WK 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

WK 2018

Bericht door Mikman »

Welke 23 namen zou jij meenemen?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WK 2018

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:Mikman,
ik zou Chadli toch altijd meenemen. Voor mij is dat de 1e vervanger van zowel Meunier als Carrasco als aanvallende backs.
Junior zou verdedigend op dat niveau toch te kort komen denk ik. Als Martinez in een 4-3-3 zou spelen had hij meer kansen. Maar in zijn 3-4-3 zie ik niet echt mogelijkheden voor Junior.
Dat heb ik ook altijd gedacht, maar Chadli heeft dit seizoen zo goed als niks gespeeld terwijl Junior echt wel grote stappen vooruit heeft gezet. En zijn defensieve werkijver viel me wel op in de play-offs. Natuurlijk is er een groot verschil tussen zelf de betere ploeg zijn en gedisciplineerd blijven tegen een grotere ploeg. Tegen Panama kan je Junior gerust op de flank zetten, tegen Duitsland ( Kimmich ) is dat een ander paar mouwen.
Er zijn nog andere alternatieven voor de flank, je kan bijvoorbeeld Limbombe op links zetten en Carrasco naar rechts. Ik ben het met Filip Joos eens dat Thorgan Hazard die rol op de flank ook zou moeten aankunnen. Maar ik vind het echt wel moeilijk om een evenwichtige 23 te vinden.
Centraal achterin heb je echt wel een mannetje extra nodig gezien de blessuregevoeligheid. Maar dan moet je dus elders kiezen: Nainggolan of een extra spits. Moeilijke keuzes. Nainggolan is beter maar op het middenveld heb je al volk genoeg ( Tielemans en Defour vallen waarschijnlijk zelfs af, en Dendoncker heeft het voordeel van de polyvalentie ) terwijl je voorin toch nog een echte diepe spits nodig hebt. Benteke heeft een interessant profiel maar Origi zit beter in vorm.

Over Chadli ( altijd eerste back-up geweest maar bijna niks gespeeld ) of Junior ( in bloedvorm maar nog nooit bij de selectie geweest ) of Ciman ( extra verdediger, plus kan op de rechterflank spelen, ligt ook goed in de groep maar wel de minst getalenteerde ) kan je blijven discussiëren.

De 3-4-3 is ook niet heilig he, in geval van nood kan je nog altijd naar 4-3-3 ( waar dan heel wat meer mogelijkheden zijn op de flank ) of naar een 4-4-2. Dus indien je in de loop van het tornooi op de flanken een personeelstekort hebt in een 3-4-3, zou ik van systeem switchen.


Casteels
Mignolet
Courtois

Meunier
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Alderweireld
(Ciman)
Dendoncker
Kabasele
Limbombe
Carrasco
Witsel
Fellaini
Thorgan Hazard
De Bruyne
Dembélé

Eden Hazard
Mertens
Lukaku
Batshuayi
Origi
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: WK 2018

Bericht door tweety »

Tegen de toplanden kan je die 3-4-3 niet aanhouden.
Daarvoor is de linkerkant te zwak.
Zowel Carrasco, als Chadli komen dan defensief tekort. Zelfs meunier op rechts is mi te zeer offensief ingesteld om dat systeem tegen de toplanden te spelen.
Een goeie subtopper als Colombia (2e ronde eventueel) is al tricky.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: WK 2018

Bericht door Franz »

Mikman schreef:
Casteels
Mignolet
Courtois

Meunier
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Alderweireld
(Ciman)
Dendoncker
Kabasele
Limbombe
Carrasco
Witsel
Fellaini
Thorgan Hazard
De Bruyne
Dembélé

Eden Hazard
Mertens
Lukaku
Batshuayi
Origi
Voor mij zonder Ciman, Dendoncker en Origi.

Ik zou Chadli wel meenemen, owv zijn polyvalentie.
En ook Naingollan, owv zijn klasse.
Ten slotte zou ik Asare (hij mag als genaturaliseerde Belg die nooit officiëel voor Ghana speelde meedoen met de Rode Duivels) selecteren, dat is zowat de enige defensieve linkerverdediger op niveau die ik zie. Want Sterke Jan, daar hebben we echt wel een doublure voor nodig. En de enige andere linksvoetige verdediger in de kern is de fragiele Vermaelen. En bijvoorbeeld Jordan Lukaku is defensief te zwak.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WK 2018

Bericht door stvvilvoorde »

- Kabasele, Boyata en vooral Ciman waren tijdens de laatste oefeninterlands tegen Japan en Mexico zo ondermaats (en teveel van hetzelfde), dat ik er uiteindelijk maar 1 van zou meenemen. Ik zou liefst Kabasele er dan bijnemen.

- Stijn Wuytens heeft er bij AZ een vrij goed seizoen opzitten waarin hij vooral als centrale verdediger werd uitgespeeld.
Hij zoekt altijd de voetballende oplossing en is linksvoetig.

- Ik hoop verder dat de recente blessures van Vertongen en Vermaelen niet te ernstig zijn ifv het wk.

- Chadli vind ik ook de beste wisseloplossing voor beide flanken, maar heeft effectief zo goed als niks gespeeld het afgelopen seizoen.
Op basis van zijn tekort aan speelminuten, haalde hij de selectie niet voor het EK van twee jaar terug.

- Als er een keuze gemaakt moet worden tussen Limbombe en Edmilson, zou ik ook eerder voor Edmilson kiezen.
Hij brengt net dat tikkeltje meer in aanvallend opzicht, beste speler van de play-offs, en verdedigend vind ik geen van beide echt goed genoeg voor een groot toernooi.

- Naingolan hoeft van mij niet mee om de sfeer te verzieken.

Doelmannen:
Courtois
Mignolet
Casteels

Verdedigers:
Vertongen
Vermaelen
Alderweireld
Kompany
Wuytens
Kabasele

Middenveld:
Dembele
De Bruyne
Witsel
Tielemans
Fellaini
Meunier
Carrasco
Chadli
T Hazard

Aanval:
Lukaku
Batshuayi
E Hazard
Mertens
Edmilson of Januzaj (ook goed bezig laatste maanden)

Origi en Mirallas zou ik thuis laten wegens helemaal niet in vorm.



-
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WK 2018

Bericht door stvvilvoorde »

Btw Anthony Knockaert (ex-standard) is ook nog een optie.
Vorig seizoen verkozen tot beste speler van The Championship en dit seizoen ook goede matchen in de PL
Hij is de zoon van een belgische vader en franse moeder.
Kwam in het verleden enkel voor de franse -21 uit waardoor hij nog steeds voor de A-ploeg van de rode duivels zou kunnen uitkomen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Als Carrasco (degradatievoetbal in China, dat is bij wijze van spreke ons niveau, maar begrijpelijk gezien voorgeschiedenis), Limbombe (Jupkesliga en 1 interland) en Junior (PO1 Jupkesliga) opties zijn op links, waarom is Jordan Lukaku dat dan niet? Toch meegedaan in 29 competitiematchen in de Serie A en een aantal EL wedstrijden bij een club die een stukje hoger staat aangeschreven dan Brugge of Standard.
Goed, twee jaar geleden heb ik hem een hoop verweten voor zijn defensief geklungel en in een viermandsdefensie zou ik hem nooit op de linksachter zetten, maar met een driemansdefensie achter zich en ervan uitgaande dat hij in Italië tactisch wel één en ander heeft bijgeleerd, heeft die eigenlijk een goed profiel voor de linkerflank. Overigens, veel meer dan gewoon meelopen met de tegenstander doet Carrasco in verdedigend opzicht ook niet.

Dendocker laat ik thuis. Dendoncker heeft als centrale verdediger in een driemansdefensie (de rol waarin hij het meeste speelkansen heeft) de wendbaarheid van een aftandse tractor met als gevolg minstens een goal of 5 op zijn kap in de Jupkesliga. Ik wil niet weten wat die jongen gaat doen als hij iemand van het kaliber Aguëro tegenover zich krijgt. Op dit moment zie ik daar geen centrale verdediger in, zeker niet op internationaal niveau. Het gevolg is wel dat je riskeert wel krap te zitten met Vertonghen, Alderweireld, Kabasele, Kompany en Vermaelen. In theorie zou dat volstaan voor 3 plaatsen op een tornooi van 3 weken, maar met twee ziekenhuispatiënten is het een aanzienlijk risico. Ik zou dan toch nog eerder overwegen om Boyata mee te nemen, al ben ik daar ook allesbehalve zot van. 't is vooral hopen dat we die 6de verdediger niet nodig zullen hebben.
In het middenveld pak ik Radja altijd mee, omdat hij de enige is die de mentaliteit heeft om de vlam in de pan te jagen. De rest (Witsel op kop) zijn toch vooral spelers die vanuit de zetel in een egaal tempo willen voetballen. Als je moet achtervolgen tegen een sterke, gesloten tegenstander kom je met dat soort spelers nog in geen 100 jaar aan een doelpunt, zo leert de geschiedenis ons.
Ik zou graag Tielemans willen meenemen, omdat hij zo makkelijk tegen een bal trapt en de toekomst is, maar gezien de concurrentie valt te vrezen dat hj er niet bij zal zijn. Ik vind het ook wat spijtig dat Praet nooit een kans heeft gekregen. Het is -net als J. Lukaku- nog zo'n speler die ik in het verleden uitgespuwd heb, maar hij maakt echt wel een goed seizoen bij Sampdoria. Soit, die gaat pas ten vroegste na het WK een kans krijgen, vrees ik.
In de punt ben ik in principe voorstander om Benteke mee te nemen, al heeft die er echt wel een dramatisch seizoen bij Crystal Palace opzitten. Hij is wel de enige die in een rol als zuivere targetman kan renderen. Origi heb ik een haat-liefde verhouding mee. Heb hem 4 jaar geleden getipt nog voor het WK, is toen als een komeet de hoogte ingeschoten, maar blijft nu toch wat hangen, waardoor ik wat op m'n honger blijf zitten. Ik volg de Duitse competitie te weinig om zijn vormpeil te beoordelen, maar de statistieken (6 doelpunten) zijn (weer) niet super. De balans helt voor mij dan toch nipt over naar Benteke, omdat die ons meer tactische mogelijkheden geeft. Als Batshuayi niet tijdig fit raakt, is Origi zijn logische vervanger.

Poging tot selectie:
Doel: Mignolet, Casteels, Courtois
Verdediging: Vermaelen, Kompany, Alderweireld, Vertonghen, Kabasele, Boyata
Middenveld: Meunier, J. Lukaku, Carrasco, Dembélé, Nainggolan, Fellaini, Witsel, De Bruyne, E. Hazard, T. Hazard
Aanval: Roger ;) Lukaku, Mertens, Benteke, Batshuayi/Origi (fitheid)

Met deze selectie kan je indien nodig ook vrij eenvoudig terugschakelen naar een 4-3-3/4-2-3-1, wat -zoals tweety zegt- tegen een sterke tegenstander wel eens nodig kan zijn.
Laatst gewijzigd door Jacques op 15 mei 2018, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: WK 2018

Bericht door STimVV »

De selectie van 23 bestaat uit 3 keepers en 20 veldspelers. Dat wil dus zeggen zo goed als voor elke veldpositie 1 back-up.
Vandaar dat ik het in onderstaande systeem weer geef.

------------------------Courtois-----------------------------
---------------------------Mignolet----Sels----------------------------


----------Alderweireld-----Kompany-----Vertonghen-------
-----------------------Ciman-------------Vermaelen------------------


--Meunier-------De Bruyne-----Dembele-----Carrasco-----
--Chadli---Fellaini----Nainggolan----Witsel---Lukaku J.--


-----------Mertens-------Lukaku---------Hazard-----------
----------Origi------------Batschuayi--------Hazard T.---------


Aub geen Dendoncker. Die mag dan wel op 2 posities kunnen spelen, maar die had het dit seizoen tegen Janneke en Mieke al moeilijk genoeg. Op beide posities is hij momenteel onvoldoende.
Dan nog liever Ciman omwille van z'n ervaring.
Ook mannen als Kabasele of Boyata laat ik thuis. Dan verander je inderdaad beter je systeem, dat is beter dan die mannen te moeten laten spelen.
Kompany en Vermaelen krijgen problemen als ze veel matchen op korte tijd moeten spelen. Ik zou de 4 eerste matchen dus roteren met Kompany-Vermaelen. De 1e match speelt Kompany, de 2e Vermaelen, de 3e Kompany, de 4e Vermaelen. En vanaf dan tot in de finale de beste van de 2. :cool: Op die manier blijven ze hopelijk fit en blijven ze matchritme hebben.
En een sterkhouder van As Roma moet altijd de voorkeur krijgen op een bankzitter van Monaco. (Nainggolan-Tielemans)

Het zou wel speciaal zijn om naar het WK te trekken met 2 x 2 broers. 2 Broers is al speciaal, wij verdubbelen dat speciale met de Lukakus en Hazards. :) Misschien is dat iets wat Martinez liever niet heeft?
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: WK 2018

Bericht door lakie »

Courtois en Mignolet zijn zekerheden.
Casteels staat in elftal van het jaar (Kicker) in Duitsland en is constanter dan geweest dan Sels.

Achterin kies ik voor de zekerheden (Meunier, Alderweireld, Vertonghen, Kompany, Vermaelen).
Aangevuld met Kabalsele, lijkt mij de beste van het trio Kabasele-Boyata-Denayer en jong talent Vanheusden.
Vanheusden mag van mij al proeven van een WK. Liever dit dan bv. Ciman die niet beter is.
Jordan Lukaku, ben ik écht geen fan van.

Middenveld, moet Naingolan altijd mee.
Dendoncker was dit seizoen niet goed genoeg. Niet als middenvelder en niet als verdediger.
Tielemans nog niet constant genoeg. Daar verkies ik dan T. Hazard.
Limbombe gaat mee, omdat hij indruk op mij gemaakt heeft tijdens de laatste oefenwedstrijd.

Voorin zijn Lukaku en Batshuayi de zekerheden.
Samen met Mertens en Hazard. (andere positie)
Voor de overblijvende plaats reken ik hier meer op Benteke dan Origi (zelfde type als Batshuayi). Meer opties met Benteke, ook kopbalsterk.

Courtois
Mignolet
Casteels

Meunier
Alderweireld
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Kabasele
Vanheusden

Witsel
De Bruyne
Naingolan
Fellaini
Dembele
Carraso
Limbombe
Hazard T.

Lukaku
Batshuayi
Mertens
Hazard
Benteke
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WK 2018

Bericht door Mikman »

Is Odoi achteraan ook geen optie? Ik denk dat we zijn huidige prestaties wat onderschatten. Is niet minder dan heel wat andere namen die genoemd worden ( buiten de vaste waarden dan ) en heeft het voordeel van de polyvalentie. Is bij Fulham toch een vaste waarde centraal achterin maar kan ook op beide flanken aan de slag. ( Onder Brepoels stond hij zelfs een tijd lang op de 10 maar daar gaat hij geen potten meer breken ;) )
Bovendien ook wel iemand die je 3 ( hopelijk 4 ) weken kan meenemen zonder dat hij de boel verziekt, is eerder een positieve gangmaker.

Ik heb toch meer vertrouwen in hem dat in bijvoorbeeld Denaeyer of Boyata. En toch ook wel handig als je een defensieve wisseloptie voor de flanken hebt, wanneer je het gevoel krijgt dat Carrasco of Meunier overlopen worden op hun flank.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Dat is een optie die ook het overwegen waard is. De kloof tussen de top in de Championship en de staart in de Premier League is niet groot. Je zit -net zoals bij het vorige EK en WK- met ongeveer 20 namen waarover een brede consensus is en een paar resterende plekken waarvoor meerdere spelers in aanmerking komen. Eigenlijk is het dan ideaal om die spelers die met elkaar in balans liggen, op te roepen bij de start van de voorbereiding en ze een week te laten proefdraaien. Dat is de beste manier om te achterhalen hoe ze zich verhouden t.o.v. de rest groep qua instelling, niveau en fitheid. Om de één of andere reden (onzekerheid? teveel concurrentie die leidt tot te harde duels en blessures?) weigert men echter om dat te doen, waardoor je mogelijk blijft zitten met een "wat als" gevoel en soms ook gewoon vermijdbare blunders maakt (Lombaerts die te vroeg voor het EK naar huis gestuurd werd, waardoor je met een falende Denayer tegen Wales moest spelen). Nochtans zijn testspelers en testperiodes schering en inslag in de voorbereiding, dis 't is niet dat we iets nieuws doen.
Goed, je zal er enkelen moeten ontgoochelen en je zal dat als een man face to face moeten doen, maar dat hoort bij de job van een coach, net zoals je voor iedere wedstrijd spelers op de bank of in de tribune moet zetten.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: WK 2018

Bericht door Jack »

Het grote probleem is wederom de coach.
De brave man heeft 1 teveel prulle matchkes moeten spelen (en dan ook nog eens de oefenmatchen zo laten inboeken) en 2 bijna altijd hetzelfde systeem gespeeld met dezelfde 14 spelers.

Alternatieve systemen voor tegen betere tegenstanders...quasi niet uitgetest op eens een half uurtje na.
In de defensie weten we nog altijd niet wie mee moet als back-ups. Heeft Lukaku J. progressie gemaakt, Kabasele, Odoi, Boyata, Denayer,... allemaal te weinig eens echt de kans gekregen om te laten zien of ze ondertussen een waardig alternatief geworden zijn.
Met andere woorden, wanneer Vermaelen of Kompany uitliggen na 3 matchen mogen die weer de belangrijkste match in hun leven spelen zonder automatismen, met een berg stress en zelfs zonder dat we weten of ze überhaupt goed genoeg zijn.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: WK 2018

Bericht door Franz »

Jack schreef:Het grote probleem is wederom de coach.
De brave man heeft 1 teveel prulle matchkes moeten spelen (en dan ook nog eens de oefenmatchen zo laten inboeken) en 2 bijna altijd hetzelfde systeem gespeeld met dezelfde 14 spelers.

Alternatieve systemen voor tegen betere tegenstanders...quasi niet uitgetest op eens een half uurtje na.
In de defensie weten we nog altijd niet wie mee moet als back-ups. Heeft Lukaku J. progressie gemaakt, Kabasele, Odoi, Boyata, Denayer,... allemaal te weinig eens echt de kans gekregen om te laten zien of ze ondertussen een waardig alternatief geworden zijn.
Met andere woorden, wanneer Vermaelen of Kompany uitliggen na 3 matchen mogen die weer de belangrijkste match in hun leven spelen zonder automatismen, met een berg stress en zelfs zonder dat we weten of ze überhaupt goed genoeg zijn.
Zeer correcte analyse.
Komt daarbij dat in die paar matchen dat onze verdediging onder druk kwam te staan de 'back ups' het bijna altijd lieten afweten. Enkele voorbeelden:J Lukaku op het EK, Ciman en Boyata tegen Mexico,... Ook Denayer en zelfs Kabasele lieten bij mij geen al te straffe indruk na.
Komt daarbij dat twee van onze 'vaste waarden' dus erg blessure-gevoelig zijn: je kan er niet van uitgaan dat Kompany en Vermaelen alles spelen.
Komt daarbij dat de twee andere 'vaste waarden' recent geblesseerd waren: Alderweireld is nu een goede maand terug na meer dan 4 maanden met een hamstringblessure, Vertonghen blesseerde zich het voorbije weekend voor de tweede keer in korte tijd.
Komt daarbij dat de twee basis wingers Carrasco en Meunier eigenlijk aanvallers zijn, en zwak mee verdedigen.
Komt daarbij dat Vertonghen aan een matig seizoen bezig is, en zeker defensief niet erg sterk bezig is/was. Jan lijkt me over zijn top eerlijk gezegd.
Conclusie: onze bondscoach denkt best toch een paar keer meer na wie hij meeneemt, zeker in de verdediging!
Ik pleit voor een (of zelfs twee) bijkomende echte defensieve spelers in de kern, waarvan zeker een linksvoetige die centraal of op de flank kan spelen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: WK 2018

Bericht door lakie »

Mikman schreef:Is Odoi achteraan ook geen optie? Ik denk dat we zijn huidige prestaties wat onderschatten. Is niet minder dan heel wat andere namen die genoemd worden ( buiten de vaste waarden dan ) en heeft het voordeel van de polyvalentie. Is bij Fulham toch een vaste waarde centraal achterin maar kan ook op beide flanken aan de slag. ( Onder Brepoels stond hij zelfs een tijd lang op de 10 maar daar gaat hij geen potten meer breken ;) )
Bovendien ook wel iemand die je 3 ( hopelijk 4 ) weken kan meenemen zonder dat hij de boel verziekt, is eerder een positieve gangmaker.

Ik heb toch meer vertrouwen in hem dat in bijvoorbeeld Denaeyer of Boyata. En toch ook wel handig als je een defensieve wisseloptie voor de flanken hebt, wanneer je het gevoel krijgt dat Carrasco of Meunier overlopen worden op hun flank.
Zou als back up zeker een reserve kunnen zijn, maar denk niet dat Martinez hem als een optie ziet.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: WK 2018

Bericht door Dreke »

lakie schreef:Vanheusden mag van mij al proeven van een WK. Liever dit dan bv. Ciman die niet beter is.
Veeeeeeel te vroeg. Eerst lopen, dan vliegen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie