Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Stan »

Bartman schreef:Iemand eigenlijk een idee waarom Pol García werd gewisseld voor Kotysch op 10 min voor tijd ? Ik begreep niet goed waarom Brys deze wissel doorvoerde vermits de organisatie achteraan prima was.
Wij stonden serieus onder druk, en Antwerp probeerde het met lange hoge ballen. Kotysch is toch een sterke verdediger, die heel weinig kopduels verliest. Vandaar ... Ik vond het een goeie zet.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door STVVninof »

Bartman schreef:Iemand eigenlijk een idee waarom Pol García werd gewisseld voor Kotysch op 10 min voor tijd ? Ik begreep niet goed waarom Brys deze wissel doorvoerde vermits de organisatie achteraan prima was.
Garcia is kleiner en won minder kopduels. Daarin is kotysch sterker en was die nodig gezien ze vooral voorzetten dropten. Pol had ook al Geel. Daarnaast geniet ik om Garcia te. Zien spelen. Zijn inspelen is heel zuiver. Daarnaast ook een Stvv dat steeds probeert uit te voetballen. De lange lellen naar voren zijn op 1 hand te tellen. Enkel aan Botaka ergere Ik me soms. Op een bepaald moment kan hij zowel links als rechts iemand alleen voor doel zetten en kiest hij echter om zelf te schieten, met als gevolg een bal buiten het stadion. Als we de laatste pas nog beter verzorgen kunnen we echt ver geraken...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door toyotacorolla »

Inderdaad :beer:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Jones »

Uw club zien winnen als je er niet bij bent op Stayen, het doet me wat. Goed bezig. Graag zou ik Gladon ook eens zien. Dat wordt onze supersub misschien...
Een STVV-supporter die fier is, doet de tongen in de stad weer doen rollen...
De sfeer bepaalt ook of er volk komt. Laat die nu net sinds de verbouwingen minder zijn. Schreeuwen, zingen,...dat is het oude Stayen !
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Positivo »

Heb de laatste wedstrijd niet kunnen zien vanwege niet in het land.
Maar herinnert het forum zich dat Boli tegenwoordig nog buitenspel loopt ? Iets dat hij vroeger nog meer deed dan kansen missen ? De coaching van Brijs ?!
Volgens mij komt de rest ook nog in orde ......en dan is hij mi niet te houden.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door smol »

Het begint toch wel op te vallen dat door de VAR de scheidsrechters wat neutraler gaan optreden.
De enige twijfelachtige fase bij het handspel van Texeira zou vroeger waarschijnlijk in ons nadeel gefloten zijn.
Op termijn gaat die VAR toch zeker wel zijn nut tonen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door lindoke »

smol schreef:Het begint toch wel op te vallen dat door de VAR de scheidsrechters wat neutraler gaan optreden.
De enige twijfelachtige fase bij het handspel van Texeira zou vroeger waarschijnlijk in ons nadeel gefloten zijn.
Op termijn gaat die VAR toch zeker wel zijn nut tonen.
Waarschijnlijk wel. Al heeft - ik kan verkeerd zijn - de scheidsrechter nog altijd het laatste woord. Als hij strafschop fluit voor die fase met Texeira is er niks aan te doen als hij overtuigd is. Dan mag de VAR hem nog doen laten kijken. Dan beslist de scheidsrechter in eerste instantie of hij überhaupt wel naar het scherm wil gaan kijken en als hij alsnog gaat kijken kan hij nog altijd beslissen wat hij wil. Ik heb dit seizoen zo al enkele fases gezien waarin de scheidsrechter effectief naar de herhaling ging kijken en toch nog een volgens mijn zeer dubieuze/verkeerde beslissing nam. Het zijn tenslotte mensen en als ze het niet willen zien......
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door smol »

lindoke schreef:
smol schreef:Het begint toch wel op te vallen dat door de VAR de scheidsrechters wat neutraler gaan optreden.
De enige twijfelachtige fase bij het handspel van Texeira zou vroeger waarschijnlijk in ons nadeel gefloten zijn.
Op termijn gaat die VAR toch zeker wel zijn nut tonen.
Waarschijnlijk wel. Al heeft - ik kan verkeerd zijn - de scheidsrechter nog altijd het laatste woord. Als hij strafschop fluit voor die fase met Texeira is er niks aan te doen als hij overtuigd is. Dan mag de VAR hem nog doen laten kijken. Dan beslist de scheidsrechter in eerste instantie of hij überhaupt wel naar het scherm wil gaan kijken en als hij alsnog gaat kijken kan hij nog altijd beslissen wat hij wil. Ik heb dit seizoen zo al enkele fases gezien waarin de scheidsrechter effectief naar de herhaling ging kijken en toch nog een volgens mijn zeer dubieuze/verkeerde beslissing nam. Het zijn tenslotte mensen en als ze het niet willen zien......
Klopt maar er gebeuren toch minder rare dingen als vroeger :)
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door smol »

