers, de man is ook consul van Moldavie , maar dat even terzijde. Een gehaaid zakenman.

Heeft die even gelachen met het toenmalig STVV bestuur. Uitgeperst als een citroen, werden ze. Wist u dat deze tribune oa alleen gebouwd werd als de aannemer eigenaar bleef van de onderliggende winkels ?….Geld dat door de neus van stvv geboord werd. En u gaat me nu bewijzen dat er maar een schuld van 800,000 euro was toen RD overnam!?

Ik heb nog 10 vragen voor u, maar wil u niet ineens teveel belasten. Een nog, u lijkt me een onbaatzuchtig persoon, Mijnheer Pat@; U neemt het RD bvb kwalijk dat hij huur vraagt voor wat van hem is. U zelf laat ongetwijfeld mensen gratis in immo wonen die van u is ? Respect !

Zou het kunnen dat u ons terloops gaat vertellen dat de Japanners klunzen zijn? Wie koopt er nu een bedrijf met een schuld van 8.5 miljoen en wie weet hoeveel hij (Rd) daar (stvv) nog voor gekregen heeft!...(ik schat minstens het bedrag van de schuld ! ... Plus het kapitaal natuurlijk)

Ik kijk met ongeduld uit naar uw post en ook naar de jaarrekening van 30 juni 2018. Er gaat nog wat gelachen worden.

Allen naar staayen !!!
Vooruit stvv, wat een beweging ... Wat een leeeeven. !!!
Het is opmerkelijk hoe je eerst claimt gaten te hebben in je geheugen o.a. over de schuld en wanneer de overname plaatsvond. Dat kan natuurlijk, want het was in 2004 dus 14 jaar geleden en het geheugen durft de feiten al eens vervormen, maar vervolgens wel tot in detail weet wie de aannemer was van Tribune Oost en welke eisen die stelde, info die thans veel minder makkelijk terug te vinden is. Gewoon ene vaststelling.
Soit, de overnameprijs die destijds circuleerde, was rond de 700 000 euro, in de media werd een financiële put gerapporteerd van 600 000 euro (https://www.gva.be/cnt/oid281849/archie ... 0-000-euro), een cijfer dat nooit ontkend werd door het bestuur. Die 800 000 zit dus wel in dezelfde grootte-orde. Het acuut probleem (en de aanleiding voor de overname) was dan ook niet zozeer de totale schuldenberg, als wel het gebrek aan liquide middelen, zoals je zelf ook aangeeft.

Overigens zijn uw posts vaak zo geformuleerd dat het quasi onmogelijk is om er de vragen uit te destilleren. Dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Jacques op 08 mei 2018, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Louis XIV schreef:
Positivo schreef:Hmmmm.... het is hier de rubriek : Beleid & visie
OK dan, LUL maar verder...
Ik ben niet mee met zijn mening en zijn stijl, maar in deze heeft hij gewoon gelijk. Deze rubriek gaat nu eenmaal over zo'n dingen.

Het voordeel aan een forum opgedeeld in thema's is dat je dit zonder moeite gewoon links kan laten liggen. Als ik de krant lees, skip ik ook de pagina's die mij niet boeien. Dat is toch zo moeilijk niet?
A loyal football fan only supports the shirt...
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

Dreke schreef:
Louis XIV schreef:
Positivo schreef:Hmmmm.... het is hier de rubriek : Beleid & visie
OK dan, LUL maar verder...
Ik ben niet mee met zijn mening en zijn stijl, maar in deze heeft hij gewoon gelijk. Deze rubriek gaat nu eenmaal over zo'n dingen.

Het voordeel aan een forum opgedeeld in thema's is dat je dit zonder moeite gewoon links kan laten liggen. Als ik de krant lees, skip ik ook de pagina's die mij niet boeien. Dat is toch zo moeilijk niet?
Volledig akkoord, ...ik wil alleen maar stellen , kunnen wij nog zoveel filosoferen over cijfers en mogendheden, brengt toch niks bij...als ik zie hoe de één de ander te kijk zet met interpretaties van de financiële balans, de achterliggende redenen waarom men bepaalde fiscale ingrepen doet zullen we toch nooit weten, dus..... geniet van het zonneke zou ik zeggen en breekt er jullie hoofd niet over
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Positivo schreef:@ Enrique.

