STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Ceetnn
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018, 18:17

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Ceetnn »

Stayen is inderdaad maar schaars gevuld, dat was nochtans ooit anders. Benieuwd wat de Japanners op lange termijn kunnen bereiken, want het zijn maar povere cijfers...

https://doorfansvoorfans.wordpress.com/ ... te-lokken/
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Ceetnn schreef:Stayen is inderdaad maar schaars gevuld, dat was nochtans ooit anders. Benieuwd wat de Japanners op lange termijn kunnen bereiken, want het zijn maar povere cijfers...

https://doorfansvoorfans.wordpress.com/ ... te-lokken/
Zeer simpel te ontmantelen.

1) Er zijn mensen die er onder Roland genoeg van kregen om eender welke (absurde?) reden dan ook. Tesamen met punt 2 zorgt het ervoor dat die mensen ook nu nog excuses, want ik noem dat -met alle respect naar die mensen toe- excuses, blijven zoeken om toch maar niet te hoeven komen.

2) De media hebben natuurlijk niet geholpen bij de overname door de Japanners. Door (totaal onterecht) te blijven hameren op het feit dat enerzijds de eigenheid van STVV verloren gaat omdat Japanners nu het roer overgenomen hebben en anderzijds te pretenderen alsof ze niet wisten wat de Japanners van zin waren (wat eigenlijk nogal redelijk duidelijk was eerlijk gezegd, vermits ze het meerdere malen zelf hebben herhaald, maar dat helaas in dovemansoren is gevallen) hebben ze de mensen, aangespoord door punt drie, nog meer "schrik" aangejaagd en minder goesting gegeven om naar Stayen terug te keren.

3) Hoe de Truienaar of de Truiense supporter is: Feit is, of je dat nu wil horen of niet, dat de Truiense supporter een "moeilijke" supporter is. En ja ik weet het dat er waarschijnlijk wel misschien ergens een paar supporters zijn die door weer en wind de weg naar Stayen zullen blijven vinden, maar het feit blijft dat een Truiense supporter nogal snel aan het morren is.
Het zit hem in de mentaliteit.

En daar zit het hem, zoals ik eerder al aangaf, in de mentaliteit. Vorig seizoen speelden we tot 1 van de laatste speeldagen voor een plek in PO I. Haast iedere andere supporter van eender welke club in dezelfde positie geplaatst (dit is een zware overdrijving om mijn punt te maken) zou massaal aanwezig zijn, minstens bij de thuismatchen, om hun ploeg naar de overwinning te schreeuwen en dat ticket te bemachtigen.
Op Stayen bleef het windstil. Men bleef excuses zoeken waar ze niet gezocht hoeven te worden.
Van het moment dat die mentaliteit wijzigt, komt het volk druppelsgewijs terug.

Over die spelers, daar slaat de auteur de bal wel een beetje mis. Het feit ontgaat hem dat dit "het moderne voetbal" is, waar geld regeert.
Je hebt geen spelers meer die hun ganse leven bij de club blijven, die bestaan praktisch niet meer. Veel voetballers doen het tegenwoordig voor het geld en als deze of die club met de "miljoenen" komt zwaaien, hebben ze snel een ander truitje aan.
Je kan er voor of tegen zijn, het is nu eenmaal zo. Dit echter als excuus gebruiken vind ik persoonlijk wel redelijk goedkoop
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:
Ceetnn schreef:Stayen is inderdaad maar schaars gevuld, dat was nochtans ooit anders. Benieuwd wat de Japanners op lange termijn kunnen bereiken, want het zijn maar povere cijfers...

https://doorfansvoorfans.wordpress.com/ ... te-lokken/
Zeer simpel te ontmantelen.

1) Er zijn mensen die er onder Roland genoeg van kregen om eender welke (absurde?) reden dan ook. Tesamen met punt 2 zorgt het ervoor dat die mensen ook nu nog excuses, want ik noem dat -met alle respect naar die mensen toe- excuses, blijven zoeken om toch maar niet te hoeven komen.

2) De media hebben natuurlijk niet geholpen bij de overname door de Japanners. Door (totaal onterecht) te blijven hameren op het feit dat enerzijds de eigenheid van STVV verloren gaat omdat Japanners nu het roer overgenomen hebben en anderzijds te pretenderen alsof ze niet wisten wat de Japanners van zin waren (wat eigenlijk nogal redelijk duidelijk was eerlijk gezegd, vermits ze het meerdere malen zelf hebben herhaald, maar dat helaas in dovemansoren is gevallen) hebben ze de mensen, aangespoord door punt drie, nog meer "schrik" aangejaagd en minder goesting gegeven om naar Stayen terug te keren.

3) Hoe de Truienaar of de Truiense supporter is: Feit is, of je dat nu wil horen of niet, dat de Truiense supporter een "moeilijke" supporter is. En ja ik weet het dat er waarschijnlijk wel misschien ergens een paar supporters zijn die door weer en wind de weg naar Stayen zullen blijven vinden, maar het feit blijft dat een Truiense supporter nogal snel aan het morren is.
Het zit hem in de mentaliteit.

En daar zit het hem, zoals ik eerder al aangaf, in de mentaliteit. Vorig seizoen speelden we tot 1 van de laatste speeldagen voor een plek in PO I. Haast iedere andere supporter van eender welke club in dezelfde positie geplaatst (dit is een zware overdrijving om mijn punt te maken) zou massaal aanwezig zijn, minstens bij de thuismatchen, om hun ploeg naar de overwinning te schreeuwen en dat ticket te bemachtigen.
Op Stayen bleef het windstil. Men bleef excuses zoeken waar ze niet gezocht hoeven te worden.
Van het moment dat die mentaliteit wijzigt, komt het volk druppelsgewijs terug.

Over die spelers, daar slaat de auteur de bal wel een beetje mis. Het feit ontgaat hem dat dit "het moderne voetbal" is, waar geld regeert.
Je hebt geen spelers meer die hun ganse leven bij de club blijven, die bestaan praktisch niet meer. Veel voetballers doen het tegenwoordig voor het geld en als deze of die club met de "miljoenen" komt zwaaien, hebben ze snel een ander truitje aan.
Je kan er voor of tegen zijn, het is nu eenmaal zo. Dit echter als excuus gebruiken vind ik persoonlijk wel redelijk goedkoop
Dus het hangt van de Truiense supporter en zijn mentaliteit af dat die niet meer naar het stadion komt? Vertel me dan eens hoe de mentaliteit van de Truiense supporter in het seizoen 15-16 was toen er een gemiddelde van tussen de 9.000 en 10.000 supporters naar het stadion kwamen? En vertel me dan ook eens hoe het mogelijk is dat zo een mentaliteit plots kan veranderen? Want mentaliteit is toch eigen aan een persoon en verandert toch niet van de ene dag op de andere? Of hebben wij wel en mentaliteit die plots kan veranderen? Misschien lag/ligt het probleem ergens anders waardoor er zoveel supporters afgehaakt hebben. Voor mezelf weet ik perfect waarom ik afgehaakt had. Ik heb nu trouwens terug een abonnement. In dat bewuste interview wordt de oorzaak van het afhaken aangegeven en dat slaat niet terug op de mentaliteit van de Truiense supporter.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef:
STVV-fan schreef:
Ceetnn schreef:Stayen is inderdaad maar schaars gevuld, dat was nochtans ooit anders. Benieuwd wat de Japanners op lange termijn kunnen bereiken, want het zijn maar povere cijfers...

https://doorfansvoorfans.wordpress.com/ ... te-lokken/
Zeer simpel te ontmantelen.

1) Er zijn mensen die er onder Roland genoeg van kregen om eender welke (absurde?) reden dan ook. Tesamen met punt 2 zorgt het ervoor dat die mensen ook nu nog excuses, want ik noem dat -met alle respect naar die mensen toe- excuses, blijven zoeken om toch maar niet te hoeven komen.

2) De media hebben natuurlijk niet geholpen bij de overname door de Japanners. Door (totaal onterecht) te blijven hameren op het feit dat enerzijds de eigenheid van STVV verloren gaat omdat Japanners nu het roer overgenomen hebben en anderzijds te pretenderen alsof ze niet wisten wat de Japanners van zin waren (wat eigenlijk nogal redelijk duidelijk was eerlijk gezegd, vermits ze het meerdere malen zelf hebben herhaald, maar dat helaas in dovemansoren is gevallen) hebben ze de mensen, aangespoord door punt drie, nog meer "schrik" aangejaagd en minder goesting gegeven om naar Stayen terug te keren.

3) Hoe de Truienaar of de Truiense supporter is: Feit is, of je dat nu wil horen of niet, dat de Truiense supporter een "moeilijke" supporter is. En ja ik weet het dat er waarschijnlijk wel misschien ergens een paar supporters zijn die door weer en wind de weg naar Stayen zullen blijven vinden, maar het feit blijft dat een Truiense supporter nogal snel aan het morren is.
Het zit hem in de mentaliteit.

En daar zit het hem, zoals ik eerder al aangaf, in de mentaliteit. Vorig seizoen speelden we tot 1 van de laatste speeldagen voor een plek in PO I. Haast iedere andere supporter van eender welke club in dezelfde positie geplaatst (dit is een zware overdrijving om mijn punt te maken) zou massaal aanwezig zijn, minstens bij de thuismatchen, om hun ploeg naar de overwinning te schreeuwen en dat ticket te bemachtigen.
Op Stayen bleef het windstil. Men bleef excuses zoeken waar ze niet gezocht hoeven te worden.
Van het moment dat die mentaliteit wijzigt, komt het volk druppelsgewijs terug.

Over die spelers, daar slaat de auteur de bal wel een beetje mis. Het feit ontgaat hem dat dit "het moderne voetbal" is, waar geld regeert.
Je hebt geen spelers meer die hun ganse leven bij de club blijven, die bestaan praktisch niet meer. Veel voetballers doen het tegenwoordig voor het geld en als deze of die club met de "miljoenen" komt zwaaien, hebben ze snel een ander truitje aan.
Je kan er voor of tegen zijn, het is nu eenmaal zo. Dit echter als excuus gebruiken vind ik persoonlijk wel redelijk goedkoop
Dus het hangt van de Truiense supporter en zijn mentaliteit af dat die niet meer naar het stadion komt? Vertel me dan eens hoe de mentaliteit van de Truiense supporter in het seizoen 15-16 was toen er een gemiddelde van tussen de 9.000 en 10.000 supporters naar het stadion kwamen? En vertel me dan ook eens hoe het mogelijk is dat zo een mentaliteit plots kan veranderen? Want mentaliteit is toch eigen aan een persoon en verandert toch niet van de ene dag op de andere? Of hebben wij wel en mentaliteit die plots kan veranderen? Misschien lag/ligt het probleem ergens anders waardoor er zoveel supporters afgehaakt hebben. Voor mezelf weet ik perfect waarom ik afgehaakt had. Ik heb nu trouwens terug een abonnement. In dat bewuste interview wordt de oorzaak van het afhaken aangegeven en dat slaat niet terug op de mentaliteit van de Truiense supporter.
Het was in het seizoen 09-10 dat je bedoelt waarschijnlijk.
Of je moest het jaar juist na de promotie bedoelen.
Maar daar hoef je dan ook niet in te overdrijven want die toeschouwersaantallen hebben maar geduurd tot iets voor Kerstmis dat seizoen, toen was het ook rap gedaan.

Het ligt inderdaad aan de mentaliteit van de Truienaar Lindo, nu mag je daar goed of slechtgezind over zijn of boos zijn op mij of wat dan ook.

Het beste voorbeeld vind je in uw befaamde 15-16 seizoen, waarin we op de laatste speeldag tegen Lokeren voor het behoud speelden en boli de verlossende 1-1 maakt.
Hoeveel man zat er toen in het stadion?
Hoeveel man zat er in het stadion van Mechelen op het moment dat zij speelden voor het behoud vorig seizoen?
Hoeveel man zit er nu nog in het stadion van Mechelen in 2e klasse, ook al bungelen ze onderaan?
Hoeveel man zat er in ons stadion het jaar dat we promoveerden wanneer we thuis tegen Eupen speelden (en we toen in de grijze middenmoot zaten)?

Dusja Lindo, mentaliteit. Hiermee bedoel ik dat de Truienaar nogal redelijk snel, redelijk geïrriteerd raakt als het vierkant draait. Dat hij dan nog meer geïrriteerd raakt wanneer er andere zaken gebeuren waarvan hij vindt dat ze niet kunnen (en ik geloof dat men, als men wil zoeken, hiervan genoeg voorbeelden vind op dit forum).
Kan je mentaliteit veranderen? Moeilijk. Om te beginnen zou het al goed zijn mochten er minder Johaneske reacties komen wanneer er iets, in jullie ogen, fout loopt. Dat is al een stap in de goede richting.
Een voorbeeld hiervan zijn de reacties na een verliesmatch. Het beste voorbeeld, buiten Johan zelf, vond ik de reacties na de verloren match op Heist in ons kampioenenjaar, toen liep het echt de spuigaten uit.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Bartman »

Ligt het aan de mentaliteit ? Zou kunnen, voor een deel misschien. Maar er zijn zeker nog heel wat andere factoren die gespeeld hebben.

Maar snel geïrriteerd ? Komaan zeg, ik vind dat het nog erg lang geduurd heeft vooraleer de Truienaar Stayen de rug heeft toegekeerd. Met alle respect, maar als in Mechelen hetzelfde was gebeurd als op Stayen dan speelden ze daar nu ook voor 10 man en een paardekop !



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:
lindoke schreef:
STVV-fan schreef:
Ceetnn schreef:Stayen is inderdaad maar schaars gevuld, dat was nochtans ooit anders. Benieuwd wat de Japanners op lange termijn kunnen bereiken, want het zijn maar povere cijfers...

https://doorfansvoorfans.wordpress.com/ ... te-lokken/
Zeer simpel te ontmantelen.

1) Er zijn mensen die er onder Roland genoeg van kregen om eender welke (absurde?) reden dan ook. Tesamen met punt 2 zorgt het ervoor dat die mensen ook nu nog excuses, want ik noem dat -met alle respect naar die mensen toe- excuses, blijven zoeken om toch maar niet te hoeven komen.

2) De media hebben natuurlijk niet geholpen bij de overname door de Japanners. Door (totaal onterecht) te blijven hameren op het feit dat enerzijds de eigenheid van STVV verloren gaat omdat Japanners nu het roer overgenomen hebben en anderzijds te pretenderen alsof ze niet wisten wat de Japanners van zin waren (wat eigenlijk nogal redelijk duidelijk was eerlijk gezegd, vermits ze het meerdere malen zelf hebben herhaald, maar dat helaas in dovemansoren is gevallen) hebben ze de mensen, aangespoord door punt drie, nog meer "schrik" aangejaagd en minder goesting gegeven om naar Stayen terug te keren.

3) Hoe de Truienaar of de Truiense supporter is: Feit is, of je dat nu wil horen of niet, dat de Truiense supporter een "moeilijke" supporter is. En ja ik weet het dat er waarschijnlijk wel misschien ergens een paar supporters zijn die door weer en wind de weg naar Stayen zullen blijven vinden, maar het feit blijft dat een Truiense supporter nogal snel aan het morren is.
Het zit hem in de mentaliteit.

En daar zit het hem, zoals ik eerder al aangaf, in de mentaliteit. Vorig seizoen speelden we tot 1 van de laatste speeldagen voor een plek in PO I. Haast iedere andere supporter van eender welke club in dezelfde positie geplaatst (dit is een zware overdrijving om mijn punt te maken) zou massaal aanwezig zijn, minstens bij de thuismatchen, om hun ploeg naar de overwinning te schreeuwen en dat ticket te bemachtigen.
Op Stayen bleef het windstil. Men bleef excuses zoeken waar ze niet gezocht hoeven te worden.
Van het moment dat die mentaliteit wijzigt, komt het volk druppelsgewijs terug.

Over die spelers, daar slaat de auteur de bal wel een beetje mis. Het feit ontgaat hem dat dit "het moderne voetbal" is, waar geld regeert.
Je hebt geen spelers meer die hun ganse leven bij de club blijven, die bestaan praktisch niet meer. Veel voetballers doen het tegenwoordig voor het geld en als deze of die club met de "miljoenen" komt zwaaien, hebben ze snel een ander truitje aan.
Je kan er voor of tegen zijn, het is nu eenmaal zo. Dit echter als excuus gebruiken vind ik persoonlijk wel redelijk goedkoop
Dus het hangt van de Truiense supporter en zijn mentaliteit af dat die niet meer naar het stadion komt? Vertel me dan eens hoe de mentaliteit van de Truiense supporter in het seizoen 15-16 was toen er een gemiddelde van tussen de 9.000 en 10.000 supporters naar het stadion kwamen? En vertel me dan ook eens hoe het mogelijk is dat zo een mentaliteit plots kan veranderen? Want mentaliteit is toch eigen aan een persoon en verandert toch niet van de ene dag op de andere? Of hebben wij wel en mentaliteit die plots kan veranderen? Misschien lag/ligt het probleem ergens anders waardoor er zoveel supporters afgehaakt hebben. Voor mezelf weet ik perfect waarom ik afgehaakt had. Ik heb nu trouwens terug een abonnement. In dat bewuste interview wordt de oorzaak van het afhaken aangegeven en dat slaat niet terug op de mentaliteit van de Truiense supporter.
Het was in het seizoen 09-10 dat je bedoelt waarschijnlijk.
Of je moest het jaar juist na de promotie bedoelen.
Maar daar hoef je dan ook niet in te overdrijven want die toeschouwersaantallen hebben maar geduurd tot iets voor Kerstmis dat seizoen, toen was het ook rap gedaan.

Het ligt inderdaad aan de mentaliteit van de Truienaar Lindo, nu mag je daar goed of slechtgezind over zijn of boos zijn op mij of wat dan ook.

Het beste voorbeeld vind je in uw befaamde 15-16 seizoen, waarin we op de laatste speeldag tegen Lokeren voor het behoud speelden en boli de verlossende 1-1 maakt.
Hoeveel man zat er toen in het stadion?
Hoeveel man zat er in het stadion van Mechelen op het moment dat zij speelden voor het behoud vorig seizoen?
Hoeveel man zit er nu nog in het stadion van Mechelen in 2e klasse, ook al bungelen ze onderaan?
Hoeveel man zat er in ons stadion het jaar dat we promoveerden wanneer we thuis tegen Eupen speelden (en we toen in de grijze middenmoot zaten)?

Dusja Lindo, mentaliteit. Hiermee bedoel ik dat de Truienaar nogal redelijk snel, redelijk geïrriteerd raakt als het vierkant draait. Dat hij dan nog meer geïrriteerd raakt wanneer er andere zaken gebeuren waarvan hij vindt dat ze niet kunnen (en ik geloof dat men, als men wil zoeken, hiervan genoeg voorbeelden vind op dit forum).
Kan je mentaliteit veranderen? Moeilijk. Om te beginnen zou het al goed zijn mochten er minder Johaneske reacties komen wanneer er iets, in jullie ogen, fout loopt. Dat is al een stap in de goede richting.
Een voorbeeld hiervan zijn de reacties na een verliesmatch. Het beste voorbeeld, buiten Johan zelf, vond ik de reacties na de verloren match op Heist in ons kampioenenjaar, toen liep het echt de spuigaten uit.
En toch ben ik nog altijd niet akkoord. De Truienaar heeft wel een goede mentaliteit als het op "zijn" STVV aankomt en gaat door het vuur voor z"n ploeg als het erop aankomt. Ik ben zelf een Truienaar in hart en nieren, geboren en getogen en ik hou van mijn club. Maar zoals ik in een vorige post zei staat één van de redenen van het afhaken van de talrijke supporters in dat interview duidelijk geschreven. Ik zal het hier even quoten:

"Het vechten en strijden tegen de degradatie tot op de laatste speeldag hebben heel wat STVV-liefhebbers na het rentreeseizoen 2015 – 2016 in eerste klasse doen afhaken. Het blijven harken onderin de ranking en het niet willen of kunnen stabiliseren van STVV als eersteklasser door het bestuur was voor velen de druppel te veel.

Zo was het transferbeleid de afgelopen seizoenen onder andere een hekelpunt, waar vooral sterkhouders Stayen verlieten en te weinig evenwaardige vervangers werden gehaald. Ook de vele huurlingen brachten weinig perspectieven."

Je kan de rekker zo vaak en zo ver rekken totdat hij uiteindelijk breekt. Dat is bij velen gebeurd. Jaren van wanbeleid hebben hiervoor gezorgd en niks anders. Jaren hopen dat het anders gaat zijn en jezelf opladen om er nog een seizoen bij te doen. En telkens weer moeten constateren dat de beleidsmaker(s) het niet (willen) aanvoelen en er een zooitje van maken. Zoals Bartman al zei. Het heeft nog lang geduurd. Op veel plaatsen hadden de supporters al veel vroeger veel massaler afgehaakt. Ik hoop echt dat de Japanners deze scheve situatie nog ooit recht getrokken krijgen. Maar dan gaan ze hemel een aarde moeten bewegen om te herstellen wat anderen grandioos naar de kl*ten geholpen hebben.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Ik respecteer uw mening 100% Lindo.

Ik ga de discussie ook nie langer rekken dan nodig.

Over dat laatste: dat vind ik nu juist volledig oneerlijk naar de Japanners toe, want je projecteert je frustraties, waar anderen de oorzaak van zijn, op mensen die er niets mee te maken hebben. Maar je kan inderdaad niet verwachten dat van vandaag op morgen uw stadion terug vol zit.

Buiten misschien wat VDAB zei over termijnen, toch ook weer 3 huurlingen en het uitblijven van de fandag en de nieuwe truikes doen de Japanners, ondanks de sfeer die de gazetten gemaakt hebben, toch redelijk AARDIG.

Niet perfect, want zo mocht het online ticketsysteem toch al werken, maar ik geloof niet dat we voor die paar maanden veel te klagen hebben :toppie:
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Iniesta »

De Truienaar een moeilijke supporter, al lang niet meer zo goed gelachen als met deze billenkletser :grappig:

Resultaten en ambitie, meer is er niet nodig om de mensen naar Staaien te krijgen maar dat gaat wel geld kosten. Potje breek, potje betaal.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Iniesta schreef:De Truienaar een moeilijke supporter, al lang niet meer zo goed gelachen als met deze billenkletser :grappig:

Resultaten en ambitie, meer is er niet nodig om de mensen naar Staaien te krijgen maar dat gaat wel geld kosten. Potje breek, potje betaal.
Altijd gedacht dat het maar 20 waren ....

Sijtig voor de Japanners dat de boel zo hard gekraakt is geworden door een rijke vrek !
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door KNRI »

Stayen ZAL terug vollopen! Dit is gewoon een kwestie van tijd. Let op mijn woorden...

ding dong the witch :Roland: is dead!


:stvv:
Verrekeskop
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Verrekeskop »

STVV-fan schreef: 3) Hoe de Truienaar of de Truiense supporter is: Feit is, of je dat nu wil horen of niet, dat de Truiense supporter een "moeilijke" supporter is. En ja ik weet het dat er waarschijnlijk wel misschien ergens een paar supporters zijn die door weer en wind de weg naar Stayen zullen blijven vinden, maar het feit blijft dat een Truiense supporter nogal snel aan het morren is.
Het zit hem in de mentaliteit.
Kan iemand deze reageerder een grote trofee gaan halen voor het meest achterlijke commentaar ooit? De Truiense supporter 'moeilijk'.
Een braaf schaap dat gedwee zijn ploeg volgt, nooit eens harde acties voert, al blij is als er een paar keer per jaar tegen een topper gewonnen wordt, en nog nooit een prijs heeft gewonnen, die is moeilijk.
"Nogal snel aan het morren'' als een week na een nooit geziene winst tegen de aartsrivaal in een uitverkocht stadion, de trainer opkrast en 3 van zijn beste spelers meeneemt en het achterlijk bestuur onder leiding van faalhaas Bormans dat allemaal toelaat? DIE supporters nu verwijten 'moeilijk' te zijn. Gast echt, hoe ACHTERLIJK kunt ge zijn??
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Verrekeskop schreef:
STVV-fan schreef: 3) Hoe de Truienaar of de Truiense supporter is: Feit is, of je dat nu wil horen of niet, dat de Truiense supporter een "moeilijke" supporter is. En ja ik weet het dat er waarschijnlijk wel misschien ergens een paar supporters zijn die door weer en wind de weg naar Stayen zullen blijven vinden, maar het feit blijft dat een Truiense supporter nogal snel aan het morren is.
Het zit hem in de mentaliteit.
Kan iemand deze reageerder een grote trofee gaan halen voor het meest achterlijke commentaar ooit? De Truiense supporter 'moeilijk'.
Een braaf schaap dat gedwee zijn ploeg volgt, nooit eens harde acties voert, al blij is als er een paar keer per jaar tegen een topper gewonnen wordt, en nog nooit een prijs heeft gewonnen, die is moeilijk.
"Nogal snel aan het morren'' als een week na een nooit geziene winst tegen de aartsrivaal in een uitverkocht stadion, de trainer opkrast en 3 van zijn beste spelers meeneemt en het achterlijk bestuur onder leiding van faalhaas Bormans dat allemaal toelaat? DIE supporters nu verwijten 'moeilijk' te zijn. Gast echt, hoe ACHTERLIJK kunt ge zijn??
"Een braaf schaap dat gedwee zijn ploeg volgt".
Al jaren komt er geen kat meer kijken, niet thuis en niet op verplaatsing als juist eens een occasionele kans als je vrije kaarten krijgt.

"nooit eens harde acties voert".
Das een feit. Maar aan uw reacties te lezen kan ik gissen naar welk soort "harde acties" je bedoelt. Ik hou het liever op "ludieke acties die media aandacht trekken".

Snel aant groemelen is nu ook gewoon waar. Soms terecht, soms volledig onterecht.
De rare keren dat het groemelen in Johaneske vormen terecht is, blijft men daar echter op doordrammen en doorzagen. Jij haalt bijvoorbeeld een geval aan dat ondertussen al 3(!) seizoenen geleden is. 3 seizoenen is tegenwoordig een eeuwigheid in het huidige voetbal.

Reeds aangehaalde voorbeelden:

Degradatiematch tegen Lokeren in hetzelfde jaar als uw voorbeeld: Stadion nogeens niet halfvol.
Degradatiematch van Mechelen vorig seizoen: Als haringen in een ton.

In onze thuismatch tegen Eupen het jaar dat we promotie afdwongen: Niet halfvol (ik geloof dat we toen middenmotor waren, maar hier doe ik geen definitieve uitspraak over).
Thuismatch van KV Mechelen in 2de klasse: als haringen in een ton (zij staan gedeeld laatste).


Ga nog eens ouderwets achter de ploeg staan, maak van Stayen nog eens de Hel die ze eens was, in plaats van mensen achterlijk te noemen die vinden dat er nu toch uiteindelijk eens genoeg gegroemeld is, die vinden dat de vergelijkingen en de teruggrijpingen naar dingen die in het verleden onder een totaal ander bestuur gebeurd zijn toch echt eens mogen gaan stoppen en die vinden dat deze ploeg (en de mensen daarrond-de Japanners-) gewoonweg steun verdient. We zijn geen Barcelona of Madrid of Bayern, PSG, ... . Wij zijn STVV en in al die matchen heb ik terug hetgeen gezien wat STVV eigen is. Vechten voor elkaar, uwe kop ervoor leggen en zelfs als je verliest, gewoon zorgen dat je met een zeiknat truitje van het veld stapt. Zeer ironisch, maar o zo beeldend voor de gehele situatie, vind ik dat Tomiyasu, die 19-jarige Japanner, gewoon dit "DNA" in zich heeft.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door KNRI »

Ondertussen groeit de kritiek op ons kunstgrasveld...
Hieronder een citaat vanop voetbalkrant. Opmerkelijk dat Brys voor de wedstrijd tegen Antwerp deze uitspraak zelf ook deed.


"Dat stelde ook Filip Joos vast, die commentaar gaf tijdens STVV - Antwerp. Hij was niet te spreken over de staat van de kunstgrasmat op Stayen. "Ik schrok me dood en ik was niet alleen."

"Het is tot op de draad versleten. Een tapijt waar in een Chinees restaurant al 3.000 mensen zijn overgelopen, élke avond. De Pro League of de Belgische voetbalbond zou moeten ingrijpen: dit kan niet meer."

STVV-coach Marc Brys deelde die mening. "Dat kunstgrasveld is dramatisch slecht. Het is meer een handicap voor ons dan voor de bezoekers. We hebben dit al een aantal keer aangekaart."

Zorgen voor de huisbaas? :Roland:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Wat meer hierover: https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 7855893184

Dat een journalist het kunstgras afschiet is niets nieuws, maar dat uw eigen trainer er ook korte metten mee maakt, lijkt me zorgwekkend (voor de staat van het veld). Ik denk trouwens dat het al de tweede keer is dat het vervangen zou worden (of was het vorige keer enkel de vulling?). Al een geluk dat er van de concerten op de mat niet veel in huis is gekomen of men zou er nog vaker aan moeten werken.
Dit valt in principe onder de verantwoordelijkheid van de huisbaas, Duchatelet dus, maar als de actualiteit rond Charlton de voorbije weken/maanden een teken aan de wand is, moet er uit die hoek weinig verwacht worden. Roland mag me altijd (lees: voor de verandering) in positieve zin verrassen, maar ik denk nog eerder dat DMM zijn nek zal uitsteken, in de winterstop desnoods met een noodoplossing op de proppen zal komen en er meteen conclusies naar de toekomst toe aan zal vastkoppelen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Het eerste veld heeft toch vrij lang gelegen zonder probleem. Toen was er wel af en toe kritiek over het kunstgras an sich, maar niet over de kwaliteit ervan.

Dit is toch pas een jaar of 2 geleden gelegd?
Of was het vernieuwd?
Heeft RD toen voor een minderwaardige variant gekozen? Want het is toch niet normaal dat dit nu al zo fel gesleten zou zijn dat er echt kritiek op de staat ervan komt.

Dit gaat voor problemen zorgen voel ik aan mijn water.
Volgend jaar geen licentie tenzij dit in orde is?
Ik zie RD er geen geld in stoppen.

Als de Japanners echt eens gek willen doen zeggen ze hem vaarwel en bouwen ze zelf iets op de zopas vergunde terreinen.

Helaas heeft RD dan wel helemaal wat hij wil. Een vastgoedcomplex om u tegen te zeggen, gebouwd enkel en alleen door misbruik te maken van STVV.
Plaats reactie