Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Tompie »

Nochtans was Boli gisteren alweer een van de uitblinkers. Werd ook zo aangehaald in verschillende kranten las ik vanochtend. Je haalt de punten die je hebt gehaald ook mede dankzij hem. In Genk miste hij ook een grote kans maar hield de defensie een hele wedstrijd aan de praat en gaf een assist. Zelfs gisteren merkte je in de slotfase dat we de bal niet meer bij hielden vooraan na zijn wissel. Hij is belangrijk maar zijn scorend vermogen is ondermaats. Hij mist gewoon te veel kansen, daar ben ik het mee eens.

Maar ik heb hier ook nog nooit een deftig alternatief gelezen. Turay bezig gezien tegen godbetert Duffel? Op termijn geloof ik wel in die man, maar ik zie hem ook niet al het vuile werk opknappen wat Brys duidelijk wel verwacht.

Nazon is doelgericht maar (te) traag in de uitvoering en die Gladon komt bij Brys pas als vierde in de pikorde. Ik betwijfel dus of dat de spits is die we zoeken.

Kortom: heb je een spits die al het werk opknapt dat de coach verwacht én doelgericht is, dan kan je een wissel van Boli overwegen. Maar tot dat het geval is...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Henri is de man »

Ironisch genoeg scoort Boli wel 2x in een vermeende buitenspelsituatie (gisteren en enkele wedstrijden geleden tegen...).
Hij is nochtans immens belangrijk voor de huidige ploeg en haalt terug zijn niveau van onder Ferrera.

Voorts opnieuw sterke match van Pol Garcia, geeft werkelijk uitstekende inspeelpasses en past mooi in de achterlijn met Tomiyasu en Teixeira- toch wel een meerwaarde tov De Petter vind ik ! We hebben nu verschillende wedstrijden tegen "sterkere" tegenstanders gespeeld waar we het spel niet moesten maken, dat ligt Brys duidelijk wel. De match tegen Moeskroen is een goede test tegen een ploeg waar we het spel WEL gaan moeten maken - dat verliep niet zo vlot in de vorige, gelijkaardige, wedstrijden. Ben benieuwd - ook naar de supportersaantallen !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Smurf »

Boli had er dit seizoen inderdaad al een aantal meer moeten maken. Daar is iedereen het wel over eens. Sommigen halen gewoon aan dat hij, ondanks het feit dat hij geen doelpunten maakt, een meerwaarde is voor dit STVV. In het systeem dat Brys speelt, heb je nood aan iemand die voorin een verdediging kan bezig houden. Hij is een aanspeelpunt. Houdt ballen bij, werkt enorm hard. Een scorende spits ernaast zou ideaal zijn, maar dan moet Brys zijn systeem aanpassen. Moest Boli ze zelf binnen leggen, zou uiteraard nog beter zijn.
Als je al zijn kansen dit seizoen nog eens na mekaar bekijkt, zitten er inderdaad enkele huizenhoge missers tussen. Toch ben ik ook van mening dat je hem gewoon moet blijven opstellen en vooral vertrouwen geven. Brys deed dit onlangs in een interview na de wedstrijd trouwens heel bewust. Hij hemelde Boli enorm op. Ik denk dat de technische staf het gemopper op de tribunes ook wel hoort telkens Boli een kans mist. Dit begon reeds bij de eerste gemiste kans tegen Cercle Brugge op de 1e speeldag. Hij werkte er toen (net als gisteren) ook eentje prima af, maar werd toen ook afgevlagd (heel nipt). Die pech heeft hij dan ook nog. Hij werkt er dit seizoen een paar proper af, maar dan tellen ze niet. Dubbel jammer omdat hij volgens mij ook gewoon te veel nadenkt als hij alleen op de keeper af gaat, begint te twijfelen en dan slecht afwerkt. Voor alle duidelijkheid, ik zoek geen excuses maar een verklaring. Volgens mij hoort hij het gefluit vanop de tribunes ook en wordt hij dus al nerveus als hij met de bal richting de goal kan gaan. Bij die kopbal van gisteren heeft het daar echter niets mee te maken. Daar had hij de tijd niet voor. Ik vind ook dat die altijd tussen de palen moet.
Maar op die jongen zijn kap gaan zitten, gaat al helemaal niet helpen. Het lijkt me typisch een speler die moet voelen dat iedereen hem steunt. En dat verdient hij ook omwille van zijn inzet. Moet hij daarom een staande ovatie krijgen, wat mij betreft niet. De dag dat hij er eens twee binnen legt en nog steeds al het voorafgaandelijke werk doet...
Onlangs deed hij wel een actie die me even (onterecht) deed denken, dat hij een neus voor goals heeft. Hij nam een bal aan op de hoek van de rechthoek, legde open op rechts en dook op aan de eerste paal om daar naar de bal te schuiven. Ik kan me niet herinneren welke wedstrijd het was, maar dat was een actie die slechts heel weinig spitsen in België maken.
Wat mij betreft kunnen wij als supporters hier dus echt wel eens het verschil maken. Als we Boli gaan uitfluiten, kunnen we 'm even goed van de hand doen, want dan raakt hij geen bal meer. Als we hem vol gaan aanmoedigen, zal hij er vol voor blijven gaan en hopelijk af en toe eens een bal tegen de netten prikken (maar het zullen er geen 20 per seizoen worden). Beetje te vergelijken met wat supporters in Anderlecht gisteren deden. Anderlecht speelde krampachtig tegen onze 10 man. Maar ze schoten wel een twintig-tal keer op doel. Als je die wedstrijd in Brugge moet gaan spelen, dan kolkt dat stadion zodanig dat de bal er uiteindelijk wel in vliegt (ook als Brugge zwak speelt) of de scheidsrechter een handje helpt. Maar in Anderlecht beginnen ze dan te fluiten of gaan ze naar huis.
Als Staaien vol zit en uit zijn dak gaat, kan STVV ook altijd veel meer. Dat is (vroeger) al meermaals gebleken (3-3 tegen Club Brugge, 4-3 tegen Anderlecht). Dat waren wedstrijden waar het publiek zeker een rol gespeeld heeft. En ook het huidige STVV lijkt me vatbaar voor positieve of negatieve invloed van het publiek. Spelers als Bezus, De Norre, Boli, Endo... lijken me allemaal mannen die in een vol stadion nog een kilometer extra lopen.