Kunt u geloven, Mijnheer Enrique, dat ik begripvol ben ? Zéér begripvol.
Volg mij even om me te controleren .
Wat wilt u ?
U wilt topvoetbal ....
U wilt een plaats in de eerste 4...
En u wilt goals... Veel goals....
U vergeet iets ! U wilt OOK spektakel.

U bent géén supporter Mijnheer Enrique. U bent een successuporter.

In Engeland zingen 40.000 supporters die zich zo mogen noemen
you'll never walk alone.... niet als ze winnen, maar als ze verliezen, tot degradatie toe.
Voor die mensen is het woord supporters gemaakt.

@ Dreke
Ze : supporters, toeschouwers.
Ik beantwoord graag vragen die men me stelt. Maar de vragen die ik gesteld heb.... Wanneer gaat daar eens een zinnig antwoord op komen ?

Stvv forever !
Dag mijnheer Positivo
Nu misschien wel ja
Kan me ook niet schelen
Nochtans, ik had tot voor een paar jaar geen aardig gemiddelde
En zoveel succes heb ik niet gezien
4 titels (spijtig genoeg in 2e klasse)
3 degradaties (die van de jaren '70 niet bewust)
1 ligabeker
1 bekerfinale, maar we hadden toch het feest, remember
Zoveel succes is dat niet
Ik wil vooral voetbal zien
Ga jij maar naar Stayen voor iets anders
Daar bemoei ik mij ook niet mee
Veel plezier
Als de transfers mij aanstaan, ga ik eens een kijkje nemen
Dat zal jij niet kunnen tegen houden
Hoe spijtig je dat ook vindt
Maar
Ik heb ook een vraag
Volgens u bleven de supporters thuis omdat RD de baas was
Volgens mij is dat elk jaar verergerd door zijn beleid en het gedrag van hem en zijn volgelingen
Maar goed, die discussie is ten einde
EN hoe komt het dan dat Guido Brepoels met zijn spelers het stadion vol krijgt
En de helden van nu nog niet de helft ??
...
Veel successupporters dus, erg he
Geen antwoord Eric
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ Jacques


Ik ben even gaan kijken naar uw link. Interessant !
Daar spreekt men wel van een liquiditeitsprobleem van 600.000 euro. Dat is wel iets héél anders dan een schuld hé man. Dat moet je als volgt begrijpen : men heeft dringend 600.000 euro nodig om spelers... Btw ..... Rsz..... Ongeduldige leveranciers van zich af te houden. En op de rekening staat nada. Dan spreken we hier nog niet over de zaken die moesten betaald worden, maar nog wat konden wachten.

Er is nog méér.
Ik weet nog wat dingen uit die (fantastische) pro RD tijd.
De bestuursleden van de vzw ... Ik heb het daar in een andere bijdrage over gehad...
De ene al meer dan de andere, hadden al heel wat geld uit hun eigen zak in stvv gestoken. Wist u dat er mensen waren die hun enig woonhuis in onderpand gaven ? Dus stvv dood.... Huis weg en gaan huren. Die schuld die stvv had tov van die vroegere bestuursleden stond er ook hé. Dat moest stvv toen (net als nu) ook terugbetalen.

Het is toch bvb geweten dat Herman Schuremans (stvv supporter) (die van rock werchter) in de tijd 500.000 euro voorschoot om Mitrovic te halen bij Club Brugge.... Dat was denk ik, die tijd waarover Enrique het had in zijn bijdrage vandaag.
De bestuursleden van toen, waren niet meer bereid of waren aan het eind van hun latijn om nog méér geld in stvv te pompen. Het water stond hen aan de lippen en er stond maar 1 redder op het strand. Voilà : Mijnheer Roland Duchatelet verschijnt ten tonele.

Wat ik in die tijd toen hoorde :
Mijnheer Herman Schuremans heeft zijn geld teruggezien.
Het geld van die andere bestuursleden ? Daar vrees ik voor. Een gedeelte misschien. Ik heb zo een idee dat het weinig was. Stvv was virtueel failliet. De voorwaarden van Rd moesten geaccepteerd worden .
De lijken die na de overname door RD uit de kast vielen waren talrijk (Daar heeft RD voor kunnen opdraaien. )
De hele opzet in de tijd van voor RD was van het ergste amateurisme.
Ik heb ooit gezien dat alle spelers in een kamer samen zaten te wachten op hun loon ( in bruine zakjes) terwijl er iemand in de aanpalende kamer geld aan het tellen was, met de hand natuurlijk.
Schulden werden in die tijd aangegaan alsof het de aankoop van een broek betrof. Er was toch niemand persoonlijk verantwoordelijk. Niet dat er ook maar de minste kritiek mag zijn. Die mensen toen deden dat allemaal in hun schaarse vrije tijd... En dan spreek ik nog niet over hun persoonlijke geld.

En wie ? Wie op het forum die de tijd van voor RD zo geweldig vond, durft hier stellen dat er in zo omstandigheden een overnemer voor stvv zou kunnen gevonden worden. Iets wat nu wel gebeurd is. Rd heeft met zijn zakenkennis (en geld) stvv uit het moeras gehaald. Er staat iets. Denkt u dat er ook maar een schijn van kans was dat een multinational als DMM , STVV zou overgenomen hebben ?

800.000 is echt véél te weinig.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

En nu een laatste maar toch belangrijke toelichting over die fameuze schuld van 8.5 miljoen. Ik zou het appreciëren moesten forumleden als Mikman en Kenniksvanvoetbal dit verhaal voorzien van commentaar. Ernstige commentaren zijn altijd welkom.

Hier komt het in de vorm van een hopelijk voor iedereen verstaanbaar verhaal.

De inkomsten van stvv waren gedurende jaren lager dan de uitgaven.
Daardoor ontstond er geldtekort bij stvv om lonen van de spelers en andere zaken te betalen. Hoe loste RD(BM, BL) dat op ? Door geld van zijn (hun) (waarschijnlijk privé) rekening naar stvv over te schrijven. Zo kon stvv met vers geld opnieuw zijn verplichtingen voldoen.
Maar dergelijke transactie (die overschrijving) moet in de boeken van stvv komen.
Belangrijk : RD liet die overschrijving(en) boeken op de rekening courant. In die omstandigheden wordt de rekening courant beschouwd als een schuld van de onderneming. (Een schuld van stvv aan RD) .Uiteindelijk opgelopen tot 8.5 miljoen. Hij had die overschrijvingen ook kunnen laten boeken op de rekening kapitaal.... In dat geval zou stvv géén schuld gehad hebben.
Maar waarom liet hij dan die overschrijving(en) boeken op de rekening courant en niet op de rekening kapitaal ? Neen, niet om de supporters te treiteren maar eenvoudig omdat , wanneer hij de overschrijving liet boeken op de rekening courant hij op een eenvoudige manier (wanneer stvv geld zou hebben .....hahahaha) zijn 8.5 miljoen (of een deel ) terug kon overschrijven naar zijn privé-rekening. Iets wat hij niet zou gekund hebben bij boeking op de rekening kapitaal. Geld dat men stort aan stvv en op de rekening kapitaal boekt wordt eigendom van stvv. Let op : Met een kapiaalsvermindering is er dat zo uit (als er geld is)

Dit is ook de reden waarom de Japanners er in slagen om met een eenvoudige boeking de schuld te reduceren van 8.5 naar 3.5 miljoen.

