Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

AirMontella schreef:Kums was voor Anderlecht zogezegd ook dé risicoloze transfer die alles ging oplossen. Toch niet zo gebleken.

Zoals Sander al zegt, zijn wedstrijden-doelpunten ratio is niet slecht. Dus dat is al een hoopgevend teken. Op voorhand valt hier niks over te zeggen, zowel positief als negatief. Inderdaad, is bij elke transfer zo. Maar zoals ik hierboven al zei, zogezegde zekerheden kunnen ook zwaar door de mand vallen. STVV kocht ooit Kurt Mertens als 'zekerheid' die ging vlammen als spits, maar zijn backup Filip Fiers werd onze topscorer met 15 goals.

Anyhow, sommigen raad ik volgend jaar toch eerder een lidkaart voor een filharmonisch orkest aan ipv een Binkenkaart... :end:
Ergens anders rendeert Kums wel blijkbaar
Is dat dan een slechte voetballer?
Nee
Aan wie of wat hangt het dan?
Eto'o mocht bij Real niet meedoen
Bij Barcelona Europees topschutter
Slechte voetballer? Denk het niet.
Meestal scheelt er iets met de rest...
Ge moet het eerst zelf kunnen
Maar er spelen er nog 10 anderen mee
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

enrique schreef:
AirMontella schreef:Kums was voor Anderlecht zogezegd ook dé risicoloze transfer die alles ging oplossen. Toch niet zo gebleken.

Zoals Sander al zegt, zijn wedstrijden-doelpunten ratio is niet slecht. Dus dat is al een hoopgevend teken. Op voorhand valt hier niks over te zeggen, zowel positief als negatief. Inderdaad, is bij elke transfer zo. Maar zoals ik hierboven al zei, zogezegde zekerheden kunnen ook zwaar door de mand vallen. STVV kocht ooit Kurt Mertens als 'zekerheid' die ging vlammen als spits, maar zijn backup Filip Fiers werd onze topscorer met 15 goals.

Anyhow, sommigen raad ik volgend jaar toch eerder een lidkaart voor een filharmonisch orkest aan ipv een Binkenkaart... :end:
Ergens anders rendeert Kums wel blijkbaar
Is dat dan een slechte voetballer?
Nee
Aan wie of wat hangt het dan?
Eto'o mocht bij Real niet meedoen
Bij Barcelona Europees topschutter
Slechte voetballer? Denk het niet.
Meestal scheelt er iets met de rest...
Ge moet het eerst zelf kunnen
Maar er spelen er nog 10 anderen mee
Dus het dat Nazon 'maar' in League Two/One speelde impliceert dan toch ook helemaal niet dat hij hier niet kan knallen? Eto'o was bij Real 19 en bij de eerste titel bij Barcelona 24, ook al een verschil. Om maar te zeggen dat er zoooooooveel factoren meespelen of een speler slaagt of niet.

Nazon is voor mij een eerste transfer waar ik mee kan leven, zal het zeker niet slechter doen dan Gueye. Hij zal ook zeker niet de laatste nieuwkomer zijn. Valt mij gewoon op dat de nieuwe bewindsploeg bij hun eerste sportieve acties al 'afgeschoten' wordt op dingen die de vorige bestuurders verkeerd deden en nagelaten hebben. Is dat dan zo correct?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Zit iets in ... ;)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Daarenboven zal Nazon op voorspraak van VDAB gekomen zijn. Onze scout/TD btw. Als je diebtransfer afschiet, schiet je dus automatisch op onze scouting.

Gaan jullie nu echt STVV-fan nog gelijk geven? Dat een scouting niet perse zorgt voor betere speler? ;) :cool:

Aan de persoon die Pinto uit de kliniek zag komen. Was Nazon 1 van die twee personen? Want dan mogen we ons binnenkort aan nog een naam verwachten
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Daarenboven zal Nazon op voorspraak van VDAB gekomen zijn. Onze scout/TD btw. Als je diebtransfer afschiet, schiet je dus automatisch op onze scouting.

Gaan jullie nu echt STVV-fan nog gelijk geven? Dat een scouting niet perse zorgt voor betere speler? ;) :cool:

Aan de persoon die Pinto uit de kliniek zag komen. Was Nazon 1 van die twee personen? Want dan mogen we ons binnenkort aan nog een naam verwachten
Niemand weet via wie of op welke manier die speler hier staat, dus haal er geen namen bij..

Btw over de speler zelf,
Stevige snelle spits.. zoals ik ze graag zie..
Hopelijk lukt het hier voor hem
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

STVV-fan schreef:Daarenboven zal Nazon op voorspraak van VDAB gekomen zijn. Onze scout/TD btw. Als je diebtransfer afschiet, schiet je dus automatisch op onze scouting.

Gaan jullie nu echt STVV-fan nog gelijk geven? Dat een scouting niet perse zorgt voor betere speler? ;) :cool:

Aan de persoon die Pinto uit de kliniek zag komen. Was Nazon 1 van die twee personen? Want dan mogen we ons binnenkort aan nog een naam verwachten
Een van die twee was idd. NAZON
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:
STVV-fan schreef:Daarenboven zal Nazon op voorspraak van VDAB gekomen zijn. Onze scout/TD btw. Als je diebtransfer afschiet, schiet je dus automatisch op onze scouting.

Gaan jullie nu echt STVV-fan nog gelijk geven? Dat een scouting niet perse zorgt voor betere speler? ;) :cool:

Aan de persoon die Pinto uit de kliniek zag komen. Was Nazon 1 van die twee personen? Want dan mogen we ons binnenkort aan nog een naam verwachten
Een van die twee was idd. NAZON
@Boem: je m'excuse.

@Jones: dat wil dus zeggen dat er binnen de kortste keren nog een speler aangekondigd wordt.

Misschien dat ze wachten tot wanneer die Sankhon hier is, dan kunnen ze er 3 ineens voorstellen.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

[quote="STimVV"]Als wij een spits kopen dan weet je dat dat meestal nog geen afgewerkt "product" is. Dan is het zoeken naar een speler waarvan je denkt dat hij kwaliteiten heeft en zich verder kan ontwikkelen.
Op dit filmpje zie je toch dat hij kwaliteiten heeft?
https://www.youtube.com/watch?v=fZBdCBxv8bE
Bekijk de 2e en de 3e goal die hij hier maakt. ...

Zijn Zidannekes nog wat oefenen en 't wordt nog ne goeie !!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

STVV-fan schreef:
Jones schreef:
STVV-fan schreef:Daarenboven zal Nazon op voorspraak van VDAB gekomen zijn. Onze scout/TD btw. Als je diebtransfer afschiet, schiet je dus automatisch op onze scouting.

Gaan jullie nu echt STVV-fan nog gelijk geven? Dat een scouting niet perse zorgt voor betere speler? ;) :cool:

Aan de persoon die Pinto uit de kliniek zag komen. Was Nazon 1 van die twee personen? Want dan mogen we ons binnenkort aan nog een naam verwachten
Een van die twee was idd. NAZON
@Boem: je m'excuse.

@Jones: dat wil dus zeggen dat er binnen de kortste keren nog een speler aangekondigd wordt.

Misschien dat ze wachten tot wanneer die Sankhon hier is, dan kunnen ze er 3 ineens voorstellen.
Gaat zeker het geval zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Zowel Sankhon als Nazon, spelers die de ploeg zouden moeten versterken zijn toch mannen van wie je grote twijfels kunt hebben.
Lagere niveau Engeland en een man uit Guinee ...
Er zal in ieder geval een flinke aanpassing plaatsvinden aan het niveau. Plus het zijn exotische buitenlanders, waarbij de interlandkalender anders verloopt dan in Europa met het gevolg dat je ze lange tijd kwijt bent. En hopelijk krijgen ze geen last met hun visum.
Zoveel zaken zijn er om rekening mee te houden.

Het oude en het nieuwe bestuur verschillen bitter weinig en dat is mijn gevoel al een hele tijd. Nu haal je zelfs nog onbekendere namen op een nog lager niveau. De oefenwedstrijden zijn grosso modo dezelfde dan de voorbije jaren. Er wordt niet geoefend tegen een eersteklasser. Misschien komt er wel nog een Japanse eersteklasser oefenen als galawedstrijd.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Since '54 »

Totnutoe hebben je Japanners me nog niet overtuigd, noch in het sportieve met de aankoop van nobele onbekenden die geen 100 man meer op de tribune zullen lokken noch in andere dingen. Ze krijgen nochtans nog altijd het voordeel van de twijfel.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Slechte timing : vandaag de brief in de bus voor de abo-verlenging en nog niks transfers met naam en faam. Een Engelse derdeklasser uit en klein voetballand, niet EU. Een Guineër, niet EU. Internationals in mini-voetballanden...
Hazard, overal gebuisd. Bij Waregem nauwelijks gespeeld.
Ze zullen toch met beter moeten komen. Hazard lijkt me een transfer in de breedte omdat hij Belg is dan nog.

Een Timothy Derijck, een Ampoma bv. Dat zou ik al liever zien ipv nobele onbekenden.
Ik heb zwaar mijn twijfels
xtimx
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2018, 17:43

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door xtimx »

Tja, "nobele onbekenden"... Wie van ons is voldoende bedreven in het internationale voetbalwereldje om te zeggen of deze namen meerwaarden zijn of dat "ze zeker hun kansen zullen krijgen"? Een jaar geleden had niemand van dit forum en ver daarbuiten van Charisis, Akpom, e.d. gehoord. En nu wilt elk van ons niets liever dan die mannen houden. Idem hier... Maar ja, onze leenpolitiek van de voorbije jaren brengt ons nu in de problemen. Andere clubs zien een speler als Akpom ook bezig en kunnen - eerlijk gezegd - veel meer bieden. Niet enkel op financieel vlak.

Ik hoor links en rechts de commentaar dat we geen 'namen' aantrekken. Alsof dat een garantie is. Het voorbeeld Kums is hier al aangehaald, maar ik denk dat we binnen onze eigen club wel meerdere spelers kunnen opsommen die elders een 'naam' hadden opgebouwd, maar bij ons geen deuk in een pakje boter konden trappen. Wat moeten we dan doen? Zeg het eens... Spelers zoals De Sutter en co. aantrekken? Mooi palmares en Belg notabene, maar geen vijf goals meer per seizoen kunnen scoren... Jongens uit de streek? Alsof de talenten gewoon uit de boomgaard geplukt kunnen worden... Trouwens, die jeugd wordt weggeplukt door Genk & Standard en nét dat probeert het nieuwe bestuur te verhinderen door te investeren in de jeugdwerking. Maar dat gaat ons volgend seizoen geen POI opleveren, dat weet iedereen.

Kortom, we kunnen enkel afwachten. Of de nieuwe Kanaries nu uit de Engelse tweede/derde klasse komen of uit de savanne in Guinee, dat maakt mij niets uit. Zolang ze zich maar voor 100% inzetten zodra ze ons shirt aantrekken. En ja, niet elke transfer zal een schot in de roos zijn, maar dat is bij de POI-kandidaten niet anders. Betekent dit dat we niet kritisch mogen zijn ten opzichte van DMM en het nieuwe bestuur? Uiteraard niet...maar ik heb zo het gevoel dat het nooit goed zal zijn voor sommigen. In plaats van redenen te verzinnen om niet naar het stadion te komen, kom je beter gewoon terug in de tribune staan en trekt ge daar uw keel wat open. Geef de Japanners tenminste de kans om hier iets op te bouwen. En als dit project faalt, zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven. Maar ik zal mijn club wel gesteund hebben.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

8 juni. 8 juni! 2 maanden en 10 dagen voor de start van de competitie. En het bestuur wordt nu al afgerekend. Beetje serieus blijven, hè...

Elk oordeel over de twee transfers is compleet ongefundeerd.
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Vouch »

We zijn een hele tijd de allergrootste klant geweest bij een Engelse derde klasser om spelers te huren. Een paar jaar terug waren de reserven van Standard zelfs hofleverancier, maar een speler van Wolverhampton is ineens niet goed genoeg meer.

Blijkbaar wou Nazon niet meer terug naar Coventry tijdens de winterstop, hij vond de 4e afdeling in Engeland iets te laag voor zichzelf. Daarop hebben ze dan een oplossing gezocht kwam Oldham Athletic uit de bus.
6 doelpunten uit 16 matchen bij een degradant, nja, kan slechter lijkt me.

Maar soit, we zullen zien. We hebben al tientallen "bekende namen" gehaald, van Michael Goossens tot Ibrahima Tankary, allemaal grote successen!
Plaats reactie