Voorbereiding seizoen 2018-2019

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Ik ben gaan kijken gisteren, 1 ding is nog niet veranderd en dat is het amateurisme. De spelersbus kwam rond 17.25 aan, terwijl de match begon om 17u :roll: en dan wilden ze ons nog wijsmaken dat ze later waren door een omleiding :lol:

STVV begon goed aan de partij, maar na het eerste doelpunt van OHL namen de fysiek sterke Leuvenaars de partij in handen. De kanaries leken eerlijk gezegd wel vermoeid, en na navraag bleek dit ook zo te zijn. Ze kwamen blijkbaar rechtstreeks van de oefenstage in Nederland.

Velen, ook de vaste waarden zoals De Petter, haalden hun gewenste vorm niet. Ik zal beschrijven wat ik van de nieuwkomers zag, maar hou er dus ook alstublieft rekening mee dat ze allemaal onder hun niveau speelde door vermoeidheid.

Thallyson lijkt me voetballend wel ok, is een linksback die graag mee naar voren gaat en de actie wilt maken. Verdedigend wel niet al te secuur, liet vaak gigantisch veel ruimte achter zijn rug en tactisch is er serieus wat werk aan. Niet helemaal overtuigd van hem.

Mmae was gewoon degelijk zonder meer, maakte ook de enigste goal voor ons, maar ook daar is wat tactisch werk aan. Liet vaak zijn mannetje lopen. Tomiyasu speelde naast hem, in de tweede helft schoof hij een positie op en speelde als cvm. Was stevig in de duels en werkte hard, maar het is niet bepaald de nieuwe Cantaluppi :mrgreen: technisch dus niet de meest vaardige verdediger, maakte vaak de verkeerde beslissing met de bal en zorgde voor gevaar door slecht uit te voetballen

Debruyn was goed. Technisch vaardig, schuwt de duels niet en houdt de bal goed bij. Wel niet van de snelste, net zoals het merendeel van onze flanken. Dat missen we toch wel vind ik.

En een grote opvallende bij ons: Ceballos, die stond enorm gretig op het veld, speelde als nr10. Die vloog dus echt in de duels, van enige voorzichtigheid was geen sprake, zoals je zo vaak ziet bij langdurig gekwetste spelers. Dirigeerde de aanval, en lijkt me niks van zijn kwaliteiten verloren te zijn, integendeel. Als hij fit kan blijven echt wel een aanwinst voor dit team.
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door ronnieking »

k ben gaan kijken gisteren, 1 ding is nog niet veranderd en dat is het amateurisme. De spelersbus kwam rond 17.25 aan, terwijl de match begon om 17u :roll: en dan wilden ze ons nog wijsmaken dat ze later waren door een omleiding :lol:

STVV begon goed aan de partij, maar na het eerste doelpunt van OHL namen de fysiek sterke Leuvenaars de partij in handen. De kanaries leken eerlijk gezegd wel vermoeid, en na navraag bleek dit ook zo te zijn. Ze kwamen blijkbaar rechtstreeks van de oefenstage in Nederland.

Velen, ook de vaste waarden zoals De Petter, haalden hun gewenste vorm niet. Ik zal beschrijven wat ik van de nieuwkomers zag, maar hou er dus ook alstublieft rekening mee dat ze allemaal onder hun niveau speelde door vermoeidheid.

Thallyson lijkt me voetballend wel ok, is een linksback die graag mee naar voren gaat en de actie wilt maken. Verdedigend wel niet al te secuur, liet vaak gigantisch veel ruimte achter zijn rug en tactisch is er serieus wat werk aan. Niet helemaal overtuigd van hem.

Mmae was gewoon degelijk zonder meer, maakte ook de enigste goal voor ons, maar ook daar is wat tactisch werk aan. Liet vaak zijn mannetje lopen. Tomiyasu speelde naast hem, in de tweede helft schoof hij een positie op en speelde als cvm. Was stevig in de duels en werkte hard, maar het is niet bepaald de nieuwe Cantaluppi :mrgreen: technisch dus niet de meest vaardige verdediger, maakte vaak de verkeerde beslissing met de bal en zorgde voor gevaar door slecht uit te voetballen

Debruyn was goed. Technisch vaardig, schuwt de duels niet en houdt de bal goed bij. Wel niet van de snelste, net zoals het merendeel van onze flanken. Dat missen we toch wel vind ik.

En een grote opvallende bij ons: Ceballos, die stond enorm gretig op het veld, speelde als nr10. Die vloog dus echt in de duels, van enige voorzichtigheid was geen sprake, zoals je zo vaak ziet bij langdurig gekwetste spelers. Dirigeerde de aanval, en lijkt me niks van zijn kwaliteiten verloren te zijn, integendeel. Als hij fit kan blijven echt wel een aanwinst voor dit team.
[quote][/quote]


Allé vooruit, maar hopen dat Kotysch en Teixeira (als die al blijft) zo vlug mogelijk terug beschikbaar zijn achteraan. De Braziliaan op links ook maar matig ? Verbaast me niet als je ziet op welk niveau hij gespeeld heeft... Debruyn traag.. van die types hebben we er genoeg... snelheid wordt meer dan ooit gewenst... Enige lichtpuntje Ceballos dan ? Maar hopen dat die van kwetsuren gespaard blijft....

Het is te hopen dat er nog serieuze versterking komt. Brys ziet het precies wel allemaal zittten.. reageert in ieder geval nog niet als De Boeck in Kortrijk... of ziet die laatste het allemaal veel sneller welk vlees hij in de kuip heeft ?
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

Brys zijn broodje is gebakken hé. Zonder spelersmateriaal kan hij niet toveren en hij weet dat ze hem toch moeten betalen met een ontslag.
Slimme onderhandelingen voerde de man en dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dat ze zwak hadden ingekocht had ik al lang voorspeld. Hopelijk kunnen ze een paar echte aanwinsten halen, maar nog erger dan onder het vorige beleid mag het allemaal niet veel kosten.
Hopelijk stappen ze af van de gedachte dat ze geen huurspelers meer moeten hebben. Die mannen waren vorig seizoen trouwens vaak bij de betere (denk maar aan de Grieken). Je moet er geen 7 halen natuurlijk, maar een stuk of 2 huurspelers aanwerven kan zeker geen kwaad.

Ik lees in de krant dat bijvoorbeeld een N'Ganga weg mag bij Charleroi. Zou een speler zijn die bij STVV past en is technisch niet zo slecht en heeft toch wat meer snelheid.
Waarom toch altijd naar het buitenland trekken, om er spelers van een laag niveau binnen te halen? Leren ze het dan nooit om voor kwaliteit te gaan ipv kwantiteit. Liever 3 sterkhouders ipv 7 meelopers toch.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door miel »

voetballiefhebber schreef:Brys zijn broodje is gebakken hé. Zonder spelersmateriaal kan hij niet toveren en hij weet dat ze hem toch moeten betalen met een ontslag.
Slimme onderhandelingen voerde de man en dat kun je hem niet kwalijk nemen. Dat ze zwak hadden ingekocht had ik al lang voorspeld. Hopelijk kunnen ze een paar echte aanwinsten halen, maar nog erger dan onder het vorige beleid mag het allemaal niet veel kosten.
Hopelijk stappen ze af van de gedachte dat ze geen huurspelers meer moeten hebben. Die mannen waren vorig seizoen trouwens vaak bij de betere (denk maar aan de Grieken). Je moet er geen 7 halen natuurlijk, maar een stuk of 2 huurspelers aanwerven kan zeker geen kwaad.

Ik lees in de krant dat bijvoorbeeld een N'Ganga weg mag bij Charleroi. Zou een speler zijn die bij STVV past en is technisch niet zo slecht en heeft toch wat meer snelheid.
Waarom toch altijd naar het buitenland trekken, om er spelers van een laag niveau binnen te halen? Leren ze het dan nooit om voor kwaliteit te gaan ipv kwantiteit. Liever 3 sterkhouders ipv 7 meelopers toch.
Velen hebben de Grieken met de grond gelijk gemaakt toen hun transfer bekend werd gemaakt , alvorens ze één baltoets hadden gegeven
Gij bent wel een straffe , dat ge nu al weet dat ze zwak hebben ingekocht , alweer zonder ze te zien spelen , dat het niet is wat gij verwachte kan ik nog geloven
Maar uw voorspellingen zijn :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek:
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door sander0910 »

https://twitter.com/REDnews_THRYLOS/sta ... 21024?s=19 precies een oefenmatchke tege Olympiacos de 18de
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

sander0910 schreef:https://twitter.com/REDnews_THRYLOS/sta ... 21024?s=19 precies een oefenmatchke tege Olympiacos de 18de
Zou mooi zijn, maar heb ergens gehoord dat de Grieken de match zouden hebben geannuleerd. Ik dacht het hier op dit forum opgevangen te hebben.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door Positivo »

@ ronnieking

Tegen OHL geen spoor van Acolatse, Nazon, Texeira, Kotysch , Legaer, Bezus .... ? Nog anderen die ontbraken ? Dat is toch méér dan een halve ploeg ! En toch niet van de minsten....Vooral Bezus verontrust... Je leest daar nauwelijks iets van ... Zelf vind ik die speler cruciaal (zeker hoe hij op laatst speelde) . Waarschijnlijk is contractverlenging nog niet ok ? Dat zouden ze toch rond moeten kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door Krisaias »

Positivo schreef:@ ronnieking

Tegen OHL geen spoor van Acolatse, Nazon, Texeira, Kotysch , Legaer, Bezus .... ? Nog anderen die ontbraken ? Dat is toch méér dan een halve ploeg ! En toch niet van de minsten....Vooral Bezus verontrust... Je leest daar nauwelijks iets van ... Zelf vind ik die speler cruciaal (zeker hoe hij op laatst speelde) . Waarschijnlijk is contractverlenging nog niet ok ? Dat zouden ze toch rond moeten kunnen krijgen.
Bezus heeft tegen Ross County wel een helft meegedaan en ziet er bijzonder scherp uit, for what it's worth. De anderen die ge opnoemt waren toen apart aan het trainen op een ander veldje...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef: STVV begon goed aan de partij, maar na het eerste doelpunt van OHL namen de fysiek sterke Leuvenaars de partij in handen. De kanaries leken eerlijk gezegd wel vermoeid, en na navraag bleek dit ook zo te zijn. Ze kwamen blijkbaar rechtstreeks van de oefenstage in Nederland.
Ik denk dat dit het belangrijkste is om te onthouden van die match. Het is niet abnormaal dat je de rekening betaalt van een hele week ochtendloop en twee trainingen. Beter nu dan in het seizoen. De spelers zullen alvast niet kunnen zeggen dat ze fysiek niet klaar zijn bij de start.


Oh ja, voor zij die belang hechten aan resultaat in de voorbereiding, Standard heeft al 4 matchen niet gewonnen. Laatste verlies tegen Beerschot-Wilrijk. En toch gaan die een serieuze kanshebber zijn voor de titel. Let maar op.
Overdrijven is een kunst
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door sander0910 »

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... competitie toch oefenmatch tegen een ploeg die in Europa League gaat spelen dus het zal wel doorgaan tegen Olympiacos
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door sander0910 »

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/k ... n-beringen nu is het officieel, match in Beringen
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door Jones »

Mooie tegenstander waarvoor proficiat. Maar waarom in Beringen ? Dat kon nu eens een galamatch zijn met Engels, Gillet en co op Stayen. Komt er dan nog een grotere tegenstander naar Stayen voor een galamatch ? Indie neen is dit toch wel een blunder.
Iedere abonnee kreeg vorig seizoen een shirt en de galamatch gratis....
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

Eerst kritiek dat ze tegen Janneke en Mieke spelen. Nu is er een match tegen een sterke tegenstander gepland, nu is het dat ze niet op Staaien spelen. En nee, ge gaat niet elk jaar een shirt cadeau krijgen bij uw abo. Wat nu blijkbaar ook al een blunder is.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Olympiakos zal de eerste echte test zijn voor deze kern. Ik ga alvast kijken, ik zal dan ook proberen jullie een verslag te bezorgen.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019

Bericht door panter »

Jones schreef:Mooie tegenstander waarvoor proficiat. Maar waarom in Beringen ? Dat kon nu eens een galamatch zijn met Engels, Gillet en co op Stayen. Komt er dan nog een grotere tegenstander naar Stayen voor een galamatch ? Indie neen is dit toch wel een blunder.
Iedere abonnee kreeg vorig seizoen een shirt en de galamatch gratis....
Het stadion zal in Beringen een stuk goedkoper zijn! : :D
Plaats reactie