lindoke schreef:
smol schreef:Het begint toch wel op te vallen dat door de VAR de scheidsrechters wat neutraler gaan optreden.
De enige twijfelachtige fase bij het handspel van Texeira zou vroeger waarschijnlijk in ons nadeel gefloten zijn.
Op termijn gaat die VAR toch zeker wel zijn nut tonen.
Waarschijnlijk wel. Al heeft - ik kan verkeerd zijn - de scheidsrechter nog altijd het laatste woord. Als hij strafschop fluit voor die fase met Texeira is er niks aan te doen als hij overtuigd is. Dan mag de VAR hem nog doen laten kijken. Dan beslist de scheidsrechter in eerste instantie of hij überhaupt wel naar het scherm wil gaan kijken en als hij alsnog gaat kijken kan hij nog altijd beslissen wat hij wil. Ik heb dit seizoen zo al enkele fases gezien waarin de scheidsrechter effectief naar de herhaling ging kijken en toch nog een volgens mijn zeer dubieuze/verkeerde beslissing nam. Het zijn tenslotte mensen en als ze het niet willen zien......
Klopt maar er gebeuren toch minder rare dingen als vroeger :)
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door joost »

Asamoah mag/moet volgende week zeker starten van mij. Was alom tegenwoordig tegen Antwerp.
Op rechtsback zou ik De Norre plaatsen. Botaka is voor mij geen back. Komt meestal steeds te laat terug(gesloft). Tegen Antwerp werd dat nu wel beter opgevangen door zijn medemaats.
Ook proficiat aan de ganse ploeg. We hebben een mooi reeksje neergezet. Verder doen zo.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door metser »

Op voetbal24 spreekt men straffe taal. De norre in het gezichtsveld van martinez ! Wat een onnozel artikel op een onnozele site ! Was zeker niet slecht tegen antwerp maar toch verdedigend dikwijls te slap. Is momenteel voldoende voor stvv en daarmee is alles gezegd. García in zijne rug speelde een sterke partij.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Inderdaad, veel respect voor Casper maar is natuurlijk geen Duivels-niveau.

Overigens ben ik één van de weinigen die de 3-6-1 wél kan smaken. De 3-mansdefensie past onze verdedigers het beste ( toch als Garcia niveau blijft houden ) en ik ben geen voorstander van 2 spitsen, want dat werkte dit seizoen niet in de matchen dat we het probeerden. Enig probleem is de positie van Acolatse. Ofwel moet je het Van Hazebrouck-systeem met 3-4-3 spelen, dat bij momenten ook een verkapte 3-6-1 is.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Het artikel met kleine vermelding voor Casper:

http://www.dewitteduivel.com/2018/09/24 ... weekend-4/
Antwerp verloor voor het eerst dit seizoen met dank aan enkele klasseflitsen van belofteninternational Casper De Norre van STVV die door bondscoach Roberto Martinez al meermaals werd bestempeld als een speler om in het oog te houden. Dat laatste deden ze bij de Great Old net niet voldoende.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Ik vond dat De Norre het de eerste helft lastig had om zich door te zetten. Zijn tweede helft maakt dat natuurlijk helemaal goed, maar het was niet zo dat hij de volle 90 min sterker was dan de tegenstander. Casper heeft zijn plek tussen Vanheusden, Faes, Cools, Bastien en co. Dat wil dus zeggen bij de Belgische beloften, waar trouwens ook De Sart bij loopt. Dat Martinez hem net als die andere beloften en nog een handvol andere spelers in de competitie laat volgen met het oog op de toekomst, wil ik best geloven. Er is echter nog een wereld van verschil tussen toekomstgericht scouten en effectief oproepen.
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 8: STVV - Antwerp (20.09 - 20u30)

Bericht door Jebus4life »

Ook opvallend: Brys heeft met enkele erg sterke (strategische welteverstaan) zetten de sterkte van Antwerp gefnuikt (dat hebben ze natuurlijk deels zelf gedaan door Opare op te stellen, wat een drama was dat...), namelijk niet meedoen aan het fysieke vechtvoetbal van Antwerp.

In plaats van de gaan bikkelen met Yatabaré voor de bal, laat hem doe gewoon, hij kan er toch niets goed mee.
Het leek me echt een bewuste keuze van Brys om daarin niet mee te gaan en die maar aan de bal te laten.
*Ons veld helpt daar natuurlijk wel mee...
Laatst gewijzigd door Jebus4life op 24 sep 2018, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie