Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Zaterdag ontvangen we stamnummer 1, ongeslagen tot dusver en het voorbije weekend zwaar uithalend tegen Zulte-Waregem.

Het belooft een boeiende pot voetbal te worden. Geelblauw wil ongetwijfeld een vervolg breien aan de 6/6 tegen Oostende en Gent.
STVV verdient vollere tribunes om de troepen vooruit te schreeuwen.

Dat kan, want ook het online ticketingsysteem is opnieuw actief: https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/h ... teem-werkt
De loketten zijn gesloten op de dag van de wedstrijd, hopelijk komt er toch wat meer volk opdagen!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Timme schreef:
STimVV schreef:
Tompie schreef:...
Dat kan, want ook het online ticketingsysteem is opnieuw actief: https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/h ... teem-werkt
De loketten zijn gesloten op de dag van de wedstrijd, hopelijk komt er toch wat meer volk opdagen!
Bij mij marcheert het toch nog niet...
Mijn emailadres, waarmee ik vorig seizoen steeds m'n tickets kocht, raakt niet meer herkend. Mailtje naar [email protected] gedaan.
Ik heb via paswoord vergeten mijn account kunnen activeren.
Heb ik ook geprobeerd, maar dan herkent het systeem nog steeds m'n emailadres niet. Waarschijnlijk moet ik me opnieuw registreren. Soit, kga de topic hier weer niet bevuilen met m'n frustraties. :cool:

Antwerp dus.
Zal een supermoeilijke match worden. Antwerp verloor dit seizoen nog niet. En vooral: slikte in 7 matchen nog maar 3 goals. Niemand doet beter of komt nog maar in de buurt. Die weinige kansjes die we waarschijnlijk zullen krijgen moeten afgemaakt worden. En misschien hebben we zelfs een goal nodig die volgt uit géén kans... (corner, afstandsschot, …)
Ze staan toch maar weer mooi 3e. En hebben écht wel een hoop kwaliteit, met oa: Bolat, Opare, Rafaelov, Yatabaré, Govea, Baby, VanDamme, Bolingi, Mbokani… PO1-ploeg...

Vorig jaar was de thuismatch tegen Antwerp een cruciaal moment in het geloof in PO1. We verloren kansloos met 0-3 en onze neerwaartse spiraal ging verder. De match waarin JDR de mist in ging: DeSart die op nr10 geen bal raakt, Bezus die op linkshalf moest ploeteren, Charisis op rechtsback, Asamoah die tegen Yatabaré stond en natuurlijk weggebuffeld werd. We mogen hopen dat Brys beter weet...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Voorlopig vind ik het moeilijk om een oordeel te vellen over Brys.

Was het allemaal geweldig tot dusver? Nee, dat zeker niet. We waren zelden dominant in de 7 vorige wedstrijden.
Was het allemaal slecht tot dusver? Nee, dat al helemaal niet. We verloren maar 1x en dan nog door een floddergoal in blessuretijd op het veld van Standard.

Spelen we onder Brys aanvallend en attractief voetbal? Niet echt. Al proberen we er toch wel uit te komen wanneer het kan op verplaatsing en probeerden we in eigen huis tegen Cercle, Lokeren en Oostende wel de forcing bij momenten te voeren.
Spelen we onder Brys defensief en saai voetbal? Niet echt. Voor een thuiswedstrijd pakten we het vooral tegen Oostende erg voorzichtig aan, maar die wedstrijd waren enkel de drie punten van tel. Dat je in Genk, Standard en Gent achteruit wordt gedrukt is de logica zelve. Soms heb ik het gevoel dat we nog iets meer moeten durven, dat wel.

Is Brys tactisch sterk? Hij heeft in ieder geval voor elke wedstrijd duidelijk een plannetje klaar. Dat pakte al vaak goed uit. STVV was de vorige seizoenen haast iedere keer een vogel voor de kat op verplaatsing, maar dit seizoen verkopen we onze huid toch erg duur. In 3 van onze 4 uitwedstrijden hebben we voorgestaan, dat zegt toch wel wat. In de thuiswedstrijden loopt het iets stroever, dan moeten we natuurlijk ook meer zelf het spel maken.

Heeft Brys de kern in de hand? Buiten Buya die blijkbaar al eens buiten de lijntjes kleurde, lijkt hij de kern wel goed in de hand te houden. Anderzijds vraag ik me af wat de impact op bepaalde spelers is wanneer zij de ene week in de basis staan en de volgende week op de tribune zitten. Natuurlijk is dit iets waar een profvoetballer mee om moet kunnen, zeker nu STVV zo een ruime kern heeft. Een kern waarmee je naast de competitie ook volop moet durven in te zetten op de beker van België, we hebben echt wel voldoende kwalitatieve spelers om die paar wedstrijden meer te spelen.

Ondertussen staat STVV wel rustig in de middenmoot en kan het zaterdag aansluiting vinden bij de top 6. Dan moet er in eigen huis wel gewonnen worden van Antwerp. Na de wanprestatie van vorig seizoen tegen de oudste club van het land, mag er nu wel revanche genomen worden. Benieuwd welk plannetje Brys nu zal bedenken. Want Standard beukte bijvoorbeeld zich in de tweede helft puur met powervoetbal voorbij STVV. Gent leek dat ook even op die manier te doen maar viel stil na de gelijkmaker. En Antwerp heeft toch ook een stevige ploeg in alle opzichten.

Eigenlijk is dit een ideale wedstrijd om een geste te doen bij de fans: iedere abonnee mag iemand gratis meenemen bijvoorbeeld. Tickets in de loop van de week af te halen op het secretariaat. Want door de gesloten loketten op zaterdag loop je nog meer dan anders het risico om weer voor akelig lege tribunes te moeten spelen. En dat verdient de club momenteel niet.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Gent thuis tegen Brugge, Standard naar Anderlecht en Oostende naar Eupen.

5de of 6de plaats behoort zeer zeker tot de mogelijkheden, als ge doet wa ge moet doen in een thuismatch !
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door stvv fan »

Tegen Antwerp zou ik deze opstelling kiezen

Steppe
Garcia-tomi-teixeira-kotysch-botaka
De sart-sankhon
Kamada
Buya en boli
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Stugge tegenstander, maar dat zijn wij ook. Ik hoop alleen dat Brys zijn taktisch plaatje beter klopt dan dat van De Roeck vorig jaar, maar eigenlijk moeten we daar geen bang van hebben (afgaande op de vorige wedstrijden).

Winst zou gigantisch zijn, daarna naar het Astridpark, waar we ook al regelmatig iets geraapt hebben en het is nu ook niet dat die zo goed bezig zijn.
4 op 6 en je staat waar de Japanners hopen te staan, maar we zullen maar eerst beginnen met de 3 punten tegen de Sinjoren zeker :mrgreen: .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Vouch »

stvv fan schreef:Tegen Antwerp zou ik deze opstelling kiezen

Steppe
Garcia-tomi-teixeira-kotysch-botaka
De sart-sankhon
Kamada
Buya en boli
Met deze verdediging kom je tekort in het middenveld en ga je daar weggeblazen worden, zeker tegen Antwerp. Op het moment zie ik geen plaats voor Kotysch in het elftal.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Er zijn er hier die een potteke-stamp-Kotysch fetisj hebben blijkbaar !

Als ge het verschil in kwaliteit niet ziet met mannen als Tex, Tomi en Pol ...
Tsja ...
:roll:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Ik zou Garcia op links laten staan en De Norre dan op rechts zetten. Botaka kan dan een rijtje opschuiven. Niet dat ik er zo'n fan van ben, maar liever daar dan op de back en Ceballos heeft momenteel geen basisplaats in de voeten. Voordeel is ook dat je indien nodig alsnog naar een driemansverdediging kan switchen zonder te moeten vervangen. Op het middenveld gaat Endo waarschijnlijk nuttiger zijn dan Asamoah, die dreigt overpowered te worden door het Antwerpse geweld. Voorin zou ik Buya graag eens in een 4-3-3 zien, maar waarschijnlijk blijft Brys voor Boli kiezen. Over Gladon ( en Sakhon ) kan ik nog geen oordeel vellen.


--------------Steppe---------------------

De Norre---Teixeira--Tomy---Garcia

-------------De Sart-----Endo----------

Botaka------Kamada--------Acolatse

--------------Buya(Boli)------------------

Makkelijk om te zetten in:

---------Steppe---------------

----Tomy---Teixeira----Garcia
Botaka-----------------------De Norre
-----------De Sart-----Endo----------
-----------------Kamada--------------
---------Acolatse---------------------
-------------Buya(Boli)------------------
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door enrique »

Lijkt me al beter
Ge kunt hier enkele favorieten hebben, maar om dan te doen alsof alles buiten uw favorieten wereldvreemde opstellingen zijn ...
Ge supportert voor een ploeg
En ik vind dat de Japanse transfers verre van tegenslaan
Kotysch heeft gewoon pech zoals er al 100den pech gehad hebben
Na blessure niet meer in de ploeg geraken
Face it
Achteraan staat de ploeg en er zal niks veranderen, buiten schorsingen of blessures
Dat is wel duidelijk, denk ik

Die trainer van vorig seizoen heeft toch ne drommedaris geschoten met Tomi
Hoho, wa heeft met die zijn ogen gescheeld ?
Of onder invloed ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Indien Antwerp met dezelfde opstelling start als tegen Zulte (dus met Owusu, Bolingi, Rodrigues en Refaelov), zou ik het aanpakken zoals Mikman en ook starten met vier achteraan. Als Antwerp start met twee spitsen en twee flankaanvallers is het moeilijk voor de centrale verdedigers om bij te springen op de flank en ik vrees dat Botaka dan wel eens sterretjes zou kunnen zien tegen Refaelov. Anderzijds startte Rodrigues op verplaatsing nog niet in de basis, dus het zou kunnen dat Bölöni ook tegen ons iets behoudender zal starten.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Iedereen is hier unaniem positief over Garcia. Toen ik in de Ghelamco zat was ik nochtans niet overtuigd... maar blijkbaar ben ik de enige. Dus op TV zal hij dan wel beter geweest zijn dan bekeken van in het bezoekersvak achter de cornervlag. :cool: Ik vond onze 2 spanjaarden de 2 zwakste schakels. Ik vond hem vooral in de 2e helft veel te veel balverlies hebben waardoor we er nog te weinig uit konden komen. En verdedigend zag ik hem veel afwachten en wijken. Echt onder druk hebben ze hem op zijn flank wel nooit gezet. Allezja, ik ben er sceptisch over. Vond hem niet echt een meerwaarde. Linksback is natuurlijk ook niet z'n beste positie. Dat zal in een 3-mansdefensie zijn als linkse centrale verdediger. (waar DePetter speelde) Maar het was z'n 1e match, op een positie die hij niet echt gewoon is leek me. Dus z'n prestaties zouden in stijgende lijn moeten kunnen gaan.
Maar voor mij komt DeNorre gewoon terug in de ploeg, ten nadele van Garcia.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Tompie »

STimVV schreef:Iedereen is hier unaniem positief over Garcia. Toen ik in de Ghelamco zat was ik nochtans niet overtuigd... maar blijkbaar ben ik de enige. Dus op TV zal hij dan wel beter geweest zijn dan bekeken van in het bezoekersvak achter de cornervlag. :cool: Ik vond onze 2 spanjaarden de 2 zwakste schakels. Ik vond hem vooral in de 2e helft veel te veel balverlies hebben waardoor we er nog te weinig uit konden komen. En verdedigend zag ik hem veel afwachten en wijken. Echt onder druk hebben ze hem op zijn flank wel nooit gezet. Allezja, ik ben er sceptisch over. Vond hem niet echt een meerwaarde. Linksback is natuurlijk ook niet z'n beste positie. Dat zal in een 3-mansdefensie zijn als linkse centrale verdediger. (waar DePetter speelde) Maar het was z'n 1e match, op een positie die hij niet echt gewoon is leek me. Dus z'n prestaties zouden in stijgende lijn moeten kunnen gaan.
Maar voor mij komt DeNorre gewoon terug in de ploeg, ten nadele van Garcia.
Garcia was vooral in de eerste helft zeer sterk. Toen liep hij toch in de buurt van het bezoekersvak. ;) Rukte ook regelmatig mee op langs de flank. Na de rust had hij het inderdaad iets moeilijker, maar dat geldt in feite voor heel de ploeg. Ook niet vergeten dat het pas zijn eerste minuten waren bij "de grote jongens" dit seizoen.

Ik vond hem in balbezit ook rust uitstralend. Maar goed, één zwaluw maakt de lente nog niet. Liet in ieder geval een betere indruk dan de Goutassen van de wereld vorig seizoen. ;)

Ceballos heeft het inderdaad moeilijk. Ik weet ook niet in welke mate het zinvol is om een speler die een volledig seizoen geblesseerd was altijd in de basis te laten starten. Zou hij niet meer baat hebben bij een invalbeurt? Wat me ook opvalt, is dat hij vaak nogal hevig uithaal naar medemaats op het veld. Goed, dat houdt iedereen wellicht scherp. Maar om je dat te kunnen veroorloven, mag het eigen spel toch ook wat beter.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door lakie »

Garcia kon mij dus WEL bekoren, samen met Teixeira en Tomi achterin.
Ik zou dus dan gewoon opnieuw gaan voor een 5 mansdefensie. De Norre komt hierbij terug in de ploeg en Botaka op rechts bij gebrek aan beter.
In het middenveld breng ik ook Endo ipv Asamoah omwille van de duelkracht. Acht Endo daar iets steviger. Sankhon lijkt me daar ook een mogelijkheid, maar ken zijn kwaliteiten niet.
De Sart blijft staan omwille van zijn match tegen Gent.
Kamada neemt de positie van Bezus over.
In het aanvallende compartiment kies ik voor 2 spitsen, namelijk Boli en Buya. Je zal de weinige kansen moeten benutten, dus dan is killerinstinct toch wel noodzakelijk, Boli mag de verdediging bezig houden.

------------------------------------------------ Steppe ------------------------------------------

---------------------------- Tomiyasu ------- Teixeira ------- Garcia ------------------------

----------Botaka ------------------------------------------------------------------ De Norre ----

---------------------------------------- De Sart ------- Endo ------------------------------------

------------------------------------------------ Kamada ------------------------------------------

---------------------------------------- Buya ------------- Boli ----------------------------------
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Ik zou het ook wel durven doen zoals Lakie hier boven neer zet.
Alleen spijtig dat er dan geen plaats is voor Acolatse, waarvan ik vind dat er altijd heel veel dreiging uit gaat. Eigenlijk verdient Acolatse meer een basisplaats dan Buya.
In die 3-5-2 zou het dan ook logisch zijn dat je na 60 minuten DeNorre vervangt door Ceballos. In mijn ogen is dat Ceballos zn beste positie, en dan kan hij als invaller wél de meerwaarde zijn die hij als starter tot nu toe nog niet is geweest.
Plaats reactie