STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef: Feit is wel dat er de komende anderhalve maand toch heel wat zal moeten gebeuren om naar volgend seizoen toe de huidige rotzooi om te buigen naar een overtuigend verhaal. We zullen zien.
Klopt, er moet behoorlijk wat gebeuren, zeker op niveau van de spelerskern met alle huurcontracten. Wat me enigszins hoopvol stemt, is dat de Japanners tot nu toe niet of amper aan "aankondigingspolitiek" doen. Zij communiceren niet op voorhand over plannen en intenties, wel nadien over resultaten en beslissingen (tot frustratie van de media). Het is dus best mogelijk (laat het ons hopen) dat er achter de schermen momenteel veel beweegt, waar wij voorlopig nog niets vanaf weten. Wat de trainer betreft is er bv. gezegd dat ze de naam pas na PO2 zullen vrijgeven.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
Jan Bulder schreef: Feit is wel dat er de komende anderhalve maand toch heel wat zal moeten gebeuren om naar volgend seizoen toe de huidige rotzooi om te buigen naar een overtuigend verhaal. We zullen zien.
Wat de trainer betreft is er bv. gezegd dat ze de naam pas na PO2 zullen vrijgeven.
Da moet ik toch ergens gemist hebben dan.

In ieder geval hebben ze tot nu toe woord gehouden.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ Enrique.

Ja, de meeste supporters zijn successupporters. Anders zouden er in Barcelona geen 100.000 man zitten.

Ik weet wel wat er scheelt bij stvv. Er is geen continuïteit ! De Japanners zijn de 5e eigenaar in hoeveel jaar was het ...14. (En dan tel ik Marieke Höfte niet mee) Dat moet een wereldrecord zijn. De mensen geloven niet meer in de club als dusdanig. Ook daar , misschien wel vooral dáár is de eigenheid verloren gegaan. P. Bormans heeft nog niet zolang geleden gezegd : "we zullen ieder zieltje, een voor een, moeten terugwinnen" . Ik vrees dat hij daarin gelijk gaat krijgen. Daar gaan een paar seizoenen over gaan, ofwel moeten de Japanners vies uit de hoek gaan komen. Ik zie positieve signalen... Maar tot nu toe , erg weinig en traag ... Maar dat is Japanse stijl.

Dat de mensen wegbleven omwille van Rd was een theorie van het forum hier ... Niet van mij. Men heeft hier gesproken over 3000 supporters die om hem wegbleven.

Waarom Guido Brepoels het stadion vol kreeg ?
Voetbal is passie. Guido Brepoels was passie op alle vlakken. En natuurlijk de ploeg won constant EN er was spektakel.

Guido Brepoels heeft daar nog een verlengstuk aan gebreid in eerste .... Met spelers die op dat moment, voor hun mogelijkheden top waren..... Maar ik vrees dat hij dat niet meer kan herhalen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Jacques schreef:
Jan Bulder schreef: Feit is wel dat er de komende anderhalve maand toch heel wat zal moeten gebeuren om naar volgend seizoen toe de huidige rotzooi om te buigen naar een overtuigend verhaal. We zullen zien.
Klopt, er moet behoorlijk wat gebeuren, zeker op niveau van de spelerskern met alle huurcontracten. Wat me enigszins hoopvol stemt, is dat de Japanners tot nu toe niet of amper aan "aankondigingspolitiek" doen. Zij communiceren niet op voorhand over plannen en intenties, wel nadien over resultaten en beslissingen (tot frustratie van de media). Het is dus best mogelijk (laat het ons hopen) dat er achter de schermen momenteel veel beweegt, waar wij voorlopig nog niets vanaf weten. Wat de trainer betreft is er bv. gezegd dat ze de naam pas na PO2 zullen vrijgeven.
Ik ben niet akkoord dat er momenteel een rotzooi is. Versterk de sterkste elementen van deze kern met 2a3 échte meerwaardes + een coach die er het maximum uithaalt en je mag ambities hebben.
Door te verklaren dat ze niet verder willen met gehuurde spelers is er natuurlijk wél heel veel werk. Op die manier maken ze het zichzelf natuurlijk heel wat moeilijker. Op zich is dat een goed uitgangspunt dat we allemaal alleen maar kunnen toejuigen want er zijn te veel huurspelers momenteel.
Maar er zou heel wat minder werk zijn moesten we de huurcontracten kunnen verlengen van: Charisis, Kitsiou, Akpom en Acolatse. Dat zijn pakweg 3 basisspelers minder waar je naar op zoek moet. Als ik van STVV was zou ik hen toch proberen te houden. Ofwel dmv een definitieve transfer, ofwel door hun huur te verlengen met optie tot aankoop.
Anders dreig je inderdaad weer opnieuw een 10-tal spelers te moeten gaan halen. Terwijl je toch zoveel mogelijk moet proberen te houden wat goed is en de zwakke schakels moet vervangen door beteren. Die 4 huurspelers vind ik goede schakels.
Zwakke schakels zijn: Dussaut, Goutas, Ayala, Antunes, Vetokele, Botaka. Dat zijn er al 6 waar je beter voor moet vinden. Tel daar die 4 goede huurspelers bij en het worden er inderdaad té veel.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Mijn mening ...

Als je grote man wil zijn, en een voetbalclub wil bezitten, dan moet je daar ook durven in investeren, tevreden zijn met wat er financieel terugkomt, en het verlies erbij nemen.
Toch zeker als je bankrekening zo vet is, dat een paar miljoentjes niet eens gemist worden.

En het zeker niet beschouwen om er geld meete gaan verdienen, want die + miljoentjes zijn evenmin merkbaar op de vette banrekening.

Als je dat er niet voor over hebt, gelieve zich dan te onthouden, en zoek een andere hobby.

Een hond kopen zie je toch ook niet als iets wat moet opbrengen, het kost alleen maar geld, maar je krijgt er toch liefde van terug.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

STimVV schreef:
Jacques schreef:
Jan Bulder schreef: Feit is wel dat er de komende anderhalve maand toch heel wat zal moeten gebeuren om naar volgend seizoen toe de huidige rotzooi om te buigen naar een overtuigend verhaal. We zullen zien.
Klopt, er moet behoorlijk wat gebeuren, zeker op niveau van de spelerskern met alle huurcontracten. Wat me enigszins hoopvol stemt, is dat de Japanners tot nu toe niet of amper aan "aankondigingspolitiek" doen. Zij communiceren niet op voorhand over plannen en intenties, wel nadien over resultaten en beslissingen (tot frustratie van de media). Het is dus best mogelijk (laat het ons hopen) dat er achter de schermen momenteel veel beweegt, waar wij voorlopig nog niets vanaf weten. Wat de trainer betreft is er bv. gezegd dat ze de naam pas na PO2 zullen vrijgeven.
Ik ben niet akkoord dat er momenteel een rotzooi is. Versterk de sterkste elementen van deze kern met 2a3 échte meerwaardes + een coach die er het maximum uithaalt en je mag ambities hebben.
Door te verklaren dat ze niet verder willen met gehuurde spelers is er natuurlijk wél heel veel werk. Op die manier maken ze het zichzelf natuurlijk heel wat moeilijker. Op zich is dat een goed uitgangspunt dat we allemaal alleen maar kunnen toejuigen want er zijn te veel huurspelers momenteel.
Maar er zou heel wat minder werk zijn moesten we de huurcontracten kunnen verlengen van: Charisis, Kitsiou, Akpom en Acolatse. Dat zijn pakweg 3 basisspelers minder waar je naar op zoek moet. Als ik van STVV was zou ik hen toch proberen te houden. Ofwel dmv een definitieve transfer, ofwel door hun huur te verlengen met optie tot aankoop.
Anders dreig je inderdaad weer opnieuw een 10-tal spelers te moeten gaan halen. Terwijl je toch zoveel mogelijk moet proberen te houden wat goed is en de zwakke schakels moet vervangen door beteren. Die 4 huurspelers vind ik goede schakels.
Zwakke schakels zijn: Dussaut, Goutas, Ayala, Antunes, Vetokele, Botaka. Dat zijn er al 6 waar je beter voor moet vinden. Tel daar die 4 goede huurspelers bij en het worden er inderdaad té veel.
Hmm, ik wou niet zozeer zeggen dat het nu een rotzooi is, wel dat er veel werk op de plank ligt. Rotzooi was er aan het eind onder COL: een ploeg die kwalitatief tekort kwam en speelde als een hoop los zand zonder motivatie. Vandaag is de situatie anders: er is meer kwaliteit aanwezig en onder de gegeven omstandigheden zit het nog wel best ok met de beroepsernst van de spelers (misschien op de laatste wedstrijd na heb ik nog niet het gevoel gehad dat ze er met hun klak naar smijten. Wel is het zo dat er veel werk is, zoals je zelf ook aangeeft. Als je alle huurlingen en de spelers die tekort komen moet vervangen, zit je idd. al snel aan 10 nieuwkomers. Het zou ons al een eind op weg helpen, moesten we de beste huurlingen definitief kunnen vastleggen.

@stvv-fan: ik meen dat recent gelezen te hebben in een artikel dat ging over mogelijke opvolgers van JDR, was wel maar een klein zinnetje. Het zal ofwel hbvl (papier) ofwel één van die clickbait/bagger sites geweest zijn. Moet eens zien of ik het nog terugvind.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Klopt, Jacques. Het stond onlangs in de krant dat men de trainer pas na de play-offs wil bekend maken uit respect voor JDR.

Wat de huidige situatie betreft: vergeet niet dat onze trainer vorig seizoen na het seizoen nog werd weggehaald. Nu is er tenminste de duidelijkheid dat je op zoek moet naar een trainer. Echt veel consistentie zit er wel niet in de namen en profielen die nu vallen, behalve dat ze al wat ervaring hebben. Toch heb ik er geen echt goed gevoel bij momenteel. Ik dacht bijvoorbeeld dat Daum zich onlangs heel laagdunkend had uitgelaten over het stadion van STVV.

Ik zou praten met Vreven, Thijs en Ferrera en dan kijken met wie je op één lijn zit en je het beste gevoel over houdt. Ik het het al vaak gezegd: de prioriteit van STVV op dit moment is de mensen terug naar het stadion krijgen. Dan heb je een ander profiel nodig dan JDR, die misschien wel zou passen bij Waasland-Beveren of zo. Resultaten alleen gaan niet helpen, anders had het aan het begin van het seizoen ook vol gezeten. Je hebt iemand nodig die de supporters kan begeesteren en die geloofwaardig over komt.
Je moet de mensen terug de gewoonte aanleren om naar het voetbal te gaan. Makkelijk is dat niet, want de huidige competitie-formule is een ramp voor de supporters van de kleine clubs. Mijn laatste bezoek aan Stayen dateert van oktober tegen Eupen. En als het de competitie-formule niet is, is er nog altijd wel een domme combi-regeling die je ervan weerhoudt om naar het stadion te trekken. Eens winnen op verplaatsing zou natuurlijk wel helpen. Nu maken ze de week voor een thuismatch meestal anti-reclame voor zichzelf met een non-prestatie op verplaatsing.

Maar de Japanners gaan ook op commercieel vlak uit hun pijp moeten komen. De supporters terug naar het stadion lokken met aantrekkelijke acties. Eén voordeel hebben ze: de achterban IS er ( anders hadden ze even goed Tubeke kunnen over nemen ) , het is nu zaak om de juiste snaar te raken zodat die ook effectief terug naar het stadion komt. Zaaien om later te oogsten. Maar, zoals ik al zei, op dit moment heb ik niet het gevoel dat ze dat goed beseffen in Tokio. Ik hoop dat ze mij alsnog aangenaam verrassen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:
Jacques schreef:
Jan Bulder schreef: Feit is wel dat er de komende anderhalve maand toch heel wat zal moeten gebeuren om naar volgend seizoen toe de huidige rotzooi om te buigen naar een overtuigend verhaal. We zullen zien.
Wat de trainer betreft is er bv. gezegd dat ze de naam pas na PO2 zullen vrijgeven.
Da moet ik toch ergens gemist hebben dan.

In ieder geval hebben ze tot nu toe woord gehouden.
Sorry maar ik zou het niet meer dan logisch vinden dat die pas na de POII wordt aangesteld..

Weten dat ge volgend jaar geen trainer meer zijt is 1.. weten wie uw vervanger al gaat worden terwijl ge nog enkele matchen moet verder spelen zou misschien toch iets té zijn..

Nu ja, misschien ligt alles al vast en weet intern iedereen al.. wie gaat het zeggen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ Jacques

Ik begin met het laatste.
Er is mi een groot verschil tussen DMM en RD. Enorm. Ik verklaar me nader.
Stvv is een beetje in de strot van RD geramd, hij kon niet anders toen die bestuursleden smekend voor hem stonden en hij besefte dat hij de enige was die de club kon redden. (Hij was op dat ogenblik shirtsponsor)

Hoeveel keer heeft hij geprobeerd in zowat 10 jaar om van stvv af te komen ? Dit is toch de derde keer ? Het interesseerde hem niet. Maar nam wel zijn verantwoordelijkheid. Daarvoor heb ik respect voor hem. Wat DMM betreft, voor hen is stvv een bewuste keuze. Zij zijn er actief achter gaan zoeken naar een club die bij hun dna en plannen paste. Dat is een gigantisch verschil !

Nu, ik ben hoopvol én sceptisch.
Sceptisch : de Japanners zijn een totaal andere wereld . Vooral de strikte hiërarchische structuur van hun bedrijven schrikt me af. Lees : traag (zijn er hiervan al niet wat signalen ? ) Alles moet gecheckt en gedubbelcheckt worden met niveaus hoger. Dat duurt...en duurt ...... Daartegenover RD die woonde boven het stadion... Als die zei : hier is een noodzakelijk miljoen, was er dat dezelfde dag. Maar die traagheid gaat misschien ook voordelen hebben... Alle beslissingen zullen waarschijnlijk doordachter genomen worden.

Ik hou mijn hart vast als er een trainer niet gaat functioneren.... Zoals TinTin in de zomer. Die lag bij RD wel op een week buiten hé. Bij de Japanners (en ik hoop écht dat ik mis ben) ..... Drie maanden duurt dat minstens.

Ik verwacht GEEN spectaculaire transfers, de tribunes zullen ookvolgend seizoen zo maar niet terug vol geraken. Inzetten op de jeugd met professionele trainers vind ik sterk. De Japanners begrijpen dat er een soort verankering moet komen. Dat komt denk ik goed .... Binnen 5 jaar resultaten !

De rest van het verhaal (de beginnende schuld) daarover is het inderdaad palaberen en kan ik u volgen in uw bemerkingen. Alleen het kan evengoed 2 miljoen of meer geweest zijn. Eens er hier op het forum bedragen circuleren, worden die voor waar aangenomen, daarop reageer ik. De schuld toen de Japanners overnamen, daarover is geen discussie meer mogelijk. Door op een andere manier te boeken zou die 0 geweest zijn. Dat heb ik gisteren in een post aangetoond. Niemand heeft die theorie kunnen weerleggen. Alleen de hond van Brusselmans heeft gereageerd maar aan die zijn gezicht was het duidelijk te zien dat hij er niets van verstond.

Positivo
Ps. Ik kom net terug van de wedstrijd. Daar heb ik vernomen (juiste bron) dat op dit ogenblik de trainer nog niet vastligt.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Positivo schreef: Stvv is een beetje in de strot van RD geramd, hij kon niet anders toen die bestuursleden smekend voor hem stonden en hij besefte dat hij de enige was die de club kon redden. (Hij was op dat ogenblik shirtsponsor)
Meent ge nu echt dat een gewiekst zakenman als RD zich zou laten leiden door een paar smeekbedes? Je doet hem oneer aan! Seffens komt ge nog zeggen dat het allemaal tegen zijn goesting was. En het vooruitzicht om de gronden aan zo'n scherpe prijzen te kunnen kopen (ik druk het zacht uit) zal er ook voor niks tussen zitten, zeker? Of is dat ook een verzinsel?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door KNRI »

't zal ook tegen zijn zin geweest zijn dat hij Standard gekocht heeft...en al zijn andere netwerk clubs. :roll:
De paljas.

Had hij zich gefocust op 1 club (wij) en werkt gemaakt van een degelijk beleid (ook sportief!) dan stond er nu al lang een standbeeld van hem op de rotonde. Dit zal er nooit komen...tenzij hij het er zelf plaatst natuurlijk.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

KNRI schreef:Had hij zich gefocust op 1 club (wij) en werkt gemaakt van een degelijk beleid (ook sportief!) dan stond er nu al lang een standbeeld van hem op de rotonde. Dit zal er nooit komen...tenzij hij het er zelf plaatst natuurlijk.
Breng hem niet op ideeën, hè. Nu ja, veel verschil is er niet met telkens weer opnieuw datzelfde dwaze filmpje met die getapte pint op de ledwall aan de Tiensesteenweg ...
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef:
KNRI schreef:Had hij zich gefocust op 1 club (wij) en werkt gemaakt van een degelijk beleid (ook sportief!) dan stond er nu al lang een standbeeld van hem op de rotonde. Dit zal er nooit komen...tenzij hij het er zelf plaatst natuurlijk.
Breng hem niet op ideeën, hè. Nu ja, veel verschil is er niet met telkens weer opnieuw datzelfde dwaze filmpje met die getapte pint op de ledwall aan de Tiensesteenweg ...
Het "Dit is een perfect speelbaar veld" filmpje zou een goede opvolger zijn vind ik :geel:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Dreke schreef:
Positivo schreef: Stvv is een beetje in de strot van RD geramd, hij kon niet anders toen die bestuursleden smekend voor hem stonden en hij besefte dat hij de enige was die de club kon redden. (Hij was op dat ogenblik shirtsponsor)
Meent ge nu echt dat een gewiekst zakenman als RD zich zou laten leiden door een paar smeekbedes? Je doet hem oneer aan! Seffens komt ge nog zeggen dat het allemaal tegen zijn goesting was. En het vooruitzicht om de gronden aan zo'n scherpe prijzen te kunnen kopen (ik druk het zacht uit) zal er ook voor niks tussen zitten, zeker? Of is dat ook een verzinsel?
@ Mijnheer Dreke .
U klutst de zaken wat door elkaar. Dat het niet de grote goesting van RD was, heeft hij verschillende keren verklaard - op tv - in de pers. Liegt hij daarover ? U gaat me ongetwijfeld een fantasierijke uitleg geven.
Toen het oud bestuur voor geld bedelde om niet onmiddellijk te verzuipen, dacht je echt dat RD er toen aan dacht, dat hij de rondliggende gronden voordelig zou kunnen aankopen ? Is dàt vergezocht zeg ! U Hébt fantasie.

Het is pas na de overname dat de plannen gekomen zijn om extra tribunes te bouwen, herinner IK mij. En dat RD dat niet wou doen op andermans grond verstaan zelfs de grootste tegenstanders van hem neem ik aan. Alles ifv het idee STVV zelfbedruipend te maken. Mag ik er u ook aan herinneren dat de bouw van de nieuwe hoofdtribune startte nàdat STVV de laatste keer gedegradeerd is ? Toch durven hé van RD !

Let op wat u allemaal schrijft, seffens denken de forumlezers dat u jaloers op hem bent.

Zeg een weetje.
U weet van wie die gronden waren, neem ik aan ? Inderdaad van de stad Sint-Truiden. En weet u ook hoe de stad in het bezit gekomen is van die gronden ????
Waarschijnlijk niet ! ga ik u even vertellen. Oorspronkelijk behoorden die gronden aan STVV toe en weet u waarom STVV die samen met het stadion verkocht aan de stad? Allez ge moogt 2 keer raden. Een nog ouder bestuur had toch zeker wel geldproblemen, stel u dat voor.
De bestuursleden hadden in die tijd een gigantische schuld van 20,000,000 BF opgebouwd. En wie was de enige die hen nog kon redden ? Just, de stad Sint-Truiden , goed geraden Mijnheer Dreke. De oppositie (ik dacht ps) kon daar toentertijd niet mee lachen. Maar wie leidde alles in goede banen ? Nu moogt ge maar 1 keer raden. De burgemeester, Jef Cleeren by the way. Die toen ook een zitje had in het Stvv-bestuur.

@ KNRI
KNRI noemt RD een paljas.

1) Clown 2) Dwaas 3) Grapjas 4) Grappenmaker 5) Guit 6) Hansworst 7) Harlekijn 8) Hofnar 9) Joker 10) Komiek 11) Kwibus 12) Lachwekkend persoon 13) Leukerd 14) Mallerd 15) Malloot 16) Nar 17) Olijkerd ……

Mijnheer KNRI.

Een merkwaardige keuze, als ik dat mag zeggen. Alhoewel als er een feestje is durft RD wel eens vies uit de hoek komen, akkoord.
Graag een naam voor al die bestuursleden uit die goede oude tijd …. die er voor zorgden dat de uitgaven van STVV ieder jaar opnieuw groter waren dan de inkomsten (waar hebben we dat nog gelezen mijnheer KNRI) en herhaaldelijk stvv in crisis brachten. Ik leg u uit waarom u hen de naam paljas NIET kunt geven.

In tegenstelling tot RD waren zij allemaal niet bekwaam om uit eigen zak geld bij te steken. Dus een andere naam graag.

Ik wacht met belangstelling op uw post.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Ik ben gestopt bij "alles in functie van STVV zelfbedruipend te maken".
Plaats reactie