Nog even over Bezus. Hij heeft ondertussen een deel van het publiek kunnen overtuigen, maar nog niet iedereen. Uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen mening en soms heb je het nu eenmaal niet voor een speler. Maar je moet wel consequent zijn. Je kan niet tegelijkertijd op Boli zijn kap zitten omdat hij kansen mist en op Bezus zijn kap zitten omdat hij te weinig assists geeft. Bezus kan er niks aan doen dat Boli die ballen niet binnen stampt. Als Boli dat wel doet is hij ongeveer topschutter en staat Bezus op kop in het (totaal irrelevante) 'assist-klassement'. Maar daar heeft Bezus dus absoluut geen invloed op. Eens de pas vertrokken is, kan hij alleen maar hopen...

Teixeira en Tomi dat is ondertussen bijna niet meer normaal. Dus ook het aanhoudend geroep (van enkelingen) om Kotysch kan er bij mij echt niet in. Persoonlijk zag ik het ook nooit zo in Kotysch, maar hij heeft zich wel tot een bepaalde status binnen de club geknokt, dat moet ik toegeven. Maar op dit moment zijn anderen gewoon beter. Dat heeft zelfs niks met persoonlijke voorkeur te maken.

De invalbeurt van Legear vond ik niet verrassend. Ik zou liever iemand anders gezien hebben, maar had het wel verwacht. En ik kan de de denkwijze van Brys nog wel begrijpen. Maar onze man van 2 miljoen had dan toch ook nog een sprintje of drie kunnen komen trekken.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Geel-Blauw »

Ceballos 3w. schorsing, STVV kan wel nog in beroep gaan.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jack »

Geel-Blauw schreef:Ceballos 3w. schorsing, STVV kan wel nog in beroep gaan.
Het zou de club sieren als ze dit gewoon aanvaarden.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: RE: Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Jack schreef:
Geel-Blauw schreef:Ceballos 3w. schorsing, STVV kan wel nog in beroep gaan.
Het zou de club sieren als ze dit gewoon aanvaarden.
Inderdaad
en 3 weken zonder Ceballos zie ik ook wel zitten. :cool:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jack »

We zijn al in beroep ondertussen.
Jammer.
3 weken is toch wel het minste bij zo'n gevaarlijke fout zou je denken.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door lakie »

Jack schreef:We zijn al in beroep ondertussen.
Jammer.
3 weken is toch wel het minste bij zo'n gevaarlijke fout zou je denken.
Akkoord... maar niet als bv een Wesley maar effectief 2 speeldagen heeft gekregen. Procedurefouten of niet.
Wij moeten niet heiliger zijn dan de paus...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jack »

lakie schreef:
Jack schreef:We zijn al in beroep ondertussen.
Jammer.
3 weken is toch wel het minste bij zo'n gevaarlijke fout zou je denken.
Akkoord... maar niet als bv een Wesley maar effectief 2 speeldagen heeft gekregen. Procedurefouten of niet.
Wij moeten niet heiliger zijn dan de paus...
Als iedereen zo blijft redeneren...

Iemand moet de trend zetten!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Jacques »

Mja, Belgische ziekte. Drie weken lijkt me alles bij elkaar niet overdreven. Het is wat ik verwacht had. Misschien dat ze -omwille van zijn blanco verleden- het nog terugkrijgen naar 2 matchen schorsing met eventuele nog 1 voorwaardelijk, maar minder zie ik Ceballos niet krijgen. De fout was misschien ongelukkig, maar vooral oerdom en rood was terecht. Zonder een heilige of trendsetter te willen zijn, maar veel strafvermindering zie ik niet gebeuren. Als je pech hebt, kan je er zelfs nog één bij krijgen (maar dat zou dan ook weer overdreven zijn).

Met Acolatse, Kamada, Legaer en De Bruyn hebben we in principe voldoende vervangers die die positie ook moeten aankunnen, evt. met een iets andere invulling. Daar maak ik me nu niet meteen zorgen om.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Jack schreef:We zijn al in beroep ondertussen.
Jammer.
3 weken is toch wel het minste bij zo'n gevaarlijke fout zou je denken.
Ik denk dat hij er eerder 4 zal krijgen ipv 2. Is er bij die indicatieve tabel geen sprake van 4 speeldagen bij dit soort overtredingen?

Bovenstaand ging het over Boli. Momenteel is hij de beste of moeten we zeggen, de minst slechte spits die men heeft. Hopelijk wordt er vanaf nu meer gescout om een spits binnen te halen.
Ze zouden beter wat kijken naar de voorrondes van de Champions League of de Europa League. Daar loopt materiaal rond dat nog betaalbaar is. Zo merkte Genk destijds Malinosky op bij de Europese tegenstander van Charleroi in de voorrondes. Hij was niet duur en kijk eens hoeveel plezier ze er nu aan hebben.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door vdl »

kedkedet schreef:7/9 tegen 3 play-off 1 kandidaten ... doet me echt geloven dat we dicht tegen die 6e plaats kunnen uitkomen. Deze kern heeft onmiskenbare kwaliteiten en vooral een tactisch sterke coach aan het roer. Dit gecombineerd met een super-mentaliteit, vandaag bewezen.

Nu ook tegen de “kleintjes” onze punten pakken. Te beginnen zaterdag tegen Moeskroen. Ik zal er zijn op Stayen om deze ploeg naar voor te schreeuwen, dat verdienen ze. Jullie ook ? ..
Dat is nu net het moeilijkste voor ons ,remember Cercle,Beveren en Lokeren.
Dat was maar drie op negen,dat is dan weer veel te weinig tegen zulke ploegen.
Dat zal altijd ons probleem blijven,resultaten halen tegen ploegen die geen ruimte weggeven, als dat nog lukt kan je dromen ban PO1 niet eerder.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Smurf »

Wat schorsing Ceballos betreft. Rood was inderdaad terecht. Al ben ik er niet helemaal zeker van dat hij goed wist wat hij deed. Zo'n overtreding heb ik hem alvast nog niet zien maken. Ik vind de drie speeldagen ook niet overdreven. En al bij al vind ik het ook geen ramp dat hij er enkele weken niet bij is. Kans voor een andere speler om zich te bewijzen en eventueel beter te doen.
De enige reden waarom het eventueel erg zou zijn dat we hem net nu moeten missen is omwille van de reden die hierboven wordt aangehaald. Als we zlf het spel moeten maken en de ruimte moeten vinden, hebben we het moeilijk. Ceballos gaf de voorbije weken net wel enkele doorsteekpasses waarop gescoord werd. Langs de andere kant liep hij zich ook enkele keren vast en maakte hij irritant veel foute keuzes bij het uitspelen van countermogelijkheden.
Wat mij betreft mag Kamada zijn kans krijgen. Acolatse mag ook, maar dat vind ik meer een speler die zelf de actie maakt ipv het spel te verdelen. Gewoon een tweede spits bijzetten mag ook wat mij betreft. Nazon lijkt wel trefzeker tegen minder goede ploegen, zowel bij STVV als bij Haïti. Dus als we Moeskroen kunnen wegdrukken, kan hij misschien van nut zijn.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Tamas »

Om te beginnen wil ik stellen dat de overtreding wel degelijk rood verdiende, of hij het nu met voorbedachtheid deed of niet denk ik niet dat iets uitmaakt, maar …
Ik dacht toch dat de VAR alleen maar kon tussenkomen als de scheids- of lijnrechter nog geen beslissing genomen had (zo werd het toch meermaals naar voor gebracht tijdens de wereldbeker : Ronaldo kreeg ook geel en men kon niets doen omdat hij al geel had gekregen wat eigenlijk rood moest zijn).
Wie weet me te vertellen of dit nog zo is ? Of dit ook in België zo is ?

Indien het wel zo is dan hebben die mannen in het busje ons deze keer benadeeld want :
- bij de buitenspelfase waarop Boli scoort wordt er door de lijnrechter al gevlagd en kan de VAR dus niet tussenkomen, ze hoeven het dan ook niet eens te bekijken
- bij de tackle van Ceballos trekt Van Driesche al geel en … indien bovenstaande klopt, kan de VAR evenmin tussenkomen en hoeven ze het ook niet te bekijken !
Denk dat STVV het weer te goed begint te doen en dat ze (Bond) daar dringend iets aan willen doen om verder "onheil" te voorkomen. Nu lossen ze het niet op via de scheids maar via de mannen in het busje.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9: Anderlecht - STVV (30.09.2018 - 14u30)

Bericht door Tompie »

De VAR kan blijkbaar wel ingrijpen bij zo een fase als een fout duidelijk een rode kaart verdient. Ook als de scheidsrechter diezelfde fase al heeft bestraft met een gele kaart.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie