Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Underdog »

In tegenstelling tot wat ik hier al een paar keer heb gelezen, vond ik Boli wel een goede match spelen. Balvast en goed in de combinatie. Een goalgetter zal het wel nooit worden, maar dit leek weer wat op de Boli die zo sterk startte onder Ferrera in zijn eerste seizoen. Als hij die lijn kan doortrekken, zie ik wel toekomst in een duo Buya-Boli.
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door sander0910 »

kenniksvanvoetbal schreef:Eigenlijk zelfde mankementen als tegen Cercle !
Endo en celballos hadden bij de rust moeten vervangen worden, zoals Endo vandaag speelde was het maar pover ,onze Spanjaard ook trouwens,
Als je blijft spelen met de Norre op Links zal het niet beteren,hij en celballos houden de boel op en breken elk tempo .
Volgende keer dan maar ! :beer:
Ja Ceballos was echt frustrerend, trapt wel soms op doel maar voor de rest was het gene vette.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door pat@ »

Er vallen weer veel negatieve reacties te lezen terwijl het toch allemaal zo slecht niet was. Buiten enkele slordige passes was er toch de intentie om er voetballend uit te komen, wat ook dikwijls lukte.
Dat het iedere keer misloopt aan en in de 16 is nog een kwestie van tijd. Ceballos begint stilletjes op dreef te komen, Bezus zal toch wel eens ooit beginnen te scoren. Voor de rest staat het verdedigende compartiment als een huis. Het middenveld was ook dik in orde, enkel Endo speelde met een ei in zijn broek na enkele slechte passes.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

pat@ schreef:Er vallen weer veel negatieve reacties te lezen terwijl het toch allemaal zo slecht niet was. Buiten enkele slordige passes was er toch de intentie om er voetballend uit te komen, wat ook dikwijls lukte.
Dat het iedere keer misloopt aan en in de 16 is nog een kwestie van tijd. Ceballos begint stilletjes op dreef te komen, Bezus zal toch wel eens ooit beginnen te scoren. Voor de rest staat het verdedigende compartiment als een huis. Het middenveld was ook dik in orde, enkel Endo speelde met een ei in zijn broek na enkele slechte passes.

Ceballos begint stilletjes op dreef te komen :headbang: :headbang:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Franz »

pat@ schreef:Er vallen weer veel negatieve reacties te lezen terwijl het toch allemaal zo slecht niet was. Buiten enkele slordige passes was er toch de intentie om er voetballend uit te komen, wat ook dikwijls lukte.
Dat het iedere keer misloopt aan en in de 16 is nog een kwestie van tijd. Ceballos begint stilletjes op dreef te komen, Bezus zal toch wel eens ooit beginnen te scoren. Voor de rest staat het verdedigende compartiment als een huis. Het middenveld was ook dik in orde, enkel Endo speelde met een ei in zijn broek na enkele slechte passes.
Combineren rond de middencirkel tot iedereen in slaap valt pffff
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door mourinho »

De enige nieuwe speler die mij echt kan bekoren tot nu liep hier vorig jaar al rond namelijk centrale verdediger Tomyashu. De nieuwe spits Buya krijgt nog respijt en hopelijk kan hij het lamentabel scorend vermogen toch enigzins opkrikken. Endo lijkt mij toch beter dan De Sart want die mogen ze voor mijn part nog verlappen . Zwakke speler en terecht eindelijk op de bank.Volgende week zijn de 3 punten een MUST of de start van de competitie is mislukt en zal het een moeilijk seizoen worden. Dat zijn de feiten . :beer: Oh ja en het stadion was weer volledig uitverkocht , waauw zeg wat een beleving .......Triestig echt triestig !
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Het was weeral zwak. Veel inzet en veel goede intenties, dat wel. Maar daarmee alleen gaan ze het niet redden. Het is moeilijk om de juiste oorzaak te vinden van het slecht draaien van de ploeg. Ik vrees dat het een optelling is van verschillende mankementen. Ten eerste zit er volgens mij nog te weinig individuele kwaliteit in de ploeg. Dat merk je aan het zuivere combineren. Als er geen druk wordt gezet door de tegenstander lukt het nog net. Eens ze in de zone van de waarheid komen en er gecombineerd moet worden onder druk en het allemaal wat sneller moet gaan loopt het voor geen meter meer. Het vervelende hiervan is dat een trainer daar weinig kan aan veranderen. Spelers kunnen op die leeftijd op dat gebied niet meer bijgeschaafd worden. Daar is trouwens geen tijd niet meer voor moest het überhaupt mogelijk zijn. Dan zou er terug het oude "kick and rush" moeten gespeeld worden maar dit is een systeem dat al lang achterhaald is en waar een ploeg op langere termijn geen succes meer kan uit puren. Dan moet je trouwens een spits hebben die exceptioneel goed is in de duels en een koele kikker moet zijn om na een gewonnen duel oog in oog met de doelman moet kunnen afwerken. Om maar te zwijgen over enkele spelers die gemillimeterd een pas in de loop kunnen versturen. Enfin, dit even terzijde.

Dus het snel en zuiver combineren is een probleem met dit STVV. Dat is dus alweer het euvel dat er al meerdere seizoenen is en waar de beleidsmensen geen rekening mee gehouden hebben. Nochtans leent ons plastieken veld ertoe om zeer snel en technisch te spelen. Maar als je dan de spelers die dat profiel hebben niet haalt......houdt het op natuurlijk. Om een voorbeeld te geven, de ploeg die op dit moment het beste combinatievoetbal speelt in onze competitie is Genk. Gewoon maar om aan te tonen dat je een ploeg kan samenstellen die dit wel kan uitvoeren. Natuurlijk speelt in dit hele plaatje ook wel de rol van de trainer. Daar hebben ze bij Genk ook een goeie keus gemaakt door voor Clement te kiezen.

Komen we automatisch bij Brys uit. Het snel kunnen combineren heeft niet allen te maken met het allemaal snel kunnen zien en een zuivere passing. De spelers op het veld moeten dan nog positioneel juist bewegen. Loopacties moeten gericht zijn. Diep gaan, afhaken, tussen de lijnen lopen. Je moet als speler niet zozeer lopen in functie van jouw ploegmaat die aan de bal is, maar ook in functie waar en hoe de tegenstander loopt. Kijken naar de tegenstander en slim in zijn rug lopen zodat je constant voor een verassing zorgt en daar de bal vragen. Dat is iets wat ik bij dit STVV nauwelijks zie. Dat slim lopen. Soms heb je het gevoel dat men maar "wat loopt" en zit er geen plan achter. En dat is iets waar wel aan geschaafd kan worden. Daar heeft de trainer een belangrijke rol in te spelen.

Eigenlijk kan je stellen dat deze ploeg (nog altijd) te weinig individuele klasse heeft en (nog altijd) geen systeem heeft. Die individuele klasse kan je spijtig genoeg zelfs moeilijk oplossen door nog rap ergens een magistrale nr 10 te gaan halen. Dat gaat de oplossing niet zijn. Ik vrees dat er te veel spelers gewoon te middelmatig zijn om de ganse ploeg naar een hoger niveau te tillen. Exponenten hiervan zijn een De Norre en een De Petter. Veel goede wil maar gewoon te middelmatig. Als je de doelman even buiten beschouwing laat spreek je al van 2/10 of een vijfde van je ploeg waar je weinig aan hebt. Dit valt dus volgens mij niet op te lossen door nog rap één of twee spelers aan te trekken. Dit moet Brys compenseren door nog meer te werken aan een systeem waar iedereen weet wat hem te doen staat. En dan niet alleen in het defensief compartiment. Daar draait het nog behoorlijk, maar de beweeglijkheid en de ideeën eens men aan de zestien van de tegenstander komt. Het enige waar ik Brys op dit moment voor toejuich is het rendement dat hij uit Botaka krijgt. Die speelde volgens mij gisteren zijn beste wedstrijd ooit voor STVV. Als die een heel seizoen op dat niveau kan blijven presteren staan de clubs volgende zomer in de rij om hem aan te trekken.

Voor de rest.......nog heel veel werk aan de winkel voor Brys!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Eerste trein om een PO1 plek te bemachtigen gemist !

2 punten thuis tegen Cercle en Lokeren is niet goed, sorry !

Brys ... menne man toch, ge krijgt ne spits, optimaal in vorm, en die moet dan de bank verwarmen en het gesukkel aanzien !!!
Eerste blunder die 2 punten kost !
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door miel »

Bezus , Ceballos en Endo centraal was van het goede te veel
Veel te veel lopen met de bal aan de voet , veel te weinig zonder de bal
Stonden elkaar al te vaak in de weg en liepen elkaars ruimte dicht , misschien is Desart de mindere voetballer , maar hij zoekt wel die ruimte en zijn schoten op doel zijn ook van betere kwaliteit .
Ze hebben geprobeerd dominant te spelen , en dat is grotendeels ook gelukt , alleen de uitvoering was soms ergerlijk .
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door KNRI »

Brusselmans schreef:ge krijgt ne spits, optimaal in vorm, en die moet dan de bank verwarmen en het gesukkel aanzien !!!
Je ziet toch niet vaak dat een nieuwkomer die hier nog geen week rondloopt onmiddellijk mag starten. Endo was vorige week hetzelfde verhaal en begrijpelijk...

Ik vermoed dat het allemaal wel gaat goedkomen met dit team...geef het nog wat tijd. Normaal komen we dit jaar nooit in de problemen, er zijn slechtere teams in 1A. Hoe hoog we gaan kunnen eindigen zal nog moeten blijken, maar eerlijk...met een zorgeloos seizoen en enkele uitschieters zou elke truienaar al tevreden zijn.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door smol »

KNRI schreef:
Brusselmans schreef:ge krijgt ne spits, optimaal in vorm, en die moet dan de bank verwarmen en het gesukkel aanzien !!!
Je ziet toch niet vaak dat een nieuwkomer die hier nog geen week rondloopt onmiddellijk mag starten. Endo was vorige week hetzelfde verhaal en begrijpelijk...

Ik vermoed dat het allemaal wel gaat goedkomen met dit team...geef het nog wat tijd. Normaal komen we dit jaar nooit in de problemen, er zijn slechtere teams in 1A. Hoe hoog we gaan kunnen eindigen zal nog moeten blijken, maar eerlijk...met een zorgeloos seizoen en enkele uitschieters zou elke truienaar al tevreden zijn.
Ik ben daar toch niet zo zeker van. Samen met Eupen en Moeskroen lijkt dit Lokeren me één van de zwakste uit de reeks. Als je deze ploeg niet uit verband kan spelen moeten we ons daar toch vragen bij gaan stellen !!

Een driehoek op het middenveld met Endo, Bezus en Ceballos zal nooit werken. De oh zo bekritiseerde De Sart werd gisteren duidelijk gemist. Misschien niet de meest verfijnde voetballer, maar wel een middenvelder die zorgt voor zeer veel infiltraties en loopwerk zonder bal. Bezus en zeker Ceballos gaan hiervoor zeker niet zorgen.

Na gisteren ben ik alvast overtuigd dat Brys alleszins niet beter is de JDR.

De positieve dingen van gisteren : Botaka, Tomy (op één foutje na) en Texeira.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door KNRI »

Laat hij mij dan zo verwoorden; de kern is ruim genoeg om tot oplossingen te komen. Over het team en spelbeeld van gisteren zijn inderdaad bedenkingen mogelijk.
Laatst gewijzigd door KNRI op 12 aug 2018, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door geelblauw »

wat een negatieve commentaren. laat de sart maar op de bank, laat legear nu eens beslissen of hij nog wel voor stvv wil spelen én geef buya de tijd om aan te komen ( traint amper drie dagen mee ). het tegendoelpunt was dudelijk een fout van tomiyasu die voor de rest wel een goede wedstrijd speelt. ceballos moet nog duidelijk ritme opdoen en is fysiek nog niet klaar om te veel te spelen, maar is wel een goede speler. de ploeg is zich nog volledig aan het vormen. geef ze wat tijd en breng nog 1 of 2 nieuwe spelers.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door metser »

Gisteren nog eens op stayen geweest na ongeveer 4 jaar. Vol goeisting en goede moed vertrokken, ontgoocheld en als een wrak thuisgekomen met teveel vocht in de maag. Zal waarschijnlijk weer 4 jaar duren.... de ontgoocheling is te groot. :mierenneuker:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Al bij al vind ik dat deze groep zeker meer kwaliteit heeft dan vorig seizoen!
Ook technisch gezien heeft men volgens mij nooit beter gehad.
Helaas is de ploeg zo sterk als de zwakste schakel ,gisteren was dat weer uw middenveld,Ceballos had gisteren ,en zeker op zijn prestatie van Genk
niet aan de aftrap mogen staan.Endo leek me gisteren precies een kip zonder kop,rondvliegen ,geen bal tegoei raken , laat staan een pas geven.
Middenveld met Bezus ,ceballos, endo ...... laat maar zitten daar moet je geen vijf matchen verder naar kijken want dat werkt niet.Ceballos loopt iedereen voor de voeten en houd nooit het overzicht ,nog meer dan Bezus die is dan toch nog uitblinker in de balrecuperatie, en inzet.
Op links Met De Norre is een catastroof( niettegenstaande het verdedigende werk goed is en de inzet groot) maar je moet vaststellen dat er over links
geen enkel doelgevaar ontwikkeld wordt of dat de mogelijkheden langs die zijde professioneel de nek worden omgewrongen door onkunde, oponthoud van het spel en laterale passen na 30 meter sprintwerk, en dat grotendeels omdat er daar ene tegen zijne voet in staat te spelen.

conclusie: geen eficiente omschakeling ! te traag , te lateraal , en verkeerde looplijnen.

;)
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Plaats reactie