Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Franz »

geelblauw schreef:wat een negatieve commentaren. laat de sart maar op de bank, laat legear nu eens beslissen of hij nog wel voor stvv wil spelen én geef buya de tijd om aan te komen ( traint amper drie dagen mee ). het tegendoelpunt was dudelijk een fout van tomiyasu die voor de rest wel een goede wedstrijd speelt. ceballos moet nog duidelijk ritme opdoen en is fysiek nog niet klaar om te veel te spelen, maar is wel een goede speler. de ploeg is zich nog volledig aan het vormen. geef ze wat tijd en breng nog 1 of 2 nieuwe spelers.
Bij het tegendoelpunt heft De Petter ook het buitenspel op... De Petter zijn gebrek aan snelheid en wendbaarheid bracht hem in het begin van de match een paar keer stevig in de problemen ook. Gaandeweg kon hij dat met inzicht en inzet en zuivere passing meer en meer rechtzetten. En de switch naar de andere flank weg van die Diaby (die dan ook nog naar het centrum verschoof) maakte dat hij rustiger kon ademen.
Gisteren zou Legear ipv De Norre denkelijk beter geweest zijn: er was daar veel ruimte op de linkerflank.
Bezus en Ceballos vroegen allebei steeds de bal in de voet, dat was stapelvoetbal inderdaad.
Buya had moeten starten, it's as simple as that.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Ceballos is een jaar buiten strijd geweest. Daarvoor was ie wel op dreef. Geef die jongen toch de kans om opnieuw ritme en vertrouwen op te doen. Hij heeft echt wel al bewezen te kunnen voetballen.
Schimpen steunt STVV
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door scoormachine »

Hasselt Steunt STVV schreef:Ceballos is een jaar buiten strijd geweest. Daarvoor was ie wel op dreef. Geef die jongen toch de kans om opnieuw ritme en vertrouwen op te doen. Hij heeft echt wel al bewezen te kunnen voetballen.
Zou kunnen.....maar begin dan wel de match met iemand die wel ritme heeft en genoeg vertrouwen.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

Ik snap niet dat men deze vertoning nog kan omschrijven als "het was zo slecht nog niet".
Jawel, het was slecht..
Verdedigend stond het, buiten dat doelpunt, nog wel OK. Maar de rest ? :|
Je hebt in 2 thuismatchen tegen 2 heel zwakke tegenstanders amper een kans afgedwongen.

Casper alleen op de flank werkt niet. Hij heeft daar de inhoud en de snelheid niet voor. Komt vaak veel te laat teruggepuft.
Bovendien is hij rechtsvoetig waardoor hij constant naar binnenkomt.
Daar lopen ze mekaar al voor de voeten. Bezus, ceballos, boli die vaak afhaakt.
Lopen met de bal en dan een slechte pass inspelen. Met heel veel balverlies als gevolg.
Dan zet je beter ceballos op die linkerflank. Die kan tenminste buitenom en proberen een voorzet te geven, zoals botaka deed bij de goal.

Oh ja.. Is het verboden om te trappen naar doel van buiten of op de rand van de 16 ?
Hoe vaak dat ik gisteren dacht: shot nu toch eens.. kan ik niet tellen.
Altijd maar nog een paske en nog eens proberen dribbelen en bal kwijt.

Positief: het niveau dat texeira haalt, tomi en het debuut van Buya was hoopgevend.
Scoren bij je debuut is altijd lekker voor een spits. Hopelijk trekt hij die lijn door.
Het zal nodig zijn.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Dat ze maar terug beginnen trainen zoals bij de jeugd ,
tegenaanval :van wie achteraan uitspeelt max drie tussenstations ..... ze zullen mekaar veel minder voor de voeten lopen.

Onze tegen aanvallen lijken steeds meer op de processie van Echternach..............resultaat =pak balbezit ,geen doelkansen ,en veel volk voor de goal. (teveel).

mah vur de rest ist ni slecht. :stvv:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Jan Bulder »

tweety schreef:Ik snap niet dat men deze vertoning nog kan omschrijven als "het was zo slecht nog niet".
Jawel, het was slecht..
Verdedigend stond het, buiten dat doelpunt, nog wel OK. Maar de rest ? :|
Je hebt in 2 thuismatchen tegen 2 heel zwakke tegenstanders amper een kans afgedwongen.
Inderdaad. Ge weet al bijna een jaar dat ge aanvallend te weinig kwaliteit hebt. We geven zowat 4 miljoen uit aan transfers, en dat euvel is gewoon niet opgelost. We hebben een acuut gebrek aan meteen inzetbare aanvallende spelers die het verschil kunnen maken. Of Buya de 2 miljoen waard is zal de komende weken moeten blijken. De flanken? Gewoon onbestaand en daarom gaan we nu zelfs in een ander systeem spelen. We kopen Acolatse, maar die wordt niet gebruikt en zat gisteren zelfs niet in de kern. Dan vraag ik me af waarom ge zo iemand gaat kopen. Sekine? Zat op de bank, wordt gewoon niet gebruikt. Waarom hebben we die gast dan gehuurd? De Bruyn? Dit is gewoon slecht werk van de sportieve cel.

De linksback is nog zo een gegeven, waar Thalysson gewoon de kern niet eens haalt en ge met De Norre (alle respect voor hem) een speler moet opstellen die die positie gewoonweg niet invult hoe dat idealiter zou moeten.

Ik ben blij dat DMM investeert in het sportieve luik, maar de manier waarop dat nu gebeurd is, daar stel ik me enorme vragen bij. Als ge spreekt over PO I halen over 3 jaar, dan moet ge ook investeren in een sportieve cel die u dat niveau kan neerzetten. Geef dit transferbudget aan Zulte Waregem en daar staat een ploeg om U tegen te zeggen.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Trunekson »

Het was gisteren makkelijk op te lossen, gewoon Ceballos en De Norre van positie wisselen.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Henkie-1984 »

Amaai zoveel tactische ideeën hier... We hebben nog niet verloren en het seizoen is nog heeeeel lang. Na de winterstop dan moet je team pas in vorm zijn. We staan nu rond de 10de plek op 2 punten van playoff 1. Rustig blijven dus en bouwen naar een team dat perfect op elkaar is uitgespeeld en in vorm is na de winterstop. Dan pas is het er echt om te doen. [WINKING FACE]
Er zitten momenteel nog veel spelers op de bank die met een rede gehaald werden, maar je kan er maar 3 vervangen per match en je wil ook niet elke week alles omgooien. En je kan er maar 11 opstellen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door enrique »

Wat is de verantwoordelijkheid van de trainer?
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Franz »

Oplossing voor het gebrek aan vertrouwen: kapitein maken!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Franz schreef:Oplossing voor het gebrek aan vertrouwen: kapitein maken!
Vwalla !
Al dat taktisch geneuzel, ne mens wordt er knettergek van !
Botaka is OK nu, nu is het de beurt aan Boli !
Men moet het allemaal niet zo ver zoeken, als de oplossing zo simpel dichtbij is !
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Renard »

Trunekson schreef:Het was gisteren makkelijk op te lossen, gewoon Ceballos en De Norre van positie wisselen.
Ik had hetzelfde in gedachten. De Norre staat daar niet op zijn plaats.
Hij doet het enorm verdienstelijk, en ik wil hem zeker niet uit de ploeg. Maar als hij de lijn afgaat kan hij geen voorzet afleveren omdat hij tegen zijn voet staat.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Renard schreef:
Trunekson schreef:Het was gisteren makkelijk op te lossen, gewoon Ceballos en De Norre van positie wisselen.
Ik had hetzelfde in gedachten. De Norre staat daar niet op zijn plaats.
Hij doet het enorm verdienstelijk, en ik wil hem zeker niet uit de ploeg. Maar als hij de lijn afgaat kan hij geen voorzet afleveren omdat hij tegen zijn voet staat.
inderdaad ,doet zelf een sprint van dertig meter ,plus de rest da volgt om dan twintig meter naar achter terug te spelen.
Iedereen terug in positie! zo was het tegen Cercle ook . Verdedigend goed genoeg ma......zenne linkse voet. Als hij die had wonnen we op Genk trouwens vorige week, daar krijgt hij in het slot nog de mooiste kans ....helaas met zijne linker.Als je hem wil betrekken in de volledige opbouw kun je hem niet opstellen ..........op links. Jammerr maar helaas ...

Ik vraag me af waarom iedereen dat ziet behalve degene die er iets kan aan veranderen...
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door vdl »

Brijs bakt er gewoon niks van.
Als je 3-5-2 gaat spelen moet je zorgen dat je flanken voor voorzetten kunnen zorgen en dat gaat niet met De Norre op links.
Dat hij er Thallyson nog niet zet zou niks met kwaliteit te maken hebben maar wel met communicatie ,maar dan is er nog altijd Antunes, voor wie dit systeem op het lijf is geschreven.
De Petter nu in de defensie zetten,als je al zes centrale verdedigers hebt,is gewoon omdat hij als 6 op voetballend vlak tekort komt .
Dat Endo daar speelt is eigenlijk onbegrijpelijk want dat is een centrale verdediger, op de bank zitten De Sart en Asamoha die dat zeker zo goed zouden doen.
Zeker Asamoha zou nog veel meer rust en overzicht aan de bal hebben.
De niet selectie van Acolatse is helemaal onbegrijpelijk, de beste man tegen Cercle.
Dan heb je dit jaar een ruime kern,je zou dan denken dat je iedereen tevreden wil houden,wat doet hij dan ,maar 2 keer wisselen.
Volgende tegenstander is Maasland Beveren,ik zou ze niet onderschatten of Brijs zijn valies staat al klaar.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 3: STVV-Lokeren (11.08 - 20u00)

Bericht door Franz »

Ja Brys gisteren, dat was voor mij ook niet echt geweldig.
Hij had weinig greep op wat er op het veld fout liep...
Onze nieuwe aanwinst pas na 60 minuten brengen, terwijl de twee spitsen niet in de match zaten;
Endo laten verder krasselen op het middenveld;
Bezus en Ceballos die elkaar voor de voeten liepen;
De Norre die er amper 'doorkwam' op links.
De switch van kant van De Petter en Tomi was dan weer wel een goede zaak;
net zoals de infiltraties van Teixeira;
en zeker ook de strategie om de laatste 15 minuten alle ballen aan Botaka te geven.
Er is nog veel werk aan de winkel!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie