Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door scoormachine »

Slechtste match tot nu toe.....maar 3 punten. Das het positieve. Maar dat niemand tegen mij komt zagen waarom er zo weinig supporters zijn in het stadion. Wie steekt daar zijn geld of tijd nog in. OMg !!!!!!
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Mikman schreef:Slechtste match en zwakste prestatie van dit seizoen, maar wel drie punten. Oostende stond wel goed maar aan de bal lieten ze weinig kwaliteit zien.

Ik heb het stilaan gehad met de eigenzinnige keuzes van Bryzzzzz :? Hij heeft wel een systeem maar het wringt langs alle kanten en de invulling is soms toch bizar.

De Petter komt als linker centrale verdediger véél snelheid te kort, moet op het middenveld staan waar De Sart - bijna letterlijk- te slapjes speelde. De Petter op de 6 en Endo ( of Sakhon?) wat hoger zou toch vlotter moeten gaan. Over Mmaee en Garcia kan ik niet oordelen als linker centrale verdediger omdat ik ze nog nooit zag spelen maar Kotysch was vorig jaar goed wanneer hij op die positie werd uitgespeeld. Als vind ik de ploeg als geheel veel beter renderen in een 4-3-3.
Dit zijn geen flanken voor een 5-3-2. Botaka heeft altijd de neiging om terug te draaien en de actie te maken, terwijl je als flankspeler in dat systeem vooral moet draven. De Norre heeft ook niet de kwaliteiten voor die positie. Kan offensief wel zijn mannetje staan als overlappende back maar alleen op de flank is het te weinig.

Buya aan de rust er af halen ipv Boli?
De kopkans die Boli liet liggen maakte Buya wel af tegen Lokeren.

Bewonderenswaardig dat Bezus bleef proberen maar zoekt veel te vaak de moeilijke oplossing of loopt te lang met de bal. Met twee spitsen voor je en 2 man in je rug die de gaten dichtlopen moet je als nummer 10 een hoger rendement halen. Gaat concurrentie krijgen van de nieuwe Japanner.

Nazon brengt energie in de ploeg maar komt behoorlijk kwaliteit te kort. Invalbeurt van een kwartier, 20 minuten lijkt me geschikter voor hem.

Tomayashu en Teixeira zijn bijzonder sterk achteraan, godzijdank.

Ik zal mijne naam nog eens alle eer aandoen voor sommigen hier :onfire:
Boli speelde een sterke wedstrijd niettegenstaande hij de grootste kans vakkundig de nek omwrong !
Ook de houterige De Petter speelde een sterke match ondanks zijn beperkte technische kwaliteiten.
Buya heeft 45 min rondgelopen niet weten waar ,en heeft geen bal geraakt ( ik had hem nog eerder afgehaald ) je was met tien aan het spelen ,en
de kand die hij krijgt na vrijschop over de muur scoort Boli ook wel . voila' da denk ig te van se :geelblauw:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door scoormachine »

kenniksvanvoetbal schreef:
Mikman schreef:Slechtste match en zwakste prestatie van dit seizoen, maar wel drie punten. Oostende stond wel goed maar aan de bal lieten ze weinig kwaliteit zien.

Ik heb het stilaan gehad met de eigenzinnige keuzes van Bryzzzzz :? Hij heeft wel een systeem maar het wringt langs alle kanten en de invulling is soms toch bizar.

De Petter komt als linker centrale verdediger véél snelheid te kort, moet op het middenveld staan waar De Sart - bijna letterlijk- te slapjes speelde. De Petter op de 6 en Endo ( of Sakhon?) wat hoger zou toch vlotter moeten gaan. Over Mmaee en Garcia kan ik niet oordelen als linker centrale verdediger omdat ik ze nog nooit zag spelen maar Kotysch was vorig jaar goed wanneer hij op die positie werd uitgespeeld. Als vind ik de ploeg als geheel veel beter renderen in een 4-3-3.
Dit zijn geen flanken voor een 5-3-2. Botaka heeft altijd de neiging om terug te draaien en de actie te maken, terwijl je als flankspeler in dat systeem vooral moet draven. De Norre heeft ook niet de kwaliteiten voor die positie. Kan offensief wel zijn mannetje staan als overlappende back maar alleen op de flank is het te weinig.

Buya aan de rust er af halen ipv Boli?
De kopkans die Boli liet liggen maakte Buya wel af tegen Lokeren.

Bewonderenswaardig dat Bezus bleef proberen maar zoekt veel te vaak de moeilijke oplossing of loopt te lang met de bal. Met twee spitsen voor je en 2 man in je rug die de gaten dichtlopen moet je als nummer 10 een hoger rendement halen. Gaat concurrentie krijgen van de nieuwe Japanner.

Nazon brengt energie in de ploeg maar komt behoorlijk kwaliteit te kort. Invalbeurt van een kwartier, 20 minuten lijkt me geschikter voor hem.

Tomayashu en Teixeira zijn bijzonder sterk achteraan, godzijdank.

Ik zal mijne naam nog eens alle eer aandoen voor sommigen hier :onfire:
Boli speelde een sterke wedstrijd niettegenstaande hij de grootste kans vakkundig de nek omwrong !
Ook de houterige De Petter speelde een sterke match ondanks zijn beperkte technische kwaliteiten.
Buya heeft 45 min rondgelopen niet weten waar ,en heeft geen bal geraakt ( ik had hem nog eerder afgehaald ) je was met tien aan het spelen ,en
de kand die hij krijgt na vrijschop over de muur scoort Boli ook wel . voila' da denk ig te van se :geelblauw:
Sorry....maar ik heb niemand een sterke match zien spelen....nie van ons en nie van oostende.
Triestige bedoending.....
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

scoormachine schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
Mikman schreef:Slechtste match en zwakste prestatie van dit seizoen, maar wel drie punten. Oostende stond wel goed maar aan de bal lieten ze weinig kwaliteit zien.

Ik heb het stilaan gehad met de eigenzinnige keuzes van Bryzzzzz :? Hij heeft wel een systeem maar het wringt langs alle kanten en de invulling is soms toch bizar.

De Petter komt als linker centrale verdediger véél snelheid te kort, moet op het middenveld staan waar De Sart - bijna letterlijk- te slapjes speelde. De Petter op de 6 en Endo ( of Sakhon?) wat hoger zou toch vlotter moeten gaan. Over Mmaee en Garcia kan ik niet oordelen als linker centrale verdediger omdat ik ze nog nooit zag spelen maar Kotysch was vorig jaar goed wanneer hij op die positie werd uitgespeeld. Als vind ik de ploeg als geheel veel beter renderen in een 4-3-3.
Dit zijn geen flanken voor een 5-3-2. Botaka heeft altijd de neiging om terug te draaien en de actie te maken, terwijl je als flankspeler in dat systeem vooral moet draven. De Norre heeft ook niet de kwaliteiten voor die positie. Kan offensief wel zijn mannetje staan als overlappende back maar alleen op de flank is het te weinig.

Buya aan de rust er af halen ipv Boli?
De kopkans die Boli liet liggen maakte Buya wel af tegen Lokeren.

Bewonderenswaardig dat Bezus bleef proberen maar zoekt veel te vaak de moeilijke oplossing of loopt te lang met de bal. Met twee spitsen voor je en 2 man in je rug die de gaten dichtlopen moet je als nummer 10 een hoger rendement halen. Gaat concurrentie krijgen van de nieuwe Japanner.

Nazon brengt energie in de ploeg maar komt behoorlijk kwaliteit te kort. Invalbeurt van een kwartier, 20 minuten lijkt me geschikter voor hem.

Tomayashu en Teixeira zijn bijzonder sterk achteraan, godzijdank.

Ik zal mijne naam nog eens alle eer aandoen voor sommigen hier :onfire:
Boli speelde een sterke wedstrijd niettegenstaande hij de grootste kans vakkundig de nek omwrong !
Ook de houterige De Petter speelde een sterke match ondanks zijn beperkte technische kwaliteiten.
Buya heeft 45 min rondgelopen niet weten waar ,en heeft geen bal geraakt ( ik had hem nog eerder afgehaald ) je was met tien aan het spelen ,en
de kand die hij krijgt na vrijschop over de muur scoort Boli ook wel . voila' da denk ig te van se :geelblauw:
Sorry....maar ik heb niemand een sterke match zien spelen....nie van ons en nie van oostende.
Triestige bedoending.....
Dan kijk jij toch alleen maar naar het aanvallend gedeelte........maar ik begrijp je reactie!
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Het belangrijkste? Punten pakken.

Dat het een zwakke wedstrijd was? Dat zeker. Maar dat was gisteren van geen tel. Die eerste driepunter was absoluut nodig.

Dat maakt trouwens niet alle vorige wedstrijden rotslecht. In zowat alle wedstrijden waren er goede periodes. Tegen Standard tussen de 1-1 en 1-2, in Beveren na de rust tot aan de 1-2, zelfs in Genk. Ook thuis had je meer verdiend tegen Lokeren en ook tegen Cercle was er meer mogelijk. Vaak gewoon net dat tikkeltje te weinig, maar daarom nog geen 90 minuten kutvoetbal.

Wat me meer zorgen baart is dat er nog niet echt een systeem is dat werkt. Bezus was ijzersterk in Standard maar gisteren had hij het lastig. Botaka en De Norre hebben een loodzware taak en kunnen die rol beiden niet volledig aan. Ik hoop toch dat mannen als Sankhon en Sekine ons wat alternatieven kunnen bieden qua formatie. Nu lijkt het soms alsof we ook deels tegen onszelf aan het voetballen zijn.

PS: net als op Standard waren er weer heel wat amoebes die Boli verwensten na zijn gemiste kans. Toen hij alweer beslissend was en de strafschop afdwong zwegen ze dan maar...

Die kritiek op Boli is echt belachelijk. Buya, in wie ik wel potentieel zie trouwens, liet absoluut niks zien. Nazon is een stevige spits maar zijn snelheid van uitvoering is niet bepaald geweldig. Enkel die Sekine liet op enkele minuten zien dat hij wat in zijn mars heeft. Laat Boli voorlopig dus maar mooi staan, je hebt niets beter. 2 assists (in Genk en Beveren), 1 doelpunt (op Standard) en gisteren beslissend bij de penaltyfase. Dat is heus niet zo dramatisch, een goaltjesdief zal hij nooit worden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Aanvallend heb ik helaas niet veel genoten en net daarvoor gaan de mensen toch naar het stadion of kijkt men graag naar een match op televisie.
Inzet kun je niemand iets verwijten, alhoewel ik gisteren het tempo toch erg laag vond liggen.

Niet dat de verdediging veel onder druk kwam tegen Oostende. Toch heb ik kunnen geniet van een aantal defensieve acties van Teixeira en Tomiyasu.
De Japanner doet me voor een stuk denken aan de jonge Kompany. Veel presence en is uitvoetballend sterk. Alleen iets minder met de kop.
Hopelijk geraakt de jonge Japanner niet oververmoeid en overbelast. Zeker nu er nog interlands bovenop komen.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door weekenders »

scoormachine schreef:Slechtste match tot nu toe.....maar 3 punten. Das het positieve. Maar dat niemand tegen mij komt zagen waarom er zo weinig supporters zijn in het stadion. Wie steekt daar zijn geld of tijd nog in. OMg !!!!!!
Ik :lollig:
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Underdog »

Jacques schreef:
Vouch schreef:Ik weet niet of Brys vindt dat dit de slechtste wedstrijd van de 6 was. Ik denk dat dit, in zijn ogen, een redelijk goeie match was.
Bezus leidt bovendien aan het Ono-syndroom: veel goeie wil, maar weinig of geen rendement.
Qua rendement wil het voorlopig misschien niet lukken. Maar met alle respect voor Ono, Bezus is toch een klasse beter.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Louis XIV »

Jacques schreef:
Vouch schreef:Ik weet niet of Brys vindt dat dit de slechtste wedstrijd van de 6 was. Ik denk dat dit, in zijn ogen, een redelijk goeie match was.
Bezus leidt bovendien aan het Ono-syndroom: veel goeie wil, maar weinig of geen rendement.

Ik begrijp deze commentaar echt niet evenmin die van Miel die spreekt of de 'erbarmelijke Bezus'...het is LANG geleden dat we nog zo een goede nr 10 gehad hebben. Ik zat in de tribune maar ik weet niet naar wat jullie zitten te kijken tijdens de match in elk geval bijna alle gevaar kwam van onze spelverdeler ; subtiele passing , zeer verassend in wendbaarheid en wegdraaien van de man...rendement kan beter akkoord maar denk dat dit vooral aan uw voorlinie ligt die niet altijd de ingaves van Bezus begrijpen ; Indien hieraan nog gewerkt wordt dan kan dit niet mislukken ! Het was misschien een snert match maar als voetballiefhebber was het een plezier om Bezus aan het werk te zien !
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Dreke »

Ik begrijpt de kritiek op Bezus ook niet. Die speelde een goede wedstrijd tegen Oostende.

Het is een vervelende teneur hier op het forum. Van bijna alle spelers vind je hier kritikasters. Zo krijg je de indruk dat niemand goed genoeg is: Steppe, De Norre, Botaka, Boli, De Sart, Debruyn, Ceballos, etc. Zelfs zonder dat ze nog maar één minuut gespeeld hebben. YouTube is het orakel. Tekenen ze op een ander: topper! Tekeken ze bij ons: flop...
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Als er al een probleem zou zijn ivm Bezus dan is dat omdat hij zo goed is. Alle gevaarlijke fases beginnen bij hem. Tegenstanders weten dat ondertussen ook. Het was duidelijk dat Gert Verheyen zijn ploeg daar ook op had ingesteld. Want vooral in de 1e helft sloten ze hem voortdurend in om hem het voetballen te beletten. Op een bepaald moment zakte Bezus zo diep terug, om wat ruimte te vinden, dat hij langs Teixeira stond.
Andere spelers kregen daardoor wél wat meer ruimte: met name DeNorre en DeSart. Maar die deden daar weer niks mee...
De 1e helft was van Bezus dan inderdaad ook minder, mede en vooral door de aanpak van KVO. Maar ook door de manier van spelen van Brys, met 2 spitsen die geen ruimte crëeren en alles dicht lopen + DeSart die te vaak gelijk een kieken zonder kop ergens naar toe loopt waardoor de ruimte weer weg is + flanken die te weinig bestaan. In de 2e helft krijg je zoals steeds wat meer metertjes ruimte en begon hij ook weer beter te draaien. Als Bezus draait, dan draait STVV. Elke coach weet dat ondertussen. Als je als tegenstander er in slaagt om hem lam te leggen sta je al heel ver. Daar moet een oplossing voor gezocht worden. We zijn misschien wel te afhankelijk van hem aan het worden. Rond hem moeten ook spelers staan die iets kunnen creëeren. Charisis kon dat bijvoorbeeld. (vanop de nr.8 positie) Acolatse kan dat ook vanop de flank. Sekine hopelijk ook. En Botaka ook, als hij diep genoeg geraakt komende van z'n backpositie.

Over zijn statistieken: hij heeft al een hoop assists uitgedeeld die altijd goal moesten zijn. Er zijn er momenteel een 5-tal die ik meteen kan opsommen. Maar er waren nog meer fases. Boli tegen Cercle alleen voor de keeper gezet. Boli tegen Genk alleen voor de keeper gezet. Ceballos tegen Standard. Buya tegen KVO. Ook de kans van DeNorre tegen KVO die door een wereldsave in corner werd gewerkt waarop dan de penalty kwam was een assist van hem geweest.
Worden er wat meer van die kansen afgewerkt en als Botaka de penalty door hem trappen, dan staan er meteen een 3/4/5-tal assists en een goal méér achter zn naam. En in Beveren scoorde hij eigenlijk ook: + 2 dus. Om maar aan te geven dat hij afhankelijk is van de kwaliteit die rond hem loopt. Zet Ronaldo in de spits en hij geeft elke week een assist...
Roman is trouwens al minstens zo belangrijk door z'n pré-assists. Vaak creëert hij iets door zich centraal door te zetten, het balletje door te steken op een diepgaande flank, die dan de assist geeft. Maar dit seizoen zie ik veel te weinig diepgang op die flanken. Dus moet hij het al te vaak zélf proberen te forceren.
Laatst gewijzigd door STimVV op 03 sep 2018, 10:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Sacruzsa »

Bezus was zaterdag een van de beste op de plein , af en toe loopt hij zich vast en hoe komt da , voorin hebt ge geen aanspeelpunt en onze opkomende backs blijven meestal achterin hangen , dan is het niet moeilijk da ge de bal af en toe verliest nietwaar
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Henri is de man »

De Norre krijgt wat kritiek de laatste weken maar ik vond hem zaterdag bij de betere kanaries (of de minst slechte ?)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door miel »

Louis XIV schreef:
Jacques schreef:
Vouch schreef:Ik weet niet of Brys vindt dat dit de slechtste wedstrijd van de 6 was. Ik denk dat dit, in zijn ogen, een redelijk goeie match was.
Bezus leidt bovendien aan het Ono-syndroom: veel goeie wil, maar weinig of geen rendement.

Ik begrijp deze commentaar echt niet evenmin die van Miel die spreekt of de 'erbarmelijke Bezus'...het is LANG geleden dat we nog zo een goede nr 10 gehad hebben. Ik zat in de tribune maar ik weet niet naar wat jullie zitten te kijken tijdens de match in elk geval bijna alle gevaar kwam van onze spelverdeler ; subtiele passing , zeer verassend in wendbaarheid en wegdraaien van de man...rendement kan beter akkoord maar denk dat dit vooral aan uw voorlinie ligt die niet altijd de ingaves van Bezus begrijpen ; Indien hieraan nog gewerkt wordt dan kan dit niet mislukken ! Het was misschien een snert match maar als voetballiefhebber was het een plezier om Bezus aan het werk te zien !
Ik heb geen enkele kritiek gegeven op Bezus voor zijn wedstrijd tegen KVO , integendeel ik heb zelfs chapeau voor Bezus gezegd , omdat hij bleef proberen om het verschil te maken .
Ik heb misschien de verkeerde woordkeuze gebruikt met erbarmelijk , noem het voor mijn part dan eerder een ongelukkige wedstrijd
Maar zij die stellen dat Roman zaterdag avond subtiel was in de passing hebben toch een andere wedstrijd gezien dan ik , maar dat zal dan wel aan mij liggen zeker :D
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door enrique »

Bezus is gewoon de beste voetballer van Sint-Truiden
Zal hier niet meer zo heel lang rondlopen
Geen efficientie? Als hij panklare assists rondstrooit, en de kansen worden de nek omgedraaid, krijgt hij van mij toch de assist
Moet hij er zelf misschien 15 maken?
Ik ben bijna zeker dat hij over 2 weken de beste man op het veld gaat zijn
Benieuwd wat de rest met zijn passes gaat doen
Plaats reactie