Stvv heeft geen schulden ten overstaan van derden
Laatst gewijzigd door Positivo op 16 mei 2018, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

Positivo schreef:@ Jacques


Ik ben even gaan kijken naar uw link. Interessant !
Daar spreekt men wel van een liquiditeitsprobleem van 600.000 euro. Dat is wel iets héél anders dan een schuld hé man. Dat moet je als volgt begrijpen : men heeft dringend 600.000 euro nodig om spelers... Btw ..... Rsz..... Ongeduldige leveranciers van zich af te houden. En op de rekening staat nada. Dan spreken we hier nog niet over de zaken die moesten betaald worden, maar nog wat konden wachten.

Er is nog méér.
Ik weet nog wat dingen uit die (fantastische) pro RD tijd.
De bestuursleden van de vzw ... Ik heb het daar in een andere bijdrage over gehad...
De ene al meer dan de andere, hadden al heel wat geld uit hun eigen zak in stvv gestoken. Wist u dat er mensen waren die hun enig woonhuis in onderpand gaven ? Dus stvv dood.... Huis weg en gaan huren. Die schuld die stvv had tov van die vroegere bestuursleden stond er ook hé. Dat moest stvv toen (net als nu) ook terugbetalen.

Het is toch bvb geweten dat Herman Schuremans (stvv supporter) (die van rock werchter) in de tijd 500.000 euro voorschoot om Mitrovic te halen bij Club Brugge.... Dat was denk ik, die tijd waarover Enrique het had in zijn bijdrage vandaag.
De bestuursleden van toen, waren niet meer bereid of waren aan het eind van hun latijn om nog méér geld in stvv te pompen. Het water stond hen aan de lippen en er stond maar 1 redder op het strand. Voilà : Mijnheer Roland Duchatelet verschijnt ten tonele.

Wat ik in die tijd toen hoorde :
Mijnheer Herman Schuremans heeft zijn geld teruggezien.
Het geld van die andere bestuursleden ? Daar vrees ik voor. Een gedeelte misschien. Ik heb zo een idee dat het weinig was. Stvv was virtueel failliet. De voorwaarden van Rd moesten geaccepteerd worden .
De lijken die na de overname door RD uit de kast vielen waren talrijk (Daar heeft RD voor kunnen opdraaien. )
De hele opzet in de tijd van voor RD was van het ergste amateurisme.
Ik heb ooit gezien dat alle spelers in een kamer samen zaten te wachten op hun loon ( in bruine zakjes) terwijl er iemand in de aanpalende kamer geld aan het tellen was, met de hand natuurlijk.
Schulden werden in die tijd aangegaan alsof het de aankoop van een broek betrof. Er was toch niemand persoonlijk verantwoordelijk. Niet dat er ook maar de minste kritiek mag zijn. Die mensen toen deden dat allemaal in hun schaarse vrije tijd... En dan spreek ik nog niet over hun persoonlijke geld.

En wie ? Wie op het forum die de tijd van voor RD zo geweldig vond, durft hier stellen dat er in zo omstandigheden een overnemer voor stvv zou kunnen gevonden worden. Iets wat nu wel gebeurd is. Rd heeft met zijn zakenkennis (en geld) stvv uit het moeras gehaald. Er staat iets. Denkt u dat er ook maar een schijn van kans was dat een multinational als DMM , STVV zou overgenomen hebben ?

800.000 is echt véél te weinig.
Allée jong, das straf
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enrique »

Indrukwekkend
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:@ Jacques


Ik ben even gaan kijken naar uw link. Interessant !
Daar spreekt men wel van een liquiditeitsprobleem van 600.000 euro. Dat is wel iets héél anders dan een schuld hé man. Dat moet je als volgt begrijpen : men heeft dringend 600.000 euro nodig om spelers... Btw ..... Rsz..... Ongeduldige leveranciers van zich af te houden. En op de rekening staat nada. Dan spreken we hier nog niet over de zaken die moesten betaald worden, maar nog wat konden wachten.

Er is nog méér.
Ik weet nog wat dingen uit die (fantastische) pro RD tijd.
De bestuursleden van de vzw ... Ik heb het daar in een andere bijdrage over gehad...
De ene al meer dan de andere, hadden al heel wat geld uit hun eigen zak in stvv gestoken. Wist u dat er mensen waren die hun enig woonhuis in onderpand gaven ? Dus stvv dood.... Huis weg en gaan huren. Die schuld die stvv had tov van die vroegere bestuursleden stond er ook hé. Dat moest stvv toen (net als nu) ook terugbetalen.

Het is toch bvb geweten dat Herman Schuremans (stvv supporter) (die van rock werchter) in de tijd 500.000 euro voorschoot om Mitrovic te halen bij Club Brugge.... Dat was denk ik, die tijd waarover Enrique het had in zijn bijdrage vandaag.
De bestuursleden van toen, waren niet meer bereid of waren aan het eind van hun latijn om nog méér geld in stvv te pompen. Het water stond hen aan de lippen en er stond maar 1 redder op het strand. Voilà : Mijnheer Roland Duchatelet verschijnt ten tonele.

Wat ik in die tijd toen hoorde :
Mijnheer Herman Schuremans heeft zijn geld teruggezien.
Het geld van die andere bestuursleden ? Daar vrees ik voor. Een gedeelte misschien. Ik heb zo een idee dat het weinig was. Stvv was virtueel failliet. De voorwaarden van Rd moesten geaccepteerd worden .
De lijken die na de overname door RD uit de kast vielen waren talrijk (Daar heeft RD voor kunnen opdraaien. )
De hele opzet in de tijd van voor RD was van het ergste amateurisme.
Ik heb ooit gezien dat alle spelers in een kamer samen zaten te wachten op hun loon ( in bruine zakjes) terwijl er iemand in de aanpalende kamer geld aan het tellen was, met de hand natuurlijk.
Schulden werden in die tijd aangegaan alsof het de aankoop van een broek betrof. Er was toch niemand persoonlijk verantwoordelijk. Niet dat er ook maar de minste kritiek mag zijn. Die mensen toen deden dat allemaal in hun schaarse vrije tijd... En dan spreek ik nog niet over hun persoonlijke geld.

En wie ? Wie op het forum die de tijd van voor RD zo geweldig vond, durft hier stellen dat er in zo omstandigheden een overnemer voor stvv zou kunnen gevonden worden. Iets wat nu wel gebeurd is. Rd heeft met zijn zakenkennis (en geld) stvv uit het moeras gehaald. Er staat iets. Denkt u dat er ook maar een schijn van kans was dat een multinational als DMM , STVV zou overgenomen hebben ?

800.000 is echt véél te weinig.
- Het is niet verplicht om mensen in te delen in hokjes als "zij die de tijd van voor RD zo geweldig vonden". De realiteit is genuanceerder en de pre-RD tijd had dan ook zowel goede als slechte kanten (zie verder).
- In het artikel heeft men het inderdaad over liquiditeit. Over de schuld heeft men het niet, daar zijn -met een snelle google search- ook niet meteen artikels over te vinden. Niet dat ze minder of evenveel bedroeg als 800 000, maar evenmin dat ze meer bedroeg.
- Wat de overname en bijhorend bedrag betreft, is het evenzeer moeilijk harde cijfers terug te vinden, omdat die naar goede gewoonte niet vrijgegeven worden (zie ook verkoop Standard, verkoop STVV, verkoop Kortrijk, verkoop van ongeveer elke tweedeklasser etc.). Jij speculeert dat het bedrag veel meer bedroeg dan 800 000, dat is mogelijk, maar waar dat op gebaseerd is, is onduidelijk. Je zou ook kunnen redeneren dat een partij die financieel in nood zit met tegenover zich een succesvol zakenman in een niet bepaald sterke positie staat en dus al blij mag zijn als ze er zelf niet teveel aan inschieten. Je zegt het zelf: "de voorwaarden van Rd moesten geaccepteerd worden".
- Het is mooi dat uw geheugen stilaan terugkomt tot en met de kleur van de (letterlijke) loonzakjes die in een kamertje klaargemaakt werden. Maar uw anekdotes zijn in feite even sterk als die over over Bart Lammens die zich presenteerde met de woorden "Roland heeft mij gevraagd..." of Roland Duchatelet en Bart Lammens die maandelijks over de boeken gingen of dat er geen grote strategische beslissing kon genomen worden zonder fiat van Roland. Het zijn verhalen die -tenzij voor betrokkenen- moeilijk verifieerbaar zijn.
- Dat het bestuur onder Scheepers tegen (misschien zelfs over) de limiet van hun financiële mogelijkheden zat, is nooit betwist geweest. Net zoals iedereen (enfin, ik toch) het er ook wel over eens lijkt te zijn dat men wel van goeie wil was, maar de knowhow en middelen miste om de club professioneel te runnen ondanks enkele bescheiden aanzetten om te professionaliseren zoals bv. de aanstelling van een algemeen-directeur en het laten uitvoeren van een externe audit.
- Des te straffer is het dat die amateurs (zowel in de zin van niet-professioneel als liefhebber), kleine zelfstandigen en lokale ondernemers betere sportieve resultaten boekten dan één van 's lands meest succesvolle ondernemers.
- Dat maakt de ontgoocheling over het RD tijdperk bij mij ook groter. Als je door een gebrek aan knowhow en middelen niet beter kan, dan kan ik me daar bij neerleggen, maar als een zakenman van het kaliber RD er niet in slaagt om de club sportief beter te laten presteren, is dat moeilijker aanvaardbaar. Vergelijk het met een leerling die met bescheiden talent 70% op zijn rapport haalt tegenover een leerling met intrinsiek meer potentieel die met 65% thuis komt. Van die laatste verwacht ik meer.
- Het laatste punt lijkt me wat bij de haren getrokken. Strikt genomen zijn er immers niet zo immens veel verschillen tussen Roland en DMM. Zijn het niet beiden ondernemers/ondernemingen die internationaal actief zijn? En heeft Roland de club destijds ook niet overgenomen? De omstandigheden zijn anders in die zin dat de club er toen sportief beter voor stond, maar financieel in nood verkeerde, terwijl ze nu sportief een alles bij elkaar zwak decennium achter de rug heeft/had, maar wel van de financiële stabiliteit van de eigenaar kon genieten (en waarschijnlijk zijn er nog -tig andere verschillen) en mogelijk zal het er in de toekomst ook helemaal anders ana toe gaan, maar in beide gevallen lijkt dit me toch een overname.
- Ik vind het opvallend hoe je nu de overname door DMM als een positief gegeven lijkt te beschouwen, terwijl je een aantal weken/maanden terug toch op zijn zachtst gezegd sceptisch was. Soit, de realiteit blijft hoe dan ook dat DMM zich nog moet bewijzen en dat we maar kunnen hopen dat het dat ook zal doen.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

De naam van Christoph Daum zou ook gevallen zijn.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:De naam van Christoph Daum zou ook gevallen zijn.
Tussen de soep en patatten of eerder de coke en bier?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef:De naam van Christoph Daum zou ook gevallen zijn.
Ai .... hopelijk nie te veel schade !
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

STVV-fan schreef:De naam van Christoph Daum zou ook gevallen zijn.
Er vallen blijkbaar veel namen en er zijn nog heel veel scenario's mogelijk, van het ene uiterste naar het andere. Misschien weten ze al enkele weken wie de nieuwe coach wordt, werkt die achter de schermen al stevig aan de voorbereidingen van de vernieuwde kern en wordt dit alles heel goed stilgehouden tot het einde van de competitie. Langs de andere kant kan het ook gewoon dat ze nog geen benul hebben van wie de coach wordt, laat staan van welke spelers ze halen.

Feit is wel dat er de komende anderhalve maand toch heel wat zal moeten gebeuren om naar volgend seizoen toe de huidige rotzooi om te buigen naar een overtuigend verhaal. We zullen zien.
Plaats reactie