STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

https://www.stvv.com/nl/stvv-tv/stvv-ni ... stgrasveld


Het nieuwe ligt nog maar 2 jaar. Ik weet niet of je garantie krijgt op zo'n kunstgrasveld? :)
Waarom zijn er hier problemen met de kwaliteit en elders blijkbaar niet?
Zou de vervanging van de eerste grasmat ( die inderdaad beter was dan de huidige )te maken kunnen hebben met het vervangen van rubberbolletjes door kurkbolletjes?

Is het tegenwoordig technisch niet mogelijk om een mix van kunstgras en natuurlijk gras aan te leggen? Toch meer clubs die dat hebben? Of weegt dat te veel op de onderliggende parking zoals Asnong ooit beweerde?


Als de Japanners een nieuw stadion willen bouwen is dat een werk van heel lange adem en gewoonlijk ook heel veel hindernissen, tegen die tijd zijn er al 10 andere kunstgrasmatten versleten, dus dat is geen concrete oplossing op korte termijn.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Jack schreef:
Helaas heeft RD dan wel helemaal wat hij wil. Een vastgoedcomplex om u tegen te zeggen, gebouwd enkel en alleen door misbruik te maken van STVV.
Yep, maar het zou wel de finale " Goodbye and good riddance" zijn... ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:https://www.stvv.com/nl/stvv-tv/stvv-ni ... stgrasveld


Het nieuwe ligt nog maar 2 jaar. Ik weet niet of je garantie krijgt op zo'n kunstgrasveld? :)
Waarom zijn er hier problemen met de kwaliteit en elders blijkbaar niet?
Zou de vervanging van de eerste grasmat ( die inderdaad beter was dan de huidige )te maken kunnen hebben met het vervangen van rubberbolletjes door kurkbolletjes?

Is het tegenwoordig technisch niet mogelijk om een mix van kunstgras en natuurlijk gras aan te leggen? Toch meer clubs die dat hebben? Of weegt dat te veel op de onderliggende parking zoals Asnong ooit beweerde?


Als de Japanners een nieuw stadion willen bouwen is dat een werk van heel lange adem en gewoonlijk ook heel veel hindernissen, tegen die tijd zijn er al 10 andere kunstgrasmatten versleten, dus dat is geen concrete oplossing op korte termijn.
Faut le faire, de ene mat vervangen door een andere van mindere kwaliteit. Beetje bizar, but what else is new. Voor zover ik het kan beoordelen en voor zover de info op de website volledig is, zijn wij één van de weinige noemenswaardige clubs die een 100% kunstgrasveld van Domo als wedstrijdveld gebruiken (zie https://www.domosportsgrass.com/nl/refe ... 1&sport=29). Niet dat het daarom per definitie een slechte keuze was, dat zeker niet. Als echter na 2 jaar (dus pakweg 40 wedstrijden en misschien 5 of 10 events) de boel versleten is, kan je toch spreken van een miskoop.
Hybride systemen bestaan al 10 jaar. Lokeren was in België de eerste, ondertussen heeft het Belgische Desso hybride systemen liggen van Rio over Wembley en Anfield tot in De Kuip en San Siro. Geen haan die kraait naar de kunstvezels die tussen het natuurlijke gras verwerkt zijn. Nooit begrepen waarom hier voor 100% plastiek gekozen werd. Het zijn niet alleen die dekselse fans die er niets van moeten weten, ook voetballers blijven het afwijzen (maar dus niet als het hybride is). Mogelijk verkeerde men destijds in de illusie dat de Rolling Stones hier echt zouden komen optreden, terwijl er zelfs nog geen lokale coverband tot op Stayen geraakt is. Of het sportieve mocht toen al niet teveel kosten, in lijn met de rest van het beleid. Of hij dacht het weer beter te weten en zou wel eens tonen dat al die domme voetballers en supporters het bij het verkeerde eind hadden. Je kan veel redenen bedenken, de ene al zotter dan de andere, maar finaal is het wat het is en dat is -weinig verrassend- een boeltje.

De belasting voor de onderliggende structuur is nu natuurlijk een belangrijke factor om mee rekening te houden in de zoektocht naar oplossingen op korte en lange termijn.
Uiteraard is een nieuw stadion geen oplossing op korte termijn, naast alle vergunningen heb je uiteraard ook de financiering. Anderzijds zie ik de Japanners daar wel toe in staat, als ze hun zinnen op iets zetten...maar dan hebben we het over een project van (minstens) 10 jaar in België. Dit verhaal zal daarin niet het enige argument zijn (beetje overkill om een nieuw stadion te zetten, enkel en alleen voor een slechte grasmat), maar als de relatie met de familie Duchatelet effectief moeilijk is, zoals kwatongen beweren, is dit wel een extra druppel in de emmer.
Laatst gewijzigd door Jacques op 25 sep 2018, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Onlangs een Facebook post van Benoit Morrenne zien passeren die stelde dat STVV perfect nog terug naar gewoon gras kan.
Er zou nog voldoende ruimte zijn tussen het huidige kunstgrasveld en de ondergrondse parking.

Geen idee of dat effectief zo is, maar als het kan zou ik het als club zeker overwegen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door DJ Amiga »

over het kunstgras enkele bemerkingen:

- stel dat er zaterdag geen kunstgras was maar de lekkere ouderwetse klei -en leemgrond was het wel misschien antwerp die de wedstrijd gewonnen had: zwaar veld, veel fysiek contact, weinig combinaties mogelijk enz. de commentaren wezen dan waarschijnlijk allemaal richting veld en waarschijnlijk een pleidooi de Peter Voetsen van deze wereld
- Kunstgrasvelden zal je binnen 5-tal jaar in elk dorp zien opduiken. Het tempo waaraan er nu aangelegd worden (op vraag van vele club, vooral lagere regionen), zorgt er bovendien voor dat je binnen 10 jaar voetballers hebt, die op niets anders willen spelen. 'perfecte' grasmatten zijn een uitzondering in België en kunnen op 1 hand geteld worden. Zelfs bij de eersteklassers zijn de velden na 1 wintermaand meestal omgevormd in zware terreinen waar blessures veelvuldig voorkomen. Kan me trouwens iemand de definitie van een perfecte grasmat geven? Ik veronderstel dat die kort gemaaid moet zijn, geen oneffenheden, hoge densiteit van het aantal grassprietjes, niet te droog, niet te nat, niet te koud, niet te warm... Zo grasmatten kan je onmogelijk een heel jaar door ter beschikking hebben. Kunstgras kan dat wel evenaren.
- Bovendien, en dat vind ik het perverse eraan, trainen heel wat clubs door de week al op kunstgras. Wie op de nieuwe oefenterreinen van AA gent al geweest is (ligt op de terreinen van Gent Zeehaven), kan daar 2 pas aangelegde kunstgrasvelden bewonderen. Zowel AA Gent als Gent Zeehaven gebruiken deze velden, alsook hun jeugdwerking.

- Kurk is er m.i. gekomen omdat er een schadelijkheid van korrels (kankerverwekkend, al dient dat nog verder onderzocht te worden) vastgesteld werd. de grasmat is idd 2 jaar geleden vervangen en ik vond het toen al bizar dat de toenmalige grasmat aan vervanging toe was, zeker rekening houdend met de gebruikersintensiteit.

- Filip Joos is een zelfingenomen blaas en dikwijls niet vies van het verspreiden van foutieve informatie. Dat dit door andere media wordt opgenomen zonder broncontrole of zelfonderzoek zegt veel over de journalisten die vandaag de redacties bemannen.

ik zou niet meer willen terugkeren naar gras op Staaien, maar als je, zoals Brys zegt, uw eventueel voordeel in een nadeel omzet, ben je niet goed bezig
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Hmm, toch een kanttekening bij dat tempo waaraan kunstgrasvelden worden aangelegd en spelers die op niets anders zouden willen spelen: bij de aanleg van het (eerste) kunstgras in 2010 hoorden we al dezelfde argumenten. Acht jaar laten stel ik vast dat nog maar weinig clubs ons voorbeeld gevolgd zijn (tenminste als het over het wedstrijdveld gaat) en de weerstand bij spelers groot blijft. Doe een rondvraag, zelfs bij de eigen spelers nu ze niet meer gebonden zijn aan Roland, en ik denk dat nog altijd makkelijk 90% natuurgras verkiest. De voorkeur wordt volgens mij, zeker voor jongeren, veel meer bepaald door hun idolen dan door hun opleiding. Zolang Messi, Hazard, De Bruyne, Ronaldo, Dybala, Mbappé, Neymar enz. de voorkeur geven aan natuurgras zal ook de volgende generatie natuurgras verkiezen. Zolang Barcelona, Real, Man City, Man Utd, Liverpool, Juventus, Bayern en PSG natuurgras blijven verkiezen, zal dat de norm blijven onder de profclubs. De voetbalwereld is, zoals wel meer sporten, een conservatief wereldje waarin het vooral de groten zijn die de toon zetten.

Als trainingsveld bewijst kunstgras wel zijn nut, zeker in de herfst/winter. Een kunstgrasveld (al dan niet in een indoorhal) is dan beter dan een bevroren patattenveld bij -5°C en trainen doe je sowieso vaker onder geïdealiseerde omstandigheden. Daarnaast vind ik het voor een "dorpsclub" wel interessanter, ook als wedstrijdveld, omdat kunstgras minder onderhoud vergt en voordeliger is (tenzij je het om de twee jaar moet vervangen natuurlijk ;)). Voor een club die draait op vrijwilligers weegt zo'n argument zwaarder door dan voor een profclub met miljoenenbudget. De scouting in de jeugdreeksen is tegenwoordig echter zo intensief dat ik het haast ondenkbaar acht dat een echt talent nog tot zijn 16de op het kunstgras van de dorpsclub opgeleid wordt. Die zitten dan al een jaar of 6 bij een profclub met zowel natuurgras- als kunstgrasvelden.

Voor mij persoonlijk blijft natuurgras sowieso de norm. Ik kan kunstgras tolereren, maar ik zal er nooit van houden. Dat dit impliceert dat je geen 365 dagen per jaar op een perfect veld kan spelen, neem ik er maar bij. In de regen of sneeuw voetbalt het ook anders dan in de zon en bij -5°C is het ook anders dan bij +30°C. Er zijn ook spelers die daar voor- of nadeel van ondervinden. Dat soort variabelen is wat mij betreft onderdeel van het spel. Voor wie daar niet tegen kan, is er nog altijd zaalvoetbal.
Overdrijven is een kunst
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

... Dat soort variabelen is wat mij betreft onderdeel van het spel. Voor wie daar niet tegen kan, is er nog altijd zaalvoetbal.[/quote]
..of biljaren... ;)
Toch even bedenking - mocht het nu vriezen op deze versleten mat en vlakke structuur dan wordt dit toch één grote ijsvlakte ?? Mij lijkt dat er best nog voor de winterstop een nieuw gazonneke gelegd wordt ...komaan Roland, Yes We Can !! :blauw: :geel: :blauw: :geel:
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

... Dat soort variabelen is wat mij betreft onderdeel van het spel. Voor wie daar niet tegen kan, is er nog altijd zaalvoetbal.[/quote]
..of biljaren... ;)
Toch even bedenking - mocht het nu vriezen op deze versleten mat en vlakke structuur dan wordt dit toch één grote ijsvlakte ?? Mij lijkt dat er best nog voor de winterstop een nieuw gazonneke gelegd wordt ...komaan Roland, Yes We Can !! :blauw: :geel: :blauw: :geel:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Natuurgras op voetbalden bestaat al lang niet meer
Misschien enkele maanden maar dan houd het op , dan worden ze voor de helft zandbakken , of drassige weiden
De pleinen die enig sinds mooi blijven hebben ook ontelbare kunststof vezels ingepland .
Het meest idiote in de voetballerij is veldverwarming :gek:
1 of 2 keer aangezet en plein voor de rest van het seizoen naar de kloten ,
Ieder zijn gedacht , maar ik ben een absolute voorstander van kunstgras
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Louis XIV schreef:
... Dat soort variabelen is wat mij betreft onderdeel van het spel. Voor wie daar niet tegen kan, is er nog altijd zaalvoetbal.
..of biljaren... ;)
Toch even bedenking - mocht het nu vriezen op deze versleten mat en vlakke structuur dan wordt dit toch één grote ijsvlakte ?? Mij lijkt dat er best nog voor de winterstop een nieuw gazonneke gelegd wordt ...komaan Roland, Yes We Can !! :blauw: :geel: :blauw: :geel:
Ach, dan laten we Roland gewoon nog eens demonstreren dat het niet glad is. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Vervolg op het kunstgras-verhaal:
Zowel Domo als Roland wijzen naar het onderhoud dat niet frequent genoeg gebeurt. Kort gezegd
“Normaal moet er aan een frequentie van één beurt per 35 gebruiksuren worden geborsteld. Wij borstelden één keer per week”, vult Marieke Höfte aan. “Volgens onze berekening zouden we zeker 1,5 keer per week moeten borstelen. Die ingreep zullen we doen, samen met de vernieuwing van de borstels. Bovendien hebben we volgende week een afspraak met Universiteit Gent over wat we nog kunnen doen. We denken dat het probleem hiermee opgelost zal zijn. Het kunstgrasveld op de jeugd bijvoorbeeld wordt drie keer per week geborsteld en dat ligt er piekfijn bij. Daar is de laatste toplaag ook in 2016 geplaatst.”
Domo en de club verwijzen ook naar de niet-STVV-gerelateerde evenementen. Roland van zijn kant laat weten dat die sinds de overname sowieso al vele minder frequent plaatsvinden. Enfin, laat ons hopen dat met een beter onderhoud de (grootste) problemen snel van de baan zijn.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180925_037 ... ten-rijden
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180925_037 ... -versleten
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Jacques schreef:Vervolg op het kunstgras-verhaal:
Zowel Domo als Roland wijzen naar het onderhoud dat niet frequent genoeg gebeurt. Kort gezegd
“Normaal moet er aan een frequentie van één beurt per 35 gebruiksuren worden geborsteld. Wij borstelden één keer per week”, vult Marieke Höfte aan. “Volgens onze berekening zouden we zeker 1,5 keer per week moeten borstelen. Die ingreep zullen we doen, samen met de vernieuwing van de borstels. Bovendien hebben we volgende week een afspraak met Universiteit Gent over wat we nog kunnen doen. We denken dat het probleem hiermee opgelost zal zijn. Het kunstgrasveld op de jeugd bijvoorbeeld wordt drie keer per week geborsteld en dat ligt er piekfijn bij. Daar is de laatste toplaag ook in 2016 geplaatst.”
Domo en de club verwijzen ook naar de niet-STVV-gerelateerde evenementen. Roland van zijn kant laat weten dat die sinds de overname sowieso al vele minder frequent plaatsvinden. Enfin, laat ons hopen dat met een beter onderhoud de (grootste) problemen snel van de baan zijn.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180925_037 ... ten-rijden
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180925_037 ... -versleten
Als ze bij de jeugd 3 keer borstelen, wie komt dan op het geniale idee op het primaire plein maar 1 keer te borstelen... :gek:
En als dat bij de jeugd blijkbaar kan, waarom moeten we dan hier van 1x naar 1,5 keer gaan... ipv 3 Je bent toch een profclub :zot:
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tweety »

Hoe doe je dat trouwens ? 1,5x borstelen.
De ene week de ene helft wel en de andere niet ? Of om de 10 meter, 10 meter overslaan ? :roll:

Maw er is met de klak naar gesmeten.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Jebus4life schreef:
Als ze bij de jeugd 3 keer borstelen, wie komt dan op het geniale idee op het primaire plein maar 1 keer te borstelen... :gek:
En als dat bij de jeugd blijkbaar kan, waarom moeten we dan hier van 1x naar 1,5 keer gaan... ipv 3 Je bent toch een profclub :zot:
De jeugd is in eigen beheer. Stayen niet.

Graag voortaan prutser RD en STVV gescheiden houden.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Bij de jeugd zullen de velden ook meer gebruikt worden al het A terrein neem ik aan
Dus de frequentie van het onderhoud zal daar dan ook meer moeten zijn .
@tweety , wanneer je 4 keer per maand borstelt zit je aan 1 keer per week , wanneer je 6 keer per maand borstelt zit je aan 1,5 keer per week
Stop er dus maar mee om er een karikatuur van te maken
Over een gans seizoen zal het veld er op staaien een stuk beter bij liggen dan op veel andere plaatsen .
Ok er werd aangekaart door Joos en Brijs dat er een probleem is met ons kunstgras veld ,mede door de regenval
En er zijn er weer een aantal die er als gieren op springen om hun afkeer te uiten
Joos heeft ook gezegd dat wij een mooi stadion hebben , maar daar wordt dan door die zelfden wijselijk over gezwegen :vomit:
Plaats reactie