Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Jacques »

De vergelijking met Ono heeft de gemoederen precies beroerd. :P
Niettemin vind ik ze wel correct. Het gaat hem dan eerder over het rendement dan over een vergelijking van de individuele kwaliteiten.
Ik vond Ono destijds een technisch leuke, hardwerkende voetballer, die veel te veel kritiek hier kreeg (niet van mij, wel van een hoop anderen) maar wiens statistieken ook niet om over naar huis te schrijven waren. Als ik Bezus zaterdag continu bezig zag met de bal, aan het eind zelfs zag tackelen als een gek (moet hij toch mee uitkijken), maar dan tel tot hoeveel kansen dat echt geleid heeft, is de conclusie voor mij dat hij veruit de meest aanwezige speler was met veel inzet, maar in verhouding tot de inspanningen weinig concrete kansen/resultaten, zoals Ono dus.
Dat ligt zeker niet aan hem alleen. Er zijn al verschillende redenen aangehaald: Buya die wat verloren liep en zelden gevonden kon worden, 2 spelers van KVO die op hem plakten, weinig aanspeelpunten op de flanken (door de enkele bezetting) en, wat ik zelf al zei, te veel rekenen op een ingeving (van Bezus) en te weinig voetballen vanuit een systeem en filosofie (door de ploeg).
Overdrijven is een kunst
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Stvv het spel laten maken, en Bezus twee bewakers op hem, en het systeem van Brys werkt niet meer.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Jacques schreef:... Als ik Bezus zaterdag continu bezig zag met de bal, aan het eind zelfs zag tackelen als een gek (moet hij toch mee uitkijken), maar dan tel tot hoeveel kansen dat echt geleid heeft, is de conclusie voor mij dat hij veruit de meest aanwezige speler was met veel inzet, maar in verhouding tot de inspanningen weinig concrete kansen/resultaten, zoals Ono dus..
Allez Jacques, er is toch een wezenlijk verschil lijkt me. Bezus geeft wél assists op kansen die dan gemist worden. Ono gaf ook geen assists bij gemiste kansen. Hij kwam ook nooit in scoringspositie. Die jongen had 0,0 doelgerichtheid, zowel qua assists als qua zelf in scoringspositie komen. Bezus heeft dat wél.
Tegen KVO was het een mindere match. En toch had hij 3 assists achter z'n naam kunnen hebben. Als Buya, Teixeira, DeNorre hun kansen binnen gaan had hij er op 1 match maar liefst 3 achter z'n naam... in een mindere match.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Yellow Feaver »

Alhoewel ik een boontje heb voor Bezus, kan ik echt niet begrijpen dat er positieve reacties zijn over zijn wedstrijd. In het laatste kwartier is hij wat gaan bikkelen maar daarvoor blonk hij uit in slecht positiespel, geen beweeglijkheid, tactisch verkeerde keuzes, dom balverlies en slechte passes. Ik ga vanavond toch eens proberen de wedstrijd opnieuw te bekijken.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door enrique »

Mijn bedoeling was Bezus in het algemeen eigenlijk
Het is ne grote speler
Ik hoop dat de Japanse bazen dit door hebben
Oerdegelijk contract geven en niet verkopen voor een appel en ...
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door vdl »

enrique schreef:Mijn bedoeling was Bezus in het algemeen eigenlijk
Het is ne grote speler
Ik hoop dat de Japanse bazen dit door hebben
Oerdegelijk contract geven en niet verkopen voor een appel en ...
Grote spelers spelen op tijd hun bal af en lopen niet te lang met de bal.
Dat is nu eenmaal het probleem van Bezus, dat hij steeds iets teveel doet en daarom balverlies heeft of te laat inspeelt, waardoor een goede schietkans verloren gaat.
Voetballen kan hij techniek heeft hij ook, maar timing gelijk Vanaecken zou van hem ne goeie maken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door stvvilvoorde »

Mist ook wel wat het overzicht om op die positie te spelen.
Kan ook zijn door te lang de bal bij te houden, met het hoofd naar beneden te lopen.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Stan »

vdl schreef:
enrique schreef:Mijn bedoeling was Bezus in het algemeen eigenlijk
Het is ne grote speler
Ik hoop dat de Japanse bazen dit door hebben
Oerdegelijk contract geven en niet verkopen voor een appel en ...
Grote spelers spelen op tijd hun bal af en lopen niet te lang met de bal.
Dat is nu eenmaal het probleem van Bezus, dat hij steeds iets teveel doet en daarom balverlies heeft of te laat inspeelt, waardoor een goede schietkans verloren gaat.
Voetballen kan hij techniek heeft hij ook, maar timing gelijk Vanaecken zou van hem ne goeie maken.
Akkoord. Maar aan wie kan hij de bal kwijt als je zonder flanken speelt?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Er is een verschil tussen een speler bekritiseren omdat hij een slechte match heeft gespeeld of omdat hij het niveau niet haalt. Bezus is een goeie speler maar was voor zijn kunnen te zwak tegen Oostende, punt uit. Natuurlijk wou Verheyen hem aan banden leggen maar heb je al ooit een tegenstander gezien die de nummer 10 alle ruimte geeft, zeker als je met enkele flanken speelt? Bezus nam zaterdag te vaak de verkeerde beslissing; soms was dat te lang met de bal lopen, soms gewoon de moeilijkste (pass)oplossing zoeken terwijl het simpeler kon. Dat los van het feit dat het een speler is met kwaliteiten, die op Standard bijvoorbeeld een sterke match speelde. Maar tegen Oostende haalde hij gewoon niet het rendement dat je van een nummer 10 met twee spitsen voor hem en twee man in zijn rug mag verwachten.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door miel »

Het wordt hier een belachelijke discussie
Het is geen kwestie van pro of anti Bezus , ik denk dat we er allemaal wel van overtuigd zijn dat wij aan Bezus een goede speler hebben , ik heb het wel voor hem , omdat hij initiatief durft en blijft nemen
Maar sommigen willen in een bepaalde speler alleen maar het goede zien , terwijl men in een andere alleen maar het slechte ziet .
Bezus speelde zaterdag avond alles behalve goed daar waar hij op Standard super was ,hij bleef proberen vol overgave dat wel , en heeft zeker een aantal zaken goed gedaan , maar ook veel zeer slechte passes , en dom balverlies waar het totaal niet nodig was , gelukkig was Oostende aanvallend ook onmondig
Dat er hier dan nog zijn die daarvoor zijn mede spelers verantwoordelijk willen stellen , gaat er bij mij niet in .
Dat is zeker geen kritiek , aan het adres van Roman , maar objectief hoe ik de wedstrijd heb gezien , met de nadruk hoe ik het heb gezien .
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door enrique »

Iedereen mag zijn analyse over Bezus neerpennen
Het woord kritiek wordt te snel gebruikt
Maar er gaan veel kandidaten zijn om hem over te nemen
En als hij gaat, moet er boter bij de vis
Want als hij ergens samen speelt met betere ploegmaats, ga je spijt hebben
.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door vdl »

enrique schreef:Iedereen mag zijn analyse over Bezus neerpennen
Het woord kritiek wordt te snel gebruikt
Maar er gaan veel kandidaten zijn om hem over te nemen
En als hij gaat, moet er boter bij de vis
Want als hij ergens samen speelt met betere ploegmaats, ga je spijt hebben
.
Als je 28 jaar bent,op de top van je kunnen en je speelt dan ocharm in de Belgische competitie, dan moet je er met kop en schouders bovenuit steken.
Er zijn in deze competitie jongens van 21 a 22 jaar die dat wel doen,dan spreken we over spelers waar boter bij de vis moet komen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door enrique »

We zullen zien zei Zdenek...
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 6: STVV - KV Oostende (01.09 - 20u00)

Bericht door Franske »

Verdiende driepunter vond ik en daarmee staan we op de plaats waar we thuishoren. KVO is al de derde ploeg die op Stayen geen al te best figuur slaat, voor dat soort ploegen moeten we echt niet onderdoen. Opvallend vond ik alleszins het schrijnend tekort aan snelheid bij De Petter op die positie (werd er in de eerste 5' al 3x los afgelopen) maar hij maakt veel goed met leep foutjes uitlokken en positiespel. Op die positive zouden we toch wel beter moeten hebben, tegen topploegen gaat hij sterretjes zien. Voorts goede Bezus, maar helaas hebben zijn ploegmakkers zijn acties niet altijd door, zeker het kaatsen/in één tijd spelen kan nog pak beter qua afstemming. Veelbelovend blijft de tandem Texeira/Tomiyasu: sterk van die jonge snaak!

Ergerlijk alweer: het uitfluiten van Boli door een deel van het publiek, ik werd er gek van. En die vele kale plekken in de tribunes: doet pijn aan het supportershart.

Ben eens benieuwd wat we er tegen de toppers thuis van gaan bakken!
Plaats reactie