Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Since '54 »

Bij alle ploegen vanaf plaats 5 in het klassement zou de scheidsrechter strafschop hebben gefloten en zeer terecht maar voor Brugge niet. Het is dit seizoen echter een hoogtepunt inzake voordeelmakerij voor de Bruggelingen. Zelfs nog als de voorzitter het scheidsrechtersgild de week voordien voor het vuil van de straat uitgemaakte. 'Omkoping' had hij net niet in de mond genomen. Als 'Extra Time' ballen aan zijn lijf zou hebben maakten zij een compilatie van de voordelen waar FC Brugge, dit seizoen alleen al, van genoten heeft. Op die manier was KV Mechelen er zeker in gebleven en was een andere ploeg misschien kampioen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door lakie »

Jacques schreef: Bij deze dus een welgemeende proficiat aan de VAR, de enige echte kampioen van een kampioenschap waar voetbal zelden op de eerste plaats stond.
Gisteren was het wel niet de fout van de VAR...
Die deed zijn werk...
Het systeem is ook gewoon verkeerd... Laat die VAR gewoon de beslissing nemen op basis van de videobeelden. Maar dan wel volwaardige refs in het busje en neem de tijd om te kijken vanuit verschillende standpunten... Beetje naar analogie van de hockey, daar is het ook de videoref die beslist...
Ook als je hoort bv, dat bij de fout op Edmilson, de VAR niet MAG tussenkomen, terwijl het in herhaling echt wel een fout is van Mechele, dan maak je jezelf toch compleet belachelijk?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Franz »

Den Bart mag content zijn: zijn schandelijke afdreigen van de refs heeft resultaat opgeleverd.
Er wordt nu geschermd met het feit dat Vormer - de koning van de 'Brugge-vriendelijke penalty' - de bal niet bewust met de hand raakte.
Dat staat inderdaad zo in het reglement, maar de helft van de hands in het strafschopgebied zijn niet bewust en worden toch allemaal gefloten.
Behalve die van gisteren dus.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mikman »

lakie schreef: Het systeem is ook gewoon verkeerd... Laat die VAR gewoon de beslissing nemen op basis van de videobeelden. Maar dan wel volwaardige refs in het busje en neem de tijd om te kijken vanuit verschillende standpunten... Beetje naar analogie van de hockey, daar is het ook de videoref die beslist...

Daar ben ik het niet mee eens. Voor mij mag de scheidsrechter nog altijd het laatste woord hebben, anders tast je zijn autoriteit aan. Iedereen verwijst altijd naar het hockey maar het systeem bestaat al sinds begin de jaren '90 in het American Football en daar staat men al een stuk verder, hoewel er nog jaarlijks aanpassingen gebeuren. Dat zal met de VAR ook moeten gebeuren, men zal jaarlijks moeten evalueren en bijsturen waar nodig. Ik ben altijd grote voorstander van een VAR geweest, maar er meteen bij gezegd dat het niet alles ging oplossen en er altijd een grijze zone zou blijven bestaan. Maar het systeem moet wel blijven bestaan, het is veel beter mét dan zonder.
Waar ik wel voorstander van ben is om de bewuste fase in het stadion af te spelen op het scherm (indien aanwezig ), iets wat de UEFA of FIFA nu uitdrukkelijk verbiedt. Zo kan je als supporter de fase ook beter inschatten. En met de nieuwe technologie is het toch maar een kwestie van tijd of iedereen kan op zijn smartphone de fase zelf herbekijken.

Wat de fase gisteren betreft: men had dat uiteraard moeten terugfluiten. Iedereen voelde toch aan dat dit een fout was omdat hij voordeel haalde uit zijn hands. Waarom was het indertijd geen aangeschoten bal bij Buyssens ( die match op Standard waar Simon 2x penalty van Witsel redde ) en gisteren wel? Wanneer is het aangeschoten en wanneer niet? Bovendien: de scheidsrechter verplaatst zich in de gedachtegang van de speler als hij beweert dat de speler het niet opzettelijk deed. Als ik de beweging van Vormer zie en hoe de bal toevallig wel heel goed voor zijn voet beland, ben ik daar allesbehalve zeker van. Waarom kreeg Bezus dit seizoen tegen Zulte-Waregem rood hoewel niemand met zekerheid kon zeggen dat hij het opzettelijk deed? Ik heb toen al gezegd dat ik dat een heel gevaarlijke gedachtegang vond, want zo zet je de deur open voor willekeur en partijdigheid.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door lakie »

Mikman schreef:
lakie schreef: Het systeem is ook gewoon verkeerd... Laat die VAR gewoon de beslissing nemen op basis van de videobeelden. Maar dan wel volwaardige refs in het busje en neem de tijd om te kijken vanuit verschillende standpunten... Beetje naar analogie van de hockey, daar is het ook de videoref die beslist...

Daar ben ik het niet mee eens. Voor mij mag de scheidsrechter nog altijd het laatste woord hebben, anders tast je zijn autoriteit aan. Iedereen verwijst altijd naar het hockey maar het systeem bestaat al sinds begin de jaren '90 in het American Football en daar staat men al een stuk verder, hoewel er nog jaarlijks aanpassingen gebeuren. Dat zal met de VAR ook moeten gebeuren, men zal jaarlijks moeten evalueren en bijsturen waar nodig. Ik ben altijd grote voorstander van een VAR geweest, maar er meteen bij gezegd dat het niet alles ging oplossen en er altijd een grijze zone zou blijven bestaan. Maar het systeem moet wel blijven bestaan, het is veel beter mét dan zonder.
Waar ik wel voorstander van ben is om de bewuste fase in het stadion af te spelen op het scherm (indien aanwezig ), iets wat de UEFA of FIFA nu uitdrukkelijk verbiedt. Zo kan je als supporter de fase ook beter inschatten. En met de nieuwe technologie is het toch maar een kwestie van tijd of iedereen kan op zijn smartphone de fase zelf herbekijken.
Nu tast je zijn geloofwaardigheid aan? Na de tirade van Verhaeghe na Club-Anderlecht wordt er nu geopperd dat de commentaar van Verhaeghe zijn effect heeft gehad.
Ik wil maar zeggen, steek desnoods 2 scheidsrechters in da busje, en laat ze samen beslissen/overleggen...
Nu, de fase op groot scherm tonen vind ik dan ook weer geen goed idee... Kan je je inbeelden wat er gisteren was gebeurd als dit op groot scherm was getoond?
Een grijze zone zal er natuurlijk altijd zijn, maar dat van gisteren vond ik echt geen grijze zone. Dit was gewoon hands, punt.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Since '54 »

Het moeten naar mijn opvatting geen dienstdoende scheidsrechters zijn maar het kunnen ook ex-scheidsrechters zijn. De leeftijdsgrens is alleen voor werkende refs van toepassing. Ik kan me bv levendig voorstellen dat een net op rust gestelde scheids zoals bv een Serge Guemeny en consoorten daarvoor geschikt en verzocht zouden kunnen worden.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Halenaar »

Heerlijk, heel de Pozuelo saga :cool:


Afgelopen vrijdag zong heel Genk nog voor die kerel :lol:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door STimVV »

Die makelaars verzieken toch heel de sport. Wanneer gaan ze daar eens korte metten mee maken.
Er blijven in Europa jaarlijks miljarden aan euros aan die mannen hun handen plakken. Officieel en onofficieel. Allemaal geld dat de clubs voor andere zaken zouden kunnen gebruiken.
Managers maken al hun spelers zo zot als een achterdeur om toch maar een transfer te doen. Ahja, want geen transfer is geen geld voor de makelaar.
Spelers en clubs zouden dat toch allemaal onderling met elkaar moeten kunnen regelen. Het zou clubs de mogelijkheid kunnen geven om eens wat stabieler te zijn en iets te kunnen opbouwen.

Dit gezegd zijnde: Pozuelo mag van mij asap vertrekken. :lol:
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Dreke »

Hier naar de makelaars wijzen, is niet helemaal terecht. De oorzaak is dat in de VS en Canada de markt nog open is.
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door STimVV »

Dreke schreef:Hier naar de makelaars wijzen, is niet helemaal terecht. De oorzaak is dat in de VS en Canada de markt nog open is.
Maakt niet veel uit, toch? De markt is eigenlijk altijd open. Makelaars zijn 12 maanden op een jaar bezig om hun "goederen" ergens te kunnen verkopen. Vanaf het moment dat een speler 6 maanden of 1 jaar goed speelt bij zijn club zien ze de kans om centen te verdienen.
In het geval van Pozuelo was het toch ook duidelijk dat die echt wel gelukkig was in Genk en koos voor het sportieve. Tot zn entourage ook zijn kop helemaal gek krijgt. Of dat nu in augustus, december, of maart is...maakt voor mij geen verschil. Ze zijn de kankers in de voetbalwereld.

Als ik makelaar was deed ik toch hetzelfde.. als ik pakweg 3 miljoen euro kan verdienen als ik mn client ergens kan droppen. Ik zou hem ook manipuleren...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Jacques schreef:Binnenkort weer een spandoek met de stilaan obligate spelfout. Ik gok deze keer op "Alfred, sodemieter op!" :mrgreen:
Spandoek van Genk-fans tegen Pozuelo: "Geen plaats voor valse kapiteinen"
https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 0475011050

Is toch een beetje een traditie ginds. :lol:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door tesneusdoek »

https://www.voetbalbelgie.be/2019/02/21 ... e-afdeling/

Het onderzoek naar financiële fraude in het Belgisch voetbal raast verder door. Deze week werden een aantal (ex-)kaderleden van Racing Genk en Sporting Lokeren aan de tand gevoeld. Waren ze betrokken bij witwaspraktijken dan dreigt er onheil!

Operatie Propere Handen pluist na hoe spelers en trainers met zwart geld werden betaald. Het gaat onder meer over Peter Maes, die in de bewuste periodes trainer was bij Racing Genk en Lokeren.

De twee clubs zouden betrokken zijn bij een circuit van zwart geld. Dat kan verstrekkende gevolgen hebben. “Volgens artikel 407.25 van het bondsreglement kan een club zijn proflicentie kwijtspelen wanneer een bestuurder, sportief of financieel directeur tot zelfs het hoofd van de jeugd wordt veroordeeld voor witwaspraktijken”, meldt Het Nieuwsblad.

“Aangezien een veroordeling niet voor meteen is, hoeft dit nog geen gevolgen te hebben. Toch kunnen de clubs niet op beide oren slapen. Maar er is meer. In de licentieaanvraag moeten profclubs onder meer verklaren dat ze alles volgens het boekje doen. Als evenwel blijkt dat de clubs er een dubbele boekhouding op nahouden en bijgevolg valse verklaringen hebben afgelegd, kunnen ze hun licentie verliezen.”

Anders gezegd: dan tuimelen Racing Genk en/of Sporting Lokeren uit het profvoetbal, naar de eerste amateurreeks.

Onder meer Roger Lambrecht (voorzitter Lokeren), Filip Aerden (financieel directeur KRC Genk) en Herbert Houben (ex-voorzitter KRC Genk) werden op de rooster gelegd, net als Patrick Janssens, voormalig CEO van Racing Genk.

Makelaar Dejan Veljkovic liet de clubs een deel van het loon van Peter Maes via een vennootschap in Montenegro betalen. “Die ­gelden werden cash afgehaald van de ­rekening door Veljkovic en na het afhouden van een commissie aan Maes overhandigd”, geeft Het Nieuwsblad mee. Zo kwam er jaarlijks 160.000 euro zwart geld bij de trainer binnen. Om dat te camoufleren werden valse scoutingsovereenkomsten opgemaakt.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Jupiler Pro League seizoen 2018/19

Bericht door stvv'er »

Allez vooruit, ons Belgisch voetbal zal het wereldnieuws halen, en 't is weer niet voor ons geweldig voetbal ! :vomit:

Couckenbak!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door stvvilvoorde »

En ondertussen blijven we hier dat gedrocht van Play-Offs houden.

Nieuwe voorzitter van Profliga Croonen wou enkel de rol van voorzitter aanvaarden als er werd verder gegaan met play-offs.

Het format dat de meeste steun genoot, was een competitie met twintig ploegen zonder play-offs. "Maar dat voorstel werd nipt weggestemd", aldus kortrijk voorzitter Allijns aan de verzamelde pers. Er was een meerderheid van 80 procent nodig, ofwel 36 van de 45 stemmen. Dat betekent dat er ook volgend seizoen met de huidige formule van play-offs wordt gewerkt.

Bart Verhaeghe liep als eerste boos buiten bij het Parker Hotel in Diegem, waar de 24 profclubs sinds vanochtend bijeen zaten over tal van hete hangijzers. De reden is duidelijk: zijn geliefkoosde format - 20 ploegen in 1A - overleefde de stemming niet.
Plaats reactie