Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Op speeldag 4 trekken de kanaries naar Beveren.

STVV verloor niet in de eerste drie wedstrijden, maar met drie gelijke spelen (waarvan twee x in eigen huis) oogt de puntenoogst toch eerder mager.

STVV won de voorbije twee seizoenen telkens slechts 1x op verplaatsing in de reguliere competitie: twee seizoenen geleden in Kortrijk, vorig seizoen in Anderlecht (PO2 dus niet meegerekend).

Dat moet dit seizoen absoluut beter. Dan moet Brys zijn troepen wel optimaal laten renderen. Tegen Lokeren liep STVV zich centraal steeds vast in de trechter terwijl de flanken vaak onbenut bleven.

Benieuwd welk elftal onze coach zaterdag de wei instuurt.
Laatst gewijzigd door Tompie op 14 aug 2018, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Ik veronderstel dat Brys wil voortborduren op zn systeem waar hij vorige week eigenlijk te weinig tijd voor had om het in te trainen...
Dus met 3 centrale verdedigers, een enkele flankbezetting en 2 spitsen. Ik was geen fan van het systeem met 2 nummers 10 achter 2 spitsen. Dan ontneem je jezelf alle ruimte. En op verplaatsing denk ik niet dat hij dat zal doen. Daarom verwacht ik Asamoah of DeSart terug op het middenveld om daar wat meer controle te hebben. Ik zou het doen op onderstaande manier.
Botaka, Ceballos en Bezus die de 2 spitsen moeten kunnen "voeden".
De Petter en De Sart die controle houden op het middenveld.
Afbeelding
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Franz »

STimVV schreef:Ik veronderstel dat Brys wil voortborduren op zn systeem waar hij vorige week eigenlijk te weinig tijd voor had om het in te trainen...
Dus met 3 centrale verdedigers, een enkele flankbezetting en 2 spitsen. Ik was geen fan van het systeem met 2 nummers 10 achter 2 spitsen. Dan ontneem je jezelf alle ruimte. En op verplaatsing denk ik niet dat hij dat zal doen. Daarom verwacht ik Asamoah of DeSart terug op het middenveld om daar wat meer controle te hebben. Ik zou het doen op onderstaande manier.
Botaka, Ceballos en Bezus die de 2 spitsen moeten kunnen "voeden".
De Petter en De Sart die controle houden op het middenveld.
Afbeelding
In de 3-5-2 een logische opstelling, maar ik zou Legear - als hij er nog is natuurlijk - laten starten ipv Ceballos.
Voor mij toch liever een 4-4-2 met dubbele flanken.
De Petter als defensieve middenvelder kan dan Tomy als centrale vrediger naast Teixeira in steun achter zich krijgen, en De Norre op de linksback, exit De Sart. Hoe zit het eigenlijk met Sankhon, dat zou toch de nieuwe defensieve middenvelder worden?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Stan »

Franz schreef:
STimVV schreef:Ik veronderstel dat Brys wil voortborduren op zn systeem waar hij vorige week eigenlijk te weinig tijd voor had om het in te trainen...
Dus met 3 centrale verdedigers, een enkele flankbezetting en 2 spitsen. Ik was geen fan van het systeem met 2 nummers 10 achter 2 spitsen. Dan ontneem je jezelf alle ruimte. En op verplaatsing denk ik niet dat hij dat zal doen. Daarom verwacht ik Asamoah of DeSart terug op het middenveld om daar wat meer controle te hebben. Ik zou het doen op onderstaande manier.
Botaka, Ceballos en Bezus die de 2 spitsen moeten kunnen "voeden".
De Petter en De Sart die controle houden op het middenveld.
Afbeelding
In de 3-5-2 een logische opstelling, maar ik zou Legear - als hij er nog is natuurlijk - laten starten ipv Ceballos.
Voor mij toch liever een 4-4-2 met dubbele flanken.
De Petter als defensieve middenvelder kan dan Tomy als centrale vrediger naast Teixeira in steun achter zich krijgen, en De Norre op de linksback, exit De Sart. Hoe zit het eigenlijk met Sankhon, dat zou toch de nieuwe defensieve middenvelder worden?
En Acolatse???
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Dat is de miserie, in opstellingen zoals deze zou er geen plaats zijn voor acolatse en/of Sekine.

Je "vergooit" als trainer op die manier al een deel potentieel aanvallend geweld in je kern
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door geelblauw »

zonder de sart en zonder ceballos starten. de norre moet altijd spelen. ik zou ook sankhon en sekine eens aan het werk willen zien. snelheid en werkkracht hebben we nodig.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Brys heeft veel opties... maar ik veronderstel toch dat het niet de bedoeling is om elke week van systeem te veranderen. De laatste 2 matchen speelden we met 3 achteraan. Maar dan in dat systeem is er inderdaad geen plaats voor onze flankaanvallers, en zo hebben we er wel wat.
Onderstaande kan ook een optie zijn.
Ik denk dat Acolatse en Buya wel een wapen zijn om op verplaatsing de ruimte te bespelen. En je hebt dan Sekine en Legear nog achter de hand voor op de flank.

Afbeelding
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

Ik zou wel Ceballos op links en Acolatse (of botaka) op rechts zetten.
Anders komen we ze weer constant naar binnen. Endo kan ook op de RB spelen.
Asamoah ipv De sart
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door pat@ »

Dit gaat voor ons de eerste match worden waar er voor de thuisploeg meer zal moeten dan voor de uitploeg. We hebben Cercle en Lokeren al gehad die puur voor een puntje kwamen waar wij vol voor de overwinning gingen. Zaterdag kunnen we de rollen eens omdraaien.

Nu zal het WB zijn dat vol voor de 3 punten zal moeten gaan, met in het achterhoofd wetende dat ze al 6 doelpunten geslikt hebben verwacht ik toch wel (veel) kansen in de omschakeling. Het WB van dit seizoen lijkt ook niet zo sterk als dat van vorig seizoen. Als we zaterdag de 3 punten pakken kunnen we wel eens vertrokken zijn voor het rustigste seizoen in jaren, met misschien wel een klein kansje op PO1.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

pat@ schreef:Zaterdag kunnen we de rollen eens omdraaien.
Voor de tweede keer dan ?
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door pat@ »

Brusselmans schreef:
pat@ schreef:Zaterdag kunnen we de rollen eens omdraaien.
Voor de tweede keer dan ?
Tegen Genk was het puur voor het punt wegens niet meer haalbaar, nu weet je vooraf dat de 3 punten met dezelfde organisatie veel makkelijker haalbaar zouden moeten zijn.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door vdl »

Ik heb Beveren nu al twee keer aan het werk gezien, en die geven geen slechte indruk.
Je ziet al duidelijk de hand van Ferreira,stevige defensie en snel in de omschakeling .
Toch ook enkele goeie voetballers Vanzo,Badibanga en Boljevic, ook de Italiaanse spits is vrij sterk,al zijn ze aanvallend iets minder als vorig seizoen.
Toch zou ik ze zeker niet onderschatten, Ferreira zal zeker willen winnen tegen ons.
Ik zou met deze ploeg beginnen.
In doel Steppe
Verdediging . De Norre -Texeira- Tomiyasu
Middenveld. Botaka - De Sart - Asamoha - Ceballos- Thallyson
Spitsen. Nazon- Buya
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef:Ik heb Beveren nu al twee keer aan het werk gezien, en die geven geen slechte indruk.
Je ziet al duidelijk de hand van Ferreira,stevige defensie en snel in de omschakeling .
Toch ook enkele goeie voetballers Vanzo,Badibanga en Boljevic, ook de Italiaanse spits is vrij sterk,al zijn ze aanvallend iets minder als vorig seizoen.
Toch zou ik ze zeker niet onderschatten, Ferreira zal zeker willen winnen tegen ons.
Ik zou met deze ploeg beginnen.
In doel Steppe
Verdediging . De Norre -Texeira- Tomiyasu
Middenveld. Botaka - De Sart - Asamoha - Ceballos- Thallyson
Spitsen. Nazon- Buya
Zet Endo in de plaats van De Norre en ik vind het een redelijk goede opstelling
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef:
vdl schreef:Ik heb Beveren nu al twee keer aan het werk gezien, en die geven geen slechte indruk.
Je ziet al duidelijk de hand van Ferreira,stevige defensie en snel in de omschakeling .
Toch ook enkele goeie voetballers Vanzo,Badibanga en Boljevic, ook de Italiaanse spits is vrij sterk,al zijn ze aanvallend iets minder als vorig seizoen.
Toch zou ik ze zeker niet onderschatten, Ferreira zal zeker willen winnen tegen ons.
Ik zou met deze ploeg beginnen.
In doel Steppe
Verdediging . De Norre -Texeira- Tomiyasu
Middenveld. Botaka - De Sart - Asamoha - Ceballos- Thallyson
Spitsen. Nazon- Buya
Zet Endo in de plaats van De Norre en ik vind het een redelijk goede opstelling
Ik heb Endo puur verdedigend nog niet aant werk gezien en vond hem tegen Lokeren niet zo overtuigen in de duels.
De Norre op de flank was niet overtuigend en hij is verdedigend wel altijd sterk.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Voor mij De Sartop de bank. Buiten wat loopwerk weinig surplus voor de ploeg.
Plaats reactie