STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Een genuanceerde populair-wetenschappelijke uiteenzetting over het al dan niet kankerverwekkend karakter van kunstgras: http://theconversation.com/why-artifici ... kids-72044
Bij ons ligt overigens een Varioslide S van Domo, geen info over het invulmateriaal: https://www.domosportsgrass.com/nl/kuns ... lide-s-pro

Wat het cashless systeem betreft:
Ik lees niet dat men van de ene dag op de andere meteen op een 100% smartphone-gebaseerd cashless systeem zal overstappen. Ik vermoed dat men gedurende een bepaalde overgangsperiode zal werken met het abo als betaalkaart (parallel aan smartphone) en mogelijk zelfs nog cash (in beperkte mate). Het is niet dat Japan hierin zo ver voorop loopt op de rest van de wereld, eerder dat België achterna hinkt bij de rest, al is hier een inhaalbeweging bezig. In Scandinavië worden apps als Swish (Zweden), Vipps (Noorwegen) en Mobilepay (Denemarken) nu al meer gebruikt dan cash voor kleine betalingen, zowel tussen particulieren als bij lokale handelaars. De transitie is volop bezig. We moeten zorgen dat we de oudere generatie niet afschrikken, maar moeten evenzeer zorgen dat we niet blijven stilstaan. We willen niet die opa zijn die door de kleinkinderen wat meewarig bekeken wordt als het op IT aankomt.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Jacques schreef:Een genuanceerde populair-wetenschappelijke uiteenzetting over het al dan niet kankerverwekkend karakter van kunstgras: http://theconversation.com/why-artifici ... kids-72044
Bij ons ligt overigens een Varioslide S van Domo, geen info over het invulmateriaal: https://www.domosportsgrass.com/nl/kuns ... lide-s-pro

Wat het cashless systeem betreft:
Ik lees niet dat men van de ene dag op de andere meteen op een 100% smartphone-gebaseerd cashless systeem zal overstappen. Ik vermoed dat men gedurende een bepaalde overgangsperiode zal werken met het abo als betaalkaart (parallel aan smartphone) en mogelijk zelfs nog cash (in beperkte mate). Het is niet dat Japan hierin zo ver voorop loopt op de rest van de wereld, eerder dat België achterna hinkt bij de rest, al is hier een inhaalbeweging bezig. In Scandinavië worden apps als Swish (Zweden), Vipps (Noorwegen) en Mobilepay (Denemarken) nu al meer gebruikt dan cash voor kleine betalingen, zowel tussen particulieren als bij lokale handelaars. De transitie is volop bezig. We moeten zorgen dat we de oudere generatie niet afschrikken, maar moeten evenzeer zorgen dat we niet blijven stilstaan. We willen niet die opa zijn die door de kleinkinderen wat meewarig bekeken wordt als het op IT aankomt.
Het systeem (?) dat men nu heeft (jetons) dateert van in de tijd van de Romeinen.

De japanners denken hier toch in ieder geval NIET lokaal. Ze wensten blijkbaar toch geen gebruik te maken van lokale systemen. Die bestaan. Niet helemaal in de vorm zoals beschreven staat in hun communiqué, dat gaat een stuk verder…… MAAR …. dat moet blijkbaar vanaf 0 (en dus in Japan) ontwikkeld worden, als ik het goed begrijp ….

lees : Transcosmos ondersteunt de ontwikkeling en werking van de officiële STVV-applicatie, het eerste project van Connected Stadium.

Dat is natuurlijk gene kattepis ….als je weet dat aan bestaande (kant en klare) systemen meerdere jaren van ontwikkeling, implementaties en dus praktische(lokale !) ervaring vooraf gaan. Dat dat dus voor morgen of de volgende competitie gaat zijn is dan ook zeer twijfelachtig, quasi uitgesloten.. maar je weet nooit. Transcosmos is geen kleine speler (naar verluid 25000 medewerkers). Ik heb weet van een zowat allesomvattende installatie bij het leger ….. en daar heeft dat bij mijn weten nooit gewerkt…

Of er uiteindelijk een back-up(jetons !!) systeem gelijktijdig gaat draaien, betwijfel ik ten zeerste.

Het pleit natuurlijk wél voor de Japanse aanpak, dat ze het groter geheel zien. Op het ogenblik dat de ploeg er staat, kunnen ze probleemloos indien het geval, de massa supporters aan (als het systeem er staat én werkt !)

We zijn omtrent zo wat alles benieuwd, denk ik zo …..
De Japanners gaan vér, héél ver. Ze zijn natuurlijk niet aan hun proefstuk toe. Maar, als ze ook maar ergens de mist in gaan, weet ik zo ongeveer wat ze over de kop gaan krijgen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Als je de geschiedenis van de huidige systemen kent, zou je er ook niet mee verder werken. De huidige binkenkaart bracht bv. heel wat problemen met zich mee: in de 5 (?) jaar dat het liep, heb ik bv. 3 kaarten gehad, één keer moest ze vervangen worden omdat de kaart niet meer werkte (en werd mij nogal hardhandig de toegang ontzegd door de dame aan de ingang :) ) en een andere keer omdat ik mijn abo niet gewoon online kon verlengen. Het scannen verliep meer dan een jaar lang problematisch of soms gewoon niet. ik heb geweten dat mensen met ene oud, niet langer geldig abonnement gewoon de eerste paar competitiematchen binnen raakten. Het was tot de laatste dag nog altijd niet mogelijk om rechtstreeks te betalen waardoor het hele proces (opladen thuis of in het stadion - aanschuiven voor jetons aan een toestel dat vier keer trager was dan de gemiddelde bomma - drank halen) nog steeds langer duurde dan de jetons van in de tijd van de Romeinen...Eigenlijk was het enige goede de mogelijkheid om online tickets te kopen, maar daar heb je helemaal geen binkenkaart (of equivalent) voor nodig bij andere clubs... Dat de verantwoordelijke voor dit kostelijk grapje hier niet meer rondloopt, mag gerust een zegen genoemd worden.
Kortom, ik zou ook niet op voortbouwen op het huidige systeem. Dan ben je eerst zes maanden bezig met de boel op te kuisen, alvorens je kan beginnen denken aan het toevoegen van nieuwe functies. Vaak mag dat ook gewoon niet, zelfs al zou het technisch haalbaar en wenselijk zijn, o.w.v. licentie-overeenkomsten. Ik kan me inbeelden dat DMM met hun e-commerce achtergrond dat bekijkt en denkt "dat kunnen wij veel beter" en dat ze dit dan met een Japanse partner als Transcosmos doen en niet met een lokale, goh ja, dat kan ik ergens wel plaatsen als ze enerzijds Transcosmos wel kennen en anderzijds geen kat in een zak als de huidige kaart willen.

Het kan trouwens wel functioneren hoor. De overheid (leger) is misschien een ongelukkig voorbeeld, want is er één IT systeem bij de overheid dat wel echt performant is (misschien op tax-on-web na)? In ieder geval heb ik bij mijn werk wel een personeelsbadge die zowel een toegangskaart, kortingskaart als betaalkaart is.

Ergens gaan ze wel een soort back-up systeem moeten voorzien, denk ik, bv. prepaid kaarten voor éénmalig gebruik (zet er een waarborg op zodat je een deel kan recupereren). Je zal immers altijd zitten met een aantal mensen die ofwel geen smartphone hebben, ofwel de app niet hebben, ofwel de app niet willen gebruiken (om wat voor reden dan ook). Als je geen alternatief voorziet, riskeer je hen uit te sluiten en dus inkomsten mis te lopen.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Het laatste waar je een voorbeeld aan moet nemen zijn die Belgische applicaties en programma's. Die werken sporadiach maar zoals het moet.

Die scanning en binkenkaart bij ons was dikke bullshit.

Dat men niet lokaal denkt? Dat is de afweging die je moet maken. Lokaal blijven en lokaal verderbouwen, dan heb je wel het vertrouwen van de mensen, maar dan bots je sowieso op de grenzen van wat lokaal mogelijk is en moet je het lokale "amateurisme" erbij nemen.

Groot denken is groot doen.

Een volledig systeem van 0 opbouwen, naar het lokaal voorbeeld, maar met de kennis van DMM als e-commerce bedrijf en Transcosmos. DAT is groots doen.

Enige ongelooflijk grote minpunt hieraan is. Mislukt het, dan worden ze nog erger uitgescheten en uitgespuwd dan onze ex-voorzitter.

PS: na 15 speeldagen staan onze vrienden van FC Tokyo (waar Tateishi hetzelfde werk deed als hier) op een 2de plaats in de Japanse competitie
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Weer een nieuwe sponsor volgens de Japanse versie van onze site: King Gear.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Zijn blijkbaar een soort verdeler van sportuitrusting.

Ze zouden wel eens wat meer aandacht mogen besteden aan hun Belgische PR (website e.a.). Die deals zijn positief, maar behalve dit forum en een handvol mensen (vijf ofzo) die wel eens naar de Japanse site surfen, is er geen kat van op de hoogte. Een gemiste kans.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:Zijn blijkbaar een soort verdeler van sportuitrusting.

Ze zouden wel eens wat meer aandacht mogen besteden aan hun Belgische PR (website e.a.). Die deals zijn positief, maar behalve dit forum en een handvol mensen (vijf ofzo) die wel eens naar de Japanse site surfen, is er geen kat van op de hoogte. Een gemiste kans.
Ze zullen het niet interessant genoeg vinden om op de Belgische site te zetten denk ik dan.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

De japanse site en de nederlandse site zullen onder verschillend beheer vallen (wat logisch lijkt).
Er zijn ook artikels op de japanse site die niet op de nederlandse staan.

waar ik Lindo in gelijk geef is dat ze dat beter niet doen.

STVV heeft een artikel over het Connected Stadium op de FB pagina gezet.
Als je de algemene (naar mijn bescheiden mening, nogal leeghoofdige) reacties leest.... is het inderdaad beter dat niet te doen....
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:De japanse site en de nederlandse site zullen onder verschillend beheer vallen (wat logisch lijkt).
Er zijn ook artikels op de japanse site die niet op de nederlandse staan.

waar ik Lindo in gelijk geef is dat ze dat beter niet doen.

STVV heeft een artikel over het Connected Stadium op de FB pagina gezet.
Als je de algemene (naar mijn bescheiden mening, nogal leeghoofdige) reacties leest.... is het inderdaad beter dat niet te doen....
Leeghoofdige reacties?
Ik weet niet voor wat gij uzelf neemt, ale ik weet het wel maar bespaar u de reactie, maar ik lees in in geen enkele van die reacties iets wat niet klopt..

Wie zit er te wachten op een berichtgeving van een connected stadium?!
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Als je afgaat op reacties op sociale media in het algemeen, kan je je afvragen of en hoe wij ooit het stadium van holbewoner ontgroeid zijn...Dat is doorgaans gewoon de beerput van de maatschappij. Zo bekeken valt het best mee met de reacties. 7 reacties zonder verwijt is ver boven het gemiddelde van Facebook. ;)
Ze gaan toch op een bepaald uit hun schelp moeten komen, als ze het menen met die lokale verankering. Ge kunt u niet opsluiten op een Japanse site.

@boem: wie daar op zit te wachten? Ik dus. :)

n.b. ik begrijp goed dat dit niet het nieuws is waar mensen op zitten te wachten, maar is reclame voor golden palace, de referee academy of de nieuwe job van De Roeck dat dan wel? Ik vind het met andere woordenwel de moeite waard om mee te geven, zeker aangezien er nog veel scepsis is bij de mensen. Door meer aanwezig te zijn, kan je de angst voor het onbekende een stukje wegnemen. Om mensen terug te lokken, moet je een positief verhaal brengen op veel vlakken, sportief, maar ook extra-sportief. Door geen verhaal te brengen, gaan we geen volk terug krijgen.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Jacques schreef:Als je afgaat op reacties op sociale media in het algemeen, kan je je afvragen of en hoe wij ooit het stadium van holbewoner ontgroeid zijn...Dat is doorgaans gewoon de beerput van de maatschappij. Zo bekeken valt het best mee met de reacties. 7 reacties en nog geen scheldwoord is ver boven het gemiddelde van Facebook. ;)
Ze gaan toch op een bepaald uit hun schelp moeten komen, als ze het menen met die lokale verankering. Ge kunt u niet blijven opsluiten op een Japanse site.

@boem: wie daar op zit te wachten? Ik dus. :)

n.b. ik begrijp goed dat dit niet het nieuws is waar mensen op zitten te wachten, maar is reclame voor golden palace, de referee academy of de nieuwe job van De Roeck dat dan wel? Ik vind het met andere woordenwel de moeite waard om mee te geven, zeker aangezien er nog veel scepsis is bij de mensen. Door meer aanwezig te zijn, kan je de angst voor het onbekende een stukje wegnemen. Om mensen terug te lokken, moet je een positief verhaal brengen op veel vlakken, sportief, maar ook extra-sportief. Door geen verhaal te brengen, gaan we geen volk terug krijgen.
Alle nieuwtjes zijn meegenomen Jacques..
Wil maar zeggen dat er nu, 1 maand voor het seizoen, andere mededelingen verwacht worden ;) ..

De gemiddelde supporter van STVV (en elke andere voetbalploeg) is nu eenmaal een reflectie van de maatschappij ..
Dat sommige, in bijna elke post, hun medemensen als dom uitmaken is ook een fenomeen op sociale media..
Internethelden nl. , zo een mensen heb ik veel meer problemen bij dat mensen die hun ongenoegen uiten..

Mijn mening is de juiste, jullie zijn dom en ik ben een meneer..
:vomit: :vomit: :kots:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Als je afgaat op reacties op sociale media in het algemeen, kan je je afvragen of en hoe wij ooit het stadium van holbewoner ontgroeid zijn...
Zijn het nog absoluut niet ontgroeid ...
Als ik zo eens om me heen kijk, en bvb de beste supporters van het land uit Brugge bezig zie en hoor, dan zitten we er nog volop in ...
Het hele voetbalgebeuren in de tribunes trouwens, tot en met de buurtploegen in 4de proviciale.
Van Barcelona - Madrid tot Antwerp - Beerschot tot Velm - Gingelom.
Dat is modus holbewoner aan 100%, zelfs een belediging voor de holbewoners om daarmee vergeleken te worden !
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

@ Enrique. Is het relevant wat de Japanners betaald hebben ? Mensen die vertrouwd zijn met overnames van bedrijven kunnen daar een licht op werpen. Ik heb een vermoeden …. Kapitaal + rekening courant …was dat niet samen om en bij de 12 miljoen. euro? RD zal niet moeilijk gedaan hebben, maar hem kennende zal hij iedere euro die hij er in gestopt heeft terug gewild hebben …. In de buurt van12 mil. dus.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

ik moet mijn naam respecteren én hier positieve zaken neerpennen, de investering in de jeugd vind ik top, maar ……

Waarom heb ik de indruk dat de Japanners de zaken nogal wat fout inschatten ? Zaken die ik eerder al verontrustend genoemd heb.

Eerst is er dat verhaal van sponsoring. Duidelijk toch geen groot succes. Als je al de bar om de hoek op je site zet. Waar heb ik ooit gelezen dat ze daarmee het verschil gingen maken ? Dit blijft mijn inziens cruciaal in het hele verhaal.Is het budget teruggeschroefd ?

Dan is er het interview van VAB. Dat zal toch wel het verlengde zijn van de politiek van de Japanners, neem ik aan. VAB : Veel transfers en de een na de ander. Daar blijft toch geen spaander van over … als na het weekend de voorbereidingen beginnen ! Tenzij je maar 1 directe versterking plant…. maar dat strookt dan weer niet met “Veel”.

Nu lijken er problemen bij het halen van versterking in amateur 1…. Wist VAB op voorhand niet, dat er een transfersom aan gekoppeld was ? EN is het niet absoluut “not done” om met een speler te praten voor er een akkoord is met de club ?!

En dan is er nog iets. De Japanners willen geen gehuurde spelers. Hadden ze daar niet beter de woordjes : “op termijn”bijgezegd ? Nu zetten ze zich vast. Nu gehuurde spelers gaan halen, maakt hen ongeloofwaardig.

Toch verontrustend als je het mij vraagt. Niet dat de versterkingen er NU nog niet zijn …. wél dat de doelstellingen blijkbaar niet(kunnen) gerealiseerd worden.

Ik heb de indruk dat er veel verantwoordelijkheid rust bij VAB. Heeft die een budget gekregen waarmee hij het moet doen ? Een te klein budget, waardoor veel aansleept ? Is er hier iemand op het forum die daar zicht op heeft ?

Positief afsluitend. Als men er in slaagt de rest van de ploeg hier te houden zijn er ook positieve elementen.
- een belangrijk deel van de ploeg is gewoon aan elkaar.
- Een Bezus kan het begin van de voorbereiding meemaken. Desart is een jaar ouder … De Norre… Ceballos terug …
- ik wil spelers als Boli en ook Botaka zien onder de hoede van Marc Brijs.

Vooruit STVV !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:
Waarom heb ik de indruk dat de Japanners de zaken nogal wat fout inschatten ?
Omdat ze een hele tijd de "werking" (kuch) van het RD-imperium gevolgd hebben om zich in te leven.
Dat is natuurlijk een heel zwakke leerschool !
Vlooien overnemen betekent dat je veel zal moeten krabben als je geen degelijk product vind om te ontvlooien !
Misschien dat ze hun licht eens elders moeten gaan opsteken hoe het wel zou moeten ...
Plaats reactie