Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door BoemBoem »

Vouch schreef:
BoemBoem schreef:
Since '54 schreef:Zeer sterke match van STVV. Proximus TV (Vlaamse en Waalse zender) vol lof voor onze ploeg en trainer..
En wat winnen we daarbij?
Idd.. niets..

Hoe je het ook wil, ik zeg zeker niet dat we degradatiekandidaat zijn,, daar is het nog wat vroeg voor,, de punten gaan toch zo stilaan moeten beginnen komen.. en liefst per 3 ineens ;)
Niets dan de waarheid natuurlijk, maar toch, in principe moeten wij onze punten niet gaan halen op Standard. Er zit progressie in, dat is het belangrijkste. Maar tegen Oostende moet je winnen, dan heb je 7 punten en ben je vertrokken voor een rustig (of grijs, dat is hoe je het leven wil bekijken) seizoen, PO I is duidelijk te hoog gegrepen maar de ploeg is kwalitatief gezien te goed voor een degradatie. Er is natuurlijk nog altijd de Beker om dat seizoen kleur te geven.

Maar hoe langer die eerste 3 punten uitblijven, hoe dieper je zal terug zakken in het klassement en dan zal het geduld van de Japanners getest worden. In mijn ogen sta je onder je waarde, maar dat telt niet.

Niet dat ik wild ben van de manier van spelen en de aanpak van onze trainer, maar als je hem buiten gooit gooi je ineens je hele staf buiten. Dan is er niets meer... Hét grote nadeel als je trainer de hele staf mag bepalen (en de levensverzekering van de coach).
Als je de punten thuis tegen Cercle en Lokeren laat liggen, zal je ze toch ergens anders moeten gaan halen vrees ik..
Tegen Oostende kan wel eens moeilijker worden dan op Standard ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door metser »

Ik lees niks over steppe ! Nochtans na de blunder van verleden week vandaag weer degelijk in de fout. Een bal van tegen de doellijn mag er nooit in en bij de derde goal komt hij veel te slappekes in de bal. Bovendien was hij al eens gered door de paal na een belabberde tussenkomst op een hoge bal. Hoog tijd om Sacha in de ploeg te brengen in een 5 mans defensie in balverlies, waarbij de norre en de petter hun plaats verliezen. Op het middenveld is bezus een certitude en vooraan is boli gied bezig. Zet er een snelle spits naast en laat de Sart en ceballos ook maar thuis. Deze jongens geven echt geen meerwaarde op dit ogenblik. Hopelijk volgende week punten want anders zou het best eens heel link kunnen worden. :blauw: :geel:
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door tweety »

KNRI schreef:Vraagje voor sommigen; stond de trainer hier vandaag ook ter discussie indien wie die late onverdiende kakgoal niet geslikt zouden hebben?
Voor mij wel. Ik zag gisteren dezelfde problemen als de voorbije weken.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door pat@ »

Weer jammerlijk puntenverlies na een laat ongelukkig tegendoelpunt, met De Sart als pineut terwijl hij al voetballend de tegenstoot op gang wou brengen. Voor de rest is het spel goed en ben je tot op heden nog nergens weggespeeld (gaat volgens mij ook niet gebeuren dit seizoen), maar dat telt niet in het klassement.

Steppe: slechtste partij van het seizoen voor hem, onzeker in zijn handelingen.
Tomiyasu: Gaat één vd revelaties worden in de pro league, speelt alsof hij al jaren een certitude is
Teixeira: Rots in de branding, op weinig foutjes te betrappen.
De Petter: Is iemand die in dit geheel normaal gezien geen plaats zou mogen hebben met 10 mensen die het van een snelle omschakeling en balcirculatie moeten hebben. De keren dat er een counter opgezet kan worden en hij terug naar de keeper speelt uit schrik(terwijl dat helemaal niet nodig is) zijn niet op één hand te tellen.
Botaka: Deed volgens mij zijn verdedigende job wel prima tov vorige week. Hij bracht aanvallend wel niet zo veel als andere matchen.
De Norre: Trekt zijn streng, zeker verdedigend. In de omschakeling speelt zijn mindere linker hem toch parten, op de rechtse flank zou hij nog ééns zo goed uit de verf komen.
De Sart: loopt veel, zijn hoofd ziet het allemaal maar zijn voeten willen niet altijd mee. Heeft volgens mij wel zijn plaats in het team, ondanks zijn gebreken.
Endo: Staat op een cruciale plaats, doet zijn werk wat voorzien is. Hij wil wel te veel die beslissende pas geven wat meestal slecht afloopt waardoor Standard soms een overtalsituatie kon creëren.
Bezus: Was natuurlijk één vd beteren, met die mooie goal wat er heel simpel uitzag maar dat was het allerminst. Soms neemt hij nog te veel hooi op zijn vork waardoor hij niet altijd efficiënt genoeg is.
Ceballos: Speelde zijn minste partij tot nu toe, mits wat meer overzicht zat er in sommige fases meer in
Boli: Zeer hardwerkend maar hij scoort toch zo moeilijk. Hij komt wel weer tot zijn beste niveau van 3 miljoen ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jacques »

Zwaar ontgoocheld, na zo laat en lullig verlies. Ik zat een tijd lang te denken dat de trein eindelijk vertrokken zou zijn en dan krijg je nog zo laat en zo hard het deksel op de neus. Ik ben het voor de rest grotendeels eens met pat@. Alles bij elkaar valt ploeg en coach weinig te verwijten. Ik had alleen Buya ingebracht na de 2-2 om met een snelle, onvoorspelbare spits op de counter te mikken, maar of dat veel veranderd zou hebben, is natuurlijk giswerk.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jan Bulder »

KNRI schreef:Vraagje voor sommigen; stond de trainer hier vandaag ook ter discussie indien wie die late onverdiende kakgoal niet geslikt zouden hebben?
Ook als we hadden gewonnen of gelijkgespeeld, leek het in de eerste 15 minuten nergens naar. Op het middenveld gaven we zeeën van ruimte weg. Die 1e tegengoal, hoe makkelijk lopen ze erdoor? Tot aan de lucky 1-1 (goed afgewerkt) trok het gewoon op niks. Na de gelijkmaker konden we het evenwicht herstellen en voetbalden we inderdaad goed mee. De voorsprong was niet eens onverdiend. Daarna kan het zijn dat je moet terugzakken, maar wij gaan gewoon op de 16 meter staan en laten ze zonder druk op de bal voorzetjes droppen van aan de rand van 16. Gevolg: alweer een veel te makkelijke 2-2.

We scoren tijdens de laatste 2 uitwedstrijden 4 keer, staan telkens in het slot van de match 1-2 voor en blijven achter met 1 op 6. Dat tegen een zwak Beveren en een Standard dat ook niet indrukwekkend was. Wie welke richtlijnen geeft laat ik in het midden, feit is wel dat het niet de juiste zijn of dat ze slecht worden opgepikt.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door zipke373 »

Jan Bulder schreef:
KNRI schreef:Vraagje voor sommigen; stond de trainer hier vandaag ook ter discussie indien wie die late onverdiende kakgoal niet geslikt zouden hebben?
Ook als we hadden gewonnen of gelijkgespeeld, leek het in de eerste 15 minuten nergens naar. Op het middenveld gaven we zeeën van ruimte weg. Die 1e tegengoal, hoe makkelijk lopen ze erdoor? Tot aan de lucky 1-1 (goed afgewerkt) trok het gewoon op niks. Na de gelijkmaker konden we het evenwicht herstellen en voetbalden we inderdaad goed mee. De voorsprong was niet eens onverdiend. Daarna kan het zijn dat je moet terugzakken, maar wij gaan gewoon op de 16 meter staan en laten ze zonder druk op de bal voorzetjes droppen van aan de rand van 16. Gevolg: alweer een veel te makkelijke 2-2.

We scoren tijdens de laatste 2 uitwedstrijden 4 keer, staan telkens in het slot van de match 1-2 voor en blijven achter met 1 op 6. Dat tegen een zwak Beveren en een Standard dat ook niet indrukwekkend was. Wie welke richtlijnen geeft laat ik in het midden, feit is wel dat het niet de juiste zijn of dat ze slecht worden opgepikt.
Mijn conclusie ook.Zelf gezocht, Sa brengt misschien wel iets extra, maar dit Standard was niet goed genoeg om je zo weg te drukken. Dat wil dus zeggen dat ze gedeeltelijk zelf zo laag zijn gaan staan.
Wat je ook moet concluderen... Ceballos kan op doel af en moet zoals een miniem eindeloos naar zijn goede voet zoeken...weg kans.
Boli kan op doel af en besluit met een ziekenhuisbal...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef:
KNRI schreef:Vraagje voor sommigen; stond de trainer hier vandaag ook ter discussie indien wie die late onverdiende kakgoal niet geslikt zouden hebben?
Ook als we hadden gewonnen of gelijkgespeeld, leek het in de eerste 15 minuten nergens naar. Op het middenveld gaven we zeeën van ruimte weg. Die 1e tegengoal, hoe makkelijk lopen ze erdoor? Tot aan de lucky 1-1 (goed afgewerkt) trok het gewoon op niks. Na de gelijkmaker konden we het evenwicht herstellen en voetbalden we inderdaad goed mee. De voorsprong was niet eens onverdiend. Daarna kan het zijn dat je moet terugzakken, maar wij gaan gewoon op de 16 meter staan en laten ze zonder druk op de bal voorzetjes droppen van aan de rand van 16. Gevolg: alweer een veel te makkelijke 2-2.

We scoren tijdens de laatste 2 uitwedstrijden 4 keer, staan telkens in het slot van de match 1-2 voor en blijven achter met 1 op 6. Dat tegen een zwak Beveren en een Standard dat ook niet indrukwekkend was. Wie welke richtlijnen geeft laat ik in het midden, feit is wel dat het niet de juiste zijn of dat ze slecht worden opgepikt.
Deels door een individuele fout en deels door pech halen we maar 1 op 6
Dat ligt heus niet aan de trainer , de 3de goal van standard was een carambole met meer geluk dan kunde en hun eerste was een afgeweken bal die in de juiste voet terecht kwam
Dan is het ook de trainer van Standard zijn fout dat hun doelman die folie doet .
Gisteren heeft Stvv een puike prestatie op de mat gelegd , alleen werden ze er niet voor beloond
We hebben de vice kampioen pijn gedaan en dat kan je niet zonder de nodige kwaliteit .
Bovendien zie ik Stvv groeien , laat de trainer zijn job doen en ga allemaal eens achter deze ploeg staan ipv af te breken
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door vdl »

Brijs is toch een grote idioot, zet nu al weken Endo op de zes en je ziet dat die jongen daar verloren loopt.
Hoe komt hij er eigenlijk op speelt heel zijn carrière cv.
Elke week kost hij je een doelpunt, nu word hij er ook weer afgelopen bij het eerste doelpunt en heel veel slechte inspeelpassen.
Zet toch gewoon Depetter weer op zijn positie ,je gaat een pak minder doelpunten krijgen en zet Endo rechtsachter of centrale verdediger.
Flanken met een actie zoals Acolatse en en Sekine heb je ook nodig wil je meer gaan scoren,je gaat niet iedere week een cadeau krijgen van de keeper.
Een spits kopen voor 2 miljoen en niet gebruiken, maar 2 wissels doen iedere keer,zo is het moeilijk de bankzitters tevreden te houden
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door zipke373 »

miel schreef:
Jan Bulder schreef:
KNRI schreef:Vraagje voor sommigen; stond de trainer hier vandaag ook ter discussie indien wie die late onverdiende kakgoal niet geslikt zouden hebben?
Ook als we hadden gewonnen of gelijkgespeeld, leek het in de eerste 15 minuten nergens naar. Op het middenveld gaven we zeeën van ruimte weg. Die 1e tegengoal, hoe makkelijk lopen ze erdoor? Tot aan de lucky 1-1 (goed afgewerkt) trok het gewoon op niks. Na de gelijkmaker konden we het evenwicht herstellen en voetbalden we inderdaad goed mee. De voorsprong was niet eens onverdiend. Daarna kan het zijn dat je moet terugzakken, maar wij gaan gewoon op de 16 meter staan en laten ze zonder druk op de bal voorzetjes droppen van aan de rand van 16. Gevolg: alweer een veel te makkelijke 2-2.

We scoren tijdens de laatste 2 uitwedstrijden 4 keer, staan telkens in het slot van de match 1-2 voor en blijven achter met 1 op 6. Dat tegen een zwak Beveren en een Standard dat ook niet indrukwekkend was. Wie welke richtlijnen geeft laat ik in het midden, feit is wel dat het niet de juiste zijn of dat ze slecht worden opgepikt.
Deels door een individuele fout en deels door pech halen we maar 1 op 6
Dat ligt heus niet aan de trainer , de 3de goal van standard was een carambole met meer geluk dan kunde en hun eerste was een afgeweken bal die in de juiste voet terecht kwam
Dan is het ook de trainer van Standard zijn fout dat hun doelman die folie doet .
Gisteren heeft Stvv een puike prestatie op de mat gelegd , alleen werden ze er niet voor beloond
We hebben de vice kampioen pijn gedaan en dat kan je niet zonder de nodige kwaliteit .
Bovendien zie ik Stvv groeien , laat de trainer zijn job doen en ga allemaal eens achter deze ploeg staan ipv af te breken
Sta/stond achter mijn ploeg en was ter plekke aanwezig :-)
En we doen het vrij goed, op de eerste en laatste 15 minuten na...maar het zijn wel die 15 minuten die je de das omdoen.Je krijgt een snelle openingsgoal tegen en je geeft het voor de tweede week op het eind van de match weg.
Dat zal Brys er uit moeten krijgen, en liefst zo snel mogelijk.
Ben ook echt niet overtuigd van Botaka...wisselt goede dingen af met spelen als een kip zonder kop met een boulevard in zijn rug.
En zoals Bulder zegt, het klopt initieel niet hoe ze staan. Het middenveld spleet bij elke Standard aanval gedurende de eerste 15 minuten open zoals de Rode Zee toen Mozes er voor stond ( dat heb ik van horen zeggen in de cathechismus :P )
mourinho
Berichten: 339
Lid geworden op: 31 jul 2011, 09:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door mourinho »

Ach laat ons toch een kat een kat noemen. De transfers die gedaan zijn trekken op gene zak. De helft van die nieuwe spelers haalt niet eens de kern en de andere helft zijn meelopers zoals 13 in een dozijn . Het zal een lang en moeilijk seizoen worden dat is de enige realiteit en al de rest is blabla en vijgen na pasen. :end:
Giel en Peter hadden heel veel diepgang.( Guido Brepoels na KVM-STVV)
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door scoormachine »

mourinho schreef:Ach laat ons toch een kat een kat noemen. De transfers die gedaan zijn trekken op gene zak. De helft van die nieuwe spelers haalt niet eens de kern en de andere helft zijn meelopers zoals 13 in een dozijn . Het zal een lang en moeilijk seizoen worden dat is de enige realiteit en al de rest is blabla en vijgen na pasen. :end:
Idd....en wij ons toen maar optrekken aan een interview van 1 van onze laatste aankopen.. wat hebben ze die toen wijsgemaakt ???? namelijk......

Ik denk dat het doel van STVV is om door te gaan naar playoff 1 en te streven naar de Champions League en de Europese competitie, dus ik zou het leuk vinden om met dezelfde mentaliteit uit te dagen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

Heeft Emond zijn verplichte gele kaart gekregen voor het uittrekken van zijn truitje?
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door weekenders »

STVV-fan schreef:Heeft Emond zijn verplichte gele kaart gekregen voor het uittrekken van zijn truitje?
ja, in min 94 volgens Sporza
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door bert1924 »

Wat met de slag in het gelaat van Ceballos door de speler van Standard? Kon de VAR hier ingrijpen ?
Of kan de revieuwcom.hier nog ingrijpen?
Plaats